Skocz do zawartości

Problemy ze sprzętem i z odbiorem sygnału Polsat Box


minajta
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Znajomy ma problem z dekoderem Polsat Box 4k lite.Co jakiś czas nawet bardzo często pojawia się jemu komunikat Błąd odczytu nieobsługiwany format audio i video czy jakoś tak i musi resetować dekoder.Dekoder wzięty parę dni temu.Przywracałem ustawienia fabryczne zmieniałem kabel problem dalej występuje. Co jeszcze mogę zrobić poza wymianą dekodera,czy to jednostkowy przypadek czy wszystkie tak mają.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.07.2023 o 19:04, kazim napisał(a):

Witam,

od pewnego czasu mam problem z multiroomem. 
Ciągle wyskakuje komunikat że MULTIROOM - DEKODER ZABLOKOWANY i że wszytskie dekodery musza działać w tej samej sieci.
Po kliknięciu test połączenia jest info że działają w tej samej sieci wszystkie dekodery i jest połączenie a mimi to multiroom jest zablokowany.
Wszystko do tej pory działało bez problemowo przez 1,5 roku. Teraz co chwilę pojawia się ten komunikat.  Na chwilę pomaga reset ustawień dekodera głównego. Ale po 3-4 dniach problem występuje znowu. 
Multiroom działa po Wi-Fi. Nic nie było zmienianie w ustawieniach sieciowych i jak wspomniałem 1,5 roku wszystko działało bezproblemowo.
czy komuś sie udało rozwiązać problem? 
Dekoder główny to POLSAT BOX 4K LITE, a dodatkowe to EVOBOX LITE

 

Pozdrawiam

Witamy.

Prosimy o przywrócenie ustawień fabrycznych na dekoderach oraz reset routera. Później prosimy połączyć się z siecią Wi-Fi ponownie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Gizior89 napisał(a):

a znika ten problem po kilku/nastu sekundach czy świeci się tapeta non stop?

Problem nie znika trzeba przelączyć na inny kanał i wtedy jest dobrze ,jednak czasami trzeba restartować dekoder bo przełączanie nic nie daje.Jednak dzisiaj problem jakby ustał wydaje mi się ze to mogło być z powodu pogody wczoraj był niemiłosierny upał w domu gorąco a dzisiaj jest chłodniej i dekoder mógł się grzać i to mogło powodować problemy .Zobaczymy co będdzie dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

przedłużyłem umowę w Polsacie i dostałem nowy dekoder Polsat Box 4K Lite. Po przepięciu starego HD5000 na nowe urządzenie pojawił się problem. 

Skonfigurowałem wszystko, odpalił się normalnie kanał i przy przełączaniu kanałów wyskoczył błąd "brak sygnału na wejściu SAT". 

 

Pobawiłem się trochę i wnioski są takie:

- dekoder po uruchomieniu nie łączy się z SAT

- aby kanał zaczął się wyświetlać muszę odłączyć i podłączyć przewód SAT 

- po powyższej operacji wszystko działa (mogę nawet oglądać bez przerwy godzinami) dopóki nie przełączę kanałów - max 2-3 w górę bądź w dół, po przełączeniu wskakuje komunikat "brak sygnału na wejściu SAT".

- aby ponownie uzyskać obraz muszę odłączyć i podłączyć kabel SAT i wszystko działa dopóki nie przełącze kanałów

 

Mam Diseqc port A - Astra, B -Hotbird, konwertery to przynajmniej kilkunastoletnie antyki ale na HD5000 działały bez zarzutu. 

Robiłem restarty, przywracanie do ustawień fabrycznych itd....

 

Ktoś ma pomysł co tam się mogło wydarzyć? 

 


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podobną sytuację miałem, gdy postanowiłem pozbyć się tunera DVB-T FTA i kupiłem LCD LG z głowicą satelitarną.

Miałem problem z przełączeniem między Astrą i HB i nie tylko. Wszystko wskazywało na diseqc. Ale jak odłączyłem kabel od TV to tak jakby wszystko się resetowało i po chwili wszystko działało poprawnie. Po jakiś kilku przełączeniach (tak jak u Ciebie) znowu pojawiał się problem. Kupiłem monoblock i od 10lat bez problemów działa. Może diseqc nie jest kompatybilny?

Edytowane przez an10ka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minutes ago, an10ka said:

Kupiłem monoblock i od 10lat bez problemów działa. Może diseqc nie jest kompatybilny?

być może, aczkolwiek wymiana czegokolwiek na antenie ze względów logistycznych jest na ostatnim miejscu na mojej liście do sprawdzenia. 
Mądre główy z pomocy technicznej powiedziały, żeby wymienić dekoder bo może jest zepsuty. Po pracy dziś mam zamiar podjechac do punktu i wymienić. Jeżeli to nie pomoże będę szukać dalej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewna emerytka z mojego osiedla 3x wymieniała dekoder CP.

Co gorsze dekoder faktycznie był popsuty co kilka dni a Pani wołała osobę, która zajmuje się instalacją TV-SAT i płaciła za sprawdzenie anteny, demontaż i podłączenie nowego dekodera. Teraz przynajmniej będzie miała pomoc z podłączeniem za free bo poznała mnie :)

Ale CP powinien zrekompensować jej jakoś za poniesione koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, milosz.b said:

Cześć,

przedłużyłem umowę w Polsacie i dostałem nowy dekoder Polsat Box 4K Lite. Po przepięciu starego HD5000 na nowe urządzenie pojawił się problem. 

Skonfigurowałem wszystko, odpalił się normalnie kanał i przy przełączaniu kanałów wyskoczył błąd "brak sygnału na wejściu SAT". 

 

Pobawiłem się trochę i wnioski są takie:

- dekoder po uruchomieniu nie łączy się z SAT

- aby kanał zaczął się wyświetlać muszę odłączyć i podłączyć przewód SAT 

- po powyższej operacji wszystko działa (mogę nawet oglądać bez przerwy godzinami) dopóki nie przełączę kanałów - max 2-3 w górę bądź w dół, po przełączeniu wskakuje komunikat "brak sygnału na wejściu SAT".

- aby ponownie uzyskać obraz muszę odłączyć i podłączyć kabel SAT i wszystko działa dopóki nie przełącze kanałów

 

Mam Diseqc port A - Astra, B -Hotbird, konwertery to przynajmniej kilkunastoletnie antyki ale na HD5000 działały bez zarzutu. 

Robiłem restarty, przywracanie do ustawień fabrycznych itd....

 

Ktoś ma pomysł co tam się mogło wydarzyć? 

 


 

Byłem właśnie w punkcie wymienić dekoder. Niestety dalej to samo... ma ktoś pomysł jak to naprawić dość bezboleśnie ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że w sklepie tv sat mają taniej ale nie sprawdzałem, ale ta cena konwertera nie jest jakaś kosmiczna żeby latać od sklepu do sklepu dla 5zł, a jak ktoś chce przyoszczędzić to niech zobaczy jaki mają model w salonie i wpisze na allegro i tam kupi jak ma smart

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

 

Posiadam dekodery evobox HD i lite. 

Problem jest na kanałach tvn, comedy central, hbo, gdzie regularnie przerywa obraz. Tzn gubi sygnał na 0% na około sekundę. Dzieje się tak zazwyczaj w słoneczna pogodę. 

Antena 60

Sila sygnału ponad 80%

Jakosc sygnału ponad 70%

MER: w granicach 13,3dB.

 

Gdzie może leżeć problem takiego przerywania? 

Z pozostałymi kanałami jest ok. No polsat HD na MER 11,8dB śmiga aż miło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas opadów atmosferycznych nie mam żadnego problemu. 

Na starszych dekoderach nie było tego problemu. Dopiero jak przeszedłem na evobox. 

Pytanie jest inne, dlaczego tylko na tych kanałach gubi sygnał po czym wskakuje na wartości ponad rekomendowanych.? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Sebus861 napisał(a):

polsat HD na MER 11,8dB śmiga aż miło

Przed kilkoma dniami jakość na 11158 poprawiła się, wiec powinieneś mieć lepiej.

 

28 minut temu, Sebus861 napisał(a):

dlaczego tylko na tych kanałach gubi sygnał

Czy w pobliżu anteny, instalacji lub dekodera nie masz jakichś urządzeń bezprzewodowych (router, telefon, kamera, itp.)

Jaki masz przewód koncentryczny? Ile lat ma przewód i konwerter? Wszystkie złącza F poprawnie zamontowane - nie mają "luzów"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbliza odległość routera jest do dekodera około 4m.

Konwerter grundig lnc uni t2. Wiekowy i nie za mnie kupowany więc na pewno ma ponad 10lat.

Koncentryki - firma mi nie znana 7letnie. Końcówki kilkakrotnie zarabiałem i upewniałem się. 

 

Fakt, wczoraj zauważyłem że polsat ma znacznie lepszej jakości sygnał. Około 14dB.

Zastanawia mnie ciągle dlaczego słońce ma taki wpływ i tylko na wybrane kanały. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 17.07.2023 o 10:51, Specjalista Polsat Box napisał(a):

Witamy.

Prosimy o przywrócenie ustawień fabrycznych na dekoderach oraz reset routera. Później prosimy połączyć się z siecią Wi-Fi ponownie. 

Witam. Mam dokładnie ten sam problem. Nie działa mi dekoder Multiroom bo ciągle mi wyskakuje komunikat że nie znaleziono dekodera głównego w sieci lokalnej. Dopiero jak zresetuję dekoder główny to zaczyna działać. Jest to bardzo uciążliwe tym bardziej że kiedyś nigdy nie było żadnych problemów. Przywracałem dekodery do ustawień fabrycznych, resetowałem router i łączyłem ponownie z siecią i nic się nie zmienia. Co jeszcze mogę zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...