Skocz do zawartości

Kodowanie CAID 1813 przy kanałach z pakietu Cyfry


Satellite
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ja wiem z tym zniknięciem? A co ze starymi Mediasatami i kilkoma innymi modelami? Raczej jest to sprzęt nieaktualizowalny, a wymiana mogłaby dotyczyć dość dużej ilości (nie wiem ile tego może być w obiegu, ale podejrzewam, że spokojnie powyżej 100 000). Prędzej wydaje mi się, że uderzą w stronę Digital+ - jakieś tunelowanie, czy coś w ten deseń. Chociaż mogę tylko zgadywać ;)

 

Co do systemów CA, to temat wraca jak bumerang: kiedyś o tym wspominałem - kupując licencję na system CA nie można jej łączyć z inną licencją - coś takiego jak czytnik wielosystemowy jest (z punktu widzenia właścicieli systemów CA) zawsze naruszeniem licencji. MCAS/UCAS nie mają racji bytu. Dodatkowo zakup licencji na każdy CA wydatnie podwyższyłby cenę odbiorników, bo później płaci się od wyprodukowanej sztuki. W Polsce nikt tego nie ściga, więc jest jak jest. Kto eksportuje do Niemiec (i ogólnie na zachód Europy) nie ryzykuje z czytnikami wielosystemowymi, bo tam już nie raz zapowiadano, że będą kontrole. Z MCAS jest tak, że dany producent nie jest partnerem Nagravision (Seca MediaGuard należy obecnie do Nagravision), czyli w efekcie nie dostanie informacji o poczynionych zmianach. Poprawki może robić, ale na bazie metody prób i błędów. Jedne produkty miały więcej szczęścia i po zmianach nic im się nie stało, inne miały mniej szczęścia i jakieś założenie w oprogramowaniu spowodowało, że się wywaliły po zmianach (większość Fergusonów działa, tylko 8800/8900 miały pecha). Ponieważ Ferguson zapewnia oficjalnie wsparcie oprogramowania MCAS, to teraz klienci ich cisną. Globo mogłoby się wykpić, bo przecież MCAS nie wspierają (aczkolwiek właściwie poza HD S1/TS 1, do których coś działającego można znaleźć reszcie nic się nie stało).

 

Oczywiście właściciele systemów CA mogliby zacząć ścigać ostrzej temat, ale... poniekąd sytuacja im pasuje, bo popularyzują swój CA, nie muszą zapewniać wsparcia technicznego, a do tego jakby co, to kiedyś ścigać zaczną i zdoją producentów z kasy na koniec jeszcze - dla nich świetny układ póki co ;) Pasuje więc właścicielom CA, sprzedawcom i klientom końcowym, a po tyłku na koniec dostanie producent :lol2:

Ten sam manewr zastosował dawno C-sat FR na astra 19,2E ;) , i tam cierpią do dziś ;)

 

CAID:0500 ECM:1B1F PROV:00022610 [Viaccess (France Telecom)]

CAID:0500 ECM:1B28 PROV:00032920 [Viaccess (France Telecom)]

CAID:0500 ECM:1B23 PROV:00032940 [Viaccess (France Telecom)]

CAID:0500 ECM:1B24 PROV:00032830 [Viaccess (France Telecom)]

CAID:0500 ECM:1B22 PROV:00043330 [Viaccess (France Telecom)]

CAID:1811 ECM:1738 PROV:00000000 [Nagravision (Kudelski SA)]

CAID:0100 ECM:173C PROV:00003317 [seca (MediaGuard)]

CAID:0100 ECM:1738 PROV:00003311 [seca (MediaGuard)]

CAID:0100 ECM:1739 PROV:0000A821 [seca (MediaGuard)]

 

 

i to samo jest w C+ PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cyfra.tv piszesz, że stary system zniknie i to niedługo, a zostanie ten z CAID 1813, więc co z moim pionkiem 1530, mam go po tych zmianach wyrzucić, czy dalej będzie działał ?

Jeśli zostanie tylko nowy system, to planowana jest zmiana kart wszystkim abonentom, bo chyba stare karty tego nowego systemu nie mają w sobie, czy się mylę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro używanie innych tunerów np.fergusonów nie jest i nie było przez cyfrę zabronione to znaczy, zgodnie z prawem, jest/było dozwolone. Nie może być tak że pozwalają na uzywanie innych tunerów a później ludziom pokazują wała!!!!!
Możesz kartę używać w dowolnym sprzęcie, możesz ją wsadzić do lodówki czy piekarnika, Twoja sprawa, tego również nie zabraniają. Nie biorą (bo nie mogą) odpowiedzialności za sprzęt który sobie wymyślisz do używania, ilość sprzętu jest bardzo duża, sprzętu nie spełniających wymagań. Zapewniają poprawne działanie tylko na sprawdzonym i licencjonowanym sprzęcie, a skoro używasz innego - Twoja sprawa.
Operator powinien przejmować się takimi klientami bo oni płacą mu kupę kasy co miesiąc a robi ich się w ch....
Robi to, w każdej chwili mogą udostępnić Tobie sprzęt, na którym wszystko będzie działać jak należy.

 

Nawet do dzisiaj nie ma żadnego oficjalnego info na stronie cyfry że coś się zmienia w zakresie kodowania

(...)

i może to powodować pewne problemy z odbiorem,

(...)

PŁACĘ KUPĘ KASY CO MIESIĄC WIĘC MAM PRAWO ŻĄDAĆ ABY OTRZYMYWAĆ TOWAR PIERWSZEJ A NIE TRZECIEJ KLASY.

Rozumiem Twoje rozgoryczenie i złość ale jakoś musisz przez to przejść, im szybciej pogodzisz się ze swoim błędem, uświadomisz sobie, że to Ty zawaliłeś sprawę, tym lepiej dla Ciebie.

Bądź silny, łączymy się w bólu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno jakoś i to przetrwamy, ale odopwiednia opinia o platformie pozostanie.

Prwdopodobnie od stycznia ze zmana stawki VAT zmienia się warunki umowy, a co za tym idzie będzie mozna wypowiedziec przedterminowo umowy o abonament.

W tej sprawie pewno tez już pracuje sztab prawników aby abonent nic nie zyskał tylko płacił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolny rynek - jeśli ktoś jest przekonany, że to wina Cyfry niech rezygnuje i wybiera innego operatora, przykładowo "n"-kę, tam nie ma takich numerów, tam także możecie używać karty w czym tylko chcecie. ;)

 

Co do VATu - już była przedstawiona opinia, to nie jest podstawa do bezkarnego zerwania umowy (ewentualna zmiana podyktowana przepisami prawnymi). Ale to już na inny wątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro używanie innych tunerów np.fergusonów nie jest i nie było przez cyfrę zabronione to znaczy, zgodnie z prawem, jest/było dozwolone. Nie może być tak że pozwalają na uzywanie innych tunerów a później ludziom pokazują wała!!!!!
Możesz kartę używać w dowolnym sprzęcie, możesz ją wsadzić do lodówki czy piekarnika, Twoja sprawa, tego również nie zabraniają. Nie biorą (bo nie mogą) odpowiedzialności za sprzęt który sobie wymyślisz do używania, ilość sprzętu jest bardzo duża, sprzętu nie spełniających wymagań. Zapewniają poprawne działanie tylko na sprawdzonym i licencjonowanym sprzęcie, a skoro używasz innego - Twoja sprawa.
Operator powinien przejmować się takimi klientami bo oni płacą mu kupę kasy co miesiąc a robi ich się w ch....
Robi to, w każdej chwili mogą udostępnić Tobie sprzęt, na którym wszystko będzie działać jak należy.

 

Nawet do dzisiaj nie ma żadnego oficjalnego info na stronie cyfry że coś się zmienia w zakresie kodowania

(...)

i może to powodować pewne problemy z odbiorem,

(...)

PŁACĘ KUPĘ KASY CO MIESIĄC WIĘC MAM PRAWO ŻĄDAĆ ABY OTRZYMYWAĆ TOWAR PIERWSZEJ A NIE TRZECIEJ KLASY.

Rozumiem Twoje rozgoryczenie i złość ale jakoś musisz przez to przejść, im szybciej pogodzisz się ze swoim błędem, uświadomisz sobie, że to Ty zawaliłeś sprawę, tym lepiej dla Ciebie.

Bądź silny, łączymy się w bólu.

 

I po co ta ironia? Prawda jest taka, że powinni podać klientom do wiadomości, że mogą być problemy i w razie ich wystąpienia klienci powinni kupić moduł za Cyfra+ HD i po temacie. A tak wciskają ciemnotę, że antena źle ustawiona, że reaktywację karty trzeba zrobić, że zupa była za słona. Niestety - sam usłyszałem coś takiego przy braku kanałów Polsatu - nawet nie chciało mi się o tym gadać z konsultantem.

 

Dlatego nie dziwię się, że abonenci są źli. Jednak moduł nie gryzie i można go nabyć bez problemu i wtedy jak coś zawalą i nie będzie działać to już sprawa jest dla nich poważna, bo moduł traktowany jest jako pełnoprawny tuner satelitarny z licencjami na system dostępu warunkowego używany przez Cyfrę+. A zatem konkludując musi działać z każdym normalnym tunerem satelitarnym i to poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z całą prowadzoną tu dyskusją mam podstawowe pytanie: czy jeśli na dziś kupię (a konkretnie "wywalę 330 zł" ) moduł Astona 2.23 to Cyfra gwarantuje mi że ten moduł będzie mi służył na zawsze do odbioru pakieu Cyfry czy też być może za rok dwa, będę mógł Astona powiesić sobie na ścianie jako obrazek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarancje masz tylko na sprzęt kupiony od Cyfry.

(...)wciskają ciemnotę, że antena źle ustawiona, że reaktywację karty trzeba zrobić, że zupa była za słona. Niestety - sam usłyszałem coś takiego przy braku kanałów Polsatu - nawet nie chciało mi się o tym gadać z konsultantem.

 

Dlatego nie dziwię się, że abonenci są źli. Jednak moduł nie gryzie i można go nabyć bez problemu i wtedy jak coś zawalą i nie będzie działać to już sprawa jest dla nich poważna, bo moduł traktowany jest jako pełnoprawny tuner satelitarny z licencjami na system dostępu warunkowego używany przez Cyfrę+. A zatem konkludując musi działać z każdym normalnym tunerem satelitarnym i to poprawnie.

Co do konsultantów z Cyfry... kolega pracuje w tym stresogennym środowisku... kiedy (przy Polsatach) tłumaczył, że wysłanie uprawnień nie wystarczy, że potrzebny moduł, albo nowy soft albo inny dekoder, to wszechwiedzący abonamenci twierdzili, że nie ma pojęcia o swojej pracy, że jest [beep] i żeby te uprawnienia wysłał, a jak nie zadziała to oni pozwą Cyfrę do sądu... bo on płaci i wymaga (pakiet Start, nieopłacony abonament za wrzesień i październik).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Operator powinien przejmować się takimi klientami bo oni płacą mu kupę kasy co miesiąc a robi ich się w ch....
[/size] Robi to, w każdej chwili mogą udostępnić Tobie sprzęt, na którym wszystko będzie działać jak należy.

No tym jednym prostym zdanie rozbawiłeś mnie do łez. Czytasz tylko ten wątek ? Ale pomijając podstawowe niedogodności :lol2: , to co z chocby możliwością ułożenia swojej listy programów ? Tylko nie pisz,że trzeba odznaczyć te niechciane ;-)

A wracając do podkreślonego wyżej cytaty...to tak, jakby sprzedawca benzyny zmuszał mnie abym jeżdził jakimś samochodem bez żadnego dodatkowego wyposażenia, choć stać mnie na "full wypas". No , ile jest o niebo lepszych dekoderów niż te Cyfry ? Wystarczy obu rąk ? :lol2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I po co ta ironia? Prawda jest taka, że powinni podać klientom do wiadomości, że mogą być problemy i w razie ich wystąpienia klienci powinni kupić moduł za Cyfra+ HD i po temacie. A tak wciskają ciemnotę, że antena źle ustawiona, że reaktywację karty trzeba zrobić, że zupa była za słona.
Jeśli chodzi o niektórych specjalistów z "hot line" to można ciekawą książkę napisać, przecież nie raz były przytaczane absurdalne wypowiedzi po przedstawieniu najróżniejszych problemów. Ta sytuacja to też "standardowy" problem i konsultanci udzielają "standardowych" odpowiedzi. ;) Jak już przytaczałem kilkakrotnie - sprzętu jest dużo i może nawet w danym momencie nie mieli pojęcia (i możliwości sprawdzenia), że coś się dzieje na jakimś "nie ich" modelu.

 

Dlatego nie dziwię się, że abonenci są źli.
Też wcale im się nie dziwię, też by mnie taka sytuacja zdenerwowała. Jednak złość i frustrację trzeba skierować we właściwą stronę, a nie tam gdzie bliżej czy "pod ręką".

 

Jednak moduł nie gryzie i można go nabyć bez problemu i wtedy jak coś zawalą i nie będzie działać to już sprawa jest dla nich poważna, bo moduł traktowany jest jako pełnoprawny tuner satelitarny z licencjami na system dostępu warunkowego używany przez Cyfrę+. A zatem konkludując musi działać z każdym normalnym tunerem satelitarnym i to poprawnie.
Tutaj tez bym zachował ostrożność. Co jeśli nagle się okaże, że tuner, którego używamy nie spełnia kolejnych norm, tym razem przy współpracy z modułami, ponieważ jakiemuś "producentowi" znowu zawieruszyła się jakaś licencja czy cuś...? Znowu będzie jazda na operatora?

 

W związku z całą prowadzoną tu dyskusją mam podstawowe pytanie: czy jeśli na dziś kupię (a konkretnie "wywalę 330 zł" ) moduł Astona 2.23 to Cyfra gwarantuje mi że ten moduł będzie mi służył na zawsze do odbioru pakieu Cyfry czy też być może za rok dwa, będę mógł Astona powiesić sobie na ścianie jako obrazek ?
Nie, Aston to tak samo jak "inne niezależne tunery", zero gwarancji ze strony Cyfry.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W większości macie rację, że licencje, że ochrona zawartości, że moduły po 49 zł. Uważam też, tak jak juz pisałem, że cała akcja ze zmianą CAID i modulami za niewygórowaną cenę ma ręce i nogi ale nie podoba mi się, że zmuszono mnie do zmiany pakietu ze Start na Kompakt HD aby sprzedać mi moduł. Przecież dwa polsaty w Starcie nie działają w czytniku. Jakbym zmienić pakietu nie chciał i nie miał drugiego dekodera to co wtedy? Płaciłbym za coś czego nie mogę obejrzeć? To jest ze strony Cyfry raczej nie w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Operator powinien przejmować się takimi klientami bo oni płacą mu kupę kasy co miesiąc a robi ich się w ch....
Robi to, w każdej chwili mogą udostępnić Tobie sprzęt, na którym wszystko będzie działać jak należy.

 

Rozwaliłeś mnie.....do lekarza specjalisty też możesz iść kiedy coś ci dolega tylko spróbuj się dostać do niego wtedy kiedy chcesz - no ale zawsze możesz dodatkowo zapłacić, dlatego pitter czytając twoje wypowiedzi trudno oprzeć się wrażeniu że nie tylko jesteś z cyfrą związany jako abonent; za chwilę okaże się że cały ten badziew który cyfra wciskała ludziom -segamy, mediasaty... trzeba będzie oddać do muzeum bo to przestanie działać i co wtedy też wszystkim poradzisz aby poszli szybciutko do cyfry po moduł?Fakty są takie że jesteśmy dojnymi krowami, płacimy kupe kasy za to co dostajemy - przedpotopowe tunery, które poza tym że jeszcze łaskawie pozwalają coś obejrzeć to o reszcie zapomnij - lista kanałów jaką chcę sobie ułożyć - wała! usb - dodadek na czasie i ładnie wygląda takie nowatorskie tylko...nie działa!........powinienem cyfrze byś do grobowej deski wdzięczny że jako klient płacący co miesiąc ponad 100 zł w ogóle mogę coś oglądać!O dzięki ci cyfro że muszę co miesiąc płacić ci haracz za ten badziew który dostałem; no nie? nie muszę? w końcu mogę wziąć samą kartę a dekoder swój który będzie pod wieloma względami parametrycznymi o niebo lepszy- fajnie super tak też zrobię! a za chwilę - ale prosimy dokupić moduł,więc jak nie kijem go to pałką - ważne by biznes się kręcił co nie pitter?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że nic a nic nie dociera.

Nikt nie zabrania używania jakiegoś innego, własnego sprzętu, ale ważne jest aby ten sprzęt spełniał pewne wymagania i był w stanie współpracować z kartą Cyfry. Tuner nie jest w stanie? To problem jest Twój i ewentualnie producenta sprzętu, z nim sobie wyjaśniaj, a nie zwalaj całej winy na operatora.

 

Kolejna powtórka: nie pasuje układ z operatorem? Idź do innego.

Podobno "n" ma kosmiczny sprzęt, nie pobierają za niego comiesięcznej opłaty, podobnie jest w CP, tam w dodatku masz usługę 3w1.

 

Wiedziałem, że zaraz będę podniesiony do rangi co najmniej do członka zarządu Cyfry. :) Jutro podeśle im swój nr konta, niech płacą (albo chociaż jakiś gratisowy abonament dadzą).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automatyczny wybór systemu kodowania.

Wspominałem wcześniej, że bawiłem się pluginem PMCAM i po wyłączeniu "automatyki" zaczął dobrze pracować. Skutek uboczny: trzeba samemu wskazać z którego systemu ma korzystać, każdy kanał z osobna.

Nie znam się na oprogramowaniu tunerów, ale przypuszczam, że widząc dwa niemal identyczne systemy głupieje i nie wie za który się brać (albo bierze się za ten, za który nie trzeba).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..... chociaż podziel się trochę z nami biednymi :lol2: A tak wogóle chodzi mi o to że jeśli się zaczyna jakieś zabawy z kodowaniem, które niosą pewne skutki dla wielu abonentów to nie można rżnąć głupa i chować głowy w piasek twierdząc że nic się nie stało - Tak więc nie mów że to nie wina operatora bo to on bawi się pod kołderką po cichaczu; takie zmiany powinny być podawane oficjalnie do wiadomości; ciekawe jakbyś się czuł - teraz coś z mojej beczki :D - przychodzisz do banku założyć lokatę; dają super oprocentowanie i parę różnych innych bonusów- darmowy dostęp do e-konta, darmowe przelewy, darmowa karta - zakładasz lokatę roczną i....niespodzianka bo po roku dostajesz 1/4 tego na co liczyłeś, mało tego okazuje się że przywalili ci opłatę za kartę, która zżarła wszystko to co uzyskałeś z lokaty (chociaż zaklinasz się że jej nigdy nie użyłeś - a kogo to obchodzi, złożyłeś podpis i wystarczy) - przychodzisz do banku rzucając gromy - jak to ciebie nie oszukali!!!!! a ja powiem tak jak ty - a regulamin,ogólne warunki czytałeś? mogłeś się zabezpieczyć zakładając lokatę o stałym oprocentowanie a tak bank po miesiącu (kiedy ściągnął leszczy) obniżył oprocentowanie o połowę - ale ciebie nie poinformowali o tym!!!!nie musieli :jupi::jupi: nie podoba się - mogłeś iść do innego banku.pozdrawiam i dalej stoję na stanowisku że to cyfra powinna poinformować oficjalnie że coś grzebie w systemie - ja jestem zwykły zjadacz chleba na tym wogóle nie muszę się znać,ani śledzić tego typu fora gdzie dopiero mogę się coś niecoś dowiedzieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z pitterem. 99,9% odbiorników działa dalej - więc z własnymi odbiornikami problemów nie ma.

 

1) Cyfra+ nie zrobiła zmiany z dnia na dzień: testowano CAID na kopii TVP1 przez ok. 2 tygodnie, później przełączano kanały sukcesywnie partiami, producenci mieli czas, żeby opanować sytuację. Od momentu dodania nowego CAID do części kanałów mija już trzeci tydzień. To jest na prawdę dużo czasu, żeby zorientować się w sytuacji (CAID 1813 po raz pierwszy pokazał się ok. 5 tygodni temu).

2) Większość producentów nie musiała robić nic, dla kilku modeli były konieczne poprawki, które pojawiły się w kilka dni (Ferguson wypuścił poprawkę do Ariva HD Combo w kilkadziesiąt godzin), co oznacza, że da się to zrobić tak, żeby działało. Cyfra+ nie zablokowała zupełnie możliwości korzystania z własnego sprzętu, a w większości przypadków zmiana była niezauważalna dla abonentów.

3) Cyfra+ nie musiała opuszczać ceny na moduły CI. 49 zł to śmieszny koszt, bo CI są zwykle o rząd wielkości droższe - wypychają CI za bezcen pomagając użytkownikom pechowego sprzętu - powinniście im dziękować, bo biznesu na tym nie ma. Zeszli z ceną CI do minimum, żeby ratować abonentów z pechowym sprzętem.

 

Ferguson wie, co zrobić, żeby dekodowało z czytnika, bo Arivy HD Combo "poprawili" (później też Arivę TT HD, w cudzysłowiu, bo sami oprogramowania przecież nie piszą). Po prostu 8800/8900 nie są produkowane, zapewne zakończono ich wsparcie software'owe i teraz ciężko jest wymusić w Chinach/Korei, czy skąd 8800/8900 pochodziły, poprawki, jeśli nie ma już na tym biznesu. To, że przez ponad miesiąc sytuacja na 8800/8900 nie została opanowana, to nie wina Cyfry+, inni sobie poradzili. Ferguson to solidna marka, może walczą o poprawkę i jest w drodze. Cyfra+ wyciąga pomocną dłoń z modułami, a jak ktoś nie chce - może czekać na poprawkę, zapewne się pojawi lub kupić inny tuner, na którym działa. Mogli wydać jakiś komunikat, ale i tak wcale nie byłoby wiadomo, kogo problem dotknie i czy kogokolwiek dotknie w ogóle, bo kto by się spodziewał, że dodanie nowego systemu wywoła jakieś trudności? Też żaden producent by się nie zabezpieczył, no bo jak? Jak sprawdzić skutki czegoś, co jeszcze nie nastąpiło? Po to Cyfra+ nie zrobiła całej operacji z dnia na dzień, żeby producenci mogli wykryć co się święci i był czas na poprawki. Większość ten czas wykorzystała, a posiadacze 8800/8900 po prostu mają do wyboru albo czekać, albo CAM, albo zmiana odbiornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja widzę tu rozwiązanie.

 

Zamiast płacic Cyfrze 150 zł,to zapłacę konkurencji 3x 50 i wyjdzie na to samo. Szkoda, że zainwestowałem we własny sprzęt ale trudno.

Nie mam zamiaru z multiroomem od Cyfry gonic po całym domu co sześc godzin.

 

A to Cyfra nie mogła przetestowac na najpopularniejszych odbiornikach, co stanie się po zmianie oprogramowania?

 

A nie mogła producentów uprzedzic, że zmiana kodowania nastąpi?

 

Czy producenci mają zatrudniac teraz jasnowidzów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...