Skocz do zawartości

TVP 4K


Patjyk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie. 

On na podstawie jednego źródła - nie widomo czy tam wszystko u nego jest technicznie ok - stwierdza co się dzieje w produkcji czy na emisji w TVP.

 

szkoda prądu

 

1 godzinę temu, HansKlos napisał(a):

@piotrek.przWeź chłopie przełącz się na naziemną, a zniknie 90% Twoich problemów. Ciągle to samo: "...winne jest TVP"  🤦‍♂️

@Nolan@bgmnt nie jesteście wstanie mu wytłumaczyć, a co dopiero przekonać 😉

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, HansKlos napisał(a):

@piotrek.przWeź chłopie przełącz się na naziemną, a zniknie 90% Twoich problemów. Ciągle to samo: "...winne jest TVP"  🤦‍♂️

@Nolan@bgmnt nie jesteście wstanie mu wytłumaczyć, a co dopiero przekonać 😉

 

Widzę, że obrońcy TVP już zwarci i gotowi 😅 Tak, na pewno 90% wymienionych przeze mnie problemów w poprzednim poście po przejściu na naziemną TV by zniknęło - to na pewno C+ dodawał zieloną linię do przekazu w pierwszych dniach, rozsynchronizowywał audio, robi kaszanę z obrazu ze studia, dodawał przezroczysty pasek w trakcie meczu usuwający czerwień z flag i tak dalej 🤡 Tego, czy problem np. wyżej opisanego gubienia klatek występuje na 100% po stronie TVP nie mogę być oczywiście pewien - między innymi dlatego podniosłem temat na forum, bo liczyłem na merytoryczną odpowiedź innych osób i jakikolwiek dowód na to, że w naziemnej TV tego konkretnego problemu nie ma (np. nagrania, takie jakie sam wrzuciłem). Mnie można przekonać dowodami i za takie będę wdzięczny - one na pewno sprawią, że szansa na rozwiązanie problemu będzie większa. Jeśli więc ktoś dysponuje nagraniem np. pierwszej połowy meczu Belgii z naziemnej TV to będę wdzięczny (może być na PW) 😉 Z drugiej strony nawet jeśli błąd wprowadzany jest np. po stronie C+ to dotyczy on tylko kanału TVP 4K - ja na miejscu TVP byłbym zainteresowany rozwiązaniem problemu i kontrolą tego, co się dzieje dalej z moim "dobrym" sygnałem, no ale być może zbyt wiele oczekuję.

 

1 godzinę temu, Nolan napisał(a):

No właśnie. 

On na podstawie jednego źródła - nie widomo czy tam wszystko u nego jest technicznie ok - stwierdza co się dzieje w produkcji czy na emisji w TVP.

 

szkoda prądu

 

Do tego czy "u mnie technicznie wszystko jest OK" już się odniosłem w poprzednich wypowiedziach, ale to wymagałoby od Ciebie ich przeczytania i zrozumienia - niestety tej pracy za Ciebie nie wykonam.

Edytowane przez piotrek.prz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, piotrek.prz napisał(a):

 

... Z drugiej strony nawet jeśli błąd wprowadzany jest np. po stronie C+ to dotyczy on tylko kanału TVP 4K - ja na miejscu TVP byłbym zainteresowany rozwiązaniem problemu i kontrolą tego, co się dzieje dalej z moim "dobrym" sygnałem , no ale być może zbyt wiele oczekuję.

...

Cieszy mnie to, że zaczynasz dopuszczać do siebie taką myśl, a nawet twierdzę, że to dobry kierunek 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmniejszyło mi się opóźnienie obrazu między TVP4k a pozostalymi transmisjami TVP. Poprzednio to miałem chyba ze 3 sekundy na niekorzyść TVP4K. Kolega wysyałał wynik,jak padła bramka i wiadomości przychodziła od razu po bramce u mnie, więc na pewno miał wczęśniejszą transmisję. Nie chciałbym, żeby ktoś za ścianą ryknął GOL, kiedy u mnie nawet do strzału się gracz nie zebrał. Drażniło mnie to zawsze jak oglądałem na mieście w ogródkach i na ulicy mieli różne opóźnienia w transmisji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, vigoo napisał(a):

Na naziemnej jest dokładnie to samo. Wystarczy się przypatrzyć, zwłaszcza podczas zmian ujęć z różnych kamer.

 

Masz tuner z możliwością nagrywania? Moglibyśmy wtedy sprawdzić i porównać czy rzeczywiście problem występuje w określonych momentach nie tylko na satelicie ale i w naziemnej (jakby co mam też jeszcze nagrany np. wczorajszy mecz Belgii). Jakby co to daj znać tutaj albo na PW bo chciałbym wyjaśnić tę sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, piotrek.prz napisał(a):

@mejveno A jaki masz dekoder? To jest ustawienie oddzielne dla każdego kanału (różne kanały mają różną liczbę ścieżek). Zakładam że powinieneś mieć jakiś przycisk z ikoną głośnika/ustawieniami kanału.

Dla dekodera od operatora widzę tutaj jakąś instrukcję: https://pl.canalplus.com/pomoc/jak-zmienic-sciezke-dzwiekowa

 

Zmieniłem ścieżkę z POLSKI (2 na liście - zakładam, że stereo) na ORYGINALNA (1 na liście - zakładam, że wielokanałowa) i rzeczywiście jest lepiej. Natomiast przy ścieżce ORYGINALNA zdecydowanie ciszej (dla mnie za cicho) jest komentarz względem dźwięków ze stadionu. Czy dobrze rozumuję, że żeby to naprawić musiałbym mieć do odtwarzania sprzęt surround/dolby atmos, czy ta ścieżka taka po prostu jest?

Edytowane przez mejveno
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, piotrek.prz napisał(a):

 

Masz tuner z możliwością nagrywania? Moglibyśmy wtedy sprawdzić i porównać czy rzeczywiście problem występuje w określonych momentach nie tylko na satelicie ale i w naziemnej (jakby co mam też jeszcze nagrany np. wczorajszy mecz Belgii). Jakby co to daj znać tutaj albo na PW bo chciałbym wyjaśnić tę sprawę.

Niestety nie mam. W dzisiejszym meczu (NTC) Portugalia - Ghana zauważyłem to może ze 2 razy, ale jeszcze wczoraj często rzucało się w oczy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@vigoo Dzięki za info i potwierdzenie. Włączyłem dzisiaj drugą połowę meczu Portugalii i takich momentów jest mnóstwo, tylko... te błędy dzisiaj wyglądają inaczej niż wczoraj 🤦‍♂️ Wczoraj (tak jak było widać na filmikach które wrzuciłem) w strumieniu wideo były zgubione całe klatki (prawdopodobnie dlatego piszesz, że bardziej rzucało się to w oczy, bo to prawda), natomiast dzisiaj mamy z kolei coś co po polsku określa się jako rozrywanie obrazu (tearing) i jest ewidentnie mniej zauważalne niż wczoraj. Tak czy inaczej wrzuciłem sobie przed chwilą do programu zapisany plik i tak wyglądają 4 przykładowe uszkodzone klatki:

https://i.imgur.com/87o8Z03.jpeg
https://i.imgur.com/UEcAGgy.jpeg
https://i.imgur.com/bBDBIpk.jpeg
https://i.imgur.com/uvLbCeK.jpeg

Dla jasności: dzisiaj ponownie (tak jak wczoraj) raport z programu nie pokazuje żadnych błędów nieciągłości strumienia, co oznacza, że sygnał z anteny został odebrany i zrzucony z prawidłowo, a te artefakty były już w sygnale źródłowym. Jeśli @vigoo pisze, że ogląda TVP 4K z naziemnej TV i też widzi te sytuacje to chyba nie muszę tłumaczyć co to oznacza 🤡

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@vigoo Jeszcze raz dzięki za to, że napisałeś że też widzisz przeskoki w sygnale z naziemnej TV, bo zmotywowałeś mnie do ostatecznej weryfikacji tego tematu 🙇‍♂️  Zdobyłem nagranie z meczu Brazylii z TV naziemnej od osoby z rodziny i porównałem z nagraniem ze swojego dekodera i wniosek jest dokładnie taki jak podejrzewałem:

tearing w nagraniach z dzisiaj występuje dokładnie w tych samych klatkach w sygnale z TV naziemnej jak i z satelity.

Poniżej screenshot z VLC z meczu Brazylii z naziemnej TV: klik

 

Niniejszym gorąco pozdrawiam wszystkich, którzy przez ostatnie dni pisali, że żadne problemy w TV naziemnej nie występują 🤣 i że to na pewno C+ lub inni dostawcy psują wysokiej jakości sygnał TVP 🤪

Chociaż z drugiej strony zazdroszczę tego, że ktoś może nie widzieć takich artefaktów w sygnale (albo może nie chce ich widzieć) 😮

O ile dzisiaj ten tearing był rzeczywiście mniej widoczny (co nie zmienia faktu, że nie powinien występować), o tyle gubione klatki wczoraj naprawdę ciężko było przeoczyć.

Tak czy inaczej zgłosiłem już ten problem TVP - zobaczymy czy do końca mistrzostw wyrobią się z tym, żeby wyprodukować poprawny sygnał 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...