Jump to content
przemek212121

Orange TV – pytania, problemy, komentarze

Recommended Posts

A jak jest z opóźnieniem, jeśli chodzi o Orange po światłowodzie? W sumie nie byłem tego wcześniej świadomy, jednak zdarzyło mi się oglądać jakiś mecz na Ipli, to od sąsiadów oglądających ten mecz na kablówce okrzyk radości po strzelonym golu słyszałem ze 2 minuty wcześniej, niż tego gola zobaczyłem u siebie. IPLA to chyba co innego, ale też po necie. U siebie mam nc+ i Vectrę, zrobiłem eksperyment i z kolei w kablówce jest ze 20 sekund opóźnienia w stosunku do satelity.

Edited by boss509

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak jest z opóźnieniem, jeśli chodzi o Orange po światłowodzie? W sumie nie byłem tego wcześniej świadomy, jednak zdarzyło mi się oglądać jakiś mecz na Ipli, to od sąsiadów oglądających ten mecz na kablówce okrzyk radości po strzelonym golu słyszałem ze 2 minuty wcześniej, niż tego gola zobaczyłem u siebie. IPLA to chyba co innego, ale też po necie. U siebie mam nc+ i Vectrę, zrobiłem eksperyment i z kolei w kablówce jest ze 20 sekund opóźnienia w stosunku do satelity.

 

Wszystko zależy od źródła. Jeżeli źródłem jest sygnał z Satelity to jest jest 2-3 sekundy, ponieważ sygnał który Ty dostajesz na dekoder satelitarny jest odbierany przez dostawcę telewizji IPTV, odkodowywany, trafia na multipleksery IPTV, po czym jest szyfrowany jako strumień IP i trafia do dekodera IPTV. Teraz już większość kanałów brana jest nie z satelity tylko przesyłana po kablu tym samym łączem z którego sygnał podnoszony jest na satelitę. Oznacza to mniejsze jeszcze opóźnienie i dodatkowo jeżeli na satelicie pojawiają się zakłócenia spowodowane warunkami atmosferycznymi, na IPTV ich nie masz.

Podobno przy światłowodzie można mieć w sumie 3 dekodery...

 

Ktoś Cię wprowadził w błąd. Aktualnie Multiroom w IPTV (światłowód/VDSL) to dwa dekodery, główny i drugi multiroomowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie tak było jak przekladałem kiedyś HDMI czy kabel antenowy do innego dekodera i nie wylaczyłem dekodera( tylko standby)

Wyszukaj od nowa, pomoże 100%

Share this post


Link to post
Share on other sites

A menu dziala normalnie? jesli tak to nawet wyszukiwac nie trzeba, tylko wejsc w menu na sile sygnalu i potrzymac z minute, odswiezy sobie wtedy, powyszukuje od nowa.

Jesli to pomoze to pojawi sie z kolei informacja o braku uprawnien,a potem oczywiscie odswiezanie uprawnien na 998.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyszukaleś od nowa i masz czarne? Gdyby to była satka to bym powiedzialbym ze uszkodzona wtyczka

Reset masz na myśli guzikiem z tylu czy z menu serwisowego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak przyciskiem z tylu to Ci nic nie da, naciśnij na pilocie szybko sekwencje niebieski żółty niebieski , wyświetli Ci się menu serwisowe i wybierz " zresetuj" , dekoder wróci do ustawień fabrycznych , sprawdzi kartę od nowa i będzie Ci kazał wpisać nowe kody dostepu

A spróbuj wyciągnąć kartę , zresetowac i czy wywali Ci błąd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie wtedy działało , czyli problem leży na łączu (bo u Cb jest IPTV) zresteuj router , jak nie pomoże zadzwonił po techników na infolinii, niech sprawdza łącze, bo wątpienia żeby sażemek padł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sugerujesz, że jest za słabe łącze? Wątpię. W domu do Internetu są podłączone trzy komputery, taka sama ilość smartfonów i telewizor, ale nic podobnego wcześniej (tzn. od września) się nie zdarzyło. A na infolinię to jutro zadzwonię, bo będę miał wtedy więcej czasu.

Edited by PepinMały

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie koniecznie , może po prostu coś się zepsuło na łączu i blokuje Ci dosył TV, tak jak czasem coś się psuje na ADSL i stacjonarne telefony działają a internet nie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpaliłem dekoder akurat, kiedy wykręciłem numer do infolinii i już telewizja normalnie leciała. Chyba mieli jakąś awarię u mnie w okolicy.

Edited by PepinMały

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak przy IPTV/FTTH masz na dekoderze czarny ekran, to najpierw restartujesz modem, czekasz aż modem wstanie i restartujesz dekoder. Czasami zdarza się że modem przestaje przepuszczać multicasty, czyli telewizję. Internet działa, ale multicasty telewizyjne są wycinane.


Nie koniecznie , może po prostu coś się zepsuło na łączu i blokuje Ci dosył TV, tak jak czasem coś się psuje na ADSL i stacjonarne telefony działają a internet nie :D

 

Nie ma opcji zepsucia łącza. Jeżeli jest internet to są multicasty do TV, tylko może je wycinać modem, innej konfiguracji nie ma. Jeżeli na IPTV łącze synchronizuje się na minimalnej regulaminowej prędkości to musi działać.
Telefon stacjonarny jeżeli to nie jest telefon po IP to zupełnie inne bajka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PepinMały

Na przyszłość w podobnej sytuacji (tylko IPTV) możesz skorzystać z aplikacji mobilnej Mój Funbox i w ten sposób spróbować naprawić black screen error.

 

48323fff07462.pngbf60971e4ab8c.pngf192aee46adc1.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...