Skocz do zawartości

Awarie oraz problemy z transponderami


Rekomendowane odpowiedzi

Nie ustawiam tylko na 1 transponderze kolego @ktosiu tylko jest to dla mnie transponder wzorcowy z osłabionym sygnałem w porównaniu z każdym innym transponderem na HB.

Specjalnie teraz sprawdziłem z transponderem 11.411 nic sie nie dzieje, zastosuj filtr LTE.

Możliwe jest też że masz uszkodzony konwerter i sygnał ci "pływa" pod wpływem np przełączenia na inny kanał na innym odbiorniku miałem tak 2 tyg. temu na monoblock Inverto  Black Pro poszedl na reklamacje.

Screenshot-2023-11-04-18-28-53-18-5d8073

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Poland napisał(a):

Aktualnie mam 9,3 dB ale obraz jestvw miarę stabilny. Podejrzewam że zmiana satelit mogła pogorszyć parametry bo wcześniej przy braku kombinacji przy antenie parametry były dobre. 

Na forum już od jakiegoś czasu jest wspominane że dostrojenie anten jest konieczne w większości instalacji. 

Zmiana satelity nic nie pogorszyła tylko poprawiła parametry nadawania. Słaby sygnał świadczy tylko o tym że masz nie ustawioną poprawnie antenę i konwerter. 

 

Nie trzeba zmieniać konwertera nawet tylko  pomyśleć o prawidłowym ustawieniu zamiast narzekać na własne lenistwo i nie dostosowanie sie do nowych warunków odbioru.

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W innym wątku już pisałem na ten temat. Po zmianie satelitów na 13E na nowe, wymagana jest korekta ustawienia kąta skręcenia konwertera, ewentualnie korekta ustawienia anteny w stosunku do stanu sprzed wymiany satelitów .

Problemy po wymianie satelitów mogą wynikać wyłącznie z nieprawidłowego ustawienia anteny przed wymianą satelitów na 13E.

Aktualnie pozycję 13E obsługują dwa satelity przesunięte względem siebie na orbicie o dziesiąte części stopnia w związku z tym antena musi być tak ustawiona aby odbierała uśredniony sygnał z obydwu satelitów.

14 godzin temu, Poland napisał(a):

Aktualnie mam 9,3 dB ale obraz jestvw miarę stabilny. Podejrzewam że zmiana satelit mogła pogorszyć parametry bo wcześniej przy braku kombinacji przy antenie parametry były dobre. 

 

Masz ustawioną antenę w kierunku pozycji na 13E na której już nie ma satelity. Wcześniej były trzy satelity teraz 13E obsługują dwa satelity.

Pisząc kolejne posty nie rozwiążesz swojego problemu. Jaki masz rozmiar anteny ?

Pamiętaj , że router wifi musi stać co najmniej metr od dekoder, aby nie zakłócać sygnału.

Edytowane przez support458
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnia teoria z ustawieniem anteny raczej w grę nie wchodzi gdyż idą wszystkie kanały i to w świetnej jakości. Nawet 11508 GHz ma 14 dB. Rozmiar anteny typowy dla anten Polsatu Box z czasów Cyfrowego Polsatu czyli chyba 70-tka. Router WiFi jest w sąsiednim pokoju. 

Podejrzewam że Canal+ musiał coś schrzanić przy przesiadce na nową satelitę. 

Edytowane przez Poland
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, support458 napisał(a):

W innym wątku już pisałem na ten temat. Po zmianie satelitów na 13E na nowe, wymagana jest korekta ustawienia kąta skręcenia konwertera, ewentualnie korekta ustawienia anteny w stosunku do stanu sprzed wymiany satelitów .

Problemy po wymianie satelitów mogą wynikać wyłącznie z nieprawidłowego ustawienia anteny przed wymianą satelitów na 13E.

Aktualnie pozycję 13E obsługują dwa satelity przesunięte względem siebie na orbicie o dziesiąte części stopnia w związku z tym antena musi być tak ustawiona aby odbierała uśredniony sygnał z obydwu satelitów.

 

Masz ustawioną antenę w kierunku pozycji na 13E na której już nie ma satelity. Wcześniej były trzy satelity teraz 13E obsługują dwa satelity.

Pisząc kolejne posty nie rozwiążesz swojego problemu. Jaki masz rozmiar anteny ?

Pamiętaj , że router wifi musi stać co najmniej metr od dekoder, aby nie zakłócać sygnału.

 

Bardzo dokładnie wytłumaczone jeśli kolega @Poland tego nie rozumie to nikt z forumowiczów nie ma magicznej kuli by sprawdzić antene zdalnie jak komuś nie chce się tego zrobić, wogóle jaki jest sens pisać takie opowiesci jeśli nikt takiego problemu nie ma ?

Na 99% mogę się założyć że nie działa ci transponder 12,380.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałbyś trochę poprawić ustawienie konwertera i anteny, poza tym rozmiar 70cm też Ci nie pomaga. Po zmianach bardzo często zdarza się, że gdy ustawimy tp z pol V np 11508 czy 11159 na maks wskazań, to transpondery z pol H jak 11411 czy 11449 chodzą źle. Niestety trzeba teraz tak ustawiać antenę, żeby wypośrodkować MER, czyli trochę zdjąć z tp pol V żeby coś ugrać na H. Takie jest moje spostrzeżenie z ostatnich kilkunastu ustawień czasz. Wcześniej tego nie było. Dodam jednocześnie, że czasami ten problem jest mniej widoczny i na pewno jest trochę uzależniony od zastosowanego konwertera.

I tak na marginesie przypadek ostatni. Wszystkie tp na gniazdku chodzą dobrze oprócz 11488 i 11508 gdzie snr to ok 8,8dB. Przy antenie ok, wskazuje 14dB. Co się okazało? Że pomysłowy Pan do pojedynczego gniazda rtv/sat wkręcił 2 koncentryki - od konwertera i od naziemnej. W skutek czego pobliski bts z Play i Networks generował na pośredniej częstotliwości ok 1800MHz (czyli LTE i GSM) zakłócenia i po prostu powyższe 2 częstotliwości satelitarne miały wprowadzony szum na głowicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.11.2023 o 16:30, Poland napisał(a):

Zgłaszam problemy z transponderem platformy Canal+ na częstotliwości 11,411 GHz gdzie po zmianie satelity pojawiły się usterki.

 

Godzinę temu, Poland napisał(a):

Nawet 11508 GHz ma 14 dB

Cztery transpondery TVN Discovery (11258, 11334, 11393, 11508) są na 13F, pozostałe należące do Polsatu i C+ są na 13G (w tym 11411 MHz/H).

Aby w miarę wyrównać MER/SNR wszystkich "polskich"  transponderów, wystarczy naprawdę niewielka korekta zestawu antenowego. Chyba, że przyczyna tkwi gdzie indziej.:?:

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Poland napisał(a):

 

Podejrzewam że Canal+ musiał coś schrzanić przy przesiadce na nową satelitę. 

 

Ty chyba kompletnie nie masz pojęcia o czym nawet piszesz i wymyślasz sobie na poczekaniu jakieś bezsensy .

Canal+ i jakikolwiek operator nie ma nic wspólnego co  do nadawania programu z satelity. 

 

Jak dla mnie problem sobie stwarzasz sam nie stosując i do obowiązujących zasad. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Witam, mam duży problem z wychwyceniem sygnału hot bird z anteny obrotowej Intellian i2. Mianowicie, gdy próbuje wyszukać astre1 to wszystko działa jak należy, ale jak tylko przełączę na ACU wyszukiwanie na hot bird to antena niby znajduje sygnał, ale nie ma poziomu, ani jakości sygnału na dekoderze. Co powinienem zmienić w parametrach, żeby zaczęło to działać?
Aktualne parametry:

Longtitude 013.00E

VER LOW 11393 27500

VER LOW NID 0x013E

HOR LOW 11449 27500

HOR LOW NID 0x013E

VER HIGH 12111 27500

VER HIGH NID 0x013E

HOR HIGH 12130 27500

HOR HIGH NID0x013E

VERIFY : DVB DECODE / DVB LOCK / DSS DECODE / SIGNAL (które wybrać)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Trochę można podciągnąć pod problem - wygląda, że Eutelsat robi jakieś nocne przepięcia, niektóre transpondery są obecnie off, aktualnie m.in. 11,179 GHz, pol. H i 11,662 GHz, pol. V. Chwilę wcześniej zgaszone były także 11,013 GHz, pol. H i 11,296 GHz, pol. H, ale już wróciły.

 

EDIT: 11,662 GHz, pol. V też wrócił.

EDIT: I 11,179 GHz, pol. H też już gra.

Ciekawe co to było...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj występowały problemy z sygnałem na 11,034 GHz, pol. V. Sygnał był czasami słaby, a też go chwilami w ogóle nie było. Ponadto w chwili tych problemów, w miejscu wszystkich ukraińskich kanałów z tego transpondera nadawany był jakiś rosyjski kanał z teledyskami i wtedy też kanał BBC News się nie wyszukiwał. Ale z tego co widzę, to na chwilę obecną wszystko jest już w porządku, czyli sygnał jest stabilny, są z powrotem kanały ukraińskie i BBC News się wyszukuje. Ale niewykluczone, że może się to jeszcze powtórzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.03.2024 o 03:29, Mr. Orbita napisał(a):

Trochę można podciągnąć pod problem - wygląda, że Eutelsat robi jakieś nocne przepięcia, niektóre transpondery są obecnie off, aktualnie m.in. 11,179 GHz, pol. H i 11,662 GHz, pol. V. Chwilę wcześniej zgaszone były także 11,013 GHz, pol. H i 11,296 GHz, pol. H, ale już wróciły.

 

EDIT: 11,662 GHz, pol. V też wrócił.

EDIT: I 11,179 GHz, pol. H też już gra.

Ciekawe co to było...

Przenosili tp. pomiedzy satelitami. To samo spotkalo jeszcze m.in. 11258H, ktory zdecydowanie lepszy sygnal ma teraz, bo stabilne 17 dB na 120 cm antenie ;)

Edytowane przez Urkisat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już wiadomo co się działo we wtorek na 11,034 GHz, pol. V. Poza problemami z sygnałem i brakiem BBC News wtedy też na wszystkich ukraińskich kanałach z tego transpondera nadawana była przez jakiś czas transmisja z logo "Za Żizń!", tak samo jak w przypadku kanału Freedom z 10,930 GHz, pol. H w sobotę. To był atak, o czym można przeczytać w tym artykule.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Wczoraj na Evoboxie PVR miałem dziwną awarię. Otóż na kilka minut z listy kanałów Polsatu Box wyparowały kanały BBC oraz Polcastu. W przypadku Tele5 nawet zmienił się ID na ten ze spacją przed cyfrą pięć. Tu sytuacja się naprawiła po ponownym wgraniu listy kanałów Polsatu Box. Dodatkowo na 11.662 GHz na chwile pojawiła się kopia stacji z 12.520 GHz a więc także i Music Box Polska. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...