Skocz do zawartości

Telewizja Na Kartę SD


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie miałem telefon z numeru (22) 439 04 19, Pani przedstawiła się, że dzwoni w sprawie oferty "telewizja na kartę" i zapytała co robimy z kartą TNK SD ?

 

Podała trzy możliwe opcje:

1.migracja do oferty Smart HD+,

2. podpisanie nowej umowy abonamentowej,

3. dezaktywacja karty.

 

Z racji tego, że nie dysponuję fizycznie tą kartą o której była rozmowa nie mogłem podjąć decyzji w tej kwestii. Ale podpytałem co będzie z użytkownikami TNK SD, którzy do końca trwania oferty nie zdecydują co dalej, konsultantka odpowiedziała "AUTOMATYCZNA DEZAKTYWACJA KARTY", więc chyba już wszystko wiemy w tej kwestii.....

 

Dziś odebrałem znowu telefon z nr (22) 439 04 19 w sprawie karty TNK, która jest na mnie zarejestrowana, a się jej dawno pozbyłem i ponowne pytanie: co robimy?

 

Z racji tego, że nie posiadam takowej karty, a nowy jej użytkownik nie wyraził akcesu migracji do Smart HD+, powiedziałem: dezaktywujemy!

 

Widać, szkoda im dezaktywować wszystkie karty i szukają na siłę....

Edytowane przez Barti
Nie KRZYCZYMY na forum. Poprawiono też pisownię w poście.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do mnie dzwonili przed chwilą z pytaniem co robimy z TnK SD, ponieważ oferta wygasła 31 października. Poinformowałem panią, że u mnie nie wygasła i oglądam dalej. Kobiecinę zamurowało - cisza w słuchawce. Powiedziałem, że zostaję przy tym, co mam i się pożegnaliśmy. Po rozmowie włączyłem TV i sprawdziłem, że TnK SD nadal świeci, więc nie wierzcie konsultantom, że wyłączona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...] Po rozmowie włączyłem TV i sprawdziłem, że TnK SD nadal świeci, więc nie wierzcie konsultantom, że wyłączona.

 

Wyłączona, nie wyłączona, ale zapewne nie będzie już możliwości doładowania TnK SD na kolejny miesiąc po tym, jak obecnie obowiązujące doładowanie wygaśnie... :roll:

I w taki właśnie sposób karty TnK SD niezmigrowane do Smart HD+ będą pomału wygasać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świecą jeszcze komukolwiek kanały bez opłat?

 

Tak. Oglądaliśmy dziś o 15:00 i świeciły wszystkie.

Uprawnienia dalej spływają na kartę: EMM written S:19 EMM skipped S: 40

 

No i spłynęły. Dziś wieczorem dostałem uprawnienia dezaktywujące na listopad i przestało wszystko świecić:

Package: 1, id: 1010, classes: 01000000, date: 2016/08/01 - 2016/08/31, name: ITI Neovision
Package: 2, id: 1010, classes: 01001000, date: 2016/07/01 - 2016/07/31, name: ITI Neovision
Package: 3, id: 1050, classes: 01000000, date: 2016/11/01 - 2016/11/30, name: ITI 2 Neovision
Package: 4, id: 1050, classes: 01000800, date: 2016/10/01 - 2016/10/31, name: ITI 2 Neovision

Przypominam, że kod 01000800 - kanały z oferty podstawowej świecą, 01001000 - kanał TVN z 11393 świeci, 01000000 - wszystko zgaszone.

Z tego wynika, że głupota którą ktoś napisał na forum okazuje się prawdą: oni nie usuwają kanałów SD po to aby ludzie dalej je oglądali, a w tle dezaktywuje się im karty. Tylko nie mogę zrozumieć po co to robią. Przecież na 10892 są kopie SD tylko dla TnK SD. Dlaczego po prostu ich nie usuną zamiast bawić się w dezaktywację. Przecież po czasie i tak uprawnienia same wygasają.

Edytowane przez zbiggy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, czyli wygląda na to, że jednak zaczyna się to, co przypuszczałem... :roll:

Karty TnK SD, które nie zostały wcześniej zmigrowane do Smart HD+, zostaną po prostu dezaktywowane. :? Być może nie wszystkie od razu, a stopniowo.

Informujcie tu na forum, jak wygląda dalej sytuacja z waszymi kartami TnK SD. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego wynika, że głupota którą ktoś napisał na forum okazuje się prawdą: oni nie usuwają kanałów SD po to aby ludzie dalej je oglądali, a w tle dezaktywuje się im karty. Tylko nie mogę zrozumieć po co to robią. Przecież na 10892 są kopie SD tylko dla TnK SD. Dlaczego po prostu ich nie usuną zamiast bawić się w dezaktywację. Przecież po czasie i tak uprawnienia same wygasają.

 

Po 1. To nie głupota, tylko biznes. Okres gwarantowany oferty minął i nie ma co wylewać żali na forum. Dobrze wiedziałeś, że może zgasnąć w każdej chwili.

Po 2. Skąd wiesz, że z 10892 nie biorą sygnału np kablówki? To już sprawa nc+, z kim ma umowy i dlaczego dalej utrzymuje ten transponder w DVB-S.

Po 3. Możesz spróbować ożywić kartę na kolejne kilka/kilkanaście dni logami z początku miesiąca. Pytanie tylko, czy to ma sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.1. W którym miejscu wg. ciebie wylewałem żale? Sporządziłem tylko notatkę, że oferta zgasła, bo wielu ludzi jest ciekawych (łącznie ze mną) do kiedy będzie. Wysyłanie uprawnień listopadowych z dezaktywacją jest bez sensu, ponieważ będąc na uprawnieniach październikowych nic nie robiąc karty Conax same wygasają 10 listopada.

 

Ad.2. Tak, już widzę te kablówki ciągnące MPEG-2 z satelity i wpychające go do kabla. Według ciebie są w Polsce kablówki MPEG-2 SD, które nadal retransmitują sygnał TnK SD w całości - wszystkie kanały z oferty? Poza 11393, który przełączyli do DVB-S2/MPEG-4 to nic się nie zmieniło po 1 listopada. Wszystkie duble SD zostały. Oferta TnK SD jest nienaruszona. Żaden kanał TnK SD nie zniknął.

Dosyły do kablówek powinny iść z tańszych pozycji, jak Eutelsat 7*E, no chyba, że kablówkom i nc+ tak się powodzi, że nie wiedzą, co z kasą robić.

 

Ad.3. Po co?

Edytowane przez Barti
Poprawiono nieco niechlujną pisownię w poście.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@zbiggy: Mam pytanie - 1 listopada dostałeś nowe uprawnienia (01000800) na okres 1-30.11, ale wczoraj zmieniły się one na dezaktywujące (01000000)? Czy może do wczoraj odbierałeś TNK SD jeszcze na uprawnieniach październikowych, po czym otrzymałeś uprawnienia listopadowe, ale dezaktywujące?

Edytowane przez Tim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.2. Tak, już widzę te kablówki ciągnące MPEG-2 z satelity i wpychające go do kabla. Według ciebie są w Polsce kablówki MPEG-2 SD, które nadal retransmitują sygnał TnK SD w całości - wszystkie kanały z oferty? Poza 11393, który przełączyli do DVB-S2/MPEG-4 to nic się nie zmieniło po 1 listopada. Wszystkie duble SD zostały. Oferta TnK SD jest nienaruszona. Żaden kanał TnK SD nie zniknął.

Dosyły do kablówek powinny iść z tańszych pozycji, jak Eutelsat 7*E, no chyba, że kablówkom i nc+ tak się powodzi, że nie wiedzą, co z kasą robić.

 

Przejrzyj sobie oferty małych lokalnych kablówek - niektóre z nich ciągle oferują pakiety analogowe z podstawowymi kanałami. Brały sygnał z Hot Birda od dawna, kiedy jeszcze królował DVB-S/MPEG2. Po co było wynajmować tp na innych pozycjach satelitarnych, skoro te kanały i tak były na Hot Birdzie? Teraz to wiadomo, pewnie renegocjacja umów z kablówkami i 10892 przejdzie na DVB-S2. 

 

Ogólnie czytając ten temat od 1 listopada to wygląda tak:

Nie wyłączyli - źle. Co to za firma, co miała wyłączyć 1 listopada i tego nie zrobiła?

Wyłączyli - też źle, bo wysłali dezaktywację zamiast poczekać na wygaśnięcie uprawnień. 

 

Co to za okropna firma ten Cyfrowy Dom. Wszystko robią na opak. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@zbiggy: Mam pytanie - 1 listopada dostałeś nowe uprawnienia (01000800) na okres 1-30.11, ale wczoraj zmieniły się one na dezaktywujące (01000000)? Czy może do wczoraj odbierałeś TNK SD jeszcze na uprawnieniach październikowych, po czym otrzymałeś uprawnienia listopadowe, ale dezaktywujące?

 

10.11.2016 15:00 były uprawnienia październikowe (1-31 paź) i aktywne (01000800) - oglądaliśmy Puls2 i sprawdzałem Polsat/TV4/TVN/TVN7 z 10892. Potem oglądaliśmy AXN przez moduł CAM Polsatu. Drugie sprawdzenie zrobiłem o 19:00 i już było ciemno. W danych karty pojawiły się uprawnienia (01000000) na 1-30 listopad. Dlatego działanie operatora uznałem za dziwne. Skoro do 10 każdego miesiąca wymieniają klucze na nowy miesiąc to po prostu nie powinni przypisać uprawnień na listopad i już. Kanały by i tak zgasły. Dlatego ciekawi mnie dlaczego operator zadaje sobie trud i marnuje transponder na wysyłanie uprawnień dezaktywujących na kolejny miesiąc poza umową zamiast zmienić klucze jak co miesiąc i wysłać uprawnienia tylko tym co powinni je otrzymać.

Przejrzyj sobie oferty małych lokalnych kablówek - niektóre z nich ciągle oferują pakiety analogowe z podstawowymi kanałami. Brały sygnał z Hot Birda od dawna, kiedy jeszcze królował DVB-S/MPEG2. Po co było wynajmować tp na innych pozycjach satelitarnych, skoro te kanały i tak były na Hot Birdzie? Teraz to wiadomo, pewnie renegocjacja umów z kablówkami i 10892 przejdzie na DVB-S2. 

 

Ogólnie czytając ten temat od 1 listopada to wygląda tak:

Nie wyłączyli - źle. Co to za firma, co miała wyłączyć 1 listopada i tego nie zrobiła?

Wyłączyli - też źle, bo wysłali dezaktywację zamiast poczekać na wygaśnięcie uprawnień. 

 

Co to za okropna firma ten Cyfrowy Dom. Wszystko robią na opak. :)

No dobrze ale co za różnica dla klientów analogowych czy operator pobiera sygnał DVB-S/MPEG-2 czy DVB-S2/MPEG-4? Przecież przed wpuszczeniem w kabel i tak muszą go przetworzyć na PAL. Z MPEG-4 nawet mieli by odrobinę ostrzejszy obraz. Dają masowo tunery za 0zł do Smart HD+. Co  problem dać też kablówkom? Jeśli mają podpisane umowy z kablówkami to zapewne z wieloma. Nie sądzę aby czekali aż ostatnia umowa wygaśnie. Przecież można też renegocjować. Ostatnio przełączali 11393 - poinformowali odbiorców/kablówki i przełączyli. Pamiętaj też, że 10892 zawiera kopie kanałów z innych tr które zostały tu przeniesione w ostatnim półroczu po to aby emitować pasek o końcu oferty TnK. Dlatego to na pewno nie jest sygnał dla kablówek.

 

Skoro już schodzisz z tematów technicznych na społeczne to co do CyfrowegoDomu to komentarze były ponieważ gwarantowali nieprzerwane świadczenie usługi do 31 października 2016. Tym czasem po 6 latach bezproblemowego używania umyślnie odebrali uprawnienia 3 razy: 90/30/3 dni przed końcem oferty. Klient musiał na swój koszt zadzwonić o wznowienie słuchając przy okazji reklam i zachęt konsultanta do migracji. Umyślne wyłączanie uprawnień tylko po to aby klient zadzwonił jest nieuczciwe. Kłamali też, że po 31 października likwidują, a nic nie zlikwidowali. Ludzie liczyli, że zwolnione miejsce wypełnią nowe kanały lub poprawią jakość już istniejących. Nadają też poza koncesją KRRiTV która przeterminowała się w dniu końca oferty. Skoro nastawili się, że uprawnienia mają same wygasnąć 10 listopada nic nie zmieniając to po co 10 listopada emitują odebranie uprawnień na listopad? To wygląda jakby firma zamierzała kontynuować TnK SD od 1 grudnia tylko pod nową nazwą i ofertą co jest bez sensu skoro można mieć HD za te same pieniądze. Ponieważ jak widzisz firma zwraca na siebie uwagę dziwnym i nieracjonalnym zachowaniem to oczywiste jest, że budzi to ciekawość i komentarze, a także przykuwa uwagę takich badaczy jak ja. Z ciekawości zmigruję nie opłaconą TnK SD do Smart HD+ i zobaczymy co zmieni się na karcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oferta wygasła 31.10.2016. Operator w końcu przełączy transponder na DVB-S2, poza tym kiedy i kogo oszukali? Uważam, że operator miesiąc listopad traktuje jako przejściowy - daje możliwość migracji na Smart HD+. Nie chcesz przejść to karta TnK SD out - dziękuję i do widzenia. Nie wiem, gdzie jest problem? Pozdrawiam.

Edytowane przez Barti
Poprawiono dość niechlujną pisownię w poście.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10.11.2016 15:00 były uprawnienia październikowe (1-31 paź) i aktywne (01000800) - oglądaliśmy Puls2 i sprawdzałem Polsat/TV4/TVN/TVN7 z 10892. Potem oglądaliśmy AXN przez moduł CAM Polsatu. Drugie sprawdzenie zrobiłem o 19:00 i już było ciemno. W danych karty pojawiły się uprawnienia (01000000) na 1-30 listopad. Dlatego działanie operatora uznałem za dziwne. Skoro do 10 każdego miesiąca wymieniają klucze na nowy miesiąc to po prostu nie powinni przypisać uprawnień na listopad i już. Kanały by i tak zgasły. Dlatego ciekawi mnie dlaczego operator zadaje sobie trud i marnuje transponder na wysyłanie uprawnień dezaktywujących na kolejny miesiąc poza umową zamiast zmienić klucze jak co miesiąc i wysłać uprawnienia tylko tym co powinni je otrzymać.

Ja myślę, że akurat to można uzasadnić bardzo prosto - pewnie system jest tak skonstruowany. Nie przyszło Ci na myśl, że wymiana kluczy może być powiązana z uprawnieniami? Albo, że np. usunięcie karty z systemu powoduje, że system z AUTOMATU wyśle uprawnienia dezaktywujące i że więcej roboty by było, gdyby chcieć, żeby system tego nie zrobił? Oprogramowanie to bardzo delikatny kompromis między tym, co najlepsze, a tym co najtańsze, a jedno z drugim w parze rzadko kiedy idzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem w ogóle, o co ten "płacz", że karty TnK SD zostają pomału dezaktywowane?

Jak wiemy, z końcem października br. oferta "Telewizja na Kartę" w wersji SD wygasła i nie jest już kontynuowana.

Więc wydaje się logiczne, że w takiej sytuacji karty te powinny zostać wyłączone. Kto chciał to mógł sobie do tego czasu przeprowadzić migrację do oferty Smart HD+ i nadal korzystać z tej samej karty, co dotychczas. Jeśli komuś działa jeszcze karta TnK SD to czym prędzej niech sobie ją zmigruje do Smart HD+. Jeśli oczywiście chce, bo przymusu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@zbiggy: W moim przypadku karta 1 listopada otrzymała uprawnienia 01000800 na okres 1-30.11 i póki co działa. Zobaczymy jak długo. Spodziewam się, że na dniach uprawnienia zmienią się na 01000000. :wink: W przeszłości taka sytuacja miała już miejsce i trzeba było wtedy pisać na forum nc+ prośbę o ponowienie uprawnień.

Zgadzam się z tym co napisałeś. Pierwsze odebranie uprawnień (lipcowe) miało zapewne na celu zorientowanie się przez operatora ile osób jeszcze korzysta z kart TNK SD, a ile tych kart jest już nieużywanych. Drugim razem, kiedy zakazali konsultantom z forum nc+ ponawiać uprawnienia, chodziło zapewne o to, aby poznać nr telefonów tych, którzy jeszcze aktywnie korzystają z TNK SD. No bo mając nr telefonu mogą zadzwonić i spróbować namówić taką osobę na abonament. Do mnie jeszcze się nie dodzwonili, ale zapewne dlatego, że aktualnie mam wyjętą z telefonu kartę, z której dzwoniłem w październiku na infolinię z prośbą o ponowienie uprawnień. :wink: Ciekawe, czy jak się nie dodzwonią do mnie w listopadzie to karta 1 grudnia złapie uprawnienia 01000800 na okres 1-31.12? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze ale co za różnica dla klientów analogowych czy operator pobiera sygnał DVB-S/MPEG-2 czy DVB-S2/MPEG-4? Przecież przed wpuszczeniem w kabel i tak muszą go przetworzyć na PAL. 

Podejrzewam, że chodzi o przestarzały sprzęt odbiorczy operatorów i ociąganie się z przejściem na odbiór sygnału z satelity w MPEG4. 

 

 

10.11.2016 15:00 były uprawnienia październikowe (1-31 paź) i aktywne (01000800) - oglądaliśmy Puls2 i sprawdzałem Polsat/TV4/TVN/TVN7 z 10892. Potem oglądaliśmy AXN przez moduł CAM Polsatu. Drugie sprawdzenie zrobiłem o 19:00 i już było ciemno. W danych karty pojawiły się uprawnienia (01000000) na 1-30 listopad. Dlatego działanie operatora uznałem za dziwne. Skoro do 10 każdego miesiąca wymieniają klucze na nowy miesiąc to po prostu nie powinni przypisać uprawnień na listopad i już. Kanały by i tak zgasły. Dlatego ciekawi mnie dlaczego operator zadaje sobie trud i marnuje transponder na wysyłanie uprawnień dezaktywujących na kolejny miesiąc poza umową zamiast zmienić klucze jak co miesiąc i wysłać uprawnienia tylko tym co powinni je otrzymać.

Tak działa Conax w NC+ (wcześniej n) od wielu lat. Wyobraź sobie sytuację. Klient 5 października doładował kartę na miesiąc. W październiku nie włączał dekodera (czyli karta nie złapała uprawnień na październik). 1 listopada włącza dekoder, dostaje uprawnienia listopadowe i ogląda to za co zapłacił. Po 5 listopada karta dostaje dezaktywację pakietu płatnego i dostęp się kończy. Oczywiście analogicznie to działa z pakietem bez opłat i we wszystkich ofertach "na kartę" jest tak samo.

 

Gdyby było tak jak Ty to opisujesz, klient w listopadzie nie dostałby uprawnień i ... no właśnie, co ? Telefon na infolinię o ponowienie uprawnień - ale skoro system nie wysyła na listopad to brak dostępu do tego, za co zapłacił. Poza tym, ważność uprawnień z poprzedniego miesiąca kończy się w pierwszy wtorek po 10. dniu miesiąca - data jest ruchomaW tym miesiącu to 15. listopada.

 

Jakie to marnowanie transpondera ? Przecież i tak uprawnienia Conax lecą bez przerwy na wszystkie aktywne karty (wszystkie oferty). Te kilka - kilkanaście tysięcy kart TNK SD przy ponad 2 milionach aktywnych kart w NC+ to jakiś zupełnie pomijalny promil. Poza tym, uprawnienia leciały z transponderów DVB-S, które nie były jakoś szczególnie przeciążone. Operator TNK SD dał kilka dni "gratis" w listopadzie. Dzięki temu, że leciały uprawnienia na listopad, to ktoś, kto nie włączał dekodera w październiku, mógł pooglądać jeszcze w listopadzie.

Edytowane przez maniek357
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Migruję kartę TnK SD do Smart HD+ przez formularz. Mam informację, że mam włączyć tuner na kanale TVN SD. Ale już nie podali czy chodzi o TVN z tr. 10892 czy 11393. Na forum wygrzebałem info, że aktywacja Smart HD+ jest na TVP1 HD z tr. 11499. I tak właściwie to nie wiem gdzie mam ustawić.

 

Pytanie do tych co już się zmigrowali: jak wyglądają zapisy na karcie? Czy wpis 'ITI 2 Neovision' zmienia się na coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...