Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Ok, to skoro uważacie, że mój sposób rozumowania jest zły, to czemu "TVN CNBC", a wcześniej kilka innych kanałów "TVN" ("TVN Lingua", "TVN Med", czy "TVN Gra") przestało istnieć???

 

Moim zdaniem "TVN" za bardzo chce/chciał się rozdrobnić i podzielić swoją ofertę na osobne kanały tematyczne, a przecież wiadomo, że jak coś pokroimy na zbyt drobne kawałki, to nic z tego nie zostanie...

 

Zgadzam się kanały tematyczne są dobre, bo jeżeli znudzimy się polityką w "TVN24" w każdej chwili możemy przełączyć na sport w "nSporcie", ale prawda jest też taka (i chyba temu nikt nie zaprzeczy???), że kanały tematyczne nigdy nie zyskają takiej oglądalności jak kanały ogólne, bo nikt przecież nie będzie przez cały dzień oglądał powtórek meczów, czy nawet przez cały dzień powtarzanych, tylko w różnej kolejności (w zależności od danej audycji) wiadomości.

 

Kanał tematyczny ludzie raczej włączają chcąc obejrzeć konkretny program/wydarzenie, a potem przełączają na coś innego, więc moim zdaniem kanały ogólne mają wbrew pozorom większą przyszłość, bo kanały tematyczne zostaną za jakiś czas całkowicie wyparte, przez platformy internetowe, takie jak "TVN Player" czy "Ipla", bo po co widz ma czekać na emisję swojego ulubionego programu w kanale tematycznym, skoro może go obejrzeć kiedy ma czas i ochotę na takiej platformie (wiem, że "TVN" celowo opóźnia publikację swoich programów w "TVN Player" do końca pierwszego cyklu emisji w kanałach tematycznych, ale takie "zagrywki" nie mają według mnie przyszłości, bo widz jest coraz bardziej świadomy i wie, że ktoś tutaj postępuje z nim nie fair, myśląc tylko o maksymalizacji swoich zysków...)???

 

Kanały ogólne (zwłaszcza te dostępne w przekazie naziemnym) mogą za to pełnić rolę "tuby reklamowo-propagandowej" platform internetowych, albo jeszcze nadal kanałów tematycznych, ale ludzie w "TVN" nie dostrzegają tego potencjału i idą najłatwiejszą ścieżką, czyli jak najwięcej kanałów, z jak największą ilością reklam...

 

Ja mam w takim razie dla kierownictwa "TVN" (i innych nadawców zresztą też) taki pomysł: po co tworzyć dziesiątki kanałów tematycznych, nie lepiej (taniej) zrobić 24 godzinny kanał emitujący reklamy (i nie mówię tu o "telesprzedaży", tylko zwykłych reklamach) :D??? Przecież to by była rewolucja na rynku, bo nikt jeszcze takiego kanału nie stworzył :D!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, to skoro uważacie, że mój sposób rozumowania jest zły, to czemu "TVN CNBC", a wcześniej kilka innych kanałów "TVN" ("TVN Lingua", "TVN Med", czy "TVN Gra") przestało istnieć???
TVN CNBC nie kończy nadawania, tylko rezygnuje ze współpracy z CNBC Europe i rozszerza swój profil o informacje poza biznesowe. Co do TVN Med to zauważ, że kanał ten był dostępny wyłącznie dla lekarzy i studentów medycyny. Myślisz, że każdy lekarz biegł z dokumentacją potwierdzającą że jest lekarzem, by uzyskać dostęp do jednego kanału.

Kolejny przykład - TVN Gra. Polacy pokazali, że nie są naiwni na zagadki zadzwoń i wygraj pieniądze, przez co projekt nie stał się rentowny. Parę lat później TVN całkowicie zrezygnował z tego typu programów. A TVN Lingua cały czas miał problem z dostępnością - kanałem nie był zainteresowany Cyfrowy Polsat jak i wiele sieci kablowych, a i oglądalność znikoma. A stacje jak TVN Style czy TVN Turbo mają bardzo dobrą oglądalność. Chyba nie oczekujesz od kanały tematycznego udziałów na poziomie 20 proc.?

Moim zdaniem "TVN" za bardzo chce/chciał się rozdrobnić i podzielić swoją ofertę na osobne kanały tematyczne, a przecież wiadomo, że jak coś pokroimy na zbyt drobne kawałki, to nic z tego nie zostanie...

Przykłady polskich mediów pokazują, że jednak coś z tego zostaje...

Zgadzam się kanały tematyczne są dobre, bo jeżeli znudzimy się polityką w "TVN24" w każdej chwili możemy przełączyć na sport w "nSporcie", ale prawda jest też taka (i chyba temu nikt nie zaprzeczy???), że kanały tematyczne nigdy nie zyskają takiej oglądalności jak kanały ogólne, bo nikt przecież nie będzie przez cały dzień oglądał powtórek meczów, czy nawet przez cały dzień powtarzanych, tylko w różnej kolejności (w zależności od danej audycji) wiadomości.
Bo kanały tematyczne nie po to powstają by mieć udziały na poziomie 20 proc. A badania pokazują, że jednak są oglądane.
Kanał tematyczny ludzie raczej włączają chcąc obejrzeć konkretny program/wydarzenie, a potem przełączają na coś innego, więc moim zdaniem kanały ogólne mają wbrew pozorom większą przyszłość, bo kanały tematyczne zostaną za jakiś czas całkowicie wyparte, przez platformy internetowe, takie jak "TVN Player" czy "Ipla", bo po co widz ma czekać na emisję swojego ulubionego programu w kanale tematycznym, skoro może go obejrzeć kiedy ma czas i ochotę na takiej platformie (wiem, że "TVN" celowo opóźnia publikację swoich programów w "TVN Player" do końca pierwszego cyklu emisji w kanałach tematycznych, ale takie "zagrywki" nie mają według mnie przyszłości, bo widz jest coraz bardziej świadomy i wie, że ktoś tutaj postępuje z nim nie fair, myśląc tylko o maksymalizacji swoich zysków...)???
Cała telewizja zostanie wyparta przez takie platformy, ale nie stanie się to tak szybko jak Ci się wydaje.
Kanały ogólne (zwłaszcza te dostępne w przekazie naziemnym) mogą za to pełnić rolę "tuby reklamowo-propagandowej" platform internetowych, albo jeszcze nadal kanałów tematycznych, ale ludzie w "TVN" nie dostrzegają tego potencjału i idą najłatwiejszą ścieżką, czyli jak najwięcej kanałów, z jak największą ilością reklam...
Nie dostrzegają tego potencjału, bo to jest głupi pomysł, który zmniejszyłby oglądalność kanałów tematycznych, przez co mieliby mniejsze przychody. Dla zwykłego człowieka to normalne, że interes prowadzi się tak, by był dochodowy, a nie pod jakieś dziwnie ''widzi mi się''.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tematyka biznesowa powinna być w TVN24 skoro to jest kanał informacyjny, ale zdaje się że juz nie jest

Zamiast TVN CNBC powinni wzorem TVP zrobić inny kanał tematycznymi np. z serialami (TVN7 to podobno filmowy kanał)

Problem to oczywiście abonenci nc+ i C+, którzy moga uciec w wyniku rebrandingu stacji (w CP kanał niegwarantowany)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem "TVN" za bardzo chce/chciał się rozdrobnić i podzielić swoją ofertę na osobne kanały tematyczne, a przecież wiadomo, że jak coś pokroimy na zbyt drobne kawałki, to nic z tego nie zostanie...

Przykłady polskich mediów pokazują, że jednak coś z tego zostaje...

Nie tylko w Polsce. Taki trend jest praktycznie na całym świecie.

 

Zresztą nie widzę w tym nic dziwnego. Telewizje ogólne są moim zdaniem dla mniej wymagających odbiorców, korzystających głównie z odbioru naziemnego. Natomiast reszta wybiera wyspecjalizowane kanały. Seriale - FOX, HBO. Filmy - C+, HBO. Propozycje popularno-naukowe - NGC, Discovery, History. Sport - Eurosporty, Polsat Sporty, C+ Sport.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Frazes nie rozumie,że kanały tematyczne mają przychody z racji obecności w sieciach kablowych czy platform satelitarnych, do tego reklamy, jak ma się kilka kanałów to siłą rzeczy wyemituje się dużo więcej reklam,bo gdyby był tylko TVN to było by to 12 minut/h,a jak tych kanałów jest z 10-15 to wystarczy sobie to wymnożyć . Funkcjonowanie większości kanałów wcale nie jest takie drogie,bo składa się one w znacznej części z powtórek. Jak łatwo można otworzyć telewizję pokazała TV Republika gdzie skrzyknęło się kilkunastu dziennikarzy i Barełkowski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem o tym, że kanały tematyczne tworzy się dla zwiększenia przychodów z reklam, tylko jeżeli mówimy, że na rynku reklamy jest posucha, no to skoro nie jesteśmy w stanie pozyskać wystarczającej ilości reklam, czyli dochodów, to robimy "konsolidację", czyli ograniczamy działalność i przekierowujemy cały nasz potencjał tam gdzie możemy "wycisnąć" z reklam najwięcej, czyli do kanałów ogólnych, które mają największy zasięg, największą oglądalnośc i oglądają je różne grupy społeczne, do których można kierować różne rodzaje reklam...

 

Zgodnie z Waszym rozumowaniem firma, która ma problemy ze sprzedażą swoich produktów powinna zamiast ograniczać jeszcze zwiększać produkcję, albo zmieniać o 180 stopni swój profil działalności, ale czy wyobrażacie sobie np. cmentarz, który jeśli ludzie przestaliby nagle umierać zacząłby organizować na swoim terenie wesela, czy dyskoteki???

 

Przecież takie myślenie jest całkowicie sprzeczne z logiką i ze zdrowym rozsądkiem i dziwię się, że coraz mniej ludzi to dostrzega i nie chodzi mi tylko o "TVN", ale ogólnie, bo np. wmawia się ludziom na każdym kroku, że lepiej, żeby coś kupić wziąć kredyt, a nie zaczekać i odłożyć na to z oszczędności, a to prowadzi do tego, że ludzie coraz częściej nie żyją dla siebie, tylko dla banków i swoich pracodawców (wybaczcie jeśli może zbyt górnolotnie to zabrzmiało, ale takie są fakty)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem o tym, że kanały tematyczne tworzy się dla zwiększenia przychodów z reklam, tylko jeżeli mówimy, że na rynku reklamy jest posucha, no to skoro nie jesteśmy w stanie pozyskać wystarczającej ilości reklam, czyli dochodów, to robimy "konsolidację", czyli ograniczamy działalność i przekierowujemy cały nasz potencjał tam gdzie możemy "wycisnąć" z reklam najwięcej, czyli do kanałów ogólnych
Tylko w tym rzecz, że mimo kryzysu reklamowego (co wcale nie oznacza, że reklam jest mniej) stacje te cały czas wychodzą na plus. Jedyny kanał od TVN w którym reklamy to rzadkość to TVN CNBC.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeśli "TVN CNBC" "jedzie" na stratach, to go likwidujemy i wracamy do tego co było wcześniej, czyli większej dawki biznesu w "TVN24", a nie chcemy stworzyć "na siłę" jakiegoś dziwoląga biznesowo-politycznego, tylko po to, żeby stworzyć wrażenie, że my cały czas się rozwijamy, podczas kiedy tak naprawdę powiniśmy ograniczyć zakres działalności, a za jakiś czas znowu stwierdzimy "nie wyszło", wręczymy ludziom z dnia na dzień wypowiedzenia (podejrzewam, że np. Pan Mikołaj Kunica nie wiedział, że zostanie zwolniony, bo chyba jeszcze w piątek, czy nawet w poniedziałek prowadził "Rynki Dnia" i chyba się z widzami nie żegnał, chociaż nie oglądałem programu do samego końca) i zaczniemy wymyślać coś nowego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeśli "TVN CNBC" "jedzie" na stratach, to go likwidujemy i wracamy do tego co było wcześniej, czyli większej dawki biznesu w "TVN24"
W tym rzecz, że jak w styczniu w TVN rozmawiałem na temat biznesu w TVN24 to powiedziano mi, że zaniża oglądalność stacji, dlatego jest ograniczany do minimum, a taka nowa stacja, to nowy rozdział i szansa, że stanie się rentowna, bo przy zmianie na taki profil, reklamodawcy i do takiej stacji się znajdą. To jest biznes. Tu szuka się nowych dróg rozwoju (jeżeli takowe są), a cofnięcie się, to ostateczność :!:

 

podejrzewam, że np. Pan Mikołaj Kunica nie wiedział, że zostanie zwolniony, bo chyba jeszcze w piątek, czy nawet w poniedziałek prowadził "Rynki Dnia" i chyba się z widzami nie żegnał, chociaż nie oglądałem programu do samego końca

Tak, masz rację, nie wiedział tak jak inni, a ostatni program prowadził w piątek, a w poniedziałek z samego rana było zastępstwo w efekcie czego Pamela Bem była na antenie od 8 do 18, zamiast od 15 do 23.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeśli "TVN CNBC" "jedzie" na stratach, to go likwidujemy i wracamy do tego co było wcześniej, czyli większej dawki biznesu w "TVN24", a nie chcemy stworzyć "na siłę" jakiegoś dziwoląga biznesowo-politycznego, tylko po to, żeby stworzyć wrażenie, że my cały czas się rozwijamy(...)

Liczą na to że dzięki rebrandingowi wzrośnie oglądalność i wzrosną zarobki na reklamach. Dodatkowo kanał nie zostanie wycofany z tv sat i kablowych. A jak się nie sprawdzi to tak - kolejny rebranding. Dzięki temu mają cały czas jeden kanał więcej i w każdej chwili mogą go zmienić pod gusta widzów, a nie startować od 0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeśli "TVN CNBC" "jedzie" na stratach, to go likwidujemy i wracamy do tego co było wcześniej, czyli większej dawki biznesu w "TVN24", a nie chcemy stworzyć "na siłę" jakiegoś dziwoląga biznesowo-politycznego, tylko po to, żeby stworzyć wrażenie, że my cały czas się rozwijamy, podczas kiedy tak naprawdę powiniśmy ograniczyć zakres działalności, a za jakiś czas znowu stwierdzimy "nie wyszło", wręczymy ludziom z dnia na dzień wypowiedzenia (podejrzewam, że np. Pan Mikołaj Kunica nie wiedział, że zostanie zwolniony, bo chyba jeszcze w piątek, czy nawet w poniedziałek prowadził "Rynki Dnia" i chyba się z widzami nie żegnał, chociaż nie oglądałem programu do samego końca) i zaczniemy wymyślać coś nowego...

Kolego widzę,że nie masz myślenia ekonomisty. TVN jeśli widzi szansę,drogę rozwoju to po prostu nią podąża. Bo celem każdego przedsiębiorstwa jest zysk i jego maksymalizacja, a TVN widzi,że Polsat po zmianach wychodzi dobrze i krioczy podobną ścieżką, dlaczego mają rezygnować z potencjalnych zysków??

Dopiero gdy ewidentnie nie ma szans na uratowanie projektu,szans na to by stało się coś rentowne to się to likwiduje. To jest absolutna ostateczność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nowym kanale ekonomiczno-politycznym powinny być konferencje i transmisje obrad Sejmu, a przynajmniej ważniejsze głosowania i debaty. Nie powinno być takich transmisji na TVN 24. Wtedy może wzrosnąć oglądalność TVN 24 w godzinach, kiedy inne stacje informacyjne transmitują obrady Sejmu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że żadna z dostępnych satelitarnie i "kablówkach" telewizji informacyjnych nie transmituje już obrad sejmu w całości, a nawet szerszym zakresie, a jedynie tzw. "gorące momenty", więc nie zgodzę się, że obrady sejmu zaniżają oglądalność.

 

Właśnie, a może "TVN" wpadł na pomysł, żeby "TVN CNBC" zastąpić "TVN24 Parlament" :D??? Dosył obrad chyba i tak mają zapewniony 24/7, a widzowie na kłótnie w sejmie zawsze się znajdą :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwie możliwości. Po pierwsze - więcej propagandy.

 

Lub druga.

Z TVN24 zrobią taki tabloid z matką Madzi, rojalbejbi, zerwanym dachem po przejściu burzy, paradą gejów w Pcimiu Dolnym itp, a w TVN Biznes poważniejsze informacje.

Gdyby naprawdę miał się ziścić ten fragment z wirtualnemedia_pl:

Z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że po zmianie nazwy stacja zacznie emitować programy publicystyczne dotyczące polityki, stając się "taką lepszą wersją" TVN24, podążającej coraz mocniej w stronę infotainmentu.

to rzeczywiście, mnie się to trochę kojarzy z bezpośrednią konkurencją z Polsat News, w przeciwieństwie do sensacyjnego/tabloidowego/nastawionego na show "infotainmentu" w wydaniu TVN 24, jak to teraz sami siebie określają. Inny target niż TVN 24 = dodatkowa oglądalność, większe wpływy niż teraz z TVN CNBC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Jak dowiedział się Presserwis, nowy kanał, który zastąpi TVN CNBC nazywać się będzie TVN24 Biznes i Świat. Jest to nazwa jednak niezatwierdzona. - Gdy podejmiemy decyzję o nowej nazwie nazwie, z chęcią o tym poinformujemy - powiedział Presserwisowi Karol Smoląg, rzecznik Grupy TVN. Nowy kanał rozpocznie nadawanie prawdopodobnie już w styczniu po zakończeniu emisji TVN CNBC.

Wszystko tu jest prawdopodobnie. I wróżenie z fusów.

Zamykam póki nie ustalą, co jak i kiedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Domena zarejestrowana

NAZWA DOMENY: tvn24bis.pl

typ abonenta: osoba fizyczna

serwery nazw: ns3.netart.pl. [85.128.130.10]

ns1.netart.pl. [85.128.128.10]

ns2.netart.pl. [85.128.129.10]

utworzona: 2013.08.04 09:17:02

ostatnia modyfikacja: 2013.08.04 09:17:04

koniec okresu rozliczeniowego: 2014.08.04 09:17:02

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...