Skocz do zawartości

Multimedia


Rekomendowane odpowiedzi

A czy ja napisałem że 1080p to jest jakiś wyczyn ?  Na pewno skok w górę od 720p. Oczywiście że 4K to teraz w telewizorach standart, gorzej z nadawcami. Czy możesz mi podać markę i model tego telewizorka 23 cale co ma rozdzielczość 1080p ? Bo większość tak małych ma co najwyżej 720p/1080i .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, zerojedynkaX napisał(a):

Jestem innego zdania.  Obraz 720p na telewizorze 40 calowym to bardzo dobra

jakość. Nie do odróżnienia od 1080i . Nie którzy nawet twierdzą że lepsza. Następnym skokiem jakościowym jest 1080p.

Nie chodzi o samą rozdzielczość, ale niski bitrate jaki daje Netflix w planie 720p. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 hours ago, zerojedynkaX said:

Jestem innego zdania.  Obraz 720p na telewizorze 40 calowym to bardzo dobra

jakość. Nie do odróżnienia od 1080i . Nie którzy nawet twierdzą że lepsza. Następnym skokiem jakościowym jest 1080p.

Też uważam, że przy telewizorach 32-40", które nie są oglądane z nosem wsadzonym w ekran, Netflix bazowy w 720p jak najbardziej wystarczy.

A i z bliższej odległości wygląda to lepiej niż chociażby takie WB TV czy inne AXN w 1080i, które nie tylko mają niskie bitrate, ale też po prostu jakieś słabe playouty.

Dla większych tv, wiadomo - FHD lub 4K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakość niektórych programów Multimedii jest bardzo słaba. Niby 1080i a wyglądają jak SD. Chodzi szczególnie o filmowe takie jak AMC,AXN,Warner a także BBC. Wiem że niektóre materiały są skalowane ale i to wygląda to gorzej niż Planete+,Ale Kino+ czy Puls.

Naziemna nadaje w 1080p i jakość jest znakomita. Ciekawe czy kablówki przejdą też na ten format.

Od jakiegoś czasu Multimedia ma dekoder 4K. Słyszałem że można nanim odbierać tylko 1 (słownie:jeden) program UHD.

Czy na module CAM też można odebrać ten program (po wykupieniu) czy trzeba zmienić moduł. Chyba chodzi tu o Canal+4K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, potrzebuję informacji jaki jest teraz plan działania. Minimalny okres zobowiązania mam do 30.04, ktoś pisał, że DUK już sam nie dzwoni, więc mam zrezygnować z umowy na infolinii, a potem jeszcze dzwonić samemu do DUK?

Mam teraz SuperBox (22 PLN + 10 PLN dekoder), MultiRoom (15 PLN) i Internet BiS 150Mb+ (23 PLN) razem płacę 70 PLN. Co moge ugrać zostawiając to samo, może jedynie internet szybszy. Poprzednią umowę miałem na rok, teraz już tylko takie proponują? Czy można jeszcze dostać na 24 miesiące?

Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy ja podpisywałem to proponowali właśnie na dwa lata. Na rok umowy są i na dwa też. Jeżeli złożysz wypowiedzenie dzwoniąc na 244-244-244 to powinieneś dostać sms / mail o tym, że wpłynęło wypowiedzenie. Zadzwonisz na 244-244-333 i tam możesz umowę negocjować. Na obecną chwilę nie przywiązywałbym tak dużej wagi do ceny, bo to i tak będzie kwota ruchoma. W umowach jest klauzula waloryzacyjna i operator może zmienić cenę abonamentu w trakcie trwania umowy, więc trzeba uważać na co będziesz się decydował. Jeśli już będziesz rozmawiał o nowej umowie otwarcie pytaj o klauzule waloryzacyjną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, thommy18 napisał(a):

.... Na obecną chwilę nie przywiązywałbym tak dużej wagi do ceny, bo to i tak będzie kwota ruchoma. ...

Porada bez sensu. Właśnie cena jest kluczowa. Ewentualna podwyżka której w przyszłości nie uniknie, bo umów bez klauzuli już nie ma, to procent od kwoty bazowej. Więc logicznym jest by ją mieć jak najniższą.

  • Popieram 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, charro napisał(a):

Minimalny okres zobowiązania mam do 30.04, ktoś pisał, że DUK już sam nie dzwoni, więc mam zrezygnować z umowy na infolinii, a potem jeszcze dzwonić samemu do DUK?

Nie złożyłeś wypowiedzenia, więc DUK nie dzwoni. Gdyby było zarejestrowane w systemie to może by zadzwonili.

Poza tym żeby mieć mocniejszą pozycjię negocjacyjną to powinieneś je złożyć minimum 30 dni przed zakończeniem okresu zobowiązania, czyli max. do 31 marca.

Nie zrobiłeś tego, więc to oni mają teraz przewagę nad tobą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, charro napisał(a):

ktoś pisał, że DUK już sam nie dzwoni, więc mam zrezygnować z umowy na infolinii, a potem jeszcze dzwonić samemu do DUK?

Ja nie składałem żadnego wypowiedzenia tylko zadzwoniłem do DUK. Tam, podczas "negocjacji" udało mi się wyrwać 1,2 Gb/s za 49 zł. Umowę mailem dostałem tego samego dnia. Muszę powiedzieć, że trafiłem na bardzo kulturalnego i miłego konsultanta, co nieczęsto się zdarza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Pawel napisał(a):

Porada bez sensu. Właśnie cena jest kluczowa. Ewentualna podwyżka której w przyszłości nie uniknie, bo umów bez klauzuli już nie ma, to procent od kwoty bazowej. Więc logicznym jest by ją mieć jak najniższą.

Na obecną chwilę umów bez klauzuli może i nie ma. Poczekamy jeszcze trochę to te wszystkie umowy okażą się nieważne. Kwestia tego kiedy ktoś mądry napisze pismo do UOKiK, UKE, federacji konsumenta i itp. Jest to nazwane klauzulą waloryzacyjną. Czy widziałeś w którymś z kodeksów prawa, iż podmiot świadczący usługi dla odbiorcy prywatnego ma prawo żądać waloryzacji za cokolwiek ? Dla strony świadczącej usługę klient płaci abonament a nie wypłaca świadczenie. Waloryzacje należą się do świadczeń i to tylko dla osób uprawnionych. Wątpię w to aby firma jak Multimedia czy Vectra miała prawo do waloryzacji czegokolwiek. Nie szkodzi, że jest to napisane na umowie, bo jak napiszę na papierze, że wolno cię otruć i z sąsiadem podpiszemy dokument jako strony a potem we dwójkę wpadniemy z trutką na szczury to kara nas nie spotka za otrucie człowieka ? Tak samo jest z Vectrą czy tam Multimedią "myśmy z tobą podpisali taką umowę to masz 14% podwyżki na abonament". Z tego co przeczytałem to umowy na kablówkę, internet, siłownie czy trenera personalnego to tak zwane umowy lojalnościowe, cywilno-prawne, a jaka to lojalność skoro jedna strona po prostu doi drugą na pieniądze, bo jest inflacja ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, thommy18 napisał(a):

Czy widziałeś w którymś z kodeksów prawa, iż podmiot świadczący usługi dla odbiorcy prywatnego ma prawo żądać waloryzacji za cokolwiek ? Dla strony świadczącej usługę klient płaci abonament a nie wypłaca świadczenie. Waloryzacje należą się do świadczeń i to tylko dla osób uprawnionych.

 

Chyba nigdy nie czytałeś KC oraz komentarzy przeróżnych Sądów do zapisów KC.

:-D

 

Na podstawie ezopowych zapisów KC można wyprowadzić dowolny wniosek, również taki, abonament jest świadczeniem płatniczym na rzecz usługodawcy. Np. abonament za wodę z MPWiK albo za gaz dla PGNiG czy prąd od ZE-PSE.

😜

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro jak twierdzisz można "wyprowadzić dowolny wniosek"... Gdzie ten wniosek się wyprowadza i jakim sposobem ? Musimy jeszcze trochę poczekać to może w umowach będzie zapis, że można uśmiercić abonenta, który będzie się domagał świadczenia usług wynikających z umowy. Przecież w przypadku uśmiercenia odbiorcy nie będzie konieczności świadczenia czegokolwiek dla niego a wtedy problemy związane z inflacją w Vectra / Multimedia nie będą tak odczuwalne. Tak naprawdę tacy autorzy wpisów jak Kleofas11, Max Taadjen, Michaelis i jeszcze paru innych obrońców litery prawa to nikt inny jak pracownicy Multimedia, Vectra czy innych tego rodzaju "telekomów". W przypadku określenia telekom celowo użyłem cudzysłowu bo Multimedia szczególnie po ślubie z Vectrą to jest jedno wielkie dziadostwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, thommy18 napisał(a):

Na obecną chwilę umów bez klauzuli może i nie ma. Poczekamy jeszcze trochę to te wszystkie umowy okażą się nieważne. ...

Ja napisałem o stanie dzisiejszym.. Dywagacje na temat co będzie w przyszłości są bezcelowe. UOKiK nie wszczął nawet procedury sprawdzania tego typu zapisów.

Na zapisy "inflacyjne" nie musiałeś się zgodzić. Akceptujesz regulamin albo nie i tym samym rezygnujesz z usługi.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.04.2023 o 09:21, zerojedynkaX napisał(a):

Jakość niektórych programów Multimedii jest bardzo słaba. Niby 1080i a wyglądają jak SD. Chodzi szczególnie o filmowe takie jak AMC,AXN,Warner a także BBC. Wiem że niektóre materiały są skalowane ale i to wygląda to gorzej niż Planete+,Ale Kino+ czy Puls.

 

Nie że bronię MM i jestem mega zadowolony,ale na głównym AXN u mnie akurat obraz bardzo fajnie wypada na tle innych kanałów filmowych. BBC Earth też bardzo ładnie wygląda u mnie. Ale być może to moje subiektywne odczucie,każdy ma swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, levybydg napisał(a):

 

Nie że bronię MM i jestem mega zadowolony,ale na głównym AXN u mnie akurat obraz bardzo fajnie wypada na tle innych kanałów filmowych. BBC Earth też bardzo ładnie wygląda u mnie. Ale być może to moje subiektywne odczucie,każdy ma swoje.

Tutaj ma też znaczenie na czym oglądasz i z jakiej odległości, jakiej wielkości jest ekran.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na "standartowym" dziś ekranie 55 cali UHD rozdzielczość 720p czy 1080i nie wygląda zbyt dobrze.  Chyba że usiądziemy ponad 3 metry od ekranu. Na telewizorach 55 , 65 i więcej cali  tylko 1080p i 4 K dają ostry i wyraźny obraz. Nie wiem czy jakakolwiek kablówka w Polsce nadaje 1080p/50Hz. Tak że został nam streaming (Netflix,HBO i inne) i telewizja naziemna (nadaje 1080p i jeden program okazjonalny 4K).

Większość programów Multimedii to tylko stereo. Brak dźwięku 5.1 nie mówiąc już o takich wynalazkach ja Dolby Atmos.

No i brak HbbTV , nawet na TVP.  Przed połączeniem się z Vectrą na programie TVP Info był sygnał HbbTV, potem znikł.

Reasumując , do kablówki wystarczy TV 32-43 cale za 1000-1500 zł. Małe wymagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.04.2023 o 16:16, Pawel napisał(a):

Ja napisałem o stanie dzisiejszym.. Dywagacje na temat co będzie w przyszłości są bezcelowe. UOKiK nie wszczął nawet procedury sprawdzania tego typu zapisów.

Na zapisy "inflacyjne" nie musiałeś się zgodzić. Akceptujesz regulamin albo nie i tym samym rezygnujesz z usługi.

 

tia... popatrzymy np na to...

 

https://www.prawo.pl/prawo/klauzule-inflacyjne-deweloperow-kontrola-uokik,519131.html

 

ale moze jednak bardziej na to :

 

'Prowadzimy postępowanie wyjaśniające związane z wprowadzeniem przez spółki Vectra oraz Multimedia Polska postanowień inflacyjnych - przekazało nam biuro prasowe UOKiK.'

 

https://www.press.pl/tresc/75478,klauzule-inflacyjne-vectry-oraz-multimedia-polska-pod-lupa-uokik

 

a jeszcze to :

 

'Wskazał, że w przypadku umów na czas określony warunki świadczonych usług nie powinny się zmieniać. Jeśli chodzi o umowy na czas nieokreślony, tutaj powinny być bardzo jasno wskazane klauzule modyfikacyjne, które określają, kiedy i jakie parametry mogą ulec zmianie.'

 

https://forsal.pl/gospodarka/prawo/artykuly/8681358,uokik-kiedy-moze-dojsc-do-zmiany-ceny-uslugi.html

 

 

Edytowane przez qms
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@qms dzięki za info. Nie śledziłem ostatnio tematu, bo zapis inflacyjny z winy operatora mnie ominął.  Widać coś się ruszyło w tej materii. Do rozstrzygnięć jednak jeszcze daleka droga. Dlatego podtrzymuje swoje wcześniejsze zdanie. Na dzień dzisiejszy postępowanie UOKiK niczego nie zmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiadomo co zrobią. Jak będą podnosili ceny. Co i za ile czasu zrobi ukoik. Niestety dziś podpisując umowę na 2 lata za 100 zł za rok możemy płacić 140zl. A to już jest duża różnica. 

 

I teraz czy podpisywać umowy z dodatkami czy czyste tv plus net byle tanio. 

 

Konsultanci oczywiście  nie wiedzą nic. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Pawel napisał(a):

100+15%=115 a nie 140. 

Mogą podnieść abonament raz na 6 miesięcy w związku z tymi klauzulami które dodali. Oprócz tego mogą dodać "nowe opłaty abonamentowe" niezależnie od podwyżek waloryzacyjnych.

Edytowane przez Kiler
Nie cytujemy ostatniej wypowiedzi w całości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie o tym myślałem. Dwa razy w roku i już się robi niezła podwyżka. Szczególnie jak weźmiemy jakieś kanały dodatkowe albo netflix, HBO max które nie zawsze oglądamy a płacić trzeba bedzie. 

 

Niestety można się nieźle wkopac przy umowie na 24 miesiące. 

 

A najgorsze w tym że nie masz żadnego prawa głosu. Dyskusji. A jak nie ma konkurencji jak u mnie to jedynie.moge wziąść najtaniej co mogę i tak ograniczyć podwyżki. 

 

 

Inna sprawa to cały sens tych podwyżek inflacyjnych przerzuconych na klienta. Wszystko drożeje a oni utrzymywali latami ceny. Czyli wcześniej mieli mega zarobek. Teraz też mogliby po prostu nowe umowy dawać 10% droższe i luz. Ale wola wykorzystać okazję. 

 

Inna sprawa jakiś zysk od lat mają sieci komórkowe. Za 30 zł kiedyś dawali 100 MB neta i jakiś pakiet z ilomas smsami. A teraz wszystko poszło w górę A oni za 30 zł dają wszystko nielimitowane i 10 GB neta. 

 

Także ten. Inflacja zabije multimedie i vectre.  Ta jasne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, pln napisał(a):

Dwa razy w roku i już się robi niezła podwyżka

Bzdura, jeśli inflacja jest 16% a drugie pół roku 17% to dostaniesz podwyżkę o 1% wyższą, a nie 16 + 17

9 minut temu, pln napisał(a):

Szczególnie jak weźmiemy jakieś kanały dodatkowe albo netflix, HBO max które nie zawsze oglądamy a płacić trzeba bedzie. 

No ale to do kogo masz pretensje? :D

To nie włączaj sobie tych opcji to nie będziesz musiał płacić :D

12 minut temu, Pawel napisał(a):

Przynajmniej ja tak rozumiem te zapisy inflacyjne.

To by było najbardziej logiczne 

18 minut temu, levybydg napisał(a):

Oprócz tego mogą dodać "nowe opłaty abonamentowe"

Gdzie jest taki zapis? I jakie to nowe opłaty abonamentowe? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...