Skocz do zawartości

Rezygnacja z Polsat Box


jupi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

@rzeznik997 -ulga przyznana (jest w umowie)podzielona przez ilość mies.umowy.Ten wynik razy ilość mies.do końca umowy.

 

A jak jest wyliczana ulga? Pewnie składają się na to darmowe miesiące, usługi gratis, a na przykład brak opłat za dzierżawę/aktywację dekodera czy opłaty za pozostałe miesiące wypowiedzianej umowy(przy jednoczesnym podpisaniu nowej)? Zawsze się zastanawiałem jak to wyliczają :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można sprzęt wysłać razem z odstąpieniem od umowy. Istnieje jednak ryzyko, bo sprzęt trafia automatycznie na magazyn i zdarza się, że w ten sposób ginie gdzieś na tym magazynie pismo do Biura Obsługi Klienta. Dla pewność zalecane jest wysłanie listu z odstąpieniem (takie pismo na pewno trafi do Biura Obsługi Klienta) i zgodnie z prawem po prawidłowym poinformowaniu drugiej strony niezwłocznie odesłać należy sprzęt, który trafi na magazyn CP.

W ten sposób można sobie wiele nerwów zaoszczędzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie w wypadku 10-dniowego odstąpienia od umowy.

http://www.cyfrowypolsat.pl/uploaded-fi ... -uslug.pdf

 

Rozdział 3.

zawarcie umowy

§ 3

 

8. W przypadku zawierania Umowy poza lokalem lub na odległość, Klient ma prawo odstąpienia od Umowy bez podawania przyczyny w terminie 10

(dziesięciu) dni od daty zawarcia Umowy, składając osobiście lub listownie w Centrum Obsługi Klienta stosowne oświadczenie na piśmie. Do zachowania

tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Odstąpienie przez Klienta od Umowy w powyższym trybie wywołuje taki skutek, jakby

Umowa nie została zawarta. Prawo do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość nie przysługuje w przypadku, gdy rozpoczęto świadczenie Usług

przed upływem powyższego terminu.

9. W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy konsument, który nabył Sprzęt, zobowiązany jest zwrócić go niezwłocznie, na swój koszt

i ryzyko, do Centrum Obsługi Klienta

z dopiskiem „Zwrot Sprzętu”.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie w wypadku 10-dniowego odstąpienia od umowy.

http://www.cyfrowypolsat.pl/uploaded-fi ... -uslug.pdf

 

Rozdział 3.

zawarcie umowy

§ 3

 

 

9. W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy konsument, który nabył Sprzęt, zobowiązany jest zwrócić go niezwłocznie, na swój koszt

i ryzyko, do Centrum Obsługi Klienta

z dopiskiem „Zwrot Sprzętu”.

 

Ale można się ubiegać o zwrot kosztów przesyłki, które pokryliśmy przy zawieraniu umowy (koszt kuriera do nas).

http://www.infor.pl/prawo/prawa-konsume ... sylki.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cabott - W którym miejscu masz zapis o zwrocie kosztów za kuriera?

 

W razie skorzystania przez kupującego z prawa odstąpienia od umowy, przedsiębiorca zobowiązany jest do zwrócenia mu zapłaconej ceny (cena dekodera) bez dodatkowych kosztów (koszt kuriera do klienta). Nie może on (w domyśle klient) również ponosić z tytułu wykonywania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy żadnych opłat poza bezpośrednimi kosztami zwrotu towarów (koszt kuriera poniesiony przez klienta w celu zwrotu zamówionego sprzętu).

 

Czytaj więcej na Infor.pl: http://www.infor.pl/prawo/prawa-konsume ... z2qZQqtf8C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy to w CP płaci się za kuriera?

Ja płaciłem 2 lata temu coś koło 20 PLN.

 

@cabott - W którym miejscu masz zapis o zwrocie kosztów za kuriera?

 

W razie skorzystania przez kupującego z prawa odstąpienia od umowy, przedsiębiorca zobowiązany jest do zwrócenia mu zapłaconej ceny (cena dekodera) bez dodatkowych kosztów (koszt kuriera do klienta). Nie może on (w domyśle klient) również ponosić z tytułu wykonywania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy żadnych opłat poza bezpośrednimi kosztami zwrotu towarów (koszt kuriera poniesiony przez klienta w celu zwrotu zamówionego sprzętu).

 

 

Czytaj więcej na Infor.pl: http://www.infor.pl/prawo/prawa-konsume ... z2qZQqtf8C

 

Czyli za kuriera do klienta (z dekoderem i umową), przedsiębiorca powinien nam zwrócić (o ile taka opłata została pobrana).

 

Dnia 15 kwietnia 2010 roku Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (dalej „ETS”) orzekł, iż koszty wysyłki towaru nie powinny obciążać konsumenta, który odstępuje

od umowy zawartej z przedsiębiorcą na odległość. Innymi słowy, w przypadku odstąpienia przez konsumenta od umowy, przedsiębiorca nie ma prawa żądać od niego zwrotu kosztów wysyłki towaru. Strony mają wówczas obowiązek zwrotu jedynie wzajemnych świadczeń - konsument na własny koszt odsyła towar, natomiast przedsiębiorca zwraca otrzymaną cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się i nigdy tego nie powiedziałem, że taki zwrot jest możliwy. Jednak często ludzie nie zdają sobie sprawy, że koszt wysyłki "do nich" powinien być im zwrócony w przypadku odstąpienia od umowy. I o tym pisałem (może niepotrzebnie cytując Twój wpis z regulaminu, co mogło być w istocie mylące).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Czy mógł by ktoś napisać jakiś wzór rezygnacji z CP ze skutkiem natychmiastowym oraz poniesieniem kary? W październiku przedłużyli mi umowę automatycznie na kolejne 12 miesięcy .. muszę zrezygnować z polsatu (z przyczyn prywatnych) jak najszybciej, mogę też ponieść koszty w zw z rezygnacją ale nie chcę czegoś pominąć w dokumencie który do nich prześle .

Czy jest też prawdą że mimo iż wyśle do nich pismo z rezygnacją natychmiastową oraz poniesieniem kosztów zerwania i tak odłączenie nastąpi dopiero za 3 msc i będę musiał płacić jeszcze 3 msc abonament?

 

Widzę że jest na tym forum dużo osób z konkretną wiedzą i chciał bym odrazu podziękować za odpowiedzi ! :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Króciutko. Mama zawarła umowę z CP dnia 06.09.2011 na internet. Teraz dwie możliwości, tego samego dnia składała oświadczenie o przejście umowy na czas nieokreślony z końcem okresu podstawowego / nie składała takiego oświadczenia.

 

Logując się do nowego ICOK w miejscu Pozostały okres obowiązywania umowy: widnieje napis Umowa na czas nieokreślony. Mam rozumieć, że mama jednak złożyła to pismo i nasza umowa nie została w październiku przedłużona na kolejne 12 miesięcy i w każdym momencie możemy umowę wymówić?

 

 

PS. Jeszcze jedna sprawka. Zawierając umowę zaopatrzyliśmy się od razu w antenkę, router i oczywiście modem. W regulaminie mojej promocji (oraz w Informacjach o Ofercie) nie ma żadnej wzmianki o tych przedmiotach. Zmierzam do tego, iż nie jestem pewien czy kupowaliśmy to wszystko na własność czy tylko wypożyczaliśmy i trzeba to będzie zwrócić. Zawierając umowę na TV na pewnej stronie jest napisane Protokół odbioru udostępnianego Dekodera Podstawowego, a przy internecie mam tylko Protokół odbioru sprzętu. Na chłopski rozum - wszystko nasze. No i kwoty jakie płaciliśmy za router (149zł) i modem (98,50zł) wskazują, że kupowaliśmy to na własność.

 

Pytam bo w tym kraju nie wszytko jest takie piękne i logiczne jak się wydaje :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

trochę zaspałem z terminem wypowiedzenia

3.02.2014 kończy mi się umowa, podobno przedłużą mi ją z automatu na kolejne 12 miesięcy

gdybym wysłał jutro wypowiedzenie czy to coś mi da? czy niestety jestem skazany na te 12 miesięcy

oczywiście nie interesuje mnie zerwanie umowy i zapłata kary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...