Skocz do zawartości

Viaplay - pytania, problemy, komentarze


Anita Kaźmierska
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

@Emilio1985 No tak, zapewne te kilkaset tysięcy ludzi z oficjalną apką Viaplay nie zauważyło, że wciera sobie w oczy piasek, albo sprawia im to przyjemność. No albo zainstalowali ten wspaniały, przeforkowany 50 razy plugin do Kodi... To oczywiście całkiem realne :D.

Edytowane przez bgmnt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Emilio1985 napisał:

Tylko dzięki takim ludziom jak @Zuzia która współtworzy plugin Viaplay do KODI, ta usługa jeszcze jest możliwa do oglądania. 

Moje zasługi na tym polu są skromne, największy wkład wnieśli deweloperzy ze Szwecji. Ciekawostką jest, że Viaplay udostępniło API szwedzkiemu deweloperowi, a swojego czasu ta wtyczka weszła nawet do oficjalnego repozytorium Kodi. I sporo osób z niej korzysta, zwłaszcza ze skandynawskich wersji. Jest to pewna alternatywa dla mających problemy pod Androidem.

Edytowane przez Zuzia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, bgmnt napisał:

Na razie to badają w UOKIK czy w ogóle mają podstawy, żeby się tym zajmować.

 

8 godzin temu, Zuzia napisał:

 

A więc i UKE zostało zainteresowane sprawą.

Wstawiłem tu swego czasu odpowiedź z UKE, gdzie wyraźnie  napisali, że Viaplay jest poza ich jurysdykcją. Nie czytałaś?

A co do UOKiK to tak jak pisze @bgmnt ,póki co nie wszczęli jeszcze żadnej sprawy.

Pisałem już z 2 miesiące temu, że wydaje mi się to dziwne jakoby UOKiK miał się sprawą zajmować skoro UKE wyraźnie wskazało w mailu, że spółka jest ze Szwecji i tylko ogólnoeuropejska federacja konsumentów może się nimi zająć. Jak zwykle zostałem wyśmiany a temat dalej nie ruszył z kopyta. Gdyby to UOKiK był władny w tej sprawie to chyba UKE by o tym napisało a nie kierowało mnie do ECK.

 

Treść maila: 

Szanowny Panie,

spolka ma siedzibę w Szwecji  zatem podlega pod prawo szwedzkie oraz prawo europejskie.

Sugeruję, aby skorzystał Pan ze wsparcia Europejskiego Centrum Konsumenckiego (ECK). ECK działają we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej, a także w Norwegii iIslandii.

Powinien się Pan skontaktować z polskim ECK, którego dane adresowe podaję poniżej: 

 Europejskie Centrum Konsumenckie

PlacPowstańcówWarszawy1
00-950 Warszawa

Tel: +48/022 5560118

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Tylko w ciągu ostatnich dwóch miesięcy wpłynęło blisko 40 skarg na serwis streamingowy Viaplay do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Z informacji wirtualnemedia_pl wynika, że prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie wyjaśniające przeciwko skandynawskiej platformie."
Jeśli to nie jest "wszczęcie żadnej sprawy" to widocznie ludzie lubią się bawić w semantykę, bo "sprawa" jest rozpoczęta. To czy będą kary etc to czas pokaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, utede napisał:

to widocznie ludzie lubią się bawić w semantykę

Czyli UKE nie zna prawa kierując zainteresowanych do ECK? 

1 minutę temu, utede napisał:

Z informacji wirtualnemedia_pl wynika, że prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie wyjaśniające przeciwko skandynawskiej platformie."

To oznacza, że oficjalnie nic się jeszcze nie dzieje. Badają czy się tym zajmą czy nie. Póki co czekam na oficjalny komunikat UOKiK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, aandin napisał:

Czyli UKE nie zna prawa kierując zainteresowanych do ECK? 

Ty pytałeś ich o jurysdykcję, a poseł uderzył w inny deseń, cytat z WM:

Cytat

zawiadomiłem UOKiK. Ale temat dotyczy też UKE przynajmniej od strony technologicznej - świadczenie usług drogą elektroniczną, zwymiarowanie infrastruktury pod popyt

 

14 godzin temu, aandin napisał:

Wstawiłem tu swego czasu odpowiedź z UKE, gdzie wyraźnie  napisali, że Viaplay jest poza ich jurysdykcją. Nie czytałaś?

A co do UOKiK to tak jak pisze @bgmnt ,póki co nie wszczęli jeszcze żadnej sprawy.

Jednak UOKiK wszczął już postępowanie (bo od tego się zaczyna) wobec Viaplay, a czy ono potwierdzi naruszanie praw konsumentów i zostaną postawione konkretne zarzuty, dowiemy się w odpowiednim czasie. Co do UKE to nie wiem do końca jakie podstawy prawne znalazł poseł, ale podejrzewam, że sam tego nie wymyślił tylko skonsultował to z prawnikiem specjalizującym się w podobnych zagadnieniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bgmnt napisał:

@Emilio1985 No tak, zapewne te kilkaset tysięcy ludzi z oficjalną apką Viaplay nie zauważyło, że wciera sobie w oczy piasek, albo sprawia im to przyjemność. No albo zainstalowali ten wspaniały, przeforkowany 50 razy plugin do Kodi... To oczywiście całkiem realne :D.

Zglosiłem problem z działaniem aplikacji na dwóch przystawkach C+ Box i MiBox oraz na dwóch telewizorach TCL Android TV. Wiesz co mi odpisała niejaka Marta z Viaplay? Że moje przystawki nie są obsługiwane. Jedyną obsługiwaną jest Chromecast (nie podała która wersja). W kwestii telewizora ten sam argument - nieobsługiwane. Na koniec maila Marta dokonała samozaorania podając link do "obsługiwanych" urządzeń. A wśród nich Telewizor TCL z Android TV :)

 

Także dworuj sobie z 50 razy przeforkowanego pluginu. On przynajmniej działa prawidłowo w odróżnieniu do "dedykowanej" aplikacji.

 

Te kilkaset tys subskrybentow powoli zaczyna dostrzegać jaka padaka jest Viaplay. Samemu Viaplay też się chyba coś do końca nie spina, skoro weszli we współprace ze "słaniającym się na nogach" C+, a od marca robią podwyżki o ponad 50 procent.

 

3 godziny temu, Zuzia napisał:

Moje zasługi na tym polu są skromne, największy wkład wnieśli deweloperzy ze Szwecji. Ciekawostką jest, że Viaplay udostępniło API szwedzkiemu deweloperowi, a swojego czasu ta wtyczka weszła nawet do oficjalnego repozytorium Kodi. I sporo osób z niej korzysta, zwłaszcza ze skandynawskich wersji. Jest to pewna alternatywa dla mających problemy pod Androidem.

Autorem pluginu był bodaj Emil Svenesson, który z tego co wyczytałem porzucił ten projekt. Wy go przejęliście i dostosowaliście na potrzeby polskiego rynku. Tak więc nie umniejszaj sobie zasług, bo bez Ciebie i Mariusza (i pewnie wielu innych) dziś Viaplay byłby zwykłym scamem.

 

Moje słowa uznania dla Was.

 

Mam tylko nadzieje, że projekt nadal będzie wspierany, bo jak to często z nieoficjalnymi pluginami bywa, działają przez czas jakiś a później przestają, a ludzie którzy się nim opiekowali, robią już zupełnie co innego (przykładowo właśnie wspomniany Emil). Pretensji o to mieć nie można. Takie jest życie.

 

Edytowane przez Sentence
Usunięto zaczepkę.
  • Popieram 1
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę w ten sposób:

Jako szczęśliwy posiadacz systemu Google tv bez Kodi i dobrej roboty wykonywanej przez polską ekipę ( dzięki Zuzia ) ja tego gó..... na oglądać bym nie mógł nie dałbym nerwowo rady 

Oczywiście chodzi o sport bo filmy czy seriale nawet na oficjalnej aplikacji działają bez problemu 

Edytowane przez michuk
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Emilio1985 napisał:

Zglosiłem problem z działaniem aplikacji na dwóch przystawkach C+ Box i MiBox

 

Też to przerabiałem ostatnio ;) U mnie posunęli się krok dalej i stwierdzili, że aplikacja nie powinna być na tych sprzętach w ogóle dostępna w sklepie Google Play i dążą do tego, żeby ją tam zablokować :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Te kilkaset tys subskrybentow powoli zaczyna dostrzegać jaka padaka jest Viaplay. Samemu Viaplay też się chyba coś do końca nie spina, skoro weszli we współprace ze "słaniającym się na nogach" C+, a od marca robią podwyżki o ponad 50 procent.

Viaplay od początku zapowiadało współprace z operatorami, podobnie jest na innych rynkach. Nie ma się co dziwić, gdyż taka współpraca to dziesiątki milionów przychodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, nix124 napisał:

 

Też to przerabiałem ostatnio ;) U mnie posunęli się krok dalej i stwierdzili, że aplikacja nie powinna być na tych sprzętach w ogóle dostępna w sklepie Google Play i dążą do tego, żeby ją tam zablokować :D

Ups... Ja im ten pomysł podsunąłem. Napisałem, że skoro w/w przystawki nie są obsługiwane przez Viaplay, to niech zablokują dostęp do tej apki w Sklepie Play dla tych i podobnych urządzeń 🤭

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Adamus napisał:

@bgmnt

@Zuzia

Czy uwazacie że jakosc meczow poprawi się,bedzie w Polsce w 4k,czy raczej nie bo mineło już tyle czasu i dalej w de

z pozdrowieniami 

A to nie ma 4K @Pawop przepowiadał 4K ze startem PL😂

3 godziny temu, diabeu napisał:

Jak pisałem wcześniej. Nie narzekam.

To podratulować jak odpowiadają serwisy nawet w 25 klatkach😂

Edytowane przez czerstwy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś odkryłem fantastyczna funkcjonalność ich apki/playera od seriali (webos): wyglada ze nie ma opcji zmiany na stałe jezyka angielskiego 😂 mało tego- po zmianie na język oryginalny i napisów polskich… resetuje się przy każdym nowym odcinku i lllib włączeniu apki. 
no genialne, zupełnie jak kasztan apka z hbo przez lata 

Edytowane przez utede
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, bgmnt napisał:

@grreg2084 Choćjeszcze nie pojawił się argument, że pewnie tak naprawdę mają (viaplay) w Polsce stu abonentów, a nie kilkaset tysięcy... ;)

Łooooo matko.

Miliony osób na świecie codziennie robi świadomie głupie rzeczy (głosują na partie [beep],pali niezdrowe papierosy,korzysta z niezdrowych używek,niezdrowo się odżywia etc.

To że czegoś dużo to nie znaczy że monopol racji.

A odnośnie monopolu....

Może nie powinno być tak że dany operator ma wyłączność na transmisję danych rozgrywek sportowych.

Niech pokazują wszyscy a kto jaka cenę za to zapłaci to jego prywatną sprawa (jeden transmituje w lepszej a drugi w gorszej jakości)

A takto jest że monopolista wygra przetarg i ileś lat nic nie musi tylko dyktuje warunki.

Nie do końca to kapitalistyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Zuzia napisał:

Ty pytałeś ich o jurysdykcję, a poseł uderzył w inny deseń,

Ja im zadałem proste pytanie:

Czy Viaplay podlega polskiemu prawu i czy można u was złożyć na jego działanie skargę?

Odpowiedź znasz.

14 godzin temu, Zuzia napisał:

Jednak UOKiK wszczął już postępowanie (bo od tego się zaczyna) wobec Viaplay

Już kolega @bgmnt Ci to wyjaśnił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Zuzia napisał:

Pewnie dlatego, że na przykład Ty nie napisałeś tylko zadowoliłeś się anulowaniem subskrypcji.

 

Bo taka jest prawda. Zamiast hejtować ciągle Viaplay, wolałem im po prostu podziękować. Po co płacić miesiąc w miesiąc za usługę, której jakość pozostawia wiele do życzenia?

 

P.S. Po co miałbym drugi raz pisać do UOKiK? Uznałem, że jedna skarga w zupełności wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aandin tylko, że wszystko jest oczywiste w kwestii UOKiK, problem taki, że ledwo zajęli się sprawą (a taka procedura trwa i to długo), a niektórzy oczekują już finału albo odwrotnie starają się na silę bagatelizować. Z UKE to już spory dla wytrawnych prawników raczej.

@grreg2084 Viaplay nie jest świętą krową i uzasadniona krytyka ma prawo być w tym wątku (to nie to samo co hejt). Viaplay regularnie dostarcza negatywnych emocji z powodu technicznych problemów z transmisjami na żywo, dlatego temat na tapecie. Czemu płacą i nie rezygnują też było wielokrotnie podnoszone - część ma wykupione na umowę długoterminową przez operatora, niektórzy muszą mieć polski komentarz. Nie ma alternatywy na to co Viaplay ma na wyłączność. Zagraniczne platformy wymagają znajomości języka, posiadania odpowiedniej karty płatniczej jak też VPN (poza Sky CH). Reasumując powstały problemy jakich nie było wcześniej, gdy Viaplay nie było u nas.

 

PS. Mam nadzieję, że w tej formie post przejdzie.

 

Edytowane przez Zuzia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.09.2022 o 14:58, mingo napisał:

 

@STARS.TVteż pewnie wolałby być w HD na satce ale to są koszty a celuje w przeciętnego widza. Nie pasjonata obrazu, który będzie narzekał na brak jakości HD w kanale muzycznym tylko w takiego co chce włączyć kanał i posłuchać dobrej muzyki. Bo tacy dają mu oglądalność. 

Standard Full HD nie jest niczym niezwykłym i chyba nie trzeba być wytrawnym koneserem obrazu, by go oczekiwać. Obniżanie profili jakościowych jest zwykłym cięciem kosztów przez dostawców treści. Wspomniany przez Ciebie @STARS.TV przynajmniej mówi o tym otwarcie. I to rozumiem, zwykła kalkulacja biznesowa. Ale robienie ludziom wody z mózgu, wmawianie, że w czasie powszechności dużych telewizorów, przyzwoite parametry streamu nie są takie ważne, oceniam jako zwykłą hucpę. 

 

 

 

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, STARS.TV napisał:

Możecie nie wierzyć ale od HD widzów bardzo nie przybywa a kosztów przybywa ogromnie.

Ale kontent na STARS.TV nie jest taki, aby wymagane było Full HD, a sport to co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...