Skocz do zawartości

Problemy ze sprzętem i z odbiorem sygnału Polsat Box


minajta
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zjawisko znamy, ale aby wystąpiło w lipcu, to chyba orbita geostacjonarna musiałaby być mniej więcej nad zwrotnikiem Raka :) No ale faktycznie trzeba poczekać tych kilka dni, może to był po prostu jakiś nieszczęśliwy zbieg okoliczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem kilka chwil temu, i wspomniane dwa transpondery u mnie już oscylują w granicach 11-12dB. Pozostałe np 11158, 11508, 10910, 11449 czy 12284 są na poziomie 15dB. 

 

EDIT : Właśnie wystąpiło zjawisko "sun outage", o którym wspominał Mr. Orbita. Od 12:47 do 13:07, nastąpiły u mnie spadki sygnału. Porównanie do szczytowego momentu zakłóceń, od parametrów zmierzonych tuż przed pojawieniem spadku sygnału

MER - przed/w trakcie

 

10719 - 14/10

10757 - 14/10 

10796 - 14/10

10834 - 15/12

10892 - 14/10

10911 - 15/11

11117 - 14/10

11158 - 15/11

11278 - 15/12

11393 - 15/11

11449 - 15/11

11488 - 14/10

11508 - 15/11

12015 - 15/11

12188 - 11/8 - bez szatkowania

12264 - 11/8 - bez szatkowania

12284 - 15/12

12476 - 13/9

 

Obecnie parametry się unormowały, ale jakość na 12188 i 12264, to nadal 11dB. 

Edytowane przez Młody
Dopisanie informacji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zjawisko sun outage było w okolicach godziny 13:00 i dotknęło w moim przypadku wszystkich transponderów, które zdążyłem sprawdzić. Mocno spadła mi jakość kanału MiniMini+ HD na nc+, TVP Sport HD na CP i nc+ oraz na kilku innych. Gdy jednak natrafiałem na spadki tylko tych dwóch transponderów CP, inne działały jak dzwon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie miałem podobną sytuację wczoraj ok.południa.Przez większą część dnia miałem pochmurnie,a gdy pojawiło się słońce i już zaczęło świecić na bezchmurnym niebie to wyskoczył komunikat na ekranie że brak sygnału na wejściu sat 1.Ten efekt utrzymywał się ok.pół godziny i w końcu sygnał powrócił do normy. 100% siła sygnału, 94% jakość sygnału,oraz Snr 15.0 dB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal obserwuje zachowanie transponderów 12188 i 12264 od Cyfrowego Polsatu. Przed chwilą sprawdzałem jakość i w tej chwili wynosi odpowiednio 10 dB - 12264 i 11dB - 12188. Nawet najsłabiej u mnie odbierany transponder z serwisami Canaletto (12576) wypada lepiej, bo ma 12dB.

 

EDIT : Zaczyna się coś dziać na plus, bo jakość zaczyna wzrastać i 12188 ma już 13dB, a 12264 - 12dB. 

Edytowane przez Młody
Dopisanie informacji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, jaszek napisał:

Zjawisko znamy, ale aby wystąpiło w lipcu, to chyba orbita geostacjonarna musiałaby być mniej więcej nad zwrotnikiem Raka :) No ale faktycznie trzeba poczekać tych kilka dni, może to był po prostu jakiś nieszczęśliwy zbieg okoliczności.

 

W październiku też https://satkurier.pl/news/43343/jesienny-sun-outage.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem wczoraj pomiary dwie godziny przed sun outage, w szczycie tego zjawiska i  ok. 3 godziny po. Cały dzień słonecznie, niebo bezchmurne, ale antena (90) trochę odkształcona, bo niedawno oberwała konarem. Była mocno pogięta, ale udało mi się jakoś przywrócić ją do "życia" (chociaż przed "wypadkiem" miała dużo lepsze parametry). Teraz czeka na wymianę.

Wyniki pomiarów (MER) podaję w kolejności przed / w czasie / po sun outage:

10719 - 13.5 dB / 9.7 dB / 13.6 dB

11508 - 14.7 dB / 10.2 dB / 14.6 dB

12188 - 13.6 dB / 9.4 dB / 13.2 dB

12264 - 13.5 dB / 9,6 dB / 12.9 dB

12475 - 12.5 dB / 8.4 dB / 12.6 dB

Jak widać spadek był średnio ok. 4 dB i po wszystkim 3 z 5 tp. wróciły do tej samej jakości. Na 12188 i 12475 jest trochę gorzej. Ale tragedii nie ma.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie też PS wskoczyły na jakość 80% a było 20%, tylko z kolei Eleveny,  Eurosport 2, BBC Brit....  ma brak sygnału 0% siła 0%. Do instalatora to już sił nie mam,"jakość instalacji  w bloku jest zadowalająca, szuka pan dziury w całym" ???

Nie bardzo jestem w stanie pojąć że część kanałów siła 100, jakość 80 mer 15,2  a niektóre 0,0,0? Niepojęte to dla mnie.

Edytowane przez xut2zs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZWYCIĘSTWO. Po 3 miesiącach oglądania tylko 30% kanałów z moich pakietów,anomali opisywanych wcześnie z niemożliwością planowania nagrań i  batalii ze wspólnotą mieszkaniową, która twierdziła że wszystko jest ok udało się wywalczyć wizytę montera który stwierdził faktyczne uszkodzenia i wymienił konwerter i kilka multiswitchy. W końcu mogę się cieszyć wszystkimi kanałami i siłą sygnału na poziomie 85% oraz jakością 100% snr średnio >14?

Edytowane przez xut2zs
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.10.2018 o 14:55, Młody napisał:

U mnie natomiast sygnał na transponderach Cyfrowego Polsatu, czyli : 12188 i 12264 wrócił do lepszej kondycji, i od dwóch dni jest całodobowo na poziomie jakościowym MER 14dB. 

Niestety długo to nie trwało. Co prawda sygnał w godzinach 12:00 - 15:00 spada już tylko do 12dB, jednak jest to mocno irytujące, a osłabnięcie jakości widać najbardziej podczas padającego deszczu, gdzie dokładnie widać, że brakuje tych 2dB. Zrobiłem także z zaprzyjaźnionym monterem eksperyment, i samą antenę przestawiliśmy o 2 metry o miejsca docelowego i nic to szczególnie nie zmieniło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.10.2018 o 08:12, forresty napisał:

Macie teraz TVN HD? U mnie jako jedyny  nie odbiera. Reset ustawień nic nie daje, wyjęcie karty nic nie daje, odcięcie od zasilania takoż. Zostaje mi jeszcze ponowienie sygnału, ale nie chce mi się w niedzielę ślęczeć kilka godzin na 1 kanale.

Witam. Kanały HD z grupy TVN posiadają słabszy sygnał z transpondera i są bardziej czułe na siłę i jakość sygnału. Spróbuj skorygować ustawienie anteny oraz konwertera. Jak to zrobić znajdziesz tutaj: http://www.cyfrowypolsat.pl/oferta/telewizja-cyfrowa/instrukcja_montazu.cp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy ma problem z odbiorem sygnału na niektórych kanałach (np. ES1, ES2, PSP...) na dekoderze HD7000, kanały notorycznie przycinają. Natomiast podpinając pod tą samą instalację antenową dekoder HD3000 wszystko hula. Siła i jakość sygnału na obu dekoderach taka sama. Problem z instalacją czy dekoderem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...