Skocz do zawartości
  • 0

Problemy z odbiorem sygnału


mpotasznik
 Udostępnij

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Jeśli jest to ściana południowa to nie powinno byc problemu.Pisałes Polsatowski złoim,nie pamietam dokładnie ale któres ze starych dekoderów miały nie czytać jakichś SR. Możliwe ze to jest jeden z tych dekoderów,chociaż moge sie mylic. A tego montera bym wyśmiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czy w zakresie 12GHz działają inne transpondery ?

Jeśli tak to prawdopodobnie w pobliżu coś nadaje, co akurat zakłóca te częstotliwości.

Znany jest problem telefonów bezprzewodowych DECT które pracują w zakresie 1880-1900 MHz.Transponder 12472 MHz jest w tej okolicy.

Czy Twoi sąsiedzi mają satki ? Jaki jest odbiór ?

Jeśli masz możliwość to ustaw programy na innej antenie gdzie wszystko chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam,

 

Dopiszę się jako kolejny z problemem.

 

Zestaw: Corab 80 cm, umieszczona na dachu, nic nie jej zasłania+ konwerter Inverto Black Mono (Quad Monoblock) dla anten 80 cm + Bravia EX725 + n na kartę (moduł Ncam w Bravii), lokalizacja - Kalisz.

 

Objawy: Poziom sygnału na wszystkich programach 80-100%, jakość 80-100% na wszystkich, prócz: TVP1 HD, MCM HD, Discovery HD, Npremium4, Nsport HD. Pozostałe HD mają jakość od 60% (tylko TVP 2 HD) do 90-100 (pozostałe). Objawy jakości 20% dają taki efekt, że przez 10 s mniej więcej obraz jest poszatkowany (pikseloza), potem się stabilizuje.

 

Co zrobiłem: ustawiłem antenę z miernikiem (zasłaniając Astrę), tak by każdy ruch powodował osłabienie sygnału (jest w punkt wg miernika), kręciłem konwerterem (najlepiej chodzi nieskręcony - podobno w monoblockach tak ma być), wymieniłem kabel na podwójnie ekranowany, wtyki F. Bezskutecznie, każda próba zmiany położenia anteny/konwertera skutkowała zerwaniem sygnału (testowałem na najgorszym - TVP1 HD). Zbliżanie i oddalanie konwertera też nie przyniosło żadnej zmiany, podłączałem też przewód w rożne gniazda konwertera - to samo wszędzie.

 

Moje pytania:

- czy zapraszanie fachowca od ustawiania anten ma tu sens?

- co może być przyczyną takiej jakości, konwerter (kupiony tydzień temu), a może sam sygnał z satelity jest tak podły?

- czy jest możliwość, żeby przyczyną tej jakości był tuner z Bravii?

- czy wpływ na taką jakość może mieć stacja sieci komórkowych (leży 400 m ode mnie)?

 

Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

W moim przypadku nadal przyczyna jest niejasna. Ustawienie anteny sprawdził fachowiec, jest idealnie. Poziom sygnał/jakość na kablu przy TV (miernik) 75/70 mniej więcej. Nie wiem w takim razie, czy to nie jest wina modułu cam lub konwertera. Wykombinuję dekoder i sprawdzę. Zdarzały się komuś uszkodzenia modułów cam od n?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Gość Anonymous

@pisario, jako punkt pierwszy wymieniłbym monoblok na dwa niezależne quady, to zawsze lepsze rozwiązanie, bo umożliwia precyzyjniejsze ustawienie.

 

No i faktycznie, zdobądź zewnętrzny dekoder i na nim sprawdź moduł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Około miesiąc temu pojawił się u mnie taki oto problem:

 

Od roku posiadam instalację satelitarną złożoną z anteny 85 cm oraz konwertera monoblock-twin (Hotbird+Astra), do którego podłączone są dwa dekodery Opticum X403p z identycznym softem. Jestem abonentem Cyfry+ z opcją multiroom, tak więc w każdym dekoderze znajduje się niezależna karta tejże platformy. Od około miesiąca obserwuję dziwną sytuację polegającą na tym, że po włączeniu jednego dekodera po pewnym czasie (jest on bardzo różny: raz to kilka minut, innym razem to kilka godzin!) pojawia się na telewizorze komunikat "Brak sygnału". Jednakże najdziwniejsze jest to, że dzieje się tak tylko wtedy, gdy akurat drugi dekoder jest wyłączony, Co więcej, gdy włączę ten drugi dekoder to natychmiast pojawia się sygnał na pierwszym dekoderze i wszystko zaczyna znów działać jak należy. Dodam, że na drugim dekoderze wszystko jest normalnie tzn. sygnał jest zawsze bez względu na włączenie bądź nie tego felernego dekodera.

 

Proszę mi więc spróbować wyjaśnić co się dzieje i co powinienem zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam,

wydaje się,że powodem jest okresowy zanik zasilania konwertera przez jeden z dekoderów,lub usterka konwertera /cykliczne przerwy w dostępie do zasilania/.Jednoznacznie wyjaśni to zamiana miejscami dekoderów.Dobrze byłoby sprawdzić też złącza i kable konwerter-tunery.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dziękuję za poradę. Na razie sprawdziłem okablowanie od konwertera do dekoderów i wszystko wygląda OK. Wobec tego zamienię miejscami dekodery i zobaczę co się stanie. Rozumiem, że gdy ten felerny dekoder przy drugim telewizorze będzie tak samo zrywał sygnał to jest on uszkodzony a jeśli nie to uszkodzony jest konwerter?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czy jest możliwe aby aktualne upały i nasłonecznienie anteny mogły powodować czasowe zaniki sygnału? Zauważyłem to wczoraj ale myślałem, że znowu jakieś roszady na transponderach (wyłączono m.in. 12539 H i 11013 H na Hot Birdzie oraz przesunięcia TVP Seriale, TVN Turbo, Discovery itp.), lecz dzisiaj problem się powtarza. Chodzi o to, że niektóre częstotliwości dekoder załapuje po jakimś czasie. Spotkał się ktoś z czymś podobnym? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam. Mam problem z kanałem TVN Turbo HD - przedłużyłem umowę z Cyfrą C+ Kompakt i dostałem tuner PACE PVR 500 GB + Kompakt Promo HD.

Wyświetla mi się komunikat "Brak sygnału. Upewnij się , że typ konwertera ustawiony w menu jest prawidłowy (TWIN lub POJEDYŃCZY). Jeśli problem z odbiorem nadal występuje sprawdź instalację antenową" - na żadnym innym kanale takiego komunikatu nie wywala. Mam pojedyńczy konwerter - taki ustawiłem i dalej nic. Pasmo dolne: 9750 Pasmo górne: 10600. Inne kanały (oczywiście te które mam wykupione) śmigają - w tym wszystkie z paczki TVN: TVN HD, TVN Style HD.

O co tu może biegać ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Ustaw kąt konwertera lub minimalnie ustaw antenę, może to pomoże.

 

Wydałem już sporo kasy na "fachowe" ustawianie anteny (wynajęte mieszkanie - 2 miesiące temu męczyłem się z 50 cm anteną), teraz wymieniłem na 80 cm i jest ustawiona "perfekt" dlatego nie chcę sobie spierniczyć pozostałych kanałów pozycjonowaniem anteny na czuja. Jeśli wystarczyłoby lekkie skorygowanie to prawdopodobnie łapało by kanał a obraz byłby "szatkowany" a tak po komunikacie "Brak sygnału. Upewnij się , że typ konwertera ustawiony w menu jest prawidłowy (TWIN lub POJEDYŃCZY). Jeśli problem z odbiorem nadal występuje sprawdź instalację antenową" jak wejdę w menu i pogrzebię to wyrzuca mi pasek z napisem TVN Turbo HD i czarny ekran.

 

@pilek2 - tak Eskę TV odbieram. Jak mogę sprawdzić parametry ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Po tym co napisałeś instalacja antenowa jest ok. Nie wiem czy masz w Pace możliwość ręcznego dodania kanałów. Jeśli nie przeprogramuj dekoder wg instrukcji. Jak Cyfra dokonała zmiany na liście kanałów to powinien ci działać. Pace nie znam właściwie, ale mogę się domyślać, że to coś podobnego do starych Mediasatów, więc raczej szczegółowych parametrów nie sprawdzisz.(Chyba, że się mylę.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Witam. Mam problem z kanałem TVN Turbo HD - przedłużyłem umowę z Cyfrą C+ Kompakt i dostałem tuner PACE PVR 500 GB + Kompakt Promo HD.

Wyświetla mi się komunikat "Brak sygnału. Upewnij się , że typ konwertera ustawiony w menu jest prawidłowy (TWIN lub POJEDYŃCZY). Jeśli problem z odbiorem nadal występuje sprawdź instalację antenową" - na żadnym innym kanale takiego komunikatu nie wywala. Mam pojedyńczy konwerter - taki ustawiłem i dalej nic. Pasmo dolne: 9750 Pasmo górne: 10600. Inne kanały (oczywiście te które mam wykupione) śmigają - w tym wszystkie z paczki TVN: TVN HD, TVN Style HD.

O co tu może biegać ??

Wyszukaj od nowa kanały. Ostatnio zmienili parametry nadawania, a Ty może masz starą listę kanałów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Raczej nie dziś dekoder odebrałem - wymieniłem starego SD ;)

Przez internet wysłałem sobie uprawnienia do odbioru dodatkowych kanałów które otrzymałem, przeprogramowałem listę - nie wiem o co tu chodzi skoro pilek2 podał namiar na Eskę Tv z tego samego transpondera i on mi śmiga.Oczywiście TVN Turbo SD działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Była niedawno wymieniana przez profesjonalną firmę więc zakładam że powinno być ok - nie chcę rozkalibrować anteny targając nią "na czuja" tym bardziej że pozostałe kanały śmigają , także inne kanały z tego transpondera.

Wezmę jutro kartę do punktu Cyfry - zobaczę co u nich pokaże.

 

Edit:

Wziąłem swoją kartę punkcie sprzedaży cyfry ustaliliśmy że skoro w domu łapię całą pozostałą paczkę TVN (TVN HD nadawany jest z tego samego transpondera co TVN Turbo HD) to instalacja MUSI być ok. Poproszono mnie bym przyjechał z dekoderem - podpięliśmy, akurat załapał aktualizację softu i po powrocie do domu wszystko śmiga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...