Mr.Chiquita Opublikowano 18 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 Nie dyskutujemy o dokonaniach. To jest temat, o tym co być może będzie. Przypomnij sobie jak rozbudzała nadzieje fuzja N'ki i C+? Wątpię, aby którakolwiek z tych firm się wypowiedziała oficjalnie na temat swoich planów. Poznamy jedynie fakty dokonane. A teraz możemy się opierać tylko na plotkach. Mój ptaszek to koleżanka z Polskiego oddziału Turnera. Zapewne to ona była źródłem Pulsu Biznesu. Firma chciała do NTC, ale się nie udało, bo polska koncesja, itp. Teraz mają szansę. Reszta wypowiedzi o CNN Polska, a także o HBO i CN to moje pobożne życzenia. To jeszcze nic... Marzy mi się, w przypadku przejęcia przez RTL Group, powrót TVN'u do anime. Może nie wszyscy pamiętają, ale w początkach TVN7 (RTL7) animce leciały na kanale ogólnym. A dziś mała emisyjka przed Faktami, nikomu by nie zaszkodziła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wislok Opublikowano 18 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 Naprawdę bym na to nie liczył, ramówka jest jaka jest, bo zapewnia bardzo dobrą oglądalność, niskie koszty itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
empy Opublikowano 18 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 wszystko jedna ściema ani time warner ani rtl ucieczka przed dłużnikami żadnej sprzedaży nie będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kunkore Opublikowano 18 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 Jak dla mnie ta sprzedaż jest możliwa, nie wiem dlaczego tacy jak empy twierdzą że nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mad85 Opublikowano 18 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 Gdzie to niby słyszałeś, co? Wujek kolegi po stronie babki jest magazynierem w nc+ i podsłuchał rozmowę? Wypisujesz takie brednie, że głowa mała. Dziwie się, że moderatorzy pozwalają na takie posty jak Pana @draco_san. Jakieś marzenia o zmianie marki TVN, czy CNN Polska albo jakieś "tajemne" wejście do polskiej NTC. Wbrew pozorom tego co piszesz o jego źródłach zmiana marki w momencie takiego przejęcia jest bardzo realna. Zmiana marki oznacza jedno jakaś kosmiczna opłata za licencje do marki a wszystko po to aby nie płacić podatków w Polsce. Tak robiło Orange, tak robiło TMobile itd. Dlatego ten krok jest bardzo logiczny ze względów finansowych i nie ważne kto to by był. Co do wykresu kolegi jupitera to jest jeden błąd Axel Springer posiada 75-80% Onetu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
empy Opublikowano 19 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2014 @kunkore bo tacy jak empy nie raz pocałowali beton dlatego nie wierzą takim sensacjom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr. Orbita Opublikowano 19 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2014 Ogłoszenie duszpasterskie: ponieważ dyskusja na temat ewentualnej sprzedaży Grupy TVN mocno się rozrosła, to po przemyśleniu sprawy uznałem, że wydzielę wszystko z zapowiedzi nc+ oraz z wątku o kanale TVN do osobnego tematu w dziale nc+. W zapowiedziach to wszystko nam zginie i do tego pomiesza się z zapowiedziami ofertowymi, a w wątku kanału TVN jednak bardziej piszemy o samym TVN-ie i o propozycjach, a to w sumie dotyczy wszystkich stacji TVN-owskich. Wydaje mi się, że w osobnym wątku będzie najwygodniej zajmować się tą sprawą. Proszę nie poruszać tej sprawy w zapowiedziach i w wątku TVN-u, tylko kierować się od razu tu (i ew. kierować innych userów jak się pomylą - z góry dzięki ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muza_tv Opublikowano 19 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2014 Gdyby faktycznie doszło do przejęcia przez Time Warner, to raczej na zmianę TVN24 w CNN nie ma co liczyć. Po pierwsze TVN24 jest za silną marką, by ją likwidować, po drugie kojarzy się z głównym kanałem TVN. Ale już zmiana TVN24 BiŚ na CNN Polska jest jak najbardziej realna Mało tego, jeśli Time Warner faktycznie zainwestuje w Polsce, przez kupno TVN, to można spodziewać się mocnego wzmocnienia HBO w Polsce. Być może dlatego w ostatnim czasie pojawiły się zapowiedzi Canal+ o silniejszą walkę o widza. Osobiście wolałbym przejęcie TVN przez Amerykanów, bo wprowadzi to pewną "świeżość" na polskim rynku telewizyjnym. Sprzedaż firmie europejskiej nie będzie taka ciekawa. Bo i tak Canal+ nie chce "oddać" nc+, więc na powstanie platformy Sky nie ma co liczyć A jak będzie? Zobaczymy za kilka lat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TimesSquare Opublikowano 19 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2014 A ja mam takie pytanie -> W których krajach europejskich Time Warner "funkcjonuje"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luka96 Opublikowano 19 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2014 W Czechach mają Novę, która jest kontrolowana przez spółkę CME (i w Polsce jak TW kupi TVN będzie podobnie), także w Bułgarii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emirates Opublikowano 19 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2014 Bułgarska Nova należy do szwedzkiego MTG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogdan425 Opublikowano 19 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2014 Nie sadzę, że jest tu coś do sprzedania, czy kupienia. Rzucono hasło do dyskutowania. Nic to nie kosztuje a wytwarza zamierzone napięcie. Napięcie odwraca uwagę. Po co to wszystko? By stworzyć wrażenie, że coś się dzieje. Wtórny marazm. I jeśli nastąpi zmęczenie, to prędzej, czy później pójdzie to w zapomnienie. Zgodnie z zamierzoną informacją cytuję: Zgodnie z powziętą informacją: proces ten jest w początkowej fazie, żadne decyzje dotyczące zbycia akcji Spółki nie zostały podjęte i nie ma pewności czy taka decyzja zostanie w przyszłości podjęta. Jednakże na tym etapie zostali zaangażowani doradcy finansowi i prawni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jupiter Opublikowano 19 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2014 Nie można wykluczyć, że duża międzynarodowa korporacja, która wejdzie w posiadanie kanałów z portfolio TVN, za jakiś czas utworzy na ich bazie platformę cyfrową w Polsce, taką jakby nową n-kę, która znów będzie konkurencją dla obecnych platform, to by dopiero było dziwne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
empy Opublikowano 19 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2014 tylko i wyłącznie po to by ktoś kupił tvn żeby zrobić konkurencyjną platformę żadnego innego powodu nie ma żeby to kupować tylko francuzii głupi nie są i nie sprzedadzą tvn żeby sobie sami konkurencje wychodować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muza_tv Opublikowano 19 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2014 Jeśli ktoś chce zrobić nową platformę, to nie musi kupować telewizji. ŻADNEJ nowej platformy nie będzie! Przypomnę, że zmierzamy do konsolidacji rynku płatnej telewizji, a nie rozmnażania konkurencji. Stąd m.in. zapowiedzi, że nawet jeśli dojdzie do sprzedaży to TVN i tak pozostaje częścią nc+ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
empy Opublikowano 19 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2014 pisałem już że to wielka ściema dali temat żeby sobie ludzie pogadali zamiast cały czas psy na nc+ wieszać nikt nie kupi tvn bo po co? jest to niezbyt urodziwa i z długami panna młoda na taki towar trudno znaleźć kupca a jestem ciekaw o jakiej konsolidacji piszesz bo jak na razie są tylko przejęcia gdy bogatszy dokupuje sobie bazę abonentów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enski Opublikowano 19 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2014 "Za 51 proc. akcji TVN Grupa Canal+ i ITI może otrzymać nawet 3,5 mld zł. Zainteresowanych liderem rynku telewizyjnego w Polsce jest sporo. Wśród potencjalnych nabywców wymieniane są największe koncerny mediowe z Europy Zachodniej i Stanów Zjednoczonych" Czyli pakiet większościowy! Picowanie, że Canal+ nic nie straci z programu u nowego nabywcy zakrawa na śmiech. 51 procent to bezwzględna decyzyjność nowego nabywcy. Mówi się, że tvn przeholowała tworząc jakąś tv na Ukrainie - expresso czy coś tam, pieniądze poszły w błoto. Ciekawe co będziemy mieli oprócz słoneczka na naszej mapie satelitarnej w następnym roku. A kto Ci powiedział, że Espresso TV to projekt TVN-u? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukis90el Opublikowano 20 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 Time Warner Inc., 21st Century Fox Inc., Discovery Communications Inc, Bertelsmann SE oraz RTL Group SA potencjalnymi kandydatami do kupna Grupy TVN - podaje Bloomberg, powołując się na PB. Przeanalizujmy te firmy: Bertelsmann (i RTL Group, które jest w 90% jego częścią): firma znana w Polsce (choć obecnie prawie nieobecna) - kiedyś miała kanał RTL7 (który stał się... TVN7), do niedawna wydawała część miesięczników poprzez spółkę zależną Gruner+Jahr (np. National Geographic, Focus czy Claudia; obecnie polska filia Gruner+Jahr należy do Burda Media). Doświadczony nadawca bezpłatnych kanałów (np. niemiecki i luksemburski [choć to dwa różne kanały, to są one pod tą samą marką] RTL, węgierski RTL Klub, chorwacka RTL Televizija czy [w tym roku sprzedany Viacomowi] brytyjski Channel 5), ma też pewną ilość kanałów płatnych (choć już nie tak dużą, jak bezpłatnych). Discovery Communications: firma znana w Polsce (też aktywna na naszym rynku) - oprócz kanałów Discovery (do których zawartości można mieć zastrzeżenia) ma od niedawna także Eurosport, nawet starała się o miejsce na kanał popularnonaukowy na MUX-1 polskiego DVB-T (z kanałem DMAX, ostatecznie przegrał z FokusTV należącym do ZPR S.A.). Brak doświadczenia w nadawaniu kanałów bezpłatnych (oprócz DMAX, który nadaje w paru kanałach europejskich), doświadczony nadawca kanałów płatnych. News Corporation (dokładniej Fox International Channels, błędnie zapisany przez Emila.1603 jako 21st Century Fox): firma znana w Polsce (też aktywna na naszym rynku) - produkuje takie kanały jak np. FOX czy National Geographic Channel, kiedyś w Polsce miała program ogólnodostępny (TV Puls). Niewielkie pozaamerykańskie doświadczenie w produkcji kanałów bezpłatnych (na dodatek same klapy) - oprócz wspomnianego Pulsu miała też swoją telewizję w Serbii (obecnie Prva), doświadczony nadawca kanałów płatnych. Time Warner: firma znana w Polsce - jej kanałami są m.in. HBO, Cinemax czy Cartoon Network. Kiedyś się pojawiała jako główny konkurent Vivendi do przejęcia platformy n. Brak pozaamerykańskiego doświadczenia w nadawaniu kanałów bezpłatnych, doświadczony nadawca kanałów płatnych. Podsumowując: jeżeli w przejęciu wchodziłyby także inne kwestie niż cena (np. doświadczenie w nadawaniu kanałów bezpłatnych), to w zasadzie tylko jeden z tych czterech podmiotów wchodziłby w rachubę - dokładniej chodzi o Bertelsmann (RTL Group). Choć moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem byłby... wykorzystanie przez Vivendi opcji wykupu akcji TVN. Sprzedając TVN, Vivendi traci szansę na zwiększenie dochodów poprzez stworzenie tańszej marki o masowej oglądalności (jaką byłby TVN), przy okazji utrzymując markę premium o bardziej niszowej zawartości (jaką jest Canal+ i kanały "z plusem"). Z powodzeniem takie rozwiązanie stosują sklepy wielkopowierzchniowe (oferują zarówno tańsze produkty z marką sklepu wielkopowierzchniowego, jak i droższe produkty z marką producenta). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 Choć moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem byłby... wykorzystanie przez Vivendi opcji wykupu akcji TVN. Sprzedając TVN, Vivendi traci szansę na zwiększenie dochodów poprzez stworzenie tańszej marki o masowej oglądalności (jaką byłby TVN), przy okazji utrzymując markę premium o bardziej niszowej zawartości (jaką jest Canal+ i kanały "z plusem"). Z powodzeniem takie rozwiązanie stosują sklepy wielkopowierzchniowe (oferują zarówno tańsze produkty z marką sklepu wielkopowierzchniowego, jak i droższe produkty z marką producenta). 1. Vivendi mogło mieć zupełnie in a wizję celu fuzji niz ITI. to zrozumiałe. 2. Liczba abonentów ani C+ ani ITI nie było w stanie konkurować z CP. 3. Zarówno C+ i ITI mieli problem z wywindowanie cen na prawa do emisji na wyłączność 4. Mówienie o potencjalnych nabywcach może być jedynie elementem negocjacji cenowych. 5. Po pełnym wykupieniu udziałów w TVN część kadry kierowniczej rodem z ITI/TVN wyleci ze stołków - więc trzeba zawalczyć o dobre posadki. 6. "Wash & Go" rzadko kiedy okazywało się sukcesem. Tańsza marka ZAWSZE psuje wizerunek tej droższej. Przykład: Marantz z prestiżowej marki stał się wykeksploatowanym synonimem [beep]u. Co do Vivendi. CP ma tez kłopoty ze swoimi produktami. Zarówno platforma Sat jaki telefonią komórkową. Nie zdziwiłbym się jakby za dwa lata była kolejna fuzja C+ z CP. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
browar Opublikowano 20 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 Jeżeli miałaby być fuzja to tylko Solorz mógłby wykupić te całe nc+. Na pewno nie odwrotnie. Solorz nie pozwoliłby na inny manewr. I albo w ta stronę by chciał, że to on kupuje, albo pozostałoby jak jest. Czyli CP i druga platforma miejmy nadzieję, że ze zmienioną nazwą na Canal+ i lepsze zarządzanie. Bo nc+ to jest [beep]. Takiego [beep]u nigdy jeszcze nikt nie miał jakie ma nc+ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vojtas12 Opublikowano 20 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 Solorz nie kupi, bo mu regulator zabroni (jeśli chodzi o połączenie CP+ncplus). A TVN mu nie potrzebny, bo to drugi kanał main. Chyba, że będzie chciał przejąć kontent TVNu (tance na lodzie, czemu oni śpiewają, you can't dance, master[beep]), a sam program (markę) zabić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enski Opublikowano 20 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 Time Warner Inc., 21st Century Fox Inc., Discovery Communications Inc, Bertelsmann SE oraz RTL Group SA potencjalnymi kandydatami do kupna Grupy TVN - podaje Bloomberg, powołując się na PB. Przeanalizujmy te firmy: Bertelsmann (i RTL Group, które jest w 90% jego częścią): firma znana w Polsce (choć obecnie prawie nieobecna) - kiedyś miała kanał RTL7 (który stał się... TVN7), do niedawna wydawała część miesięczników poprzez spółkę zależną Gruner+Jahr (np. National Geographic, Focus czy Claudia; obecnie polska filia Gruner+Jahr należy do Burda Media). Doświadczony nadawca bezpłatnych kanałów (np. niemiecki i luksemburski [choć to dwa różne kanały, to są one pod tą samą marką] RTL, węgierski RTL Klub, chorwacka RTL Televizija czy [w tym roku sprzedany Viacomowi] brytyjski Channel 5), ma też pewną ilość kanałów płatnych (choć już nie tak dużą, jak bezpłatnych). Discovery Communications: firma znana w Polsce (też aktywna na naszym rynku) - oprócz kanałów Discovery (do których zawartości można mieć zastrzeżenia) ma od niedawna także Eurosport, nawet starała się o miejsce na kanał popularnonaukowy na MUX-1 polskiego DVB-T (z kanałem DMAX, ostatecznie przegrał z FokusTV należącym do ZPR S.A.). Brak doświadczenia w nadawaniu kanałów bezpłatnych (oprócz DMAX, który nadaje w paru kanałach europejskich), doświadczony nadawca kanałów płatnych. News Corporation (dokładniej Fox International Channels, błędnie zapisany przez Emila.1603 jako 21st Century Fox): firma znana w Polsce (też aktywna na naszym rynku) - produkuje takie kanały jak np. FOX czy National Geographic Channel, kiedyś w Polsce miała program ogólnodostępny (TV Puls). Niewielkie pozaamerykańskie doświadczenie w produkcji kanałów bezpłatnych (na dodatek same klapy) - oprócz wspomnianego Pulsu miała też swoją telewizję w Serbii (obecnie Prva), doświadczony nadawca kanałów płatnych. Time Warner: firma znana w Polsce - jej kanałami są m.in. HBO, Cinemax czy Cartoon Network. Kiedyś się pojawiała jako główny konkurent Vivendi do przejęcia platformy n. Brak pozaamerykańskiego doświadczenia w nadawaniu kanałów bezpłatnych, doświadczony nadawca kanałów płatnych. Podsumowując: jeżeli w przejęciu wchodziłyby także inne kwestie niż cena (np. doświadczenie w nadawaniu kanałów bezpłatnych), to w zasadzie tylko jeden z tych czterech podmiotów wchodziłby w rachubę - dokładniej chodzi o Bertelsmann (RTL Group). Choć moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem byłby... wykorzystanie przez Vivendi opcji wykupu akcji TVN. Sprzedając TVN, Vivendi traci szansę na zwiększenie dochodów poprzez stworzenie tańszej marki o masowej oglądalności (jaką byłby TVN), przy okazji utrzymując markę premium o bardziej niszowej zawartości (jaką jest Canal+ i kanały "z plusem"). Z powodzeniem takie rozwiązanie stosują sklepy wielkopowierzchniowe (oferują zarówno tańsze produkty z marką sklepu wielkopowierzchniowego, jak i droższe produkty z marką producenta). Właśnie dobrze napisałem. FOX International Channels to tylko filia na rynki międzynarodowe, ale jakby miało kupować, to 21st Century Fox, bo tak się teraz nazywa. W lipcu zeszłego roku doszło do podziału. News Corporation to teraz wspomniane 21st Century Fox, a za gazetki i australijski FOX SPORTS odpowiada nowoczesne utworzone News Corp. Co do Bertelsmanna, to oni mają 75,1% w RTL Group. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TimesSquare Opublikowano 20 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 Jakieś marne marzenia o fuzji nc+ z solorzami to chyba kpiny. UOKIK nigdy na coś takiego się nie zgodzi, bo oznaczałoby to monopol na rynku satelitarnym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
browar Opublikowano 20 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 Mówię, że to nierealne jest. Ledwo co puścili fuzję n z C+. Więc ta z CP odpada. W sumie uważam UOKIK za coś bezsensownego. Mamy wolny rynek, płotki zostają zjedzone przez rekiny. Więc ten kto ma kase i chce kupować niech kupuje, a nie jakiś głupi urząd zabrania im tego. Jak się nie podoba niech idą do innych krajów. W USA rekiny kupują co chcą, płotek tam nie ma, albo masz kase albo giniesz. W PL też tak powinno być. Solorz gdyby chciał kupiłby wiele rzeczy, lecz urząd mi zabrania. Tym sposobem polska rozwija się w wolnym tempie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bat Opublikowano 20 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 ...powyżej przejaw najwyzszej głupoty. A gdyby tak rekin wykupił bezmyślnego browara i wylał go w kanał... przecież najwazniejsze są pieniadze. I bogatemu wolno, no nie? Komu browar by sie poskarzył...zajzajerowi??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi