A&G Opublikowano 17 Czerwca Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca Na moim Shrap'ie nadal metaliczny dźwięk (nie do zrozumienia) z poziomem rowu melioracyjnego (muszę dać na około 50 żeby cokolwiek starać się usłyszeć/zrozumieć, kiedy przy innych kanałach, ścieżkach wystarczy około 20). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radwoc Opublikowano 18 Czerwca Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 16 godzin temu, Anita Kaźmierska napisał(a): Poniżej informacja, jaką otrzymałam od TVP, która może pomóc w rozwiązaniu problemu z dźwiękiem u niektórych użytkowników: Jeśli ktoś z Was nadal ma problem, to podajcie proszę konkretne modele. Witam, Problem ma TOSHIBA 32LA2B63DG Naciskanie przycisku LANG powoduje wyświetlenie "1/5 polski" i nie przełącza ścieżki. Kolejne wciśnięcia przycisku LANG nic nie zmieniają, nadal jest "1/5 polski" Możliwa jest zmiana dźwięku przez wejście w Opcje zaawansowane / język dźwięku i tu pojawiają się wszystkie 5 ścieżek. Po wybraniu pierwszej opcji dźwięk działa. Jednak ustawienie NIE JEST ZAPAMIĘTYWANE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dvbtowiec Opublikowano 18 Czerwca Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca Te problemy to chyba raczej do producenta telewizora trzeba zgłosić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krosnoludek Opublikowano 18 Czerwca Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca Zarówno TVP jak i Vestel wiedzą o problemie że ścieżkami głosowymi: 19 godzin temu, Anita Kaźmierska napisał(a): Po starcie AC-4 jest dużo telefonów i maili od telewidzów dotyczących odbioru dźwięku w różnych telewizorach lub jego braku w serwisach TVP 1 i TVP 2. Sukcesywnie staramy się te problemy rozwiązywać. Spora grupa widzów sygnalizowała problemy z telewizorami JVC i Toshiba, których producentem jest Vestel. Po skontaktowaniu się z producentem, Vestel potwierdził, że w ich telewizorach jest błąd oprogramowania w wersji 2.18.5 aplikacji Live TV. Powoduje to brak dźwięku podczas nadawania AC-4. Wyeliminowanie tego błędu aplikacji Live TV zajmie trochę czasu, nie może być natychmiastowe. W związku z tym zalecają wgranie aplikacji Live Channels dostępnej bezpłatnie w sklepie Google. Osobom, które nie mają możliwości pobrania i instalacji tej aplikacji (umiejętności, wiek, brak internetu) zalecają skontaktowanie się z serwisem JVC i Toshiby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregory1 Opublikowano 18 Czerwca Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca Wgranie na telewizor Toshiba 32LA3B63DG aplikacji Live Channel nic nie pomogło! Nadal brak dźwięku na TVP1 i TVP2. Chcąc uzyskać dźwięk trzeba ręcznie zaznaczyć ścieżkę polski dolby lub aux dla osób z wadą wzroku ale co z tego skoro te ustawienia nie są zapamiętywane i po przełączeniu na inny kanał i ponownie powrót do TVP1 lub TVP2 brak dźwięku. Dzwoniłem na infolinię Emitela i problem znają i dotyczy to całego kraju i różnych modeli/marek odbiorników TV i kontaktowali się w tej sprawie z TVP ale na razie brak reakcji z ich strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukaszo Opublikowano 18 Czerwca Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca (edytowane) Do Wsparcia Toshiby nawet nie ma co pisać, bo istnieje tylko z nazwy. Mają w [beep] użytkownika. Mam 3 telewizory tej marki i w każdym coś kuleje w oprogramowaniu, np. aktualizacja listy kanałów mimo wyłączonej opcji czy pojawianie się na liście kanałów kodowanych mimo ich usuwania z listy i ustawienia, by tv wyszukiwał tylko kanały ogólnodostępne. O kompletnym braku wpływu na ustawienia menu aplikacji TV Live nie wspominając (np. nie ma opcji ustawienia czasu wyświetlania informacji o programie, która jest praktycznie w każdym zewnętrznym dekoderze dvb-t2). Wysłałem kilka wiadomości na różne adresy mailowe, w tym podawane przez nich na infolinii, na której nie chcieli udzielić żadnej informacji czy pomocy. Niestety, kompletna cisza. Nie wypuszczają też żadnych swoich aktualizacji. Jedynie Android od czasu do czasu się aktualizuje, ale to zmiany bardziej kosmetyczne niż funkcjonalne. Edytowane 18 Czerwca przez Lukaszo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam99 Opublikowano 18 Czerwca Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca W dniu 17.06.2024 o 18:11, Anita Kaźmierska napisał(a): Poniżej informacja, jaką otrzymałam od TVP, która może pomóc w rozwiązaniu problemu z dźwiękiem u niektórych użytkowników: Jeśli ktoś z Was nadal ma problem, to podajcie proszę konkretne modele. mam problem z telewizorem thomson 32he5606, czy jest sposób na uruchomienie dźwięku dla TVP1 TVP2? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
betttti Opublikowano 18 Czerwca Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca U nas problem kompletnego braku dźwięku na TVP1 i TVP2 oraz niemożność zmiany w ustawieniach, wiele prób, nie mamy dostępu do internetu - telewizor 90-letniej babci. Toshiba 32LA2063DG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krosnoludek Opublikowano 18 Czerwca Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca Thomsona produkuje TCL ? Bo Toshiba i JVC to produkty Vestel Kto Sharpa produkuje? Tu też piszą o problemie na Thomsonie: https://hdtv.com.pl/threads/thomson-40fe5606-brak-dzwieku.157542/#post-1713580 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregory1 Opublikowano 18 Czerwca Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca No! w końcu udało mi się uzyskać stały dźwięk na TVP1 i TVP2. Po wgraniu i uruchomieniu aplikacji Live Channels należy na pilocie wcisnąć przycisk Menu i na ekranie wybrać opcje TV następnie wybrać wiele kanałów audio i z pośród pięciu ścieżek dźwięku trzeba zaznaczyć polski (liczba kanałów 4) i przełączyć na inny kanał (przełączenie na inny kanał powoduje aktywację i stałe zapamiętanie tego ustawienia ścieżki dźwięku). Ta instrukcja dotyczy Telewizora Toshiba 32LA3B63DG wraz z pilotem Toshiba CT-8556! Powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WebMat Opublikowano 18 Czerwca Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca (edytowane) Od razu napiszę, że mogę się mylić w tej sprawie i jest to jedynie moje podejrzenie na podstawie podawanych modeli. Problem dotyczy najnowszych i stosunkowo małych telewizorów Full HD. Czy te telewizory według specyfikacji miały wspierać AC-4? Zwróćcie uwagę, że niezgodny telewizor czy dekoder po prostu całkowicie ignoruje ścieżkę AC-4, jakby jej nie było. Z kolei te telewizory widzą tę ścieżkę, dają opcje do wyboru, wchodzą w nie, a ostatecznie nie ma w ogóle dźwięku. Według mnie producenci tych telewizorów wgrywają jedno, wspólne oprogramowanie, niezależnie od tego czy telewizor obsługuje AC-4 czy nie. Na telewizorach 4K za pewne jest dźwięk i to pewnie sprawdzali (zgodnie z wymaganiami). Z kolei tańsze telewizory Full HD nie mają odpowiedniego chipu na płycie głównej, ale dostają komendy od oprogramowania tak, jakby on tam był. I tego nikt pewnie nie sprawdził (jakie to daje reperkusje w praktyce). Przez taki prosty błąd producent zrobił sobie niezły problem i być może zablokował rozwój tej technologii. Bo będzie to dotyczyło wszystkich państw na świecie, gdzie te telewizory były sprzedawane. Edytowane 18 Czerwca przez WebMat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radeon37 Opublikowano 19 Czerwca Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca W dniu 17.06.2024 o 18:11, Anita Kaźmierska napisał(a): Poniżej informacja, jaką otrzymałam od TVP, która może pomóc w rozwiązaniu problemu z dźwiękiem u niektórych użytkowników: Jeśli ktoś z Was nadal ma problem, to podajcie proszę konkretne modele. ChiQ L40H7C dalej problem z dźwiękiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dvbtowiec Opublikowano 19 Czerwca Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 6 godzin temu, WebMat napisał(a): Od razu napiszę, że mogę się mylić w tej sprawie i jest to jedynie moje podejrzenie na podstawie podawanych modeli. Problem dotyczy najnowszych i stosunkowo małych telewizorów Full HD. Czy te telewizory według specyfikacji miały wspierać AC-4? Nie miały wspierać. Specyfikacja przewidywała AC4 tylko dla telewizorów 4K. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukaszo Opublikowano 19 Czerwca Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 11 godzin temu, Krosnoludek napisał(a): Thomsona produkuje TCL ? Bo Toshiba i JVC to produkty Vestel Kto Sharpa produkuje? Tu też piszą o problemie na Thomsonie: https://hdtv.com.pl/threads/thomson-40fe5606-brak-dzwieku.157542/#post-1713580 Sharpa przejął Vestel również. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dvbtowiec Opublikowano 19 Czerwca Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca (edytowane) No i z tych linków wszystko jasne. Problemy są na telewizorach FHD, które nie obsługują i nie mają obsługiwać AC-4. Jeśli któryś obsługuje to nadzwyczajna hojność ze strony producenta, że wyszedł ponad specyfikację. Zatem nic dziwnego że dźwięku nie ma. Producenci nie przewidzieli sytuacji w oprogramowaniu że ktoś udostępni AC-4 w kanałach HD, bo do tej pory mówiło się wyłącznie o UHD + AC-4. Oprogramowanie rozpoznaje dźwięk AC-4 i domyślnie ustawia najlepszy kodek, a nie ma obsługi sprzętowej aby ten dźwięk uruchomić. Zapewne to oprogramowanie jest identyczne dla każdego modelu, a to co jest w nim uruchamiane, jest zależne od producenta lub nadawcy. Nie ma różnych wersji np. Android TV, czy Google TV. Jedyne co tu producenci powinni zrobić, to zaktualizować oprogramowanie, aby ignorowało ścieżkę AC-4. Tyle że to już w zasadzie ich dobra wola. Choć zależeć może na tym TVP i jako silny podmiot na rynku może wpłynąć na producentów, aby taką łatkę zrobili w swoich modelach FHD. Czas pokaże. Edytowane 19 Czerwca przez dvbtowiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
A&G Opublikowano 19 Czerwca Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca W dniu 17.06.2024 o 18:11, Anita Kaźmierska napisał(a): Jeśli ktoś z Was nadal ma problem, to podajcie proszę konkretne modele. SHARP 40BL5EA UHD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 19 Czerwca Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca Już widzę jak producenci aktualizują soft pod TVP Tym bardziej, że za miesiąc ścieżka zniknie i problem sam się rozwiąże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dvbtowiec Opublikowano 19 Czerwca Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca Też tak przypuszczam że będzie to na zasadzie odsuwania problemu komunikatami typu, pracujemy nad rozwiązaniem problemu, a za miesiąc pyk problem się sam rozwiąże i wszyscy o nim zapomną na 2 lata To doświadczenie uczy kupujących jednego, jeśli mają budżet lepiej zainwestować w telewizor 4K, aby mieć jak najmniej problemów z kompatybilnością usług. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swordfish Opublikowano 19 Czerwca Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca Najgorzej mają osoby starsze, które nie wiedzą, że mają opcje zmiany ścieżki dźwiękowej na pilocie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
A&G Opublikowano 19 Czerwca Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca Dokładnie tak jest. Ja robię "pstryk" i dźwięk jest, ale moi rodzice nabawiliby się tylko palpitacji serca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swordfish Opublikowano 19 Czerwca Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca (edytowane) Starsi widzowie lub tacy mniej biegli technicznie mogą oglądać telewizję w dziwnych formatach i w gorszej jakości. Popularny dekoder skymaster ma błąd techniczny polegającym na częstym cofaniu ustawienia do najniższej jakości 576i. Starszym osobom w mojej rodzinie jakoś nie przeszkadza oglądanie "mydła", gdy wystarczy kliknąć parę razy klawisz HDMI i ustawić na wyraźniejsze 1080p. Dla nich istnieją tylko klawisze ON/OFF, volume i zmiana kanału. A gdy przypadkiem przestawią w telewizorze źródło sygnału HDMI na inny, to zaczynają się hece, bo odbiornik się popsuł. Albo jak wchodzą w aplikacje i opcje smart lub włączą przypadkiem klawisz YouTube lub Netflix. Nie wiedzą jak cofnąć się do sygnału tv. Edytowane 19 Czerwca przez swordfish 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregory1 Opublikowano 19 Czerwca Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca No a jak się ma ta sprawa z brakiem dźwięku na TVP1 i TVP2 jeżeli chodzi o zewnętrzne dekodery z DVBT-2? Ja mam tani dekoder Esperanza kupiony w markecie i żadnych problemów z dźwiękiem nie mam. A swoją drogą TVP chciało uatrakcyjnić mecze ale tylko tym co odbierają TV z nadajników naziemnych i mają telewizory przystosowane do dźwięku AC-4. Dzisiaj rozmawiałem na ten temat w sklepie z telewizorami i powiedzieli że co chwilę przychodzą ludzie i mówią o tym problemie braku dźwięku. To są absurdy naszej rzeczywistości wygląda na to że przynajmniej kilkaset tysięcy ludzi w kraju ma z tym kłopot. Jeszcze raz polecam zainstalowanie aplikacji Live Channel to przywróci stały dźwięk na TVP1 i TVP2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanielK Opublikowano 19 Czerwca Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca Dla starszych użytkowników ludzie kupują dekodery. Po prostu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dvbtowiec Opublikowano 19 Czerwca Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 30 minut temu, gregory1 napisał(a): No a jak się ma ta sprawa z brakiem dźwięku na TVP1 i TVP2 jeżeli chodzi o zewnętrzne dekodery z DVBT-2? Ja mam tani dekoder Esperanza kupiony w markecie i żadnych problemów z dźwiękiem nie mam. Tanie dekodery nie mają obsługi AC-4, zatem jedynymi ścieżkami są te z AC-3 i dlatego dźwięk jest. 31 minut temu, gregory1 napisał(a): A swoją drogą TVP chciało uatrakcyjnić mecze ale tylko tym co odbierają TV z nadajników naziemnych i mają telewizory przystosowane do dźwięku AC-4. To już wina producentów. Poszli na skróty i w telewizorach FHD nie zabezpieczyli się na wypadek pojawienia się ścieżki AC-4. Każdy może ręcznie zmienić na AC-3 i dźwięk jest, ale nie każdy wie że jest taka możliwość i jak to zrobić. 32 minuty temu, gregory1 napisał(a): To są absurdy naszej rzeczywistości wygląda na to że przynajmniej kilkaset tysięcy ludzi w kraju ma z tym kłopot. Tego nie wiemy jaka jest tego skala. Osoby które mają dekodery a takich jest większość, nie odczuwa problemu. W zdecydowanej większości nie odczuwają problemu także osoby z telewizorami 4K, poza nielicznymi wyjątkami jak się okazuje. Problemem są wyłącznie niedopracowane softwarowo telewizory Full HD, bo one miały nie obsługiwać ścieżek AC-4. I tu piłeczka wyłącznie do producentów telewizorów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swordfish Opublikowano 19 Czerwca Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca (edytowane) W dekoderze Skymaster mam tylko dwie ścieżki dźwiękowe - zwykły Polski i audiodeskrypcja aux. Na wszystkich jest dźwięk. Nie ma ścieżki z samym stadionem. Problem na tanim chińczyku nie występuje. Problem ewidentnie na wybranym sprzęcie. Odbiorca proszony o sprawdzenie w instrukcji obsługi jak może zmieniać ścieżki dźwiękowe. Swoją drogą, to nigdy żaden użytkownik nie zgłaszał problemu, że włącza mu się audiodeskrypcja na filmach lub ma dźwięk w oryginale? Widzowie przyjmowali problem na klatę i nie zmieniali dźwięku audio? Dopiero jak jest cisza, pojawia się im problem? Edytowane 19 Czerwca przez swordfish Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.