Skocz do zawartości

Platforma CANAL+ – umowa, płatności (problemy i pytania)


Rasheed
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pamietacie sytuacje z pasmem Hyper+ ? Tez nadawca sprytnie powoli usuwał z anteny to pasmo, az całkiem znikło. I abonent nie miał zadnych praw roszczeniowych. Tam sprawa przeszła cicho, bo nikt nie reagował, może teraz sprawy ze znaczeniem i wykorzystywaniem pojęcia "Rebranding", wygladaly by całkiem inaczej. Jak się z czyms nadawcy raz popusci, to zacznie się rozbestwiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś ma jeszcze wątpliwości

 

Rozdział V pkt 15 regulaminu świadczenia usług

Dostawca usług zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w zakresie zastąpienia programu in-
nym programem/ograniczenia liczby programów, wchodzących w skład Pakietów, Opcji dodatkowych
lub zastąpienia Kolekcji VOD inną Kolekcją VOD/ograniczenia liczby Kolekcji VOD, z ważnych przyczyn
prawnych, ekonomicznych, technicznych lub organizacyjnych. Za ważne przyczyny uznaje się w szcze-
gólności: utratę uprawnień do rozprowadzania, nadawania, zaprzestanie nadawania przez nadawcę,
zmianę satelity, niski poziom oglądalności, niedostateczną jakość techniczną usługi uniemożliwiającą
prawidłowe udostępnianie przez Dostawcę usług, jak również zobowiązanie do określonych działań
w związku z decyzją właściwego organu administracji lub orzeczeniem sądu 

Jest to stanowisko NC+

Ok, ale jest pkt 16 tegoż regulaminu który jasno mówi:

W przypadkach, o których mowa w ust. 15 niniejszego Rozdziału, Dostawca usług poinformuje Abonentów
o zakresie zmian z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem. W przypadku zaistnienia okoliczności opisa-
nych w zdaniu poprzedzającym, Abonentowi przysługuje, w ciągu 30 dni od otrzymania przez Abonenta
informacji o proponowanych zmianach (termin do rozwiązania Umowy nie może upływać przed dniem wej-
ścia w życie proponowanych zmian), prawo do rozwiązania Umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia,
ze skutkiem na koniec miesiąca, w którym Abonent złożył pisemne oświadczenie o rozwiązaniu Umowy bez
zachowania okresu wypowiedzenia, z przyczyn określonych w ust. 15 niniejszego Rozdziału. W przypadku,
gdy z przyczyn leżących po stronie podmiotów trzecich, za których działania Dostawca usług nie ponosi od-
powiedzialności, poinformowanie Abonenta przez Dostawcę usług nie było możliwe w terminie określonym
w niniejszym ustępie, Abonentowi przysługuje prawo do rozwiązania Umowy w ciągu 30 dni od daty doko-
nania zmian, ze skutkiem na koniec miesiąca, w którym Abonent złożył pisemne oświadczenie o rozwiąza-
niu Umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia, z przyczyn określonych w ust. 15 niniejszego Rozdziału

Czyli wynika z tego jasno ze umowę rozwiązać możemy

 

Jeszcze podam gdyby ktoś chciał wzór pisma złożonego w punkcie

https://docs.google.com/document/d/1zMP ... edit?pli=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wynika z tego jasno, że umowy rozwiązać nie możemy.

W przypadku zaistnienia okoliczności opisanych w zdaniu poprzedzającym, Abonentowi przysługuje, w ciągu 30 dni od otrzymania przez Abonenta

informacji o proponowanych zmianach (termin do rozwiązania Umowy nie może upływać przed dniem wej-

ścia w życie proponowanych zmian), prawo do rozwiązania Umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia,

ze skutkiem na koniec miesiąca, w którym Abonent złożył pisemne oświadczenie o rozwiązaniu Umowy bez

zachowania okresu wypowiedzenia, z przyczyn określonych w ust. 15 niniejszego Rozdziału.

A zdanie poprzedzające to:

W przypadkach, o których mowa w ust. 15 niniejszego Rozdziału, Dostawca usług poinformuje Abonentów

o zakresie zmian z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem.

Czyli z regulaminu tak jak mówiłem wynika, że umowę można rozwiązać jeżeli Dostawca usług poinformuje Abonentów, że można tak zrobić. Luka w przepisach. Ani regulamin ani istniejące przepisy nie przewidują co należy zrobić, jeżeli operator zleje temat i nie poinformuje swoich klientów.

 

Nie mówię, że nie macie racji, ale nie wiem czy UOKiK tu pomoże. Może warto pomyśleć nad innym rozwiązaniem? Na przykład wypowiedzieć umowę z winy nc+ z powodu naruszenia regulaminu przez nc+. W końcu zgodnie z regulaminem operator musi poinformować klienta o takiej zmianie z miesięcznym wyprzedzeniem. Tutaj było wiadomo już na ponad miesiąc do przodu, że taka zmiana będzie miała miejsce. Taka podstawa prawna daje Wam chyba nieco większą szansę na udowodnienie swoich racji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wlasnie wypowiedziałem z kilku przyczyn, także z braku poinformowania o zmianach przez co operator nie wywiazal się z umowy i jest to jego winą.

 

 

Jeszcze podam gdyby ktoś chciał wzór pisma złożonego w punkcie

https://docs.google.com/document/d/1zMP ... edit?pli=1

 

A skąd się wziął taki adres?

 

Ja posłałem na ten, to nie przyjmą ?

ITI Neovision S.A.

SKR.POCZT. NR 8

02-100 WARSZAWA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis na maila dostałem odpowiedz od UOKiK, brzmiącą tak :

Szanowny Panie,

 

w nawiązaniu do Pana wiadomości z dnia 22 stycznia 2015 r., skierowanej do Urzędu Komunikacji Elektronicznej, informuję, iż zgodnie z właściwością miejscową, w dniu 23 stycznia 2015 r. Pana sprawę przekazałam do Delegatury Urzędu Komunikacji Elektronicznej w Krakowie (ul. Świętokrzyska 12, 30-015 Kraków, tel. 12 630 14 00), celem podjęcia stosownych działań w przedmiotowej sprawie.

 

 

 

O toku postępowania w sprawie zostanie Pan poinformowany przez Delegaturę w Krakowie, w oddzielnej korespondencji.

 

 

 

W celu uzyskania dodatkowych informacji lub przesłania uzupełnienia do sprawy proszę kontaktować się z Delegaturą w Krakowie, pod wyżej wskazanymi danymi teleadresowymi.

 

 

 

Z poważaniem,

 

 

 

Anna T.

 

Centrum Informacji Konsumenckiej

 

Urząd Komunikacji Elektronicznej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wynika z tego jasno, że umowy rozwiązać nie możemy.
W przypadku zaistnienia okoliczności opisanych w zdaniu poprzedzającym, Abonentowi przysługuje, w ciągu 30 dni od otrzymania przez Abonenta

informacji o proponowanych zmianach (termin do rozwiązania Umowy nie może upływać przed dniem wej-

ścia w życie proponowanych zmian), prawo do rozwiązania Umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia,

ze skutkiem na koniec miesiąca, w którym Abonent złożył pisemne oświadczenie o rozwiązaniu Umowy bez

zachowania okresu wypowiedzenia, z przyczyn określonych w ust. 15 niniejszego Rozdziału.

A zdanie poprzedzające to:

W przypadkach, o których mowa w ust. 15 niniejszego Rozdziału, Dostawca usług poinformuje Abonentów

o zakresie zmian z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem.

Czyli z regulaminu tak jak mówiłem wynika, że umowę można rozwiązać jeżeli Dostawca usług poinformuje Abonentów, że można tak zrobić. Luka w przepisach. Ani regulamin ani istniejące przepisy nie przewidują co należy zrobić, jeżeli operator zleje temat i nie poinformuje swoich klientów.

 

Nie mówię, że nie macie racji, ale nie wiem czy UOKiK tu pomoże. Może warto pomyśleć nad innym rozwiązaniem? Na przykład wypowiedzieć umowę z winy nc+ z powodu naruszenia regulaminu przez nc+. W końcu zgodnie z regulaminem operator musi poinformować klienta o takiej zmianie z miesięcznym wyprzedzeniem. Tutaj było wiadomo już na ponad miesiąc do przodu, że taka zmiana będzie miała miejsce. Taka podstawa prawna daje Wam chyba nieco większą szansę na udowodnienie swoich racji :)

Wiem że pojawia się wątpliwość, prawo do rozwiązania jest wtedy gdy wystąpi okoliczność tylko teraz kwestia czy okoliczność opisana w ust 15 czy okoliczność poinformowania Abonentów o zakresie zmian.

W tej sytuacji nie było takiej informacji.

Ale nawet jeżeli, to ma zastosowanie

Cytat:

W przypadku,
gdy z przyczyn leżących po stronie podmiotów trzecich, za których działania Dostawca usług nie ponosi od-
powiedzialności, poinformowanie Abonenta przez Dostawcę usług nie było możliwe w terminie określonym
w niniejszym ustępie, Abonentowi przysługuje prawo do rozwiązania Umowy w ciągu 30 dni od daty doko-
nania zmian, ze skutkiem na koniec miesiąca, w którym Abonent złożył pisemne oświadczenie o rozwiąza-
niu Umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia, z przyczyn określonych w ust. 15 niniejszego Rozdziału 

A skąd się wziął taki adres?

 

Ja posłałem na ten, to nie przyjmą ?

ITI Neovision S.A.

SKR.POCZT. NR 8

02-100 WARSZAWA.

Ja składałem w punkcie, nie wysyłałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zachecam już teraz wszystkich abonentow nc+, CP i Orange, do wypowiadania umów, trzeba ich zalac wypowiedzeniami, a czemu ? Teraz tak sobie mysle, niektórzy licza zrobić to przy okazji Animal Planet. Tylko ta zmiane potraktują tak samo, jak ta z Foxem. Dostaliscie listy od operatora ze nastapi zmiana kanału AP na Discovery Life ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze sprostować, z Animal Planet mogą robic co chcą, bo kanał niegwarantowany.

BBC tez nie mamowy, tez niegwarantowane, a dodatkowo w umowie jeden z nich jest FTA.

Tylko to FTA, nadaje się tez do UOKiK. Bo takich kanałow co nie sa FTA ale u operatora sa, jest więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny mail, chyba trochę skarg maja, bo w miare szybko to jak na razie idzie.

Szanowny Panie

 

W nawiązaniu do Pana pisma, które wpłynęło do Urzędu Komunikacji Elektronicznej Delegatura w Krakowie pocztą elektroniczną w dniu 23 stycznia 2015 r., informuję, iż w celu przeanalizowania zgłoszonej sprawy niezbędne jest uzupełnienie sprawy poprzez przesłanie kopii umowy zawartej z ITI Neovision S.A., warunków promocji oraz regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych.

Czy nc+ nie miało obowiązku przesłać wszystkim abonentom, nowych warunków promocji oraz regulaminu świadczenia usług ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten artykul to zmyslania bez pokrycia, autorow tego artykulu. Gdzie oficjalne stanowiska i komunikaty wymienionych operatorow? Napisalem tam komentarz, co mysle o takich artykułach. Chodzi oczywiście o Fox'a i Animal Planet. Bo co do BBC to nie ma najmniejszych podstaw do zrywania umow.

Poza tym, operator nie ma prawa za nas decydować, czy cos nowego jest dla nas bardziej atrakcyjne, bo dla mnie, na przykład Fox Comedy jest w ogole nie atrakcyjny, i z tego powodu nie zaakceptowałem zmiany, i według regulaminow miałem do tego prawo. Także brak poinformowania abonentow o takich zmianach mowi w regulaminie o prawie zerwania umowy z winy operatora, przez abonenta.

Ps. Poczekajmy na stanowisko UOKiK na temat bezpodstawnego nadużywania sformułowania słowa "Rebranding". Wtedy się przekonają ze abonenci mieli racje. Ja konsekwentnie nie odpuszczam, bo wiem ze zgodnie z regulaminem i prawem cywilnym mam racje, a nie operator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...