Skocz do zawartości

Viaplay - pytania, problemy, komentarze


Anita Kaźmierska
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, ale całą sytuację, że wchodzisz na rynek i oferujesz coś, co nie działa, a nie ma żadnej innej możliwości oglądania można przypisać do Viaplay. Polsat Box Go czy C+ Online można kupić oddzielnie ale większość ma te usługi jako dodatek do opcji satelitarnej. 

 

Wszystkie streamingi sportowe u nas zawodzą, jedne rzadziej inne częściej więc obstawiam, że te wszystkie awarie złożyły się na to, co powiedział Stanowski i dotyczyło to wszystkich. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na co obecnie można narzekać?

Na rozdzielczość 720p.?

Duża ilość userów uważa taką jakość za dobrą.

Obecnie minusem jest niski bitrate w przypadku full HD- ale jednak  podpisując umowę byłem tego świadomy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak co się dzieje w temacie i ludzie uczą się, żeby dbać o własne pieniądze. Na pewno rozwiazaniem nie jest pisanie na forum czy na FB ani też rezygnacja z subskrybcji.

W ostatniej informacji było 10 skarg czyli liczba systematycznie rośnie.

Ludzie dali szanse na poprawę, ale cierpliwość się każdemu kończy i skarg będzie przybywać. Idzie to dobry kierunku

Teraz, lakiman napisał:

Na co obecnie można narzekać?

 

Na to, że nie działa. To, że tobie działa nie znaczy, że innym też.

  • Popieram 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, lakiman napisał:

Na co obecnie można narzekać?

 

Chociażby na jakość przekazów z 2 Bundesligi. Viaplay często podkreśla że ich przekazy mają pełną płynność obrazu (50fps). Jednak to co widać i w tym sezonie, i w ubiegłym temu przeczy.

2 Bundesliga u nich to technicznie jakościowa porażka i kpina z abonentów. Trzymają te prawa chyba tylko po to żeby nie miała ich konkurencja.

  • Popieram 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

 

Michał Gramatyka, poseł Polski 2050, złożył interwencję poselską, w której prosi Tomasz Chróstnego, prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, o podjęcie kroków w związku "niewywiązywaniem się platform streamingowych z umów zawieranych z klientami". Gramatyka w piśmie do UOKiK podkreśla, że zarówno Viaplay, Canal+ Online, jak i Polsat Box Go w ostatnich miesiącach wielokrotnie notowały przerwy w trakcie transmisji na żywo. Poseł zwraca uwagę, że przerwy te "w opinii ekspertów były spowodowane niedostosowaniem możliwości technicznych serwerów do poziomu zainteresowania internautów".

 

Cytat

Przypomnijmy, że w rozmowie z "Presserwisem" Maciej Akimow, prezes agencji marketingowej Shark Agency, mówił, że właściciele poszczególnych serwisów po prostu nie doszacowali widowni. Według specjalisty na tym etapie rozwoju streamingu stabilny przekaz gwarantuje tylko tradycyjna telewizja. Podobnie sytuację oceniał Leszek Kułak z Red Carpet Media Group, który określił platformę Viaplay jako "źle zaprojektowaną do obsługi ruchu streamingowego".

Źródło: https://www.press.pl/tresc/72822,posel-michal-gramatyka-prosi-uokik-o-interwencje-w-sprawie-streamingu-sportowego

Chyba działanie posła przechyliło szalę skoro  UOKiK wszczął postępowanie wobec Viaplay.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jeśli dostaną jakąś karę to pewnie za rok, patrząc na to jak działają nasze urzędy. Na pewno się odwołają i kara zostanie zmniejszona i wyjdą na tym lepiej niż mieli by inwestować w odpowiednią infrastrukturę. Przede wszystkim sami musieliby wyjść z inicjatywą i chcieć coś poprawić, a na to się nie zanosi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postępowanie może potrwać nawet dłużej niż rok, tak było z UPC, które ukarane odwoływało się, ale i tak przegrali i musieli zapłacić. Jak wyjdzie Viaplay, zobaczymy choć strata wizerunkowa jest już dziś. Kara jaka może być nałożona - do 10 proc. rocznego obrotu firmy, oczywiście jak urząd potwierdzi, że nastąpiło naruszenie zbiorowych interesów konsumentów.

Cytat

„Prezes UOKiK wystąpił do przedsiębiorcy o wyjaśnienia, a gdy ich nie uzyskał – wszczął postępowanie wyjaśniające, które ma na celu ustalenie, czy są podstawy do postawienia spółce zarzutów naruszania zbiorowych interesów konsumentów” - poinformował wspomniane źródło Departament Komunikacji UOKiK.

Źródło: https://transfery.info/aktualnosci/viaplay-na-celowniku-uokik-u-wszczeto-postepowanie-wyjasniajace/173105

Wygląda na to, jakby Viaplay sobie polskie urzędy lekceważyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Zuzia napisał:

Kara jaka może być nałożona - do 10 proc. rocznego obrotu firmy

 

Nie do końca tak jest. Ten zapis nie dotyczy firm zarejestrowanych za granicą (UOKiK nie ma wglądu do informacji dotyczących rocznego obrotu firmy). Ale ... za to może nałożyć dowolnej wysokości karę (bez względu na roczny obrót).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@grreg2084  serwisy powielają taką informację, o to niech się już prawnicy spierają. A wariant, który podałeś daje lepsze możliwości więc nawet lepiej, żeby tak było. Tak, czy owak kolejny przykład na to, że warto pisać skargi, zresztą nie ma innej możliwości, żeby zmusić taką firmę do poprawy usługi. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.09.2022 o 10:00, Vaniliovsky napisał:

@tyrlano. Tyle ludzi narzeka a nikt nie pisze skarg. Jakby tak ludzie pisali co tydzień jak coś nie będzie działać to w końcu coś by się zaczęło dziać. A tak każdy machnie ręką.

Piszę reklamacje do Play, często dostaję jakiś rabat. Ostatnio dostałem 15 zł łącznie.

Edytowane przez kisiel95
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, grreg2084 napisał:

Pomyśleć, że tak wielu "ekspertów" pisało tutaj uporczywie, że Viaplay w Polsce nie podlega pod UOKiK 😂 Na szczęście @aandin i inni bardzo się mylili.

Albo pisali, że nie warto, potem, że skarg jest za mało więc nic nie dadzą itd. itp. Tymczasem interwencja urzędu nastąpiła wcześniej niż ktokolwiek się spodziewał. Z pewnością takie postępowanie zadziała na Viaplay mobilizująco, w ostatni weekend ruch szedł gładko przez AWS (a nie Fastly jak wcześniej), kto wie, może już zaczęli pracować nad tematem. Oby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Zuzia napisał:

Z pewnością takie postępowanie zadziała na Viaplay mobilizująco, w ostatni weekend ruch szedł gładko przez AWS (a nie Fastly jak wcześniej), kto wie, może już zaczęli pracować nad tematem. Oby.

Czyli coś się dzieje. Oby z pozytywnym dla nas efektem. Takie dziadostwo jak do tej pory nie może przecież trwać wiecznie.

Edytowane przez matinen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Zuzia napisał:

Postępowanie może potrwać nawet dłużej niż rok, tak było z UPC, które ukarane odwoływało się, ale i tak przegrali i musieli zapłacić. Jak wyjdzie Viaplay, zobaczymy choć strata wizerunkowa jest już dziś. Kara jaka może być nałożona - do 10 proc. rocznego obrotu firmy, oczywiście jak urząd potwierdzi, że nastąpiło naruszenie zbiorowych interesów konsumentów.

Źródło: https://transfery.info/aktualnosci/viaplay-na-celowniku-uokik-u-wszczeto-postepowanie-wyjasniajace/173105

Wygląda na to, jakby Viaplay sobie polskie urzędy lekceważyło.

Mnie ciekawi do jakiej instytucji ta kara trafia i co z tymi pieniędzmi jest robione?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Zuzia napisał:

Albo pisali, że nie warto, potem, że skarg jest za mało więc nic nie dadzą itd. itp. Tymczasem interwencja urzędu nastąpiła wcześniej niż ktokolwiek się spodziewał. Z pewnością takie postępowanie zadziała na Viaplay mobilizująco, w ostatni weekend ruch szedł gładko przez AWS (a nie Fastly jak wcześniej), kto wie, może już zaczęli pracować nad tematem. Oby.

Ja bym jednak studził ten entuzjazm .TO ze UOKiK  oficjalnie  zajął  się sprawą to fajnie ,ale liczy się efekt końcowy  a ten może być .. żaden . Ja od czerwca czekam na  oficjalne  info od viaplay  po tym jak złożyłem obszerną skargę do  UOKiK   ten mi odpisał po 3 tyg ze mam czekać na oficjalne pismo od viaplay co do mojej skargi i w tedy będą dalsze działania .

Kontaktu nie ma żadnego :)

 

Jestem zdania ze Viaplay prędzej zwinie zabawki z  tego kraju niż poprawi  jakość usług czy też zapłaci jakąś karę .

I może to być szybciej niż nam się wydaje ,bo koszty modernizacji i rozbudowy infrastruktury tech. są porównywalne z tym co wydali naprawa PL ,LE i BL :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...