Skocz do zawartości

Zmiany w ofercie (kanałach Polsat Box) - czy można wypowiedzieć umowę?


Duro Hombre
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No i teraz jest zagadka. Skoro kanały HBO i Cinemax przestały być kanałami gwarantowanymi, to czy można wypowiedzieć umowę z Polsatem Cyfrowym - czy trzeba czekać z wypowiedzeniem, aż znikną z list dekoderów? W tym układzie ta zasadnicza wątpliwość ma znaczenie. Moim skromnym zdaniem, komunikat CP mówi jasno,iż kanały powyższe przestały być gwarantowane (nawet dla tych, którzy mieli je gwarantowane w swojej umowie) i to stanowi podstawę do wypowiedzenia umowy bez konsekwencji, gdyż jest to jednostronna deklaracja CP na niekorzyść ofert zagwarantowanej dla klienta. Czy takim dwuetapowym mykiem (najpierw informujemy, że kanał jest niegwarantowany a np. miesiąc później wyłączamy kanały z oferty) CP nie chce doprowadzić do takiej sytuacji, w której abonenci CP będą czekali ze swoim wypowiedzeniem na całkowite wycofanie kanału z oferty i kiedy już je złożą, to CP nie przyjmie wypowiedzeń bez konsekwencji dla abonentów uznając, że te powinny być złożone w terminie miesięcznym od wydania komunikatu o tym, iż kanały przestały być gwarantowane?

 

Mam ograniczone zaufanie do CP i podejrzenie co do tego, iż ostatnie zdanie komunikatu może zniknąć za miesiąc z jego treści. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Power - Twój tok myślenia jest błędny. Brak gwarancji kanałów dotyczy osób, które zawarły umowę od 18 lutego 2014. Tym samym wszyscy, którzy zawarli umowę z CP na pakiety Film HD, HBO HD i Cinemax HD do 17 lutego 2014 (włącznie) mają kanały gwarantowane.

Prawo polskie i regulamin świadczenia usług określa natomiast, że umowę można rozwiązać po wyłączeniu kanału gwarantowanego. W wypadku CP masz 30 dni na odstąpienie od umowy bez ponoszenia kary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawierając jakąkolwiek umowę o jakąkolwiek usługę, wiążące są warunki obowiązujące w dniu zawierania danej umowy. Późniejsza zmiana aktualnego regulaminu udzielania usług, czyli warunków umowy, nie ma wpływu na umowy już istniejące i dotyczą umów nowozawieranych. W przypadku zmian warunków, mających nieunikniony wpływ na umowy istniejące, klient ma prawo umowę taką wypowiedzieć w trybie wyjątkowym. Należy jednak jeszcze jeden aspekt wziąć pod uwagę. Mianowicie istnienie w warunkach już istniejącej umowy punktów dopuszczających możliwość późniejszych takich czy innych zmian w warunkach umów. Wówczas sprawa się komplikuje, gdyż:

 

1. punkty te mogą być sprzeczne z obowiązującymi ustawami prawnymi, które zawsze "leżą" wyżej, niż jakiekolwiek regulaminy,

2. ktoś musi zaskarżyć ten stan rzeczy i sąd zadecyduje o prawie istnienia takich dodatkowych warunków (co wcale nie jest rzadkością).

 

Edyt: poprawiłem "ż" na "rz", sam się wystraszyłem, jak zobaczyłem ten post po raz drugi... :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Promocyjnych Warunkach Umowy (w których jest ujęty wykaz kanałów gwarantowanych) każdy klient ma zapis:

Promocja obowiązuje od ............... roku do ............... roku albo do odwołania. Cyfrowy Polsat zastrzega sobie prawo do odwołania Promocji w każdym czasie bez podawania przyczyn, przy czym odwołanie Promocji nie wpływa na prawa nabyte przez uczestników Promocji przed dniem odwołania.

 

Cyfrowy Polsat tylko poinformował, że od 18 lutego 2014 dla zawierających umowy jako nowy klient albo przedłużający umowy od 18 lutego 2014 nie gwarantuje umową wspomnianych kanałów. Nie zmieniły się zatem warunki dla dotychczasowych klientów. Poza tym w regulaminie klient ma wyraźny zapis o prawie do odstąpienia od umowy w przypadku zmiany warunków umowy (np. wyłączenie kanału) bez ponoszenia kary umownej do 30 dni od wejścia w życie zmiany warunków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co mówi regulamin? Że jak kanał zniknie czy jak nadawca powie, że kanał zniknie ale nadal nadaje możesz wypowiedzieć umowę? Ludzie, ogarnijcie sie. Naprawdę aż płakać się chcę jak się czyta czy to forum czy różne fp na Facebooku jak ludzie kompletnie pletą trzy po trzy. Odpowiem:

Kanał nadaje, więc możesz im co najwyżej wysłać kartkę na święta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego, że dalej są dla Ciebie @dadi te kanały gwarantowane. Usuną je z oferty - wtedy możesz wypowiedzieć umowę. Ale jak przedłużysz umowę po 18 lutym, to już te kanały dla Ciebie nie będą gwarantowane ;). Przeczytaj jeszcze raz, tym razem ze zrozumieniem, post kolegi @swojadroga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w podstawówce powinna być logika jako przedmiot obowiązkowy......

 

Jeśli ktoś zawiera umowę w której mamy zagwarantowane kanały i w międzyczasie informuje klientów, ze te kanały przestają być gwarantowane, to sam komunikat nie stanowi przesłanki na mocy której CP nie wywiązuje się z umowy którą podpisał z abonentem. Argumentem koniecznym i wystarczającym do rozwiązania cyrografu jest faktycznie zaprzestanie świadczenia usług gwarantowanych, czyli wyłączenie kanału. A reszta to demagogia !

 

Zwyczaj ostatnich lat wskazuje na to, że jak kanał traci status gwarantowanego dla nowych abonentów to zwykle w ciągu kilku następnych miesięcy znika z oferty tak więc serferom promocji CP należy życzyć cierpliwości :) (tak było w przypadku zone romantica - ok 12 miesięcy jeszcze świecił, polsat futbool - 6 miesięcy, love - tydzień, TVN HD + 1 świecił z tego co pamiętam 2 miesiące) :D

 

Mając na uwadze przesunięcia kanałów premium w wersji sd na tak odległe pozycje oraz wyłączenie ich całkowicie z oferty promocyjnej na stronie internetowej ( nie widnieją jako kanały z gwiazdką) sugeruje, że ewentualne ruchy w ofercie programowej są wysoce prawdopodobne. CP wrzucając kanały HD na liście na pozycjach 27 - 31 wykazuje się niekonsekwencją (gdyż dotychczas pierwsza setka to zawsze było sd) i wygląda to na działania maskujące mające na celu ukrycia dla mniej zorientowanych abonentów zaprzestania świadczenia usług gwarantowanych w postaci kanałów w wersji sd. w innym razie musieli by zrewolucjonizować cała istę i zacząć o hd a kończyć na sd w 2 setce ....

 

Argument związany z kanałami premium na końcu listy jest oczywisty i nie wymaga komentarza :) wszak forumowicze satkuriera to ludzie inteligentni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wojtek509

w podstawówce powinna być logika jako przedmiot obowiązkowy......

 

-Myślę że nie tylko bo tu i starsza nacja też potrafi bzdury pleść

 

Zwyczaj ostatnich lat wskazuje na to, że jak kanał traci status gwarantowanego dla nowych abonentów to zwykle w ciągu kilku następnych miesięcy znika z oferty tak więc serferom promocji CP należy życzyć cierpliwości :) (tak było w przypadku zone romantica - ok 12 miesięcy jeszcze świecił, polsat futbool - 6 miesięcy, love - tydzień, TVN HD + 1 świecił z tego co pamiętam 2 miesiące) :D

-Oby jeszcze z pół roku pociągli :jupi: -zapłaci się 1-2 abonamenty i zaczniemy się targować :wink:

 

CP wrzucając kanały HD na liście na pozycjach 27 - 31 wykazuje się niekonsekwencją (gdyż dotychczas pierwsza setka to zawsze było sd)

-No nie zupełnie, dotychczas wyjątkami były PS HD i PS Ex HD,ale ogólnie dobrze to argumentujesz.

 

wszak forumowicze satkuriera to ludzie inteligentni.

No większość tak, ale ... pierwsze zdanie :cry:

 

Ps.A tak nieco poza tematem to chyba już pora by ułożyć nową listę, zacząć od kanałów HD natomiast SD wrzucić od nr.100, VODy mogą zostać tam gdzie są, no i CP mógł by pomyśleć o wersji HD dla TV4 wtedy początkowy układ mógł by pozostać niezmieniony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wojtek509

 

-Oby jeszcze z pół roku pociągli :jupi: -zapłaci się 1-2 abonamenty i zaczniemy się targować :wink:

 

.

 

każdy do tematu podchodzi indywidualnie, jak dla mnie najlepiej byłoby gdyby coś zamotali koło sierpnia, wówczas sumując wszystko nie zapłacił bym żadnego rachunku oglądając full pakiet przez 21 miesięcy :D (usuwali kolejno: TVN HD + 1, później był Polsat futbool, następnie ESPN CL, Zone Romantica i wreszcie LOVE)

A co do praktyki CP związanej ze zmiana statusu kanału na niegwarantowany to w przypadku Polsat futbool był to okres 6 miesięcy - kanał przestał być gwarantowany w styczniu 2012 a usunięto go z listy 30 czerwca 2012 - oczywiście w czasie EURO, kiedy nikt nie oglądał tej pozycji, z racji na pauzę w rozgrywkach ligowych w rosji i holandii :D

:locked:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

w zwiazku z usunieciem kanalow typu hbo,cinemax,sundance channel w wersjach sd ktore to byly gwarantowane w pwu,czy mozna zlozyc wypowiedzenie w zwiazku z ta sprawa bez konsekwencji finansowych?Jesli zlozylem wypowiedzenie w trybie normalnym skutkujace na koniec umowy ktora trwa jeszcze kilka miesiecy,to czy musze je najpierw wycofac gdybym chcial zlozyc nowe wypowiedzenie z powodu wycofania kanalow? choc pewnie jest to zart prima aprilisowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stracił.

Będzie mógł ale może hd go zbytnio razi i woli sd.

Tak czy siak prawo do wypowiedzenia ma jeżeli to umowa sprzed 18 lutego br.

 

Solorz kombinuje płacąc podatki w rajach podatkowych przez swoje x-spółeczek to dlaczego abonenci nie mają kombinować składając wypowiedzenia i biorąc lepsze oferty z działu utrzymania czy kompletnie rezygnując.

Śmieszy to bronienie operatorów :-D

 

Jak nie chcecie rezygnować z usług polsatu to chociaż składajcie wypowiedzenia i bierzcie o wiele lepsze oferty z działu utrzymania klienta - koszt to 5,50zł za polecony i trochę negocjacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt faktem.w PWU mam obok wersji hd gwarantowane wersje sd tych kanalow wiec nie ma znaczenia ze zostaja w hd.Jest to zmiana warunkow umowy co wiaze sie z prawami ktore mi przysluguja po takiej zmianie.Nie ma tu zadnej filozofii.

 

edit: dzwonilem na infolinie potwierdzili-od dzis mozna do 30 dni skladac wypowiedzenie w zwiazku z wycofaniem kanalow.

 

Mam pytanie czy jesli wypowiem umowe w tym tygodniu z powodu wycofania kanalow a okres rozliczeniowy mam do dnia 26 kazdego miesiaca to umowa rozwiaze sie 26 maja czy 26 kwietnia. Do tej pory mialem gratisowe miesiace i pierwsza wymagalna platnosc jest do 26 kwietnia za miesiac nastepny z gory.Czyli jakby umowa rozwiazywala sie 26 maja to place tylko ten jeden abonament,tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że nie jest to żart na 1 kwietnia. Na trzech stronach napisali o tym, dwoje konsultantów z infolinii CP też potwierdziło możliwość wyslania wypowiedzenia, nie sądzę aby była aż tak duża zmowa primaaprilisowa.

Jeśli chodzi o mnie, dowiedziałem się, że nie musze wycofywać wypowiedzenia wysłanego wcześniej skutkującego rozwiązaniem umowy z jej końcem (czyli jeszcze parę miesięcy trawania)- wystarczy wysłać drugie wypowiedzenie z powodu wycofania kanałów i ono będzie niejako ważniejsze nad tym pierwszym.

Co więcej, w przypadku wycofania kanałów nie obowiązuje okres wypowiedzenia i umowa rozwiązuje się z ostatnim dniem biezącego okresu rozliczeniowego- u mnie przypada to na 26 kwietnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...