Skocz do zawartości

Multiroom platformy CANAL+


gregry608
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Mam problem z połączeniem dodatkowych dekoderów z dekoderem głównym w pakiecie Multiroomem standard.

Używam następujące dekodery:

- dekoder główny: 4k Ultrabox

- 1 dekoder dodatkowy: Dualbox

- 2 dekoder dodatkowy: Dualbox

Od czasu czyli jakieś pół roku może dłużej kiedy pojawił się nowy Soft do dekodera głównego nie mogę się połączyć z tym dekoderem w usłudze multiroom.

W dekoderze głownym nie ma zakładki multoliroom, jest tylko zakładka status i wszystko jest poprawnie skonfigurowane. W zakładce sieć również jest przypisany adres ip.

Ogólnie wszystkie dekodery dodatkowe i główny są w tej samej sieci wifi i mają połączenie z Internetem.

Czy ktoś może mi pomóc jak poprawnie połączyć się z dekoderem głównym w tej usłudze ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie przyniosło to rezultatu. Po ponowieniu uprawnień z sc+ cały czas dekoder dodatkowy nie może się połączyć z dekoderem głównym. Może uszkodzony jest dekoder główny bo nie ma w nim zakładki Multiroom? Może coś z tym nowym softem jest nie tak skoro od tego czasu mam takie problemy z połączeniem dekoderów?

Oczywiście cały czas wyświetla się komunikat Mra5 Blokada dekodera i zabawa się powtarza na nowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Grzesio można jeszcze inaczej:

1. Zweryfikować czy na pewno na połączeniu kablowym dekodery łączą się poprawnie.

2. Dokupić dwa routery z funkcją client AP. Routery połączyć po wifi z routerem głównym oraz połączyć kablowo każdy z dekoderem klientem. Unikniesz wtedy niepotrzebnego okablowania.

Minusem takiego rozwiązania jest oczywiście koszt obu dodatkowych routerów. Oprócz powyższego można próbować jeszcze z innym routerem głównym jeśli masz taką możliwość.

Edytowane przez opensource
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może trzeba jakiś port konkretnie odblokować pod dekoder główny?
Dekoder główny adres ip: 192.168.10.213
Dekoder dodatkowy 1: 192.168.10.215
Dekoder dodatkowy 2: 192.168.10.216
Żadnych portów nie otwierasz. Proponuję zresetować router bo być może jakiś bug powoduje że router pamięta jakieś poprzednie ustawienia. Jeśli to nie nie przyniesie efektu sprawdź czy w ustawieniach routera nie masz wpisanych "z palca" adresy mac kart sieciowych dekodera. Jeśli to nie da efektu proponuję podmienić router na jakiś inny i sprawdzić czy połączenie stanie się aktywne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przy okazji, to router nawet nie jest potrzebny do działania multiroom , wystarczy że tunery są spięte switchem.

Kombinowanie z MAC, bawienie się z przypisywaniem IP jest często bezcelowe 

 

Zwykle to właśnie router i jego ustawienia jest często największym problemem w prawidłowym działaniu multiroomu. :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma zakładki multiroom na głównym dekoderze i nie będzie bo w nowym sofcie na ultrabox 4k nie ma natomiast na dodatkowych dekoderach jest zakładka ale w tym momencie po restarcie routera i przywróceniu ustawień domyślnych dekoderów nic się nie poprawiło nadal brak połączenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Grzesio napisał(a):

Nie ma zakładki multiroom na głównym dekoderze i nie będzie bo w nowym sofcie na ultrabox 4k nie ma ....

Do końca września posiadałem MR i zakładka MR na ultraboxie była. Być może coś się zmieniło po ostatnich aktualizacjach. Tego nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do końca września posiadałem MR i zakładka MR na ultraboxie była. Być może coś się zmieniło po ostatnich aktualizacjach. Tego nie wiem.
Nie było zakładki MR na ultraboxie jeśli chodzi o dekoder główny (mam na myśli dekoder Technicolor) był tylko mniej więcej taki komunikat: "dekoder główny i konfiguracja multiroom działa poprawnie".
  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem zakładkę Multiroom. Po rezygnacji z usługi restartowałem dekoder do ustawień fabrycznych żeby sprawdzić czy zakładka ponownie się pojawi. Była nawet dyskusja na ten temat. Ktoś miał problem, bo zakładka ponownie się pojawiała po podłączeniu do internetu z tego co pamiętam.

Jak się w nią weszło był napis jaki podałeś. To się zgadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.02.2023 o 16:49, Pawel napisał(a):

Do końca września posiadałem MR i zakładka MR na ultraboxie była.

W dekoderze ultrabox zakładka multiroom wygląda inaczej niż w dekoderze dodatkowym i o to chodzi autorowi. 

 

W dniu 14.02.2023 o 16:21, Grzesio napisał(a):

nadal brak połączenia. 

Czy dekodery dodatkowe są podłączone pod satelitę i mają sygnał? Bez tego nie znajdą dekodera głównego. 

W dniu 11.02.2023 o 13:20, Grzesio napisał(a):

W dekoderze głownym nie ma zakładki multoliroom, jest tylko zakładka status

I tak to wygląda, nic więcej tam nie ma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...