Skocz do zawartości

Vectra


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Nie wiem czy w dobrym miejscu piszę, ale mam pytanie o dekoder HD z Vectry, który dziś mi instalator podłączył.

 

Po pierwsze, czy te wszystkie nadawane rzeczy będą teraz panoramiczne? Mam wrażenie, że obraz jest strasznie zwężony.

Po drugie: jak używałam poprzedniego dekodera, było coś takiego jak Vectra Info na bodajże 100, 200, itp... Teraz w tym miejscu pojawia się na chwilę plansza Vectry, a po chwili komunikat: Błąd E8. Brak Audio/Video lub oczekiwanie na aktualizację karty. Nie wiem o co chodzi. Reszta programów jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie nadawane rzeczy - to znaczy jakie ?

Dla kanałów SD Będzie tak jak miałeś na poprzednim dekoderze. To zależy od ustawień sprzętu - dekodera (16:9, 4:3).

Dla kanałów HD będzie tylko panorama. HD funkcjonuje tylko w takim formacie.

Błąd E8 wynika z braku aktualizacji karty, błędu w sieci albo jakiejś awarii i zdarzać się może na każdym sprzęcie i każdym kanale. U jednych pojawia się nagminnie u innych prkatycznie nie występuje.

 

U nas w Żarach całkowicie padła cyfrówka. Jak wyszukuje się programy na nowo, to komunikat "Nie znaleziono żadnego kanału!". Na niektórych kanałach z analogu Błąd E8.

To ciekawe. To oznacza że niektóre kanały analogowe w Twoim mieście zasilane są z cyfrówki Vectry a nie bezpośrednio z satelity czy DVB-T jak ma to miejsce w większości lokalizacji. :-) To trochę lipa bo jakość analogu jest jeszcze bardziej zwalona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pomoc.

 

Wszystkie nadawane rzeczy - to znaczy jakie ?

 

Chodziło mi o to, że na każdym kanale. W ogóle u mnie lipa, bo mam stary telewizor ("kwadratowy", brak czasu poczytać jak wybrać nowy :/). Może to też ma znaczenie?

 

Co do błędu E8 zastanawiam się czy coś z tym robić skoro to tylko na 100, 200, 300 czyli na Vectrze Info występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie z wątku: https://satkurier.pl/news/82408/tv-trwam-w-podstawowym-pakiecie-vectry-w-bialymstoku.html dowiedziałem się że sieci kablowe mają też w swojej ofercie telewizję BEZ OPŁAT, czyli rozumiem że ogólnodostępne stacje dla klientów którzy nie korzystają z usług Vectry ale mają gniazdko w domu z tej sieci kablowej. Proszę o informację czy są a jeśli są to jakie stacje - konkretnie miasto Ruda Śląska - bezpłatne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pomoc.

Co do błędu E8 zastanawiam się czy coś z tym robić skoro to tylko na 100, 200, 300 czyli na Vectrze Info występuje.

Z błędem E8 sam nic nie zrobisz. Zgłoś usterkę do BOK lub na stronie Vectry.

Co do proporcji erkanu: ustaw w dekoderze 4:3 i będzie git. Będziesz miał zawsze odpowiednie proporcje i żadnych zniekształceń (panoramiczne będą z pasami u góry i na dole a 4:3 będą na całym ekranie). Dodatkowo dekoder HD umożliwia indywidualne ustawienia formatu obrazu każdego kanału osobno. To bardzo użyteczna fukcja dla kanałów-programów nadających "w okienku" jak np. większość pozycji programowych PULS2, BBC Cbeebies czy Kino Polska Muzyka...

 

Panowie z wątku: https://satkurier.pl/news/82408/tv-trwam-w-podstawowym-pakiecie-vectry-w-bialymstoku.html dowiedziałem się że sieci kablowe mają też w swojej ofercie telewizję BEZ OPŁAT, czyli rozumiem że ogólnodostępne stacje dla klientów którzy nie korzystają z usług Vectry ale mają gniazdko w domu z tej sieci kablowej. Proszę o informację czy są a jeśli są to jakie stacje - konkretnie miasto Ruda Śląska - bezpłatne.

TV kablowe nie oferują telewizji bez opłat.

Pakiet o którym piszesz nazywa się AZART albo Pakiet Podstawowy i zawiera analogowe kanały podstawowe. W Vectrze to pakiet Stalowy. W różnych regionach jest różnie. Najczęściej jest to TVP1,2,Info, POLSAT, TV Polonia. Zdarza się TV Puls oraz TV Trwam.

Niekótre telewizje kablowe zaczynają oferować Tzw. pakiet DVB-T w którym oferują wszystkie kanały dostępne naziemnie w telewizji cyfrowej.

Ni jednak za darmo nie jest. Za pakiet podstawowy się płaci w zależności od oferty i operaotra od 5 do 20 PLN miesięcznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Z góry przepraszam za przydługi list, ale mam problem i nie wiem jak do końca go rozwiązać.

Moje pytanie brzmi:

Czy ktoś z Was próbował wypowiedzieć umowę z Vectrą w związku z usunięciem kanałów Viasat Explorer oraz Private Spice???

 

Ja próbowałem to zrobić, ale w Pani w BOK-u w Bielsku-Białej poinformowano mnie, że nie mam takiej możliwości. Mogę jedynie zrezygnować z pakietu „sport na ostro”, którego posiadam.

W umowie, którą zawierałem w styczniu zeszłego roku wśród zamawianych usług były: I tu celowo piszę z nazwy:

Usługa Telewizji - złoty

Usługa internetowa – 16 Mb

Pakiet tematyczny sport na ostro

 

Piszę celowo albowiem od 01.10.2012r. zmianie uległy warunki świadczenia usług przez VECTRA (osobny na usługi telewizji oraz Internetu). Notabene nie przypominam sobie, bym to pismo dot. warunków świadczenia usług otrzymał. Jeżeli Ktoś je otrzymał proszę o potwierdzenie, że takowe było (Pani z BOK-u twierdzi że było wysyłane wszystkim Abonentom, razem z informacją o dołączeniu kanałów grupy Polsat, a więc wakacje tamtego roku).

Ale do sedna. W nowych warunkach dot. Usług Telewizji – jest zapis mówiący o modyfikacji usług Telewizji i tu cytuję paragraf 4.1.b.: „Dostawcy usług przysługuje prawo do modyfikacji zakresu Usług Telewizji, na którą została zawarta Umowa przez:

- zastępowanie programów przez inne programy w celu zapewnienia liczby programów określonej w Umowie.(...)

Z kolei paragraf 4.3 mówi, iż w „w przypadku, o którym mowa w paragrafie 4.1.b warunków Świadczenia Usług Telewizji Abonent uprawniony będzie do rozwiązania Umowy pod warunkiem doręczenia Dostawcy usług oświadczenia w tym zakresie w formie pisemnej opatrzonej własnoręcznym podpisem abonenta, w terminie 30 dni od dnia emisji powiadomienia o modyfikacji Usługi Telewizyjnej (…).

Pani z BOK-u poinformowała mnie, że mogę zrezygnować jedynie z pakietu „sport na ostro”, albowiem te 2 usunięte programy wchodziły w skład właśnie tego pakietu. Z całości umowy zrezygnować nie mogę.

 

Ale zastanawia mnie jedno. Skoro mamy do czynienia obecnie z dwoma warunkami świadczenia usług (zarówno Telewizji jak i Internetu), to czy nie powinna być jeszcze trzecia na kanały premium i pakiety tematyczne???? Może tutaj istnieje szansa, żeby skutecznie rozwiązać umowę. Co o tym sądzicie?

Bo niby na jakiej podstawie Pani z BOK-u poinformowała mnie, że mogę zrezygnować z pakietu tematycznego, skoro w warunkach Usług Telewizji o tym nie ma ani jednego zdania? Jest mowa tylko o zakresie Usług Telewizji (czyt.pakiet złoty – przynajmniej tak by chcieli, żeby to czytać). I czy na tej podstawie jeżeli zostaną usunięte bądź co bądź kanały telewizyjne (a nie internetowe przecież;) to mogę zrezygnować choćby z samej Usługi Telewizyjnej? A po drugie czy waszym zdaniem, takie rozbijanie warunków świadczenia usług na kilka mniejszych, żeby tylko ograniczyć ilość osób, które będą mogły odejść bez ponoszenia z tym związanych kosztów jest zgodne z prawem?

 

Proszę o wszelkiego rodzaju porady i o Wasze spostrzeżenia na powyższy temat. Może już mieliście problem z zerwaniem umowy z VECTRĄ w związku z tym co napisałem powyżej. Dajcie znać, co Wam ewentualnie powiedzieli w BOK-ach.

Z góry dziękuję za wszelkie porady i podpowiedzi co z tym dalej zrobić i czy da się coś zrobi.ć

 

Jakub z Bielska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie wiem. Ja spisuję to co jest napisane na ekranie jak włączam dane techniczne audio/video (jak bitrate dochodzi do 5,8 MB/s to taką wartość zapisuję w tabelce)

 

A o to bitrate pozostałych kanałów sportowych:

1. TVP Sport 201 370 MHz QAM 64 2,2-4,1 MB/s 704x576 160KB/s

2. nSport SD 202 370 MHz QAM 64 2,2-4,3 MB/s 720x576 192KB/s

3. Eurosport SD 204 370 MHz QAM 64 2-3,8 MB/s 720x576 96KB/s (!)

4. Eurosport 2 SD 205 402 MHz QAM 256 2,3-4,5 MB/s 720x576 192KB/s

5. Polsat Sport SD 207 434 MHz QAM 256 4,8-7,9 MB/s 720x576 256KB/s

6. Polsat Sport Extra 209 434 MHz QAM 256 4,4-7,9 MB/s 720x576 256KB/s

7. Polsat Sport News 211 434 MHz QAM 256 3,7-5,8 MB/s 720x576 128KB/s

8. Canal+ Sport SD 212 362 MHz QAM 64 3,3-5,4 MB/s 720x576 192KB/s

9. Canal+ Weekend SD 214 362 MHz QAM 64 Plansza: 1,4 MB/s 704x576 192KB/s

10. Canal+ Gol SD 216 362 MHz QAM 64 2,4-4,8 MB/s 704x576 192KB/s

11. TVN Turbo SD 218 370 MHz QAM 64 2,3-3,8 MB/s 720x576 192KB/s

12. Orange Sport 220 354 MHz QAM 64 1,9-4,1 MB/s 704x576 128KB/s

13. Extreme Sport Channel 221 402 MHz QAM 256 1,9-3,7 MB/s 704x576 128KB/s

14. The Poker Channel 222 394 MHz QAM 256 1,9-3,9 MB/s 544x576 128KB/s

15. SportKlub 223 426 MHz QAM 256 1,9-4,3 MB/s 544x576 256KB/s

16. FightKlub 224 402 MHz QAM 256 2,1-4,1 MB/s 544x576 192KB/s

38. ESPN Classic 225 410 MHz QAM 256 1,9-3,1 MB/s 704x576 96KB/s (!)

39. ESPN America 228 402 MHz QAM 256 2,4-4,2 MB/s 720x576 192KB/s

40. Fightbox 228 410 MHz QAM 256 1,6-2,9 MB/s 704x576 128KB/s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież jakość nie zależy tylko od bitrate! Jak pchają [beep]o do sieci, to potem większym bitratem jakości już nie poprawią. Uparliście się na ten bitrate jak gdyby to był jedyny wyznacznik jakości obrazu. Bzdura.

Z satelity znam kanały, które mają bitrate 2 Mbit/s i mają znacznie lepszy i ładniejszy obraz niż kanały z bitrate 4-5 Mbit/s.

Bitrate to tylko jeden z czynników, który może wpływać na jakość obrazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szymon, na FB piszesz ze Polsat Sport News ma dobre bitrate ( wg. Twojej tabelki ) to dlaczego ten kanał wygląda jak psia [beep]a w Vectrze?

Bo ten parametr ma się nijak do tego co otrzymujemy na ekranie. To co pokazuje dekoder to jest przepływność kanału w danym transporcie - czyli na końcu obróbki sygnału. On jest ważny tylko wtedy kiedy źródło sygnału jest dobre. Wtedy mozna jakieś wnioski wyciągać. Niestety w przypadku Vectry nie można...

Kanał jest skompresowany wcześniej. Na modulatorze można dać mu nawet 20Mbit/s i będzie wyglądał jak wygląda. Kupa tworzona jest wcześniej i nie ma znaczenia jak dużą średnicą rury płynie do abonenta....średnica rury przecież nie wpłynie na ilość kupy prawda? :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@james28 , ja dostałem najpierw potwierdzoną telefonicznie informację ŻE MOGĘ zrezygnować co też uczyniłem .Mam platynę + INTERNET bez pakietu sport na ostro ale czy to ma znaczenie ?A gdybym chciał zamówić pakiet sport na ostro to nie mogę gdyż programy np: które mnie interesują znikają od marca. Co w takim wypadku ? Na infolinii jedno , emailem drugie , a co innego w BOKU-u.Masakra jest jakaś .

Z tego co kojarzę umowę można wypowiedzieć jeśli jakieś programy znikają z oferty ( tak samo było w np: CYFRA+ ,n,Cyfrowy Polsat) .

A oto odpowiedź od pani Centrum Obsługi Klienta:

Witam

 

Dziękuję za kontakt z Centrum Obsługi Klienta Vectra S.A.

 

Przepraszamy za długi czas oczekiwania na odpowiedź, spowodowany

awarią systemu pocztowego

Uprzejmie infiormuję, iż informacja o zmianach programowych dotyczy

tylko osób, które posiadają pakiet Sport na Ostro lub pakiet Vip.

Zmiana dotyczy bowiem kanału Spice, którego nie ma Pan w swoim

pakiecie. Pan posiada bowiem pakiet Platynowy. Dlatego też nie

przysługuje Panu możliwość wypowiedzenia umowy bez ponoszenia kosztów

karnych.

 

W razie wątpliwości lub dodatkowych pytań zapraszam do kontaktu

telefonicznego pod numerem Infolinii 801 0801 80 lub z telefonu

komórkowego 58 742 65 00.

 

Żenada jakaś .Nie wiem też co w takim przypadku z usługa INTERNETU?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...