Skocz do zawartości

Gość Anonymous
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak a propos logotypów... Sama się zastanawiam jak to jest z tymi kolorowymi i transparentnymi. Stacją, która chyba najdłużej trzyma się niezmiennego, kolorowego znaku na ekranie jest Eurosport. Aczkolwiek czasami występują pewne różnice w poszczególnych krajach.

 

Bodajże w grudniu 2012 oglądałam biegi narciarskie z Justyną Kowalczyk w ramach wersji niemieckiej. Doznałam niemałego szoku, gdyż po raz pierwszy ujrzałam przezroczyste logo. Specjalnie porównałam z polską mutacją i co ciekawe - tam było tradycyjne, kolorowe logo Eurosportu.

 

W lutym oglądałem w wersji niemieckiej turniej Masters snookera i już logo było takie jak wszędzie, czyli kolorowe.

 

Żeby nie uciekać za bardzo od tematu TTV, może to kwestia gustu, ale wolę kolorowe logotypy. Jak dla mnie lepiej pasują do znaczków po prawej stronie ekranu. Niektóre transparentne są dla mnie zupełnie niepraktyczne (ale pewnie dla innych z kolei bardzo dobre). Mam na myśli np. często niewidoczne logo Canal+.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jakiegoś powodu twój ukochany TVN jednak w rogu ekranu ma transparentne logo a nie niebieską kropę z żółtymi literami.

Jednak ten sam nadawca nie powiela tego pomysłu w TTV... Tak więc nie ma ani reguły ani obowiązku wprowadzania szarych lub kolorowych logotypów. Widocznie zdaniem ludzi odpowiedzialnych za wizerunek stacji, kolorowe logo jest przyjaźniejsze dla widza, a może mają takie widzimisię. Mi osobiście odpowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie uciekać za bardzo od tematu TTV, może to kwestia gustu, ale wolę kolorowe logotypy. Jak dla mnie lepiej pasują do znaczków po prawej stronie ekranu. Niektóre transparentne są dla mnie zupełnie niepraktyczne (ale pewnie dla innych z kolei bardzo dobre). Mam na myśli np. często niewidoczne logo Canal+.

I bardzo dobrze że niewidoczne. A te badziewne znaczki wiekowe też powinni zlikwidować, ewentualnie zrobić takie transparentne jak logo Canal+, albo znaczek wiekowy na Eurosport podczas magazynu o sportach walki (transparentne +16 w kółeczku, gdzieś był zap gdy pomyłkowo włączono ten znaczek przy powtórce snookera).

 

Widocznie zdaniem ludzi odpowiedzialnych za wizerunek stacji, kolorowe logo jest przyjaźniejsze dla widza, a może mają takie widzimisię. Mi osobiście odpowiada.

Można się pocieszać że zawsze może być gorzej (np. logo AXN).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się niezgadzam z Izą. Logo na ekranie jest nie po to, żeby je oglądać, a jedynie w kwestiach informacyjnych. Po wyłączeniu ostatnich nadajników analogowych emitowanie loga na ekranie będzie bezcelowe, bo przecież cele informacyjne przejęło id w telewizji cyfrowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się niezgadzam z Izą. Logo na ekranie jest nie po to, żeby je oglądać, a jedynie w kwestiach informacyjnych. Po wyłączeniu ostatnich nadajników analogowych emitowanie loga na ekranie będzie bezcelowe, bo przecież cele informacyjne przejęło id w telewizji cyfrowej.

Super. W takim razie czemu większość nadawców nadających jedynie cyfrowo, w dodatku kanały dodatkowo płatne (klient raczej wie za co buli) typu Canal+ czy HBO, czy nawet Polsat Film itp. emitują logotypy? Bo tak naprawdę rzadko się z tego rezygnuje. Brak loga ekranowego to pomysły z USA, chociaż i tam nie jest to standardem czy europejskich kanałów PPV oraz kanałów premium Murdocha. A tak to wszyscy je dalej emitują, jest dobrze i nikomu nie przeszkadzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama się zastanawiam jak to jest z tymi kolorowymi i transparentnymi.

Przecież transparentość i kolor to nie są pojęcia wzajemnie się wykluczające. Logo ekranowe może być jednocześnie kolorowe i bardzo transparentne. Przykładem może być choćby poprzednia wersja logo ekranowe australijskiego kanału ABC1. Oczywiście jeśli jest się telewidzem nie lubiącym jak logo ekranowe zwraca na siebie uwagę, to brak koloru zawsze będzie lepszym rozwiązaniem. Obecne logo ekranowe TTV jest tylko minimalnie transparentne, aby nie wypalało pikseli w niektórych modelach telewizorów przy dłuższym oglądaniu. Z perspektywy komfortu oglądania przydałaby się minimum taka przezroczystość jak w obecnym logo TVS.

 

 

Po wyłączeniu ostatnich nadajników analogowych emitowanie loga na ekranie będzie bezcelowe, bo przecież cele informacyjne przejęło id w telewizji cyfrowej.

Logo ekranowe oprócz funkcji informacyjnej pełni też funkcję marketingową i to właśnie m.in. z tego powodu większość kanałów na świecie pomimo cyfryzacji sygnału nadal niestety je używa. Z nie emitowaniem logo ekranowego najczęściej można się spotkać w kanałach premium – abonent płaci niemałe pieniądze, to dostaje jak najlepsze warunki do oglądania. Z tego co przeczytałem, to w Stanach Zjednoczonych tak robią. Ostatnio oglądałem zappingi kanałów z Australii i Wielkiej Brytanii, i tam również kanały premium nie stosują logo ekranowego. Francuski Canal+ HD z Astry 19,2ºE także nie stosuje logo ekranowego, kanał ma często niekodowane okienka, więc zachęcam do podejrzenia sobie jak to wygląda. Dokładnie, to nie wiem w ilu krajach kanały premium praktykują nie emitowanie logo ekranowego - zastanawia mnie czy w większości, czy może są to nieliczne pozytywne wyjątki? Bardzo ciekawi mnie ten temat, natomiast nie chciało mi się bawić w detektywa i próbować to ustalać. Drugie pytanie jakie się nasuwa - czy nadawca musi zapłacić więcej dystrybutorowi za emitowanie jego audycji z czystym ekranem? Telewidz nagrywając tak emitowaną audycję, uzyskuje identycznie wysokiej jakości produkt, co jakby kupił w sklepie oryginał na DVD/Blu-ray, a to może się nie podobać.

 

Z kanałów ogólnych, to niektóre francuskie kanały emitują wybrane wieczorne filmy bez logo ekranowego, np. TF1 HD i M6 HD z Eutelsata 9°E czy Arte HD z Astry 19,2ºE. Co ciekawe, wersja Arte HD z Hot Birda 13ºE tego nie praktykuje – może jest kierowana do innej grupy telewidzów, którzy być może nie są zainteresowani tego typu prezentem od nadawcy.

 

 

A tak to wszyscy je dalej emitują, jest dobrze i nikomu nie przeszkadzają.

Są telewidzowie, którzy chcieliby oglądać audycje bez żadnych zbędnych znaków na ekranie. Wystarczy choćby poczytać dyskusje na forum Canal+. To że w niektórych krajach kanały premium zrezygnowały ze stosowania logo ekranowego chyba o czymś świadczy – być może w tych krajach co tak zrobiono liczba zwolenników tego rozwiązania była na tyle duża, że postanowiono wysłuchać ich próśb. Kiedyś w Wielkiej Brytanii grupa telewidzów walczyła o likwidację logo ekranowych ze wszystkich kanałów w przekazie cyfrowym, ale oczywiście ich akcja się nie udała. Jeśli chodzi o polskich telewidzów, to nie wiem ile osób byłoby zainteresowanych takim oglądaniem. Być może w naszym kraju takie osoby są w mniejszości, tego nie wiemy, bo nikt nie przeprowadził badania na ten temat. We Francji, skoro nawet niektóre kanały ogólne emitują wybrane audycje w ten sposób, to widocznie tam sporo telewidzów preferuje taki sposób oglądania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak w Canal+ logo jest dość skromne jeśli chodzi o wielkość i przeźroczyste, a co za tym idzie nie przeszkadza aż tak. Podobnie jest w HBO. Nie wiem po co tak marudzić... Pamiętaj, że to co osiągnięto w wybranych krajach, nie musi się przekładać na polski rynek. Rezygnacja z logotypów to przecież nie jakiś krok na w kierunku zachodu, więc jej brak w żaden sposób nam nie ujmuje. W każdym razie są zwolennicy i przeciwnicy zaśmiecania ekranu, tych drugich widocznie jest mniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już chyba wiadomo co jest powodem słabszej oferty

 

http://www.press.pl/newsy/prasa/pokaz/4 ... je-z-niego

 

No cóż finanse Grupy TVN. Tylko problem polega na tym, że TTV należał do Stavki a TVN aby zablokowac miejsce to sobie zakupił większościowy udział w nim . Nikt im tego nie kazał

No i teraz mają za swoje.

Rezygnacja TVN z kanału mogłaby oznaczać że projekt upadnie i dopiero by było - p.Dworak okreslił ich przecież za wiarygodnych finansowo :lol2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 5-6 lat nie będzie telewizji w takiej formie jak dziś. Przynajmniej kanałów ogólnych. Wszystko będzie online i na "sztuki". Każdy program do oglądnięcia o dowolnej porze. Więc TTV może nie być nigdy dochodowa podobnie jak protoplasta, TVN Warszawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś był realistą to spojrzałbyś wstecz i przypomniał sobie jak wyglądały media elektroniczne w 2007/08 roku. Czy raczej sama elektronika. Podpowiem, iPhone dopiero wchodził na rynek a o iPadzie nikt nie słyszał. No może poza Jobsem który to już wtedy miał wizję mobilności. Urządzeniem mobilnym był wtedy laptop 15" w zasięgu WiFi, bo o 3G to raczej mało kto słyszał i mało kogo było na to stać. Teraz tylko podczas samych świąt Bożego Narodzenia aktywowano kilkadziesiąt milionów urządzeń z iOS i Android. 3G jest teraz dostępne dla każdego (i finansowo i technicznie, AERO2 jest darmowe). LTE się upowszechnia. U mnie na wsi niedawno zmienili łącze. Teraz mogę mieć max. 20 Mb/s. Co ciekawe jeszcze pół roku temu max. co mogłem mieć to 2 Mb/s a realnie przy 1,5 zrywało synchronizację. Technicy mówili że raczej małe szanse na jakąkolwiek zmianę. Większość programów TVN-u jest dostępna w TVN Playerze praktycznie po premierze a nawet przed. Po połączeniu platform podobnie będzie z programami z kanałów tematycznych C+. Dziwią mnie zapowiedzi bajkopisarzy z "APS-ów" którzy mówią że nowy sprzęt dla nc+ będzie miał dyski 1 TB czy nawet 2 TB. Przecież te dyski kosztują min. 300 zł/szt. (w hurcie pewnie ciut taniej). Po co PVR-y jak za rok każdy program wyemitowany w tv będzie można oglądnąć online. VOD z satelity to marnowanie pieniędzy (i platformy bo zajmuje cały transponder, i klienta bo dysk wyje 24h/dobę). Tak samo robi CP. Coraz więcej programów umieszcza w IPLA. Każdy tuner ma na pokładzie ten player. Telewizje informacyjne za kilka lat będą wyglądały jak Kontakt24. Wolni strzelcy będą robić materiały, te będą przechodzić jakąś weryfikację i odbiorca będzie dostawał to co go interesuje a nie będzie zmuszany całymi dniami do oglądania mamymadzi czy jakże ważnych dla całej Polski, roszad personalnych w Ruchu Palikota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zmienia to jednak faktu, że emitowanie tych samych programów na 3 kanałach dostępnych w DVB-T, to jednak lekka przesada. Gdyby to były powtórki programów znanych z TVN Turbo lub TVN Style, to można by taką decyzję zrozumieć, ponieważ dla wielu osób byłyby to nowości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ależ nie spinaj się tak. Akurat ATM zawsze będę uważał za największe badziewie w DVB-T (przynajmniej dopóki nie zmienią polityki programowej). Inną sprawą jest to że na TTV jedyne co oglądałem to Nie do wiary i faktycznie dopóki nie wystartuje kolejny sezon to nic ciekawego dla siebie na tej stacji nie widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...