Skocz do zawartości

Viaplay - pytania, problemy, komentarze


Anita Kaźmierska
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A tu inni eksperci diagnozują, krótko i zwięźle, cyt. za press.pl.

Cytat

(...) zarówno Viaplay, Canal+ Online, jak i Polsat Box Go w ostatnich miesiącach wielokrotnie notowały przerwy w trakcie transmisji na żywo. Poseł zwraca uwagę, że przerwy te "w opinii ekspertów były spowodowane niedostosowaniem możliwości technicznych serwerów do poziomu zainteresowania internautów".

Cytat

 

Problemem niedoszacowanie widowni?

Przypomnijmy, że w rozmowie z "Presserwisem" Maciej Akimow, prezes agencji marketingowej Shark Agency, mówił, że właściciele poszczególnych serwisów po prostu nie doszacowali widowni. Według specjalisty na tym etapie rozwoju streamingu stabilny przekaz gwarantuje tylko tradycyjna telewizja. Podobnie sytuację oceniał Leszek Kułak z Red Carpet Media Group, który określił platformę Viaplay jako "źle zaprojektowaną do obsługi ruchu streamingowego".

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Zuzia Rzeczywiście, jakiś poseł czy pan z agencji marketingowej to prawdziwi eksperci z branży, nie to co Redge Technologies, które zajmuje się streamingiem od 2007 roku :D.

Edytowane przez bgmnt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leszek Kułak z Red Carpet Media Group zapewne zna się na tematyce nie gorzej niż członek zarządu Redge Technologies, który wypowiadał się dla WM. Przedstawiciel Redge Technologies rozpływał się nad tym jaki to streaming przyszłościowy i okazywał wyrozumiałość, cytuję: 

Cytat

Incydenty zdarzają się każdemu. (...). Przyczyny tych zdarzeń są bardzo różne, jednak zawsze jest to splot wielu okoliczności. Viaplay to serwis globalny, który korzysta z usług globalnych dostawców CDN.

I dalej technicznie tylko mało kogo takie technikalia interesują poza ludźmi z branży i jakimiś zaawansowanymi hobbystami. Przeciętny użytkownik nie musi w to wnikać, płaci i chce cieszyć się rozrywką, ale nie zawsze może. I sądzę, że Pan poseł bardziej temu zwykłemu użytkownikowi pomógł niż artykuł z WM. Bo zwrócił się we właściwym kierunku, do prezesa UOKiK. Najciekawsze, że Viaplay w ogóle nie raczyło na zapytania UOKiK reagować, pewnie zabrakło im wymownego eksperta.

 

5 godzin temu, kisiel95 napisał:

Już pisała chyba @Zuziaże zmieniali serwery, to pewnie nie będzie tak wywalać.

Pisałam, że u mnie idzie przez AWS: https://forum.satkurier.pl/topic/39649-viaplay-pytania-problemy-komentarze/?do=findComment&comment=1827968

Przetestowałam na kilku różnych łączach i leciało via AWS. Wcześniej, gdy były problemy szło przez Fastly.

 

 

Edytowane przez Zuzia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 hours ago, Zuzia said:

Leszek Kułak z Red Carpet Media Group zapewne zna się na tematyce nie gorzej niż członek zarządu Redge Technologies, który wypowiadał się dla WM.

Na podstawie kanału Red Carpet nadającego na satelicie FHD w 2 Mbps czy niedziałającego dziś serwisu Red GO tak twierdzisz? 😂

 

10 hours ago, Zuzia said:

I dalej technicznie tylko mało kogo takie technikalia interesują poza ludźmi z branży i jakimiś zaawansowanymi hobbystami.

No my właśnie jesteśmy na forum hobbystów. Z populizmem to może do komentarzy na twitterku albo Interii, bo na forum wraz z eliminacją kolejnych multikont już coraz gorzej się to sprzedaje.

W innym temacie streaming dobrze wytlumaczył Ci @mattem, ale widzę, że dalej próbujesz szczęścia.

 

Co do AWS, to ponownie - jest używany razem z innymi publicznymi chmurami od początku Viaplay w Polsce. Zależy to nie tylko od Viaplay, ale routingu danego operatora. W długim wywiadzie z ekspertem z Redge jest to także omawiane.

 

Jeśli chodzi o UOKIK, to rozumiem uniesienie, ale warto zdać sobie sprawę z kilku rzeczy - oczywiście, że nasze państwo zwłaszcza w obecnej sytuacji z chęcią położy łapę na ew. kilku(nastu) milionach złotych kary.

Sami abonenci natomiast dostaną jak w przypadku takich kar nakładanych na UPC, Vectrę czy innych "wynagrodzenie" w postaci dostępu do Viaplay na dwa tygodnie czy miesiąc gratis, albo zwrot kilkunastu złotych (ci którzy sami nie złożyli reklamacji).

Przykładowa Vectra na podstawie ostatniej decyzji UOKIK po 4 latach od naruszenia zaoferowała klientom w zamian 2 miesiące Cinemaxów albo 15 GB internetu.

No ale żeby o tym wiedzieć też pewnie trzeba być "hobbystą" ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bgmnt napisał:

Co do AWS, to ponownie - jest używany razem z innymi publicznymi chmurami od początku Viaplay w Polsce. Zależy to nie tylko od Viaplay, ale routingu danego operatora. 

O tym wiem więc nie wiem po co akurat mnie to powtarzasz. 

 

Poseł, pan z agencji marketingowej, człowiek z Red Carpet mają więcej zdrowego rozsądku niż Ty, bgmnt. A co do reszty wywodów jak zwykle prezentowanych z nutką wyższości, to fakty są takie, że obrońcy Viaplay z tego wątku ponieśli sromotną klęskę, skompromitowali się do reszty, ukoronowaniem tego jest właśnie postępowanie UOKIK wobec Viaplay. Pocieszanie się, że będzie przewlekłe albo,. że w razie kary, użytkownicy niewiele dostaną, znajduję jako żałosne.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiedziałaś, bo sugerowałaś, że to jakaś nowość, mimo, że pisałem o tym już w grudniu 2021.

Panowie nie mają nic ze zdrowego rozsądku, a co najwyżej "chłopskiego rozumu", który zresztą został bardzo dobrze wyjaśniony w podlinkowanym tu wywiadzie z WM.

Żalosne i to co coraz bardziej, są niestety Twoje wywody :).

Co i czy w ogóle, oglosi UOKIK dowiesz się najwcześniej za kilka miesięcy, a może i lat... Do tego czasu mimo wszystko poczekałbym z entuzjamem.

Twoja histeria w temacie nie zmieni tego, że UOKIK działa bardzo powoli, a kary wędrują do budżetu. Szaraczki, na których rzekomo Ci tak zależy mają z tego mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Litości. Jestem świadoma, że Viaplay i inni dostawcy treści mogą mieć kilka CDN nie tylko z jakiś tam postów z grudnia, które nota bene czytałam dawno temu tylko z prozaicznego powodu, że wiem jak się to sprawdza i robiłam to dawno temu nawet dla skandynawskich wersji Viaplay. Napisałam, bo akurat zmieniło się u mnie z Fastly na AWS (co akurat zbiegło się z poprawą w zeszły weekend) więc daruj sobie swoje nadinterpretacje. Tak na marginesie, każdy może sprawdzić z czym się łączy, wbrew pozorom jest to dość proste i wcale nie masz monopolu na tę wiedzę. 

 

A niezdrowe ekscytowanie się wywodami przedstawiciela Redge Technologies, firmy żyjącej ze streamingu też jest wielce wymowne. Ten artykuł co na niego się powołujesz, przeczytałam, typowe przydługie techniczne wywody "grupy interesów", osobiście jednak wolę działanie posła, który przynajmniej coś robi dla konsumentów. Kary wędrują do budżetu? Trudno, przecież klienci i tak nie mają lepszego wyjścia jak zwrócić się do urzędu. Chyba oczywiste dla wszystkich, tylko ludziom z branży to nie w smak.

Edytowane przez Zuzia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pawop Chyba nie bardzo rozumiesz na czym polega idea forum i prowadzenia dyskusji. A skoro już kogoś tykasz to przynajmniej uzasadnij o co Ci chodzi, w temacie obok już ktoś zwrócił Ci na to uwagę. Co do pogrążania się, to gdzie to 4K co miało być.

 

W dniu 13.01.2022 o 21:27, Pawop napisał:

Kilka sprostowań. (...) Wybrane mecze Premier League też będą w 4K.

 

A to tylko drobny wyrywek, bo masz więcej pogrążających wypowiedzi na koncie. W ogóle zgrany chórek kilku osób odwala tu bardzo szkodliwą robotę ciągłym tłumaczeniem wpadek Viaplay i drwinami z tych co maja problemy z usługą. Bo zniechęca to użytkowników do działań racjonalnych, czyli reklamacji i składania skarg do stosownych instytucji. 

Edytowane przez Zuzia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, Zuzia said:

Litości. Jestem świadoma, że Viaplay i inni dostawcy treści mogą mieć kilka CDN nie tylko z jakiś tam postów z grudnia, które nota bene czytałam dawno temu tylko z prozaicznego powodu, że wiem jak się to sprawdza i robiłam to dawno temu nawet dla skandynawskich wersji Viaplay. Napisałam, że akurat zmieniło się u mnie z Fastly na AWS (co akurat zbiegło się z poprawą w zeszły weekend) więc daruj sobie swoje nadinterpretacje.

W innym swoim poście pisałem o tym, że CDN zmienia się nawet co odświeżenie strony. Nawet na niektórych transmisjach był inny logotyp, jak coś im się rozjechało.

 

2 hours ago, Zuzia said:

Tak na marginesie, każdy może sprawdzić z czym się łączy, wbrew pozorom jest to dość proste i wcale nie masz monopolu na tę wiedzę. 

Oczywiście, że jej nie mam, ale jeśli "odkrywasz" coś rok poźniej, to jednak temat nie był chyba dla Ciebie taki prosty jak sugerujesz.

 

2 hours ago, Zuzia said:

A niezdrowe ekscytowanie się wywodami przedstawiciela Redge Technologies, firmy żyjącej ze streamingu też jest wielce wymowne.

No jasne, lepsze ekscytowanie się wywodami malutkiej firmy marketingowej i pana od kanału HD w 2 Mbps niż kogoś kto obsługuje obsługuje Playa, Vectrę czy Playera w temacie OTT. To jest właśnie ten "chłopski rozum", który tu uprawiasz.

 

2 hours ago, Zuzia said:

W ogóle zgrany chórek kilku osób odwala tu bardzo szkodliwą robotę ciągłym tłumaczeniem wpadek Viaplay i drwinami z tych co maja problemy z usługą. Bo zniechęca to użytkowników do działań racjonalnych, czyli reklamacji i składania skarg do stosownych instytucji. 

Też byś miała zgrany chórek, ale dziwnym trafem 3/4 pobanowanych za multikonta, prawda? ;)

Ja tam się cieszę, że w końcu prawda, nie trolowanie wychodzi na wierzch.

A racjonalnym działaniem jest głosowanie portfelem. To jak widać po wynikach platformy, jednak się nie dzieje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Zuzia napisał:

 

 

 

A to tylko drobny wyrywek, bo masz więcej pogrążających wypowiedzi na koncie. W ogóle zgrany chórek kilku osób odwala tu bardzo szkodliwą robotę ciągłym tłumaczeniem wpadek Viaplay i drwinami z tych co maja problemy z usługą. Bo zniechęca to użytkowników do działań racjonalnych, czyli reklamacji i składania skarg do stosownych instytucji. 

Dokładnie jest tego znacznie więcej. Inni zapominają ale historia forum już nie😂 Właśnie gdzie to 4K?🤣

  • Popieram 2
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@czerstwy nie ma nawet porządnego HD, gdzie do 4K. UOKIK znalazł podstawy by formalnie zająć się tą firmą rzekomo pokrzywdzoną przez los i niezrozumienie niuansów technicznych przez użytkowników. Przy okazji wyszło również kto zatruwał dyskusję przez setki stron broniąc tego podmiotu, który niby przez "splot wielu okoliczności" często nie mógł świadczyć usługi na znośnym poziomie.

 

Edytowane przez Zuzia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byś chociaż przeczytała czym naprawdę zajął się UOKIK jak na razie, ale to pewnie też za trudne dla przeciętnego oglądacza... ;)

 

"wirtualnemedia_pl informują również, że prezes UOKiK nie otrzymał wyjaśnień od Viaplay, o które wcześniej wystąpił, stąd postanowił wszcząć postępowanie wyjaśniające, które pomoże ustalić czy istnieją podstawy do postawienia spółce zarzutów naruszania zbiorowych interesów konsumentów." ...

https://www.rtvmaniak.pl/9619752/viaplay-zostanie-ukarane-przez-uokik/

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UOKiK wszczął postępowanie, naturalnie po to, by ustalić, czy doszło do naruszania zbiorowych interesów konsumentów. Zaraz ludzie z branży uświadomią nas, że to nic wielkiego, jeszcze nie dostali kary, a nawet jak dostaną, to przepadnie w budżecie i tak dalej. A jeśli Viaplay już kiedyś dostanie tę karę, to będą płacze ludzi z branży, że to totalnie niezrozumienie rynku i niesprawiedliwe, poza tym problemy były z powodu splotu wielu okoliczności i tym podobne. Tak w ogóle, oni z branży mają alergię na świadomych użytkowników, którzy domagają się swoich praw. Ach gdyby ktoś kiedyś usunął ten trolling korporacyjny z przestrzeni Internetu od razu zrobiłoby się lepiej konsumentom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, już wchodzi pisanie w liczbie mnogiej, typowe dla takiego bełkotu...

Starałbyś się chociaż zachować minimum obiektywizmu i po prostu ogólnej przyzwoitości. Irytujesz się wielce na branże, 2 lata nudzisz o 720p z 5 Mbps bitrate w Viaplay, ale nagle Twoim guru staje się człowiek z Red Carpet nadający 1080i w 2 Mbps na satelicie tylko dlatego, że negatywnie skomentował ten serwis.

UOKIK na razie nawet nie zadecydował czy Viaplay dokonał jakichkolwiek naruszeń, nie mówiąc już o jakiejkolwiek karze. I obojętnie jakbyś tego nie zaklinała takie są fakty.

Faktem jest też, że skarg dostał około 40. To więcej multikont komentujących Viaplay tu było na naszym małym forum przez ostatnie miesiące...

Edytowane przez Sentence
Usunięto wycieczki personalne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, bgmnt napisał:

Oj, już wchodzi pisanie w liczbie mnogiej, typowe dla takiego bełkotu...

Starałbyś się chociaż zachować minimum obiektywizmu i po prostu ogólnej przyzwoitości. Irytujesz się wielce na branże, 2 lata nudzisz o 720p z 5 Mbps bitrate w Viaplay

O 720p i Viaplay piszę mniej więcej od roku, kłamczuszko. Ty piszesz od pierwszej strony, mniej więcej dwa lata. Jakie to 720p jest szalenie uzasadnione. Zero obiektywizmu i przyzwoitości. A propos reszty wywodów - kultury i klasy nie masz za grosz.

Edytowane przez Zuzia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są też tacy co uważają, że ktoś kto nadaje 2 Mbps na satelicie jest wiarygodnym ekspertem w sprawie Viaplay ;)...

A jednocześnie ktoś kto dostarcza backend dla połowy streamingu w Polsce już nie jest, bo ma jakiś "interes".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestałem brać na poważnie ten temat po przeczytaniu kilku wpisów, takie na siłę usprawiedliwianie że to tylko awaria, w sumie da radę oglądać, nie jest źle itd. A jak przeczytałem że Canal+4K wygląda gorzej bo kolory ma nienaturalne itp. Całkowicie zakończyłem traktować poważnie ten temat. Jak by nie wybielać i co by nie wymyślić to jakość jest słaba no chyba że się ogląda na telefonie/tablecie wtedy jest ok.

Osoby które mają z tego jakiś profit finansowy lub z branży zawsze będą zaciekle bronić usługi co jest normalne i zrozumiałe. Bardziej skupiłem się na tym jak za usługę zapłacić 5 zł mieś. (bo tyle to jest warte w tej jakości) i jak tą cenę utrzymać przez 24 mieś. Oczywiście udało się i teraz z czystym sumieniem mogę też napisać : Tak Viaplay wygląda tak dobrze jak Canal+4K 😂

Jeżeli ktoś mi zaoferuję Viaplay za 0 zł mieś. już teraz mogę napisać że jakość jest lepsza niź Canal+4K i nie ma nawet co porównywać. To tak w skrócie jak wygląda ten temat i jak rzetelne są tu opinie.

Edytowane przez Woocash
  • Popieram 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co przejmować się wszystkim co wypisują w necie. Trzeba robić odwrotnie niż oni by chcieli. Są problemy z usługą - robić zgłoszenia, reklamacje. Kpią, że mało skarg poszło do urzędu - dołożyć kolejną od siebie. To tyczy się każdej usługi nie tylko Viaplay. Najgorsza jest bierność. W życiu liczy się działanie.

Edytowane przez Zuzia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Woocash Viaplay jaki jest każdy widzi. Z C+4K był problem z kolorami i nie dało się tego oglądać. Jak mam do wyboru gorszą jakość lub wyblakłe kolory, to wybieram to pierwsze.
Nawet jakby mi zapłacili, to nie pisałbym rzeczy, do których nie jestem przekonany, tym się różnimy


  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...