Skocz do zawartości

Moduł CAM CI / CI+ Polsat Box


Janusz Sulisz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hmm, dzisiaj miałem jakiś "dziwny" telefon od TCOK Cyfrowego Polsatu. :roll:

Pani konsultant zapytała się mnie tylko, czy z mojego modułu CAM CI+ Cyfrowego Polsatu korzystam w dekoderze typy "HD". Odpowiedziałem jej, że tak. Na to pani konsultant powiedziała mi, że w takim razie wszystko będzie OK, że wszystko będzie działać i podziękowała za rozmowę. O co tutaj chodzi? :shock:

Czyżby Cyfrowy Polsat robił jakieś "rozeznanie", czy posiadacze polsatowskich modułów CAM posiadają już dekodery typu "HD", czy też jeszcze korzystają ze sprzętu "SD"? :roll: Może ma to jakiś związek z planowanym przejściem Cyfrowego Polsatu na kompresję MPEG-4? :roll:

 

Też wczoraj miałem takowy telefon z Cyfrowego Polsatu z numeru zastrzeżonego, gdzie pytano mnie o to samo co kolegę @Barti. Wiecie o co im chodzi?

Ja miałem przedwczoraj i wczoraj telefony z CP w tej samej sprawie.Z tego co się dowiedziałem od dzwoniącego chodzi im o zorientowanie się ilu abonentów ma moduły podłączone bezpośrednio do TV i czy są to TV dostosowane do odbioru z dekodowania z systemu MPG 4,czy z MPG 2,bo jeżeli MPG 2,to posiadacze takich TV będą mieli problemy z odbiorem programu z modułem i będą musieli wymienić moduły na dekodery,albo TV na nowszego typu,czyli z MPG 4.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W telefonach od CP nie ma nic dziwnego, podobnie jak w przypadku sprzętu SD, CP upewnia się, że użytkownik po wprowadzeniu kompresji MPEG4 nie straci dostępu do części kanałów oferty.Termin zmiany został jasno określony w komunikacie CP.

Proces przejścia z SD/MPEG-2 do SD w MPEG-4 w Cyfrowym Polsacie będzie się odbywał stopniowo od czerwca aż do finalnego przejścia na MPEG-4 z końcem września.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę was o pomoc.

 

Używam modułu CAM bezpośrednio włożonego do telewizora. Niestety od ponad roku mam ciągle ten sam problem. Przez kilka miesięcy wszystko działa poprawnie, jednak z czasem zaczynają się zacięcia obrazu (Komunikat: kanał jest zakodowany. Następnie pokazuje się okno modułu. Pasek dochodzi do 100% i znów wszystko działa). Te zacięcia od sporadycznych zwiększają swoją częstotliwość do tego stopnia, że nie da się oglądać TV. Dziej się tak niezależnie od pogody. CP wymienia bez żadnego problemu moduł oraz kartę na nowe, jednak za każdym razem historia się powtarza, co jest już męczące. Czy ktoś na forum może powiedzieć, co jest powodem takiego stanu rzeczy? Czy to moduł się psuje, a może coś jest nie tak w "centrali" i należy zresetować jakieś ustawienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem aktualizację softu, ale niestety nie pomogło. Problem pozostał. Natomiast zmieniło się to, że na niektórych kanałach pojawił się komunikat, że "sygnał jest za słaby lub go nie ma sprawdź podłączenie kabla antenowego", niektóre kanały się natomiast rwą. Czy na module CAM mogę jakoś sprawdzić siłę sygnału? Może mój problem leży w ustawieniu anteny, które uległo samoistnie nieznacznej zmianie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, znalazłem. Wyniki mnie trochę zaniepokoiły (ale jestem laikiem) więc proszę sami oceńcie.

 

Tak to wygląda na większości kanałów HD typu tvp1, tvp2, Polsat, TVN

http://postimg.org/image/x9so3fj4v/

 

National Geographic HD

http://postimg.org/image/l9xvxpiu1/

 

A tutaj kanały śmieciowe typu Tele5 (rwały się wczoraj po wgraniu nowego softu)

http://postimg.org/image/b5v3zbkvt/

 

Co ciekawe na kanałach polsatowskich jak CI, Viasat Polast Play, TV 4 nie ma w ogóle żadnych błędów. Nie licząc Polastu HD

 

Mieszkam na I piętrze. Antena jest przymocowana na barierce balkonu. Za mną stoi kolejny blok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj na początek lekko skręcić konwerter w uchwycie w odwrotną stronę do ruchu zegara. Trzeba to zrobić w małym skoku i po każdym przesunieciu odczekać chwilę i sprawdzić efekt . Można też regulować konwerter przybliżając/oddalając go w uchwycie od anteny . Na końcu to dobre wyregulowanie anteny , oraz jak pisałem na nowo zarobienie ;F-ek; .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także miałem telefon z CP w sprawie dekodera, którego używam do pracy z modułem CI+, bo przechodzą na MPEG-4. Dowiedziałem się, że to jakaś ogólna akcja i czeka to raczej większość użytkowników modułów CAM. Nie proponowano wymiany na dekoder od CP, a także nie wspomniano o zmianie kanałów w ofercie. Podobno "zmiany dotyczą tylko sposobu nadawania kanałów".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego w tym temacie dyskutujecie o problemach z odbiorem?

 

Mam pytanie odnośnie CI+ cyfrowego polsatu:

Wiadomo, że ten standard przewiduje możliwość blokowania przez operatora nagrywania i innych funkcji, które są nie po myśli operatorów zorientowanych na $$$ i ograniczenie wolności odbiorcy.

Zastanawiam się, czy warto przejść na moduł CI+, ale:

Dzięki misiek2000wp.

Jest jakaś dodatkowa zaleta modułu CI+ poza działaniem wspomnianych przez ciebie kanałów?

Z tego co pamiętam, to nowy standard daje operatorowi możliwość w przyszłości możliwość blokowania nagrywania, stąd nie podoba mi się to rozwiązanie.

 

Aktualizacja: chyba sam sobie odpowiedziałem:

A teraz deser, czyli co może robić to "nowsze wydanie" czego nie mogło zwykłe CI (jak już podane kiedyś w temacie C+):

Korzyści:

+ żadne!

Ograniczenia:

- możliwość blokowania nagrywania programu,

- możliwość kasowania nagranych audycji,

- blokada dekodowania programów do czasu wgrania aktualizacji,

- blokada modułu w przypadku modyfikacji oprogramowania dekodera,

- blokada przewijania na reklamach w nagranych audycjach,

- blokada/ograniczanie time[beep]u

- odtwarzanie treści na certyfikowanych TV, co najmniej "HD ready",

- znikoma ilość dekoderów posiadających więcej niż 1 gniazdo CI+ (gdybyście chcieli używać jednocześnie modułu CI+ Polsatu i modułu CI+ Cyfry)

(źródło: viewtopic.php?f=7&t=321&start=1594)

 

Wiadomo, że operator od razu nie będzie korzystał z tych "udogodnień", ale w przeciwieństwie do zwykłego CI, może z nich skorzystać.

Więc ten "+" w nazwie CI+ oznacza bardziej korzyści dla operatora, a dla abonenta same ograniczenia.

Na razie CP nie stosuje takich praktyk jak wymienione w linku. Moduł CP pracuje w trybie legacy, czyli zadziała też w zwykłym CI.
Stosuje stosuje. Już dwa razy zablokowali mi nagrywanie wyścigu F1. "Orwell 1984" :read:

 

No właśnie- czy to prawda, że polsat sięga po te możliwości?

@Wildtom- jak to u ciebie wyglądało- dostałeś jakiś komunikat z modułu lub dekodera przy próbie nagrywania? Ja nagrywam zawsze wyścigi i takie ograniczenie doprowadzi mnie do pasji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poprzednich stronach sugerujecie że problematyczny jest moduł zaczynający się na 24.. a początek 073.. sugeruje poprawne działanie niestety moduł 073 w moim tv powodował ciągłe restarty a po tem nie był widoczny dla tv inny moduł w tym samym czasie tv widział bez problemowo dopiero jak wymieniłem na 24.. problemy ustały i działa żadnych komunikatów program kodowany czy brak uprawnień.

TV lg 570v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...