Tim Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 23 maja 2011 r. weszła w życie nowa ustawa medialna, która zakazuje m.in. stosowania autopromocji podczas emisji programów. TVP przystosowała się do owych zapisów i już nie stosuje nachalnej autopromocji - brak komunikatów pod logo, brak wyskakujących, zasłaniających sporą część ekranu grafik, brak również zwiastunów na napisach końcowych. Niestety nie można tego powiedzieć o konkurencyjnych stacjach Polsat czy TVN. Obydwie stacje nadal emitują autopromocję w trakcie emisji programów, np. w postaci wyskakujących grafik "za chwilę..., następnie...". Ponadto Polsat wyświetla w pasku nachalne reklamy "Top Trendy", a TVN w dalszym ciągu na napisach końcowych stosuje słowne zapowiedzi innych programów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nin Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 Z tego co się orientuje to brakuje rozporządzeń do ustawy. Nadawcy sami o tym informowali kilka dni temu. A co do braku autopromocji to szkoda, że jest takie podejście. Nie wiem za bardzo co było w tym złego, że ograniczyli to do dwóch minut. Może robione jest miejsce dla Komitetów Wyborczych? A watek raczej w Hyde Parku powinien się znaleźć. O ile jest potrzebny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tim Opublikowano 4 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 A co do braku autopromocji to szkoda, że jest takie podejście. Nie wiem za bardzo co było w tym złego, że ograniczyli to do dwóch minut. No nie tak do końca - cytat z Sat-Kuriera: Od teraz zapowiedzi programowe zostaną podzielone na: spoty autopromocyjne i ogłoszenia nadawcy. Pierwsze mają się zmieścić w 12 minutach przeznaczonych na reklamy. Dodatkowe 2 minuty nadawcy mogą przeznaczyć na ogłoszenia własne (takie które nie zachęcają do oglądania programów). Przykładowo. "Ojciec chrzestny o godz. 23:00" - to ogłoszenie, a "Zapraszamy na Ojca chrzestnego o godz. 23:00" - to autopromocja. I tak nadawcy raz dają czołówkę "Polsat/TVN poleca", a innym razem "Polsat/TVN informuje". Emitowane jest w zasadzie i tak to samo. A jeżeli szkoda ci tych nachalnych, wyskakujących i zasłaniających 1/4 ekranu grafik, to po prostu pozostawię to bez komentarza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darolo1 Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 [...]Może robione jest miejsce dla Komitetów Wyborczych? [...] Reklama komitetów w radiu i telewizji jest teraz zakazana przecież. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rrrrr2r Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 Płatna reklama wyborcza ma być zakazana w tv, bezpłatna jest dozwolona Chociaż nie zgadzam sie z tym bo to ogranicznie wolnośći wyboru ale z drugej wyrównuje szansę dla partii nie zamożnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sentence Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 Wreszcie KRRITV zaczęła robić postępy, wprowadzając nową ustawę medialną. TVP się dostosowuje i bardzo to mi się podoba, bo najczęściej popołudniami i wieczorem co kilka minut w czasie pozycji wyskakiwały te ogromne, niedostosowane do formatu 16\9 belki oraz w czasie napisów końcowych nie będą dzielić ekranu na zapowiedzi, co również mi na rękę, bo przykładowo leci dana opera mydlana i na końcu pokazują, co zobaczymy w najbliższym odcinku, a tutaj prawie nic nie słychać, bo zapowiedzi...ale dobrze, że ten koszmar już się skończył. Tylko szkoda, że Polsat i TVN (jak @Tim wcześniej komunikował), nie dostosowują się do nowej ustawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 A walczyłeś o Polskę ? ;> Wiele punktów tej nowelizacji mi się bardzo podoba. Brak zaśmiecania ekranu, skrócenie czasu reklam Jeszcze powinni zakazać w przekazie cyfrowym nadawać logo stacji na ekranie, lub tylko z odpowiednią przeźroczystością i wielkością. Ale ogólnie zmiany na wielki plus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rrrrr2r Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 Dla mnie to jest trochę wprowadznie cenzury, od wolnośći słowa nic nie jest wazniejsze, niby walka w interencie z pedofilami, cenzura to jest duże pole do nadurzyć. Póki organizacje porzarządowe lub międzynarodowe albo komisja europejska nie zwraca uwagi to jest ok ale czuję ze wkrótce zwrócą na to uwagę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sentence Opublikowano 5 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2011 Jeszcze powinni zakazać w przekazie cyfrowym nadawać logo stacji na ekranie, lub tylko z odpowiednią przeźroczystością i wielkością. Z całkowitym zakazem nakładania logo w przekazie cyfrowym, to tylko marzenia...może kiedyś jedynie wprowadzą nową ustawę, żeby logo było półprzeźroczyste i miało odpowiednią wielkość w formacie panoramicznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek1991 Opublikowano 5 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2011 Mam pytanie co dalej z sms-ami np. na 4 Fan Tv ... czy są zgodne według nowej ustawy ??? Jest to czyste tele audio w trakcie trwania audycji < 40 pak czy tez hit me > Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neo_patryk Opublikowano 5 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2011 Wysyłania SMSów nie mogą zabronić. Nie jest to forma autopromocji, tylko sposób na zarobek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mitchell Opublikowano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Przedstawiam kilka istotnych fragmentów przyjętej nowelizacji: Reklama Reklamą jest przekaz handlowy, pochodzący od podmiotu publicznego lub prywatnego, w związku z jego działalnością gospodarczą lub zawodową, zmierzający do promocji sprzedaży lub odpłatnego korzystania z towarów lub usług; reklamą jest także autopromocja. Autopromocja Autopromocją jest każdy przekaz pochodzący od dostawcy usługi medialnej mający służyć bezpośrednio lub pośrednio promocji jego audycji, towarów lub usług. Media publiczne Nie można przerywać w celu nadania reklam lub telesprzedaży audycji w programach publicznej radiofonii i telewizji, z wyjątkiem audycji, o których mowa w ust. 2.”; W transmisjach zawodów sportowych zawierających przerwy wynikające z przepisów ich rozgrywania oraz w transmisjach innych wydarzeń zawierających przerwy, reklamy lub telesprzedaż mogą być nadawane wyłącznie w tych przerwach. Audycje sponsorowane Odbiorcy powinni zostać wyraźnie poinformowani o sponsorowaniu. Sponsorowane audycje lub inne przekazy są oznaczane przez wskazanie sponsora na ich początku, na końcu oraz w momencie wznowienia po przerwie na reklamę lub telesprzedaż. Wskazanie sponsora może zawierać tylko jego nazwę, firmę, znak towarowy lub inne oznaczenie indywidualizujące przedsiębiorcę lub jego działalność, odniesienie do jego towarów, usług lub ich znaku towarowego. Audycje dla dzieci Audycjom dla dzieci nie powinny towarzyszyć przekazy handlowe dotyczące artykułów spożywczych lub napojów zawierających składniki, których obecność w nadmiernych ilościach w codziennej diecie jest niewskazana. Krajowa Rada, po zasięgnięciu opinii ministra właściwego do spraw zdrowia, może określić, w drodze rozporządzenia: 1) rodzaje artykułów spożywczych lub napojów zawierających składniki, których obecność w nadmiernych ilościach w codziennej diecie jest niewskazana, 2) sposób umieszczania w programach przekazów handlowych dotyczących tych artykułów, tak aby przekazy te nie towarzyszyły audycjom dla dzieci – dążąc do zachęcenia nadawców do przeciwdziałania promowaniu niezdrowego odżywiania wśród dzieci oraz uwzględniając charakter programów, ich wpływ na kształtowanie opinii publicznej i oddziaływanie na interesy odbiorców, bez nakładania nieuzasadnionych obowiązków na nadawców. Pełna treść ustawy: http://sejmometr.pl/dokument/PjjhY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sentence Opublikowano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Po wprowadzeniu nowej ustawy medialnej zauważyłem, że TVS nadal promuje pod swoim logo różne filmy i seriale, czy ta ustawa także dotyczy TVS-u, jeśli tak, to dlaczego nie dostosowują się do tej ustawy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Logomaniak Opublikowano 8 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2011 Wygląda ze ustawa działa z małym opóznieniem. Na tvs nie widać już reklam pod logo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tim Opublikowano 9 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2012 Nie za długo nacieszyliśmy się brakiem śmieci na kanałach TVP. Przed chwilą zauważyłem na TVP 2 przebiegający pasek z autopromocją typu: "Ruszają castingi do Bitwa na głosy ..." Podobny pasek już wielokrotnie wcześniej widziałem podczas programów na TV Polsat. Ponadto Polsat, TVN i Puls cały czas wyświetlają grafiki z autopromocją typu "za chwilę..., następnie...". Dodatkowo TVN i Polsat podczas napisów końcowych w dalszym ciągu stosują autopromocję w postaci słownej zapowiedzi innych swoich programów. Jak widać wszyscy nadawcy "pięknie" przestrzegają zapisów nowej ustawy medialnej, a KRRiT chyba nie widzi problemu, bo kompletnie nic z tym nie robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matik Opublikowano 9 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2012 @Tim, nie chcę bronić mediów, ale niektóre zapisy KRRiT są same w sobie absurdalne, że wołają o pomstę do nieba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sentence Opublikowano 9 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2012 Nie za długo nacieszyliśmy się brakiem śmieci na kanałach TVP. Przed chwilą zauważyłem na TVP 2 przebiegający pasek z autopromocją typu: "Ruszają castingi do Bitwa na głosy ..." Już zaczynają... Pewnie będą się tłumaczyć, że to była informacja. Belki "za chwilę" i gadający spiker pewnie za jakiś czas zawitają w TVP... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tim Opublikowano 9 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2012 Stacje prywatne może mogą jakoś kombinować z umieszczaniem grafik "za chwilę..., następnie..." oraz "gadaniem" na napisach końcowych. Autopromocja w myśl nowych przepisów to reklama, a stacje prywatne mogą przerywać programy reklamami. Być może zatem wliczają to w jakiś sposób w limit reklam. TVP natomiast ma całkowity zakaz przerywania programów reklamami i jeżeli ten sposób autopromocji pojawi się także na kanałach TVP, to będzie to po prostu skandal i jawna kpina z obowiązujących przepisów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sorek21 Opublikowano 9 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2012 Przecież TVP bezczelnie przerywa reklamami np poranny program na TVP2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sentence Opublikowano 9 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2012 Ameryki nie odkryłeś. Takie wybryki w TVP odbywają się na porządku dziennym od dawna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tim Opublikowano 10 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 Przerywanie reklamami programów śniadaniowych, rozrywkowych czy teleturniejów przez TVP aż tak bardzo mi nie przeszkadza. Najważniejsze, że stosują się do przepisów i nie przerywają reklamami filmów, seriali i programów popularno-naukowych. Co do tego paska z autopromocją "Ruszają castingi do Bitwy na głosy...", to gdyby ten pasek pojawił się TYLKO podczas emisji programu "Bitwa na głosy", to jeszcze bym to zrozumiał (żeby fani tego programu mieli informację, że ruszają castingi do ich ulubionego programu i mogli zgłosić się gdzieś tam na przesłuchanie). Ja natomiast fanem tego programu nie jestem, nie oglądam go i NIE ŻYCZĘ sobie tego typu śmieci na ekranie podczas oglądania interesującego mnie programu. Dla mnie to zwykła nachalna, przeszkadzająca w oglądaniu reklama. Mam nadzieję, że ten wybryk okaże się jednorazowy, a autopromocja w postaci grafik "za chwilę..., następnie..." oraz autopromocja w postaci zapowiedzi słownych na napisach końcowych nigdy nie pojawi się na kanałach TVP. W przeciwnym wypadku zajdzie potrzeba zgłoszenia tego faktu do KRRiT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sentence Opublikowano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 Mam nadzieję, że ten wybryk okaże się jednorazowy Spróbowali raz, spróbują i drugi... Tego mogę być pewny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TimesSquare Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 Po co w ogóle jest taki zakaz na pokazywanie co będzie "za chwilę"? Co on zmienia, ludzie? W USA takie cos jest na początku dziennym - nawet na stacjach premium typu Showtime. A w Polsce? Wielki problem. To samo z oznakowaniami. Ile jeszcze będzie wprowadzanych takich durnych przepisów!? Tak samo durnowate jest to, że stacja nie może "polecać" własnych programów. Kpina i śmiech na sali. Może jedynie "autopromować", co powinno być zupelnie inne od promocji, a tak na prawdę to stacje robią to co wcześniej tylko zmieniają wyraz. Kpiny po prostu w tej polskiej tv sie dzieja. Za niedługo nie będzie można spokojnie serialu/filmu wyemitować, bo na początku będzie trzeba puścic wszystkie najważniejsze wiadomości o produkcji, w tym ile trwa minut i poinforować widza, że oglada serial, który został stworzony za pieniądze prywatne. Brac koncesje od UK albo Czech i niech ta Krritv gnije. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sentence Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 Chcesz, żeby Ci się wyświetlały śmieci na ekranie? Proszę bardzo. Ale większość z Nas tutaj piszących tego nie chce. W TVP1\TVP2\TVP Polonia było to już nie do wytrzymania. Zaczęli na belkach "za chwilę" - skończyli na takich, które były wyświetlane przez całą pozycję. Podczas napisów końcowych dzielili obraz na połowę i emitowali zapowiedzi. Ta ustawa musiała wejść w życie, bo kto wie, co był dziś było w TVP... Oznaczenia wiekowe - jak tak bardzo je chcesz, to przyklej sobie na swój ekran. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tim Opublikowano 11 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 Chcesz, żeby Ci się wyświetlały śmieci na ekranie? Proszę bardzo. Ale większość z Nas tutaj piszących tego nie chce. Dokładnie tak. Dodam, że jeżeli komuś tak brakuje tych śmieci na ekranie TV, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby sobie takie grafiki zrobić na komputerze, wydrukować i przykleić na ekran telewizora. Będziecie się mogli nimi delektować przez cały czas, a nie tylko wtedy kiedy telewizja was nimi uraczy! @TimeSquare: co mnie obchodzi co jest w USA? Ja żyję i mieszkam w Polsce. Ty byś małpował wszystko z zza granicy, nieważne czy coś jest dobre czy złe. I nie pisz nieprawdy, że jest zakaz pokazywania co będzie "za chwilę". Wiele stacji pokazuje co będzie "za chwilę", ale dopiero bezpośrednio PO EMISJI bieżącego programu, chwilę przed blokiem reklamowym (czyli zgodnie z obowiązującymi przepisami). Ponadto stacje mają możliwość promowania swoich audycji, ale zgodnie z obowiązującymi przepisami TYLKO pomiędzy emisją danych programów, czy też między blokami reklamowymi. Uważam uch[beep]e tych przepisów za słuszne i rozsądne ( i nie KRRiT je uchwaliła, tylko rząd ). Dzięki temu widz ma możliwość W SPOKOJU (bez żadnego spamu na ekranie ) obejrzeć interesującą go pozycję. A że stacje zaczynają kombinować i jawnie łamać obowiązujące prawo bez żadnych konsekwencji, to tylko i wyłącznie potwierdza, że KRRiT już dawno powinna zostać zlikwidowana (a kryteria przydziału miejsc na MUX-1 i późniejsze "przypasowanie" do nich stacji to już w ogóle mistrzostwo ). Oczywiście zawsze znajdą się osoby, którym brakuje spamu na ekranie TV, przeszkadzają im zbyt małe i przezroczyste oznaczenia wiekowe oraz wylewają swoje żale, gdy stacje przechodzą na format 16:9. Na szczęście jest ich mniejszość, a jak wiadomo - to większość ma rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.