Jump to content

Młody

Users
  • Content Count

    81
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutralna

About Młody

  • Rank
    Amator
  • Birthday 10/20/1992

Informacje o profilu

  • Gender
    Mężczyzna
  • Location
    Suchedniów / Skarżysko - Kamienna

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Niekoniecznie. Ja znalazłem obejście tego problemu. Z racji, że część kanałów zagranicznych z transpondera 12303, wchodzi w skład pakietu kanałów zagranicznych na liście CP, postanowiłem zrobić wyszukiwanie automatyczne - skoro CP dodało na listę, i kanały działają, to w jakiś sposób dekoder musi to przemielić. I tak było, po wyszukiwaniu automatycznym, cały transponder wskoczył, a na końcu (pozycje 2000+) pojawiło się TBN Polska. Teraz nawet przy wyszukiwaniu ręcznym, dekoder wyszukuje prawidłowo kanały.
  2. Niestety długo to nie trwało. Co prawda sygnał w godzinach 12:00 - 15:00 spada już tylko do 12dB, jednak jest to mocno irytujące, a osłabnięcie jakości widać najbardziej podczas padającego deszczu, gdzie dokładnie widać, że brakuje tych 2dB. Zrobiłem także z zaprzyjaźnionym monterem eksperyment, i samą antenę przestawiliśmy o 2 metry o miejsca docelowego i nic to szczególnie nie zmieniło.
  3. U mnie natomiast sygnał na transponderach Cyfrowego Polsatu, czyli : 12188 i 12264 wrócił do lepszej kondycji, i od dwóch dni jest całodobowo na poziomie jakościowym MER 14dB.
  4. Nadal obserwuje zachowanie transponderów 12188 i 12264 od Cyfrowego Polsatu. Przed chwilą sprawdzałem jakość i w tej chwili wynosi odpowiednio 10 dB - 12264 i 11dB - 12188. Nawet najsłabiej u mnie odbierany transponder z serwisami Canaletto (12576) wypada lepiej, bo ma 12dB. EDIT : Zaczyna się coś dziać na plus, bo jakość zaczyna wzrastać i 12188 ma już 13dB, a 12264 - 12dB.
  5. Sprawdzałem kilka chwil temu, i wspomniane dwa transpondery u mnie już oscylują w granicach 11-12dB. Pozostałe np 11158, 11508, 10910, 11449 czy 12284 są na poziomie 15dB. EDIT : Właśnie wystąpiło zjawisko "sun outage", o którym wspominał Mr. Orbita. Od 12:47 do 13:07, nastąpiły u mnie spadki sygnału. Porównanie do szczytowego momentu zakłóceń, od parametrów zmierzonych tuż przed pojawieniem spadku sygnału : MER - przed/w trakcie 10719 - 14/10 10757 - 14/10 10796 - 14/10 10834 - 15/12 10892 - 14/10 10911 - 15/11 11117 - 14/10 11158 - 15/11 11278 - 15/12 11393 - 15/11 11449 - 15/11 11488 - 14/10 11508 - 15/11 12015 - 15/11 12188 - 11/8 - bez szatkowania 12264 - 11/8 - bez szatkowania 12284 - 15/12 12476 - 13/9 Obecnie parametry się unormowały, ale jakość na 12188 i 12264, to nadal 11dB.
  6. Sprawdź pomiędzy godzinami 12:00 a 15:30, wtedy ta degradacja jakości jest najbardziej wyraźna.
  7. Dokładnie, godzina nie zawsze się zgadza ale praktycznie zawsze jest to środek dnia. A ja dodatkowo zauważyłem, co zresztą pisałem, że podczas jednego z takich spadków jakości, poczekałem na rozwój wypadków i przy jakości 9dB, nastąpił chwilowy zanik sygnału na obu transponderach i natychmiastowy powrót do normalnych 14dB parametrów. Tak jakby został zrobiony automatyczny restart.. A zjawisko sun outage zauważyłem nawet wczoraj, i jak dla mnie jest on po za wspomnianym problemem z tymi dwoma transponderami, zwłaszcza, że ich spadek jakości utrzymuje się do kilku godzin.. Sytuacja z przed chwili..
  8. Nadal kiepsko prezentują się transpondery CP, na częstotliwościach 12188 i 12264. Praktycznie codziennie w środku dnia, jakość spada do 10-11dB. Dla porównania sytuacja na innych transponderach : Niepokojąco zachowują się te dwa transpondery. Potwierdziłem także podobne zjawisko u mojego sąsiada, który posiada czaszę 90cm, większość częstotliwości na stabilnym MER 15dB, a te dwa "zjeżdżają" do 10-11dB.
  9. 26 lat skończę 20 października, więc chyba jeszcze jakiś stary nie jestem A muzycznie rzeczywiście gustuję w starszych kawałkach, bo doceniam to, co było tworzone nawet w czasie, gdy nawet człowiek nie był w planach pojawić się na ziemi. Zwłaszcza dotyczy to polskich kawałków, gdzie w porównaniu do współczesnych "piosenek", jest przepaść..
  10. Od lipca, gdy jestem w posiadaniu dekodera i oferty CP, Stars TV jest kanałem numer 1 w moim domu. Świetnie dobierane kawałki, robią świetną pracę. Ostatnio natrafiłem na kawałek Varius Manx - Ruchome Piaski, za co bardzo dziękuję, bo jest on jednym z moich ulubionych jeżeli chodzi o polskie podwórko.
  11. Ewidentnie coś jest nie tak, po stronie CP, ponieważ na wszystkich polskich transponderach (i wielu innych z kanałami zagranicznymi) mam MER na poziomie 14-15dB . Obserwuje od kilku godzin także 12188 i 12264, jakość obu waha się między 14-15dB MER, a przed wyjściem do pracy przed 13:00, było to już tylko 11-12dB.
  12. Tak jak pisze Szymon, sytuacja dotyczy tylko dwóch transponderów, które nalezą do CP. W tym czasie inne transpondery nawet nie drgną jeżeli chodzi o jakość sygnału, więc być może występują jakieś spadki mocy dla tych dwóch transponderów.
  13. Obecnie ponownie sygnał zaczyna spadać, póki co oscyluje w granicach 12dB. @Szymon9904 - a jak wypada u Ciebie transponder 11117? Bo moim zdaniem od jakiegoś czasu też trochę świruje.
  14. Ja natomiast mam inny problem.. Od kilku dni, zauważyłem dziwne wahania sygnału na transponderach Cyfrowego Polsatu. Dotyczy to częstotliwości 12188 i 12264. Spadek występuje główne w godzinach przed lub popołudniowych. Tutaj akurat sytuacja z niedzieli, gdzie jakość sygnału spadła do poziomu 10 - 11dB MER. Normalnie na obu częstotliwościach mam stabilne 14dB. Kilka chwil później sprawdziłem sobie w Ustawieniach, jak sprawują się sąsiednie częstotliwości. Okazało się, że wskazania wynosiły 14-15dB MER, więc było tak jak zawsze. I uwaga, sprawdziłem po chwili 12188 - i cyk.. jakość sygnału wróciła do swoich normalnych wartości. Podobnie na 12264. Dzisiejszego dnia, sytuacja się powtórzyła - sygnał na 12264 i 12188, spadł momentami już do niebezpiecznej granicy 9dB MER. I coś mnie podkusiło aby chwilę poczekać i zaobserwować co się stanie.. Po kilku chwilach nastąpiła taka sytuacja : na ułamek sekundy sygnał znikł do zera (wyskoczyło info o braku sygnału) i wrócił już z normalnymi wartościami 14dB. Problem dotyczy tylko tych dwóch transponderów. Sprawdziłem inne transpondery ze stajni CP czy też NC+, i w tym czasie na żadnym prócz dwóch wymienionych, nie działo się nic podejrzanego. Antena 80cm Konwerter z zestawu od CP - IDLE-TWNS49-ESSEN-OPN Dekoder : HD5500s Antenę pomagał mi ustawiać zaprzyjaźniony monter, i na "specyficznych" transponderach, czyli np: 11158 i 11508, mam 15dB MER, a np: 12476 na poziomie 13dB (wieczorami pomiędzy 13 - 14dB MER)
×
×
  • Create New...