Skocz do zawartości

4K UltraBox+ |G9| (ADB NCP-3670SF, JADA)


g0nz0s
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, ircios napisał(a):

Poprostu szybciej wprowadzą Global One. 

Oby tak się stało, może nie będzie z nim problemów...

3 godziny temu, Saturn45 napisał(a):

Czy pomaga reset fabryczny dekodera?

Możesz spróbować, robiłem dwa razy( raz po styczniowej aktualizacji, drugi po "naprawczej"), u mnie nie pomógł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie muszą je uznać - skoro w ofercie mają sprzęt który spełnia minimum wymagań operatora bla bla bla ... zakończą reklamacje na swoja korzyść z rozstrzygnięciem na drodze sądowej , nie pierwsza i nie ostatnia taka akcja :) NIE MAJĄ obowiązku wymiany na taki sprzęt jaki życzy sobie roszczeniowy " petent " tym bardziej że w eter jasno dali znać ,  że sprzęt ten nie jest produkowany ani " rozwijany " ,  ostatecznością będzie polubowne zakończenie umowy bez kary co jest jeszcze większym prawdopodobieństwem  🤙💁‍♂️

Edytowane przez patryszq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, utede napisał(a):

ustawienie na jednokablowe

No tak... coś za coś, ograniczenia w nagrywaniu. Pomoże w jednym, ograniczy w innym. 

Mając konwerter unicable, chciałem w ustawieniach anteny zmienić na tryb jednokablowy. Okazało się że sygnał to 20% a dioda Hot Birda jest czerwona. Czy tak ma być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz konwerter Unicable z gniazdami Legacy musisz dodatkowo przepiąć kable na odpowiednie wyjście konwertera. Sama zmiana w menu dekodera nie wystarczy. Jeśli konwerter posiada tylko wyjście unccable nic nie zrobisz.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy są tu na forum osoby którym Canal+ w ostatnim czasie przyznał już dwie reklamacje z tutułu spartolonego oprogramowania dekodera Ultrabox+ 4K producenta ADB serii JADA? Nie chodzi mi o fakt w którym w ramach dotychczasowej współpracy operator przyznaje rabat i np. wyksięgowuje opłatę za multiroom ale pisze że reklamacji Wam nie uznano? Dlaczego o to pytam? Byłem dziś u Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta i mam pewne informacje co do dalszych działań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś popołudniu przekaże osobom zainteresowanym w tym wątku dalsze kroki jakie można podjąć w celu skutecznego zakończenia sporu na drodze prawnej gdyby był ktoś zainteresowany. Teraz jestem w pracy i nie mam czasu na szczegółowe wywody na ten temat. Jednocześnie proszę by osoby zainteresowane nie pisały do mnie wiadomości prywatnych. Od tego niech będzie ten wątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne że lepiej wymienić dekoder i zamknąć sprawę. Ale w moim przypadku chodzi o wymianę 5 dekoderów do multiroomu Ultrabox+ 4K producenta ADB serii JADA których w APSach do których się udawałem w ostatnim czasie dwukrotnie nie było na stanie (mam na myśli dekodery Technicolor ICTA)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek pozwolę sobie rozwikłać kilka pojęć które są dosyć istotne dla podjęcia ewentualnych działań przez zainteresowane osoby. A więc:

REKLAMACJA - tryb postępowania w sytuacji wystąpienia wady towaru lub nieprawidłowego wykonania usługi. Podstawy prawne reklamacji wadliwego towaru uzależnione są od wyboru dokonanego przez konsumenta (albo na zasadach rękojmi, albo na zasadach gwarancji). Przy reklamacji konsument może wysuwać w stosunku do przedsiębiorcy określone roszczenia, w tym żądanie wymiany towaru na nowy, naprawy, obniżenia ceny lub - przy wadzie istotnej - odstąpienia od umowy. W ramach jednej reklamacji możliwe jest jest wystosowanie do przedsiębiorcy więcej niż jednego żadania/roszczenia (dotyczącego tej samej wady), jeżeli poprzednie nie zostało spełnione po myśli konsumenta.

RĘKOJMIA - tryb (podstawa prawna) dochodzenia odpowiedzialności od sprzedawcy (przedsiębiorcy) w związku z ujawnioną wadą fizyczną (niezgodnością z umową) lub prawną zakupionego towaru konsumpcyjnego.

ŚWIADCZENIE UMOWNE - świadczenie określone w umowie, do którego wykonania zobowiązana jest każda ze stron. W przypadku przedsiębiorcy chodzi o wykonanie usługi lub sprzedaż towaru konsumpcyjnego. Świadczeniem Konsumenta jest jest natomiast zapłata określonej w umowie kwoty za świadczenie wykonane przez przedsiębiorcę.

WADA ISTOTNA - przesłanka umożliwiająca złożenie przez konsumenta żądania odstąpienia od umowy w ramach reklamacji z tytułu rękojmi. Nie jest możliwe odstąpienie od umowy w przypadku wystąpienia wady nieistotnej (np. zepsuty pilot od telewizora nie pozwala na odstąpienie od umowy zakupu odbiornika). Istotność wady należy analizować z uwzględnieniem jej znaczenia dla przeznaczenia towaru (np. samochód nie jeździ) i celu (np. niezgodna z zamówieniem sukienka ślubna dostarczona tuż przed ceremonią), dla którego konsument dokonał zakupu. Istotność trzeba badać w zależności od ustalonego celu.


Tyle słowem wstępu. Następnie opiszę osobom zainteresowanym sposób w jaki przebiega pierwszy proces reklamacyjny (w tym wypadku dekodera) i jakie to rodzi skutki prawne dla Ciebie jako konsumenta.

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest to pierwsza reklamacja produktu, osoba zainteresowana (konsument) może żądać naprawy, wymiany, obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy (UWAGA! odstąpienie jest możliwe tylko przy wadzie istotnej). Na początek przeanalizuję dla osób zainteresowanych dwa pierwsze żadania (naprawa, wymiana). W takim przypadku przedsiębiorca może odmówić spełnienia żądania konsumenta jeżeli: jest niemożliwe do wykonania lub wymaga nadmiernych kosztów. W takiej sytuacji konsument może zmienić swój wybór i żądać: naprawy (jeżeli wcześniej wnioskował o wymianę) lub wymiany (jeżeli wcześniej wnioskował o naprawę). Teraz opiszę jakie skutki prawne rodzi obniżenie ceny. W przypadku gdy w pierwszej reklamacji żądamy obniżenia ceny przedsiębiorca może nie uznać tego żądania. W zamian oferując: naprawę lub wymianę ale pod warunkiem ich niezwłocznej realizacji i braku nadmiernej niedogodności dla konsumenta. Konsument może wtedy zmienić propozycję przedsiębiorcy (naprawę na wymianę lub wymianę na naprawę) chyba że jego wybór jest niemożliwy do wykonania lub wymaga nadmiernych kosztów. Przechodząc do ostatniego żądania jakim jest odstąpienie od umowy (UWAGA! odstąpienie jest możliwe tylko prze wadzie istotnej). W tym przypadku przedsiębiorca może nie uznać tego żądania i tak tak w przypadku obniżenia ceny zaproponować naprawę lub wymianę i tu też podobnie jak w przypadku obniżenia ceny konsument może zmienić propozycje przedsiębiorcy (naprawę na wymianę lub wymianę na naprawę), chyba że jego wybór jest niemożliwy do wykonania lub wymaga nadmiernych kosztów.

Ważna informacja!

Sprzedawca nie może zmieniać Twojego żądania dotyczącego odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny, jeżeli:
- towar był wcześniej wymieniony lub naprawiony.
- sprzedawca nie wywiązał się z obowiązku wymiany lub naprawy towaru na etapie wcześniejszego żądania.


Następnie przedstawię osobom zainteresowanym jak przebiega i jakie rodzi skutki prawne druga i kolejna reklamacja lub kolejne roszczenie składane w ramach pierwszej reklamacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej możesz w tym temacie pisać co krok po kroku można zrobić. Tylko bez przeciągania, krótko i rzeczowo. 
Bardzo dziękuję. Postaram się jak najkrócej zebrać mysli i przekazać syntezą to co uzyskałem od mojego Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta. Do którego mam naprawdę blisko bo raptem 2 pokoje dalej w moim zakładzie pracy.

Tak więc wracając do tematu:

W przypadku gdy konsument wysuwa drugą lub kolejną reklamację sytuacja jak i możliwe żądania konsumenta wobec przedsiębiorcy przedstawiają się w następujący sposób. Mamy tu takie możliwości jak: naprawa, wymiana, obniżenie ceny i odstąpienie od umowy (jednak ta ostatnia możliwość zachodzi tylko w przypadku wady istotnej. Stąd moje wcześniejsze wyjaśnienie pojęć: reklamacja, rękojmia, świadczenie umowne i WADA ISTOTNA)

W przypadku gdy podczas drugiej naszej reklamacji żądamy naprawy lub wymiany przedsiębiorca może odmówić spełnienia żądania konsumenta jeżeli: jest to niemożliwe do wykonania lub wymaga to nadmiernych kosztów. W takiej sytuacji konsument może zmienić swój wybór i żądać naprawy (jeżeli wcześniej wnioskował o wymianę) lub wymiany (jeżeli wcześniej wnioskował o naprawę). A to prowadzi w dalszej konsekwencji do możliwości obniżenia ceny oraz odstąpienia od umowy. W przypadku drugiej reklamacji jeśli konsument zażąda obniżenie ceny i taka reklamacja zostanie uznana w ten czas przedsiębiorca MUSI przychylić się do żądania konsumenta. Jeszcze ciekawiej prezentuje się żądanie odstąpienia od umowy w przypadku drugiej i kolejnej reklamacji lub kolejnego roszczenia składanego w ramach pierwszej reklamacji. Musimy tu pamiętać o tym aby odstąpienie było możliwe musi zachodzić przesłanka mówiąca o wadzie istotnej. Jeśli takowe przesłanki zachodzą żądanie w postaci odstąpienia od umowy musi się zamknąć żądaniem konsumenta czyli tym samym można odstąpić od umowy.

Z mojej strony dodam że w miesiącu czerwcu nie uznano mi reklamacji co w miesiącu maju nie było dla Canal+ problemem by taką moją reklamację uznać. Bo jak widzicie uznanie drugiej i kolejnej reklamacji POZWALA na ODSTĄPIENIE OD UMOWY przy założeniu że zachodzi wada istotna. W tym przypadku istotnością wady może być fakt notorycznej i ciągłej pikselozy czy zaników dźwięku lub obrazu, który wielu z Was podnosi w swoich zgłoszeniach reklamacyjnych.


Jeszcze króciutko o terminach w przypadku odpowiedzi przedsiębiorcy na jedno z następujących żadań:
- naprawa towaru,
- wymiana towaru na nowy,
- obniżenie ceny ze wskazaniem obniżonej ceny.

Jeśli złożyłeś któreś z powyższych żądań a sprzedawca nie ustosunkował się do tego w terminie 14 dni kalendarzowych (to dlatego w otrzymywanych smsach czytamy że "Dziekujemy, przyjelismy Twoje zgloszenie. Sredni czas oczekiwania na odpowiedz wynosi zwykle do 7 dni roboczych, a maksymalny do 30 dni." Ten termin 30 dni dotyczy zwykłych zgłoszeń bez trybu reklamacyjnego), należy przyjąć, iż uznał Twoją reklamację za uzasadnioną. Nie może więc już podnosić, że rzecz nie ma wady lub że powstała ona za Twoją sprawą. Ustosunkowanie się do reklamacji to potwierdzenie lub zaprzeczenie jej zasadności - nie oznacza to jednak, że w tym terminie towar musi zostać przywrócony do stanu zgodności z umową. Jeżeli żądanie dotyczyło odstąpienia od umowy, milczenie sprzedawcy nie jest równoznaczne z uznaniem reklamacji.

Kończąc odniosę się do kwestii co może a czego nie może zrobić Miejski (Powiatowy) rzecznik konsumentów. Gdy dochodzisz swoich praw, możesz skorzystać z pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika praw konsumenta. Udziela on bezpłatnych porad z naruszeniem interesów konsumentów. Rzecznik może również wystąpić w Twoim imieniu do przedsiębiorcy z żądaniem wyjaśnienia problemu, pomóc napisać pozew czy udzielić Ci dalszej informacji o dalszych możliwych działaniach. Nie jest jednak osobą uprawnioną do rozstrzygnięcia zaistniałego sporu, więc nie może nakazać przedsiębiorcy określonych działań w tym naprawy/wymiany towaru albo zwrotu wpłaconych przez konsumenta pieniędzy.

Pomocy prawnej udzielają konsumentom także organizacje pozarządowe takie jak:
- Federacja Kinsumentów
- Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.

To by było na tyle. Choć mógłbym jeszcze jeśli moderatorzy pozwolą poruszyć dosłownie króciutko poruszyć kwestię Wojewódzkich Inspektorów Inspekcji Handlowej, stałych polubownych sądów konsumenckich i sądów powszechnych.


Sugestią mojego Rzecznika było też by zgłaszać wszelkie nieprawidłowości UOKiK czy do Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) gdyż w przypadku gdy oni podejmą temat może się to skończyć dla przedsiębiorcy nawet karą sięgającą do 10% obrotów.

Przepraszam za post pod postem gdyż zapomniałem o jednej bardzo istotnej sprawie którą pominąłem a w przypadku gdy ktoś z Was zdecydował się wysunąć żądanie o odstąpienie od umowy. Słowem wstępu posłużę się wyjaśnieniem terminu który jest istotny dla tej ścieżki działania.

RZECZOZNAWCA - specjalista w określonej dziedzinie, mający niezbędną wiedzę umożliwiającą stwierdzenie istnienia wady i przyczyny jej powstania w badanym towarze konsumpcyjnym. Listy regionalnych rzeczoznawców (z podziałem na dziedziny) są zamieszczone na stronach internetowych poszczególnych wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej.

Jeśli ktoś zdecyduje się na wysunięcie żądania odstąpienia od umowy powinien wcześniej uzyskać ekspertyzę rzeczoznawcy bo ona ułatwi bardzo trafne zwarzenie sprawy przez sąd po myśli konsumenta.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...