Skocz do zawartości

Vectra


Rekomendowane odpowiedzi

Mam prośbę, możecie sprawdzić modulację na kanałch HD, np. TVP 1 HD TVP2 HD czy Polsat HD i TVN HD. Od przeszło miesiąca w Skierniewicach zmienili modulację z 56QAM na 256QAM. Odbiło się to niestety na jakości :(:(. Nie jest tragicznie ale nie ma już tak czystego/krystalicznego obrazu jak był przy modulacji 56QAM :(. Ciekawe czy tylko u mnie zmienili czy w innych mistach zostało 56QAM? Na kanałach SD od "sławnej" modernizacji było 256QAM a teraz ruszyli kanały HD żeby poupychć na transport więcej kanałów :(? Co oni wyprawiają? :(. Możecie sprawdzić?

 

Coś tu kompletnie pomieszałeś. W dużym uproszczeniu jest tak:

Modulacja 64 QAM oznacza mniej miejsca w transporcie. Tak więc celem upchania większej ilości kanałów trzeba zwiększyć modulację żeby utrzymać jakość. Niestety zwiększanie modulacji obniża odporność transportu na zakłócenia. Czyli jak sieć jest kiepska to lepiej jest utrzymywać niższą modulację.

U mnie w Vectrze wszystkie transporty z kanałami HD nadawane są w modulacji 256QAM. Zawsze tak było i raczej nie może być mniej bo wtedy kanały się nie pomieszczą. Od słynnej modernizacji także wszystkie pozostałe transporty ( z kanałami SD) nadawane są w modulacji 256QAM. Wyjątkiem jest transport w którym nadawane są kanały TVP1SD, TVP2SD, Trwam itd... ten jeden nadawany jest w 64QAM. Prawdą jest że wyższa modulacja oznacza lepszą jakość w stosunku do 64 przy tej samej ilości kanałów w transporcie. Transport jest bardziej pojemny = mniej artefaktów kompresji ale to nie jedyny czynnik wpływający na to zjawisko.

Modulacja przyznawana jest lokalnie i lokalnie może być zmieniana jeśli jakość sieci nie pozwala na wyższą modulację.

Może być też tak że z centrali nastawa jest 64 a lokalnie przyznano 256. Wtedy oczywiście jakość się nie poprawi :-).

 

Pamiętać też należy że bardzo duży wpływ na jakość oglądanego obrazu mają ustawienia filtrów obrazu w telewizorze. W zależności od modelu odbiornika mamy tam cały szereg mniej lub bardziej zaawansowanych nastaw które często bardzo mocno zmieniają jakość wyświetlanego obrazu.

 

Wczoraj przypięli mi internet 150, nagrywarkę do złotego, multiroom i telefon. Niestety odbiło się to na jakości, bo przedtem miałem do kabla przypięty tylko dekoder HD. Teraz to samo łącze musi być rozdzielone na internet i dwa dekodery. Przedtem siłę sygnału np. na TVP1 miałem 62 dB, teraz zeszło do 41 dB. Oczywiście nie ma pikselozy, ale dla mnie różnica w jakości jest wyraźna, nawet na programach HD to widać.

Czy w przypadku rozdzielania sygnału na kilka urządzeń, tak jak u mnie, nie powinno się go wzmocnić? Jak to jest praktykowane w Vectrze? Można do nich dzwonić czy to nic nie da? Są jakieś sposoby na to?

To jest niemożliwe żeby obniżenie poziomu sygnału miało wpływ na jakość obrazu. Jeśli obraz się nie zacina, nie klatkuje, a dźwięk nie dostaje czkawki to znaczy że poziom sygnału jest wystarczający i jego podniesienie niczego nie poprawi.

Tak jak pisze Adrian - TV cyfrowa to nie analog. Albo gra dobrze albo nie gra wcale.

Te parametry to oczywiście w % a nie dB. Sprawdzałem po wpięciu głównego kabla bezpośrednio do dekodera i miałem siłę sygnału 62%. Po wpięciu kabla po rozdzieleniu na internet i multiroom (dwa splittery TRIS-2002) siła sygnału wynosi tylko 41%. Czy powinienem zgłosić potrzebę wzmocnienia sygnału, czy przy tylu urządzeniach tak musi zostać? Ja tam widzę różnicę, zwłaszcza na kanałach SD.

Może tyle zostać jeśli pasek jakości oscyluje powyżej 70%. To nie ma wpływu na artefakty i zjawiska które opisujesz. Jeśli jakość będzie spadać niżej oznacza to zakłócenia i może okresowo pojawiać się "pikselowanie i klatkowanie" obrazu i "czkawka" w dzwięku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

dostałem maila ze zmianą cennika, regulaminu czy umowy od 1 sierpnia 2015.

 

Jest szereg zmian

1. Zmiany wymuszone przez UOKiK polepszające warunki (nie daje podstaw do wypowiedzenia) np wreszcie będzie 1 miesiąc na wypowiedzenie po okresie promocji czy w trakcie a nie automat złodziejski na 6 miesiecy.

 

2. Zmiany w programach gwarantowanych i niegwarantowanych (do daje chyba podstawy na wypowiedzenie ale nie mogę w papierach doszukać się zestawu z dnia podpisania umowy tj z października 2014)

 

3. Zmiany w cenniku np mniejsza kara za windykacje z 2500 an 1500 pln

 

W liście przewodnim 2c napisano

"Pragniemy poinformować, iż uaktualniamy dotychczas obowiązujące zapisy Państwa Umowy, Regulaminu Świadczenia Usług przez

VECTRA S.A. oraz Cennika[..]Wybrane postanowienia Umowy o Świadczeniu Usług wskazane poniżej oraz treść Regulaminu Świadczenia Usług przez VECTRA S.A.

i Cennika, które otrzymujecie Państwo w załączeniu, będą obowiązywać od dnia 1 sierpnia 2015 roku. Zmiany poniższe wynikają w szczególności

z zaleceń otrzymanych od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, mających na celu dostosowanie całości stosowanej przez VECTRA

S.A. dokumentacji do obowiązujących obecnie przepisów prawa oraz obejmują zmiany niezależne od VECTRA S.A., wdrażane przez nadawców

programowych.

 

 

i uwaga na koniec pisma jest trick psychologiczny bo przedstawiają ofertę w trzech opcjach:

1. Pakiet Sport na Ostro, a

2 Najlepsze kino rozrywkowe

3 Super HD – najlepszy zestaw TV,

 

i napisali KLUCZOWE

Oferta ograniczona jest terytorialnie. Podane ceny obowiązują przy zawarciu Umowy na 24 miesięczny Okres Zobowiązania. Informujemy, że

w przypadku rezygnacji przez Abonenta z Umowy zawartej na wskazanych Warunkach Promocyjnych przed upływem Okresu Zobowiązania

Spółce VECTRA S.A., jako Dostawcy Usług Telekomunikacyjnych, przysługuje roszczenie odszkodowawcze, a Abonent zobowiązany będzie do

zwrotu proporcjonalnej części udzielonej mu ulgi, o jakiej mowa w art. 57 ust. 6 ustawy Prawo Telekomunikacyjne (Dz. U. 2004 nr 171 poz. 1880

z późn. zmianami)

 

 

Pisze że to trick psychologiczny bo jak rozumiem ten cały akapit nie tyczy się pisma (a wiec mogę wypowiedziec BEZ konsekwencji pienięznych) a oferty przedstawionej w trzech wypunktach na koniec. Przyznam że jak sie to czyta to mozna pomyslec ze tyczy się to zmian wprowadzanych na 1 sierpnia 2015 a to trick psychologiczny.

 

 

Obecnie od sierpnia 2014 mam pakiet:

1. Platynowy bez pvr

2. internet 30 Mbps downlink (do mnie)

 

za cenę 89,90 pln na 24 miesiące(do lipca 2016)

 

ale widzę na vectra.pl promocję dla mojego miasta:

1. 125 kanałów w tym 23 HD

" Mnóstwo sportu na kanałach TVP Sport HD, nSport+, Polsat Sport i Eurosport

Atrakcyjne programy na kanałach „Styl Życia”: TVN Style HD, TLC. Zobacz bogactwo kanałów

40 programów dostępnych na komputerze, tablecie i smartfonie w usłudze TV Online

Wiele godzin programów z ramówki Nickelodeon, Discovery, Animal Planet, TLC, MTV, Cartoon Network dostępnych za darmo w usłudze Vectra VOD

2. Prędkość 50 Mb/s

Router WiFi w cenie

na 79,90 za

 

 

więc oferta lepsza. Zatem opłaca się wypowiedzieć by sciąc 10 pln z 89,90 do 79,90 i mieć 50 mbs internet a nie 30 i do tego router a nie modem cisco EPC 3010.

 

hej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie posiadam pakiet Platynowy ,Canal + ,sport na ostro ,fimbox , 2xPVR oraz internet 50MB z dodatkowym (stałym ) adresem . Problem jest w tym że na C+ , internet i platynę posiadam trzy różne terminy zakończenia umowy. Chciałbym wypowiedzieć umowę w związku ze zmianą regulaminu i podpisać jedną na wszytko ale po wizycie w lokalnym BOK dowiedziałem się że za taki sam pakiet musiałbym płacić ponad 200zł a teraz płacę 185zł. Czy Waszym zdaniem mogę otrzymać lepszą ofertę po złożeniu wypowiedzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj przypięli mi internet 150, nagrywarkę do złotego, multiroom i telefon. Niestety odbiło się to na jakości, bo przedtem miałem do kabla przypięty tylko dekoder HD. Teraz to samo łącze musi być rozdzielone na internet i dwa dekodery. Przedtem siłę sygnału np. na TVP1 miałem 62 dB, teraz zeszło do 41 dB. Oczywiście nie ma pikselozy, ale dla mnie różnica w jakości jest wyraźna, nawet na programach HD to widać.

Czy w przypadku rozdzielania sygnału na kilka urządzeń, tak jak u mnie, nie powinno się go wzmocnić? Jak to jest praktykowane w Vectrze? Można do nich dzwonić czy to nic nie da? Są jakieś sposoby na to?

To jest niemożliwe żeby obniżenie poziomu sygnału miało wpływ na jakość obrazu. Jeśli obraz się nie zacina, nie klatkuje, a dźwięk nie dostaje czkawki to znaczy że poziom sygnału jest wystarczający i jego podniesienie niczego nie poprawi.

Tak jak pisze Adrian - TV cyfrowa to nie analog. Albo gra dobrze albo nie gra wcale.

Te parametry to oczywiście w % a nie dB. Sprawdzałem po wpięciu głównego kabla bezpośrednio do dekodera i miałem siłę sygnału 62%. Po wpięciu kabla po rozdzieleniu na internet i multiroom (dwa splittery TRIS-2002) siła sygnału wynosi tylko 41%. Czy powinienem zgłosić potrzebę wzmocnienia sygnału, czy przy tylu urządzeniach tak musi zostać? Ja tam widzę różnicę, zwłaszcza na kanałach SD.

Może tyle zostać jeśli pasek jakości oscyluje powyżej 70%. To nie ma wpływu na artefakty i zjawiska które opisujesz. Jeśli jakość będzie spadać niżej oznacza to zakłócenia i może okresowo pojawiać się "pikselowanie i klatkowanie" obrazu i "czkawka" w dzwięku.

 

W takim razie co może być przyczyną pogorszenia jakości obrazu - potwierdzają to wszyscy domownicy, więc nie jest to moja fantazja?

Oczywiście nie ma żadnych artefaktów, chodzi tylko o większe "mydło" albo zwyczajnie o mniejszą przejrzystość obrazu, także HD. Przy SD wydaje się, że potrzebne jest obniżenie ostrości, podczas gdy przy HD można by nieco podostrzyć. Przy telewizorze nie zmieniałem żadnych ustawień, więc wszystkie polepszacze itp. są takie same jak poprzednio przed zmianami. Może wymiana dekodera z HD na PVR miała na to wpływ.

Jakość sygnału mam wszędzie na 100%, tylko ta siła w granicach 42%. Podłączałem na chwilę kabel bezpośrednio do samego dekodera (bez splitterów) i wg mnie było lepiej (siła sygnału też wzrosła do 62%).

Pytam o to na forum, bo zastanawiam się nad wycofaniem się z umowy - mam na to 14 dni. Przedtem sam dekoder HD radził sobie lepiej. W XXI wieku spodziewałbym się czegoś więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sikor18

 

Wina leży w sprzęcie - w głowicy, tunerze. Jeśli masz TV z dekoderami dvbc to podłącz sobie kabel antenowy pomijając dekoder Vectry. Zobaczysz że wbudowana głowica dvbc jest lepszej jakości niż ta w dekoderze Vectry. Ja też mam nagrywarkę PVR tylko że model 5830cdx i jest w miarę znośnie.

 

Może spróbuj przyciskiem RES na dekoderze ustawić prawidłową wyjściową rozdzielczość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile realnie można wynegocjować za usługi które posiadam? A odnośnie wypowiedzenia umowy to rozumie że po złożeniu wypowiedzenia vectra sama zadzwoni. Czy po złożeniu wypowiedzenia zanim vectra wyłączy swoje usługi jest możliwość wycofania się z wypowiedzenia?

 

Swego czasu dostałem od nich informację, że po rozwiązaniu umowy następną mogę podpisać dopiero po 3 miesiącach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Postanowiłem wykorzystać nadarzającą się okazje zerwania umowy z Vectrą i w związku z tym mam do Was zaawansowanych użytkowników kilka pytań:

 

1. Obecnie posiadam w Vectrze Tv + Internet, czy mogę zerwać umowę tylko na TV i zostawić internet? Czy muszę zerwać całkowicie to i to i na nowo podpisać umowę tylko na internet.

2. Szukam alternatywy co do TV i najbardziej przekonuje mnie NC+, ktoś ma jakieś doświadczenia z tą platformą? Polecacie? Całe życie korzystałem z TV kablowej i będzie to moja pierwsza styczność z Telewizją Satelitarną.

 

Dzięki za pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Całe życie korzystałem z TV kablowej i będzie to moja pierwsza styczność z Telewizją Satelitarną.

 

Dzięki za pomoc.

Pozdrawiam

 

Śmiało bierz NC+ jeśli Ci odpowiadają ceny, Ja jestem z nimi już od 5 lat i przez ten czas ani razu nie miałem żadnych problemów technicznych .

Dopiero zobaczysz jak wygląda jakość TV !!!! , i taka moja rada jak będziesz miał możliwość to bierz turbo box+ czyli dawny turbodekoder stary sprzęt , ale wymiata i kasuje te nowe cuda techniki !.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz śmiało wypowiedzieć umowę, a gdy zadzwonią z DUK to negocjuj umowę na sam internet jak jesteś zainteresowany telewizją sateliterną.

 

Zadzwonią jeżeli w mieście mają liczącą się konkurencję : Multimedia, UPC.

 

Jeżeli lokalne firemki to darują sobie bo i tak do nich pewno wrócisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś się orientuje czy Vectra przy rozszerzeniu liczby odbiorników (np. najpierw był sam dekoder, później są dwa dekodery i modem) wzmacnia sygnał na kablu? Czy po prostu siła sygnału się obniża (jest rozdzielana na kilka urządzeń), ale nikogo to nie obchodzi, bo teoretycznie jakość jest ciągle na 100%?

 

Sprawdziłem empirycznie, że siła sygnału ma znaczenie dla jakości obrazu i nie dam się przekonać, że jest inaczej. Sprawdzałem trzy razy o różnych porach, żeby wykluczyć zmęczenie, sugestię albo poziom jasności w pomieszczeni. Teoria teorią, a życie mówi co innego. Oczywiście nie mówimy o jakiejś diametralnej różnicy, ale takiej dostrzegalnej dla oka.

 

Proszę o info, jeżeli ktoś miał rozszerzany zakres usług i sprawdzał sygnał przed i po.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sieć powinna być tak zaprojektowana, żeby umożliwić bezproblemowe korzystanie z kilku urządzeń abonenckich w mieszkaniu (odpowiedni poziom sygnału do mieszkania). Sądzę, że jeśli wszystko działa poprawnie (jakość sygnału jest zbliżona do maksymalnej) to nikt nie będzie nadgorliwie "dłubał" w skrzynce multitapowej podłączając dodatkowy dekoder czy modem. Nie obraź się ale myślę, że z tym pogorszeniem obrazu jest podobnie jak z efektem placebo. Zasugerowałeś się, że niższy poziom sygnału = gorszy obraz i tyle ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam umowę na czas nieokreślony 16 Mbps

Chce zmienić na coś szybszego, interesuje mnie umowa na sam interenet.

Przeczytałem wiele stron w tył nie ma informacji o promocjach internetNET.

 

Post z listopada bardzo zachecajacy:

Jak to jest z ta Jesienną promocją vectry 100Mb/s + 66 kanałów za 49,9zł. Handlowcy zapewniają że po kresie zobowiązania umowa przechodzi na czas nieokreslony ale warunki nie ulegają zmianie i nadal będe płacic 49,90zł

 

Możecie coś podpowiedzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...