Skocz do zawartości

MAX (dawniej HBO Max) - kwestie techniczne


Brady
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, domin107 napisał:

W tej chwili na planszy promującej hbo max wyświetlają się pozycje już dostępne w hbo go (chyba, że ktoś widzi to inaczej)

Widzę dwa tytuły, które nie miały jeszcze premiery.

"House of the Dragon" (prequel "Gry o tron") i "The Thaw" ("Odwliż" - polski serial, który przez wybuch pandemii miał opóźnioną produkcję i na dłuższy czas był odłożony na półkę). O tej "Odwilży" są artykuły, że był kręcony w Szczecinie już w 2020 roku.

https://www.wirtualnemedia_pl/artykul/odwilz-serial-hbo-akcja-obsada-katarzyna-wajda-rola-glowna-xawery-zulawski-rezyserem-kiedy-premiera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Tomo21 napisał:

Mnie to zastanawia czy po tej zmianie w satelitarnej ofercie C+ dalej będzie można dostać HBO za 0 zł przez całą umowę przy przedłużaniu. 

Będę mógł Ci na to pytanie odpowiedzieć w drugiej połowie roku. 😀 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Arkon napisał:

Jeśli jakość będzie lepsza i zapowiadana cena się potwierdzi, to HBO znowu mi zaimponuje faktem, że dostosowuje ceny do konkretnych rynków, nie to co inny gigant tracący ostatnio na giełdzie. :)

No nie jest wesoło..... Po wynikach w dół ponad 20% a w ostatni piątek znowu w dół

Cytat

Na początku stycznia akcje Netfliksa kosztowały ponad 612 USD za akcję, ale na koniec piątku ich cena wynosiła nieco ponad 384 USD.

Czyli prawie 40% w dół.

https://www.hollywoodreporter.com/business/business-news/reed-hastings-netflix-buys-stock-dip-1235083853/?fbclid=IwAR03ePsvQoIB7atLE4SAkpJKoV_3C2BcZsiqChwf3P9dPHI5swuElrKbiNM

Rzucił się na zakup sam CEO Hastings i kupił za 20mln akcje. Przedwczoraj trochę w górę. Więc coś się dzieje w tym nadmuchanym baloniku i nie wiadomo dlaczego. Bo oczywiście nie spełnił Netflixa założeń jeśli chodzi o przyrosty userów na świecie (niestety w USA raczej traci, w Europie prawie na zero, teraz atak na Afrykę po wzrosty) a co dopiero jak będzie miał wynik ujemny. Nie jest dobrze.

 

9 godzin temu, bgmnt napisał:

Na giełdzie to akurat traci i AT&T (właściel HBO) - z tym, że oni z pułapu 24 dolców za akcję to nie mają za bardzo z czego jak i Disney (bardziej niż Netflix w ostatnich 6 miesiącach - 17% w dół wobec 13% dla NFLX)... ;)

 

Tu akurat jest bardziej złożony proces, bo nadal inwestorzy/akcjonariusze czekają na decyzję co z akcjami podczas łączenia Discovery i Warner Media jako WMD, które dopiero mają ogłosić. Dzisiaj rzucili pomysłem i trochę akcje w dół.  I to będzie skakać raz w góre, raz w dół do czasu połączenia.  Poza tym 24 dolce to cena akcji AT&T, który ma ogromny dług. Po połączeniu WB z D, będzie to inaczej.  Jest bardzo pozytywne nastawienie giełdy do tworzonego się właśnie dużego gracza.

 

9 godzin temu, bgmnt napisał:

Seriale odcinek po odcinku itd to nie dla mnie, wolę poczekać aż uzbiera się cały sezon.

Wczoraj wkleiłem linka i okazało się, że jest za paywallem. Nie chce mi się kolejnego wklejać, więc napisze, co ostatnio za raport ukazał się na Variety. Netflix ma dwa problemy - dzielenie się kontami przez ludzi oraz nauczenie swoich klientów, ze mają premiery całych sezonów. (Pomijam jakość produkcji i coraz większe niezadowolenie ale o tym już sam pisałem) Okazało się, że dany tytuł na NF zyje maksymalnie przez miesiąc (jeśli okaże się hitem) - tak jest w przypadku ponad 90% hitów a następnie tytuł umiera w sieci (ludzie o nim zapominają). To w sumie co powiedział Bagiński - zmienia się widz i ogląda treści mało angażujące i jak na YT - filmik za filmikiem (moim zdaniem uważam, że nie zmienia się widz, tylko takich widzów ma NF. Każda platforma na kontent do innego widza i przede wszystkim innego wieku) I dlatego ma NF takie parcie na pierwsze 28 dni oglądalności na Netflixie. I to jest gryzienie własnego ogona, bo muszą produkować tyle masowo produkcji a to powoduje coraz większe wydatki na treści, jeszcze więcej tytułów a do tego niezadowolenie w sieci na świecie przez ludzi, bo coraz mniej ciekawego. Strategia ta ma jedną zaletę - widz zalewany tytułami, nie ma czasu na inną platformę, bo ma ciągle zaległości na NF. Ale wg Variety - pytanie do kiedy ta strategia przy rosnącej się konkurencji będzie się sprawdzać.

Dużo lepszym sposobem dystrybucji jest model Apple. 2-3 odcinki na dzien dobry aby widza zakotwiczyć do serialu  a później po 1 co tydzień. 

Ale dość o tym. Nie interesuje mnie w sumie co się z Netflixem dzieje. Wolę się zająć tymi które wchodzą na polski rynek (HBO Max, Disney ze Star oraz SkyShowtime) i którymi jestem zainteresowany z już istniejących - Amazon czy Apple, bo z Netflixa i tak rezygnuje ;)

 

9 godzin temu, Arkon napisał:

HBO Max w ofercie rocznej za mniej niż 20 zł brzmi pięknie. Tylko czekam na lepszą jakość.

Otóż to. Cena świetna. Do tego przede wszystkim nowa platforma, bo jeśli chodzi o treści nie ma się czego wstydzić i nadal w wielu przypadkach jest benchmarkiem. Niestety nie podoba mi się, że seriale obecnie są w FHD (przynajmniej takie do nas informacje dochodzą na ten moment). Na szczęście większy bitrate, więc jakiś plus.

Poza HBO Max doprawiasz sobie danie Apple TV+ (nagrywa coraz więcej i rzadko kiedy wtopa, ponieważ z reguły ma jakościowe produkcje) oraz Amazon (który też rzadko wtopa) i w sumie.....czas w ciągu doby się skończył. A gdzie jeszcze miejsce na Skyshowtime i Disneya? 🙄 Netflixa nie liczę, bo mi szkoda czasu i prądu. Dla paru dobrych produkcji w roku (które i tak są w ostatnie 3 miesiące roku jeśli są, bo się sezon nominacji zaczyna) można się pokusić Jackiem Sparrow albo w ostateczności wziąć na miesiąc lub wcale nie oglądać

Edytowane przez spotify
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@spotify Wrzucanie pojedycznych odcinków seriali wynika tylko i wyłącznie z tego, że brakuje contentu i trzeba jakoś widza przytrzymać, żeby płacił dalej jeśli zaczął od pierwszego odcinka i się wciągnał. Platformy, które na takie braki nie cierpią (Amazon, Netflix) tak nie robią.

O ile jeszcze w przypadku np. Apple TV+ nie ma wyboru bo seriali się nie obejrzy gdzie indziej, to w przypadku HBO już jedna znajoma starszej daty co dopłacała za GO parę złotych w jakieś tam kablówce powiedziała mi, że z niego zrezygnowała, bo po co ma czekać na kolejne odcinki w serwisie, skoro to samo ma w cenie w tv i może sobie nagrać na dekoder i "wygodniej" w jej mniemaniu obejrzeć niż przez osobną aplikację ;).

 

A co do akcji, to AT&T nie jest "trochę w dół" tylko na dziś porownując do ostatnich 6 miesięcy -13%, Disney -17%, Netflix -11%.

Sam Netflix ma ogólnie bardzo zawyżoną wycenę od dawna, bo akcja kosztuje 3x tyle co Apple i 20x tyle co AT&T.

Bardziej przeszacowana jest chyba tylko Tesla. Ale kiedyś zapewne przyjdzie korekta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bgmnt

Nie brakuje kontentu bo każdy ma inną strategię/biznes plan i innego klienta. Nie wiem o jakim Amazon mówisz, bo chyba nie polskim ;)

Wczoraj wklejałem wydatki danego VOD np na rok 2022. Amazon ma premier Originals góra 5 w miesiącu co daje nam około 60 w roku. Wydaje na to 11mld. Netflix ma co najmniej 50 Originals w miesiącu, co rocznie masz 500-600 Originalsów.. A wydaje 19,3 mld. (oczywiście to jako przykład, bo wiadomo, że treści pozyskują też na licencji czy na wyłączną dystrybucję ale załóżmy że w skali świata w tym przypadku wydatki są 1:1)

Więc? Amazon stawia na jakość, Netflix na ilość. Gdyby Amazon przy obecnej strategii wydawał około 20mld miałbyś około 120 premier w roku, czyli i tak daleko do NF. Gdyby Amazon stawiał na ilość a nie jakość, to przy takich wydatkach jak obecnie 11mld, miałby połowę premier Netflixa - czyli 250-300. Tylko pytanie - kto co chce osiagnąć? Jakość czy ilość.

Taka różnica już na dzień dobry. Skoro CEO NF wiele razy powtarzał, że chcą być pierwszym wyborem i idą na "wojnę" z kablówką, to jak mają zawalczyć o takiego widza?

Widz kablowy bierze najczęsciej maks pakietów kanałow i skacze wieczorem z kanału na kanał, mając ogromny wybór wszelakiej treści - od sportu przez reality show, programy dokumentalne itd. I tak ma się zachowywać na NF - spędzać jak najwięcej czasu, szukając treści która go zainteresuje - mając tzw wybór. I dlatego masz setki seriali, reality show, filmów nawet Originals.

Disney dla odmiany widzi, że biznes robi na animacjach i Marvelu/SW w kinach, więc poszedł w te seriale głównie na swojej platformie.

Każda platforma ma innego widza i w innej kategorii wiekowej. Młody widz głównie spędza czas na NF, stąd takie a nie inne produkcje. Dlatego o tym (już się powtarzam) mówił Bagiński.

Chcesz mieć dużo masowej papki, bierzesz Netflixa. Chcesz Marvela bierzesz Disneya. Chcesz jakościowego kontentu - masz Apple czy Amazon. czy nawet HBO.

Więc kończąc wątek i wracając do Variety - ta strategia na NF miała sens, gdy NF praktycznie nie miał konkurencji. Obecnie ją ma i robi się coraz większa.

Osobiście wolę również sposób dystrybucji Apple czy HBO. Serial żyje dłużej, można rozgryzać w przypadku ciekawych tytułów na sieci co będzie dalej itd. I nie trafiasz na jakieś spojlery. A jak ktoś chce oglądać całe sezony, czeka na cały sezon a w tym czasie ogląda co innego, co już się skończyło. I przy mniejszej ilości kontentu dany VOD ma "kontrolę jakości" więc dlatego Apple Amazon Hulu Fx czy HBO raczej nie mają wtop. Więc dlatego wolę spędzać czas przy ich Originals oraz nie marnuje czasu na grzebanie wśród masy paździerzy czegoś ciekawego

Strategia Netflixa polega na produkcji maszynowej, bez kontroli jakości bo nie nagrywają pilotów, tylko zamawiają całe sezony od razu. I u nich coś jakościowego to "wypadek" przy pracy. NF chce dostarczać DUŻO aby dać widzowi poczucie wyboru. Przy takiej ilości nawet nie da się tego kontrolować, bo musiałby wydawać dwa czy trzy razy więcej kasy aby to robić. Oni chcą nagrywać dużo, łatwo i jak najszybciej. I masz wiele niskobudżetowych seriali czy filmów, z czego można śmiało powiedzieć, że min 90% to wtopy/niskiej jakości średniaki. Ostatnio wpadli na pomysł aby produkować w teorii drozsze filmy ale są one drozsze tylko dlatego , bo zatrudniają gwiazdy a one kosztują. A nazwiska przyciągają widzów co widać np po Red Notice. Mieli taki pomysł na biznes, działał a teraz się okaże czy będzie działać dalej ;) 

Dlatego powtarzam - nie interesuje mnie platforma Netflix. Już chyba wszystko napisałem o niej a wałkować ciągle nie ma sensu. Jestem widzem, któremu zależy na jakości a przy takiej ilości kontentu łącznie od wszystkich co już są w VOD lub wejdą, nie jestem nawet w stanie obejrzeć wszystkich jakościowych w roku na tych platformach, bo czas nie jest z gumy. I dlatego NF zaraz nie będzie dla mnie w ogóle interesujący jako widz czy user, bo mnie taka strategia czy biznes plan nie odpowiada  - a tym samym co produkują. Koniec wątku :)

 

Edytowane przez Kiler
Wycięto zaczepkę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, swordfish napisał:

Widzę dwa tytuły, które nie miały jeszcze premiery.

"House of the Dragon" (prequel "Gry o tron") i "The Thaw" ("Odwliż" - polski serial, który przez wybuch pandemii miał opóźnioną produkcję i na dłuższy czas był odłożony na półkę). O tej "Odwilży" są artykuły, że był kręcony w Szczecinie już w 2020 roku.

https://www.wirtualnemedia_pl/artykul/odwilz-serial-hbo-akcja-obsada-katarzyna-wajda-rola-glowna-xawery-zulawski-rezyserem-kiedy-premiera

Tak, ale ja mówiłem o produkcjach które potencjalnie wpadną na nowy start 8.03.

Te, które wspomniałeś są dopiero zapowiedziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze jadę na starej umowie, gdzie mam HBO GO za 20 zł. Zastanawiam się nad rezygnacją w Play i skorzystanie z marcowej promocji bezpośrednio w HBO Max. Chyba, że jednak dalej utrzyma się promocja HBO za dyszkę w Canal+ Online.

Teraz Play musi zmienić pilota do boxa i zamienić przycisk HBO GO na HBO Max.

Edytowane przez swordfish
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, tomaszzz123 napisał:

Z tego co czytam na zagranicznych forach to HBO max nie rezentuje duzej poptawy w stosunku do HBO GO.... ciagle buforowanie, slaba jakosc, zawieszajaca sie aplikacja...

 

Nic z tego u mnie nie zaobserwowałem.

Używam i jestem zadowolony 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, tomaszzz123 napisał:

Z tego co czytam na zagranicznych forach to HBO max nie rezentuje duzej poptawy w stosunku do HBO GO. Brak seriali 4K, ciagle buforowanie, slaba jakosc, zawieszajaca sie aplikacja...

Wyglada na to ze probuja sprzedac stary badziew w nowym opakowaniu.

Zapewne u niektórych tak jest, bo mają problem z netem i nie potrafią tego ogarnąć.  W zamian piszą głupoty. Natura czlowieka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, domin107 napisał:

W tej chwili na planszy promującej hbo max wyświetlają się pozycje już dostępne w hbo go (chyba, że ktoś widzi to inaczej)


Jeśli chodzi o nowe tytuły, to wygląda to następująco ;)

 

Cytat

„W ofercie programowej serwisu znajdą się produkcje Max Original, w tym m.in. Stacja Jedenasta (Station Eleven), Peacemaker, Wychowane przez wilki s2, Stworzona do miłości (Made for Love) oraz Życie seksualne studentek (Sex Lives of College Girls). Nie zabraknie też europejskich seriali Max Original, a wśród nich: nowy polski serial Odwilż, hiszpańskie Cała reszta (Todo Lo Otro) oraz Garcia!, duński Kamikaze, norweski Pożądanie (Lust), rumuński Ruxx czy węgierski Informator (The Informant). W serwisie znajdą się także takie programy, jak Być jak Magic Mike, Expecting Amy, FBoy Island i Selena + Chef. Szeroka oferta dla dzieci zawierać będzie m.in. takie produkcje, jak Młodzi Tytani: Akcja!, Niesamowity świat Gumballa, Zwariowane Melodie: Kreskówki czy CoComelon”


 

https://upflix.pl/aktualnosci/hbo-max-pojawi-sie-w-polsce-8-marca-2022-roku-oficjalne-potwierdzenie-daty-2022-02-01

 

Wczoraj na amerykańskich portalach było info ze w marcu na HBO Max brytyjski miniserial The Tourist, który z tydzień temu miał premierę (nie wiem czy tez dotyczy to rynku polskiego ;) )

 

Ogólnie nie jest źle w tytułach. Trochę więcej jak było ale nie bez przesady w ilości 

Od 8 marca się przekonamy ile ten HBO Max jest warty ;)

Edytowane przez spotify
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, swordfish napisał:

Czy jest minimalna poprawa jakości w dotychczasowych materiałach? Jak teraz przedstawia się nocna bitwa bodajże z 3 odcinka 8 sezonu "Gry o tron"? Z tym były kontrowersje, że nawet posiadając najlepszy sprzęt, nic tam nie widać. Czy teraz ta bitwa prezentuje się lepiej w HBO Max?

 

W HBO Max średni bitrate dla każdego materiału w 1080p H.264 to 8 Mbps, więc kompresja na pewno nie usunie detali w ciemnych partiach obrazu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ronnie84 napisał:

@Tomo21

Dla posiadaczy Hbo w pakiecie w C+ następuje autonatyczna zmiana na Max w ramach abonamentu. Hasło login pozostają te same. Info z działu obsługi klienta C+  .

 

Ja to wiem, tylko pytanie czy przy przedłużaniu umowy nie okaże się, że podniosą cenę za pakiet albo nie będą chcieli przedłużyć w cenie 0 zł/mc tym, którzy mają obecnie na takich warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wychodzi na to że AT&T opuszcza WarnerMedia i dalej Warner jedzie z Discovery - przyznam się że nie wiedziałem. Ciekawe zagranie... ale czy na plus czy na minus? 

https://www.telko.in/warner-bros-discovery-bedzie-notowany-na-nasdaq
 

Cytat

"Zamknięcie transakcji w praktyce kończy przygodę AT&T z aktywami medialnymi nabytymi w wyniku ogłoszonego w październiku 2016 r. i zamkniętego półtora roku później przejęcia Time Warner. Tamta transakcja miała wartość 85 mld dolarów i w trzy lata od jej zamknięcia miała dawać miliard dolarów synergii rocznie.

AT&T ocenia, że dzięki wyjściu z WarnerMedia spadnie jego kolosalne zadłużenie (w końcu IV kwartału 2021 r. było to 156,2 mld dolarów netto), a wskaźnik długu netto do skorygowanego EBITDA zmniejszy się z 3,22 obecnie do 2,5 w końcu 2023 r..."

 

11 godzin temu, spotify napisał:

Chcesz mieć dużo masowej papki, bierzesz Netflixa. Chcesz Marvela bierzesz Disneya. Chcesz jakościowego kontentu - masz Apple czy Amazon. czy nawet HBO.


No tutaj to się rozpędziłeś. Pokaż mi jakość kontentu na Apple albo Amazon? Ostatnio wszyscy robią tą samą papkę - nic co się szczególnie nie wyróżnia. Nikt się nie wychyla... a nawet odwrotnie do tego co piszesz to Netflix zaczyna zaskakiwać czy to Squid Game czy Arcane... czy innymi produkcjami. Disney musiał zacząć produkować dla SVOD więcej bo oferta robiła się śmiesznie słaba - czy to Marvel czy Star Wars (już wychodzi z tego papka). Seriale też strasznie rozciąga w czasie aby zatrzymać klientów (2 miesiące). Więc ci co produkują mało wcale nie oferują jakości.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Tomo21 napisał:

 

Ja to wiem, tylko pytanie czy przy przedłużaniu umowy nie okaże się, że podniosą cenę za pakiet albo nie będą chcieli przedłużyć w cenie 0 zł/mc tym, którzy mają obecnie na takich warunkach.

Jeszcze się nie pojawiło, a Ty się zastanawiasz. Nikt tego nie wie. Obstawiam, że będzie tak jak było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Cinemaniac4K napisał:

No tutaj to się rozpędziłeś. Pokaż mi jakość kontentu na Apple albo Amazon? Ostatnio wszyscy robią tą samą papkę - nic co się szczególnie nie wyróżnia.

Nie rozpędziłem się. Weź jeszcze więcej VOD na dzielenie z kumplami a oglądaj tylko Netflixa. To na pewno będziesz miał jakieś porównanie :)

Squid Game jest tylko hitem oglądalności a nie jest nawet mocno dobrą produkcją a co dopiero bardzo dobrą.  Więc na samym starcie koniec tematu.

Jak już wyżej napisałem - skończyłem z tym. Jakościowo Netflix jest obecnie najsłabszy. Napisałem o tym co najmniej kilkanaście razy, więc sobie przejrzyj forum. Nie będą już poruszał tego tematu.

 

30 minut temu, Cinemaniac4K napisał:

Czyli wychodzi na to że AT&T opuszcza WarnerMedia i dalej Warner jedzie z Discovery - przyznam się że nie wiedziałem. Ciekawe zagranie... ale czy na plus czy na minus?
https://www.telko.in/warner-bros-discovery-bedzie-notowany-na-nasdaq

Przecież dlatego wczoraj znowu akcje AT&T spadły. Już od dłuższego czasu, we wszelakich raportach i analizach za granicą, taka opcja jest najlepsza. AT&T ze względu na to, że ma inny priorytety (a przeliczył się z kupnem Warnera) będzie hamulcowym dla Warner Media. Discovery, który jedzie na tym samym wózku, co Warner -  czyli w świecie mediów z dobrym szefem David Zaslav, Warner  ma szansę na rozwinięcie skrzydeł. Wystarczy tylko to w końcu "przejąć" i ogarnąć ten bałagan ;)

Może za jakiś czas całkowicie Discovery wykupi Warnera albo przynajmniej tyle, aby mieć większość udziałów

Edytowane przez spotify
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...