Jump to content

WebMat

Users
  • Content Count

    113
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

37 Dobra

About WebMat

  • Rank
    Amator

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. To jak temat poszedł trochę w stronę analizy rynku kanałów muzycznych, to ja zaproponuję coś, czego pewnie nigdy w Polsce nie będzie. Płatny kanał, może być nawet dodatkowo płatny za 5-10 zł/mc, gdzie leciałyby koncerty typu Pink Floyd, Rolling Stones, Metallica, Tina Turner, Electric Light Orchestra, Rammstein, Genesis, Peter Gabriel, jacyś współcześni artyści, także polscy, może trochę Jazzu. To ma być dobra muzyka, ale jednak w jakimś stopniu popularna. Oprócz tego dokumenty, wywiady, magazyny. W każdy piątek i sobotę wieczorem powinny być premiery. Takie coś powinno uruchomić CANAL+ roboczo jako CANAL+ Muzyka i dodać do tego droższego pakietu 10xC+. Wtedy na pewno w końcu byłby sens dopłaty 10 zł do tych kanałów. Znając życie CANAL+ tego nie zrobi, nie zrobi też tego TVP. Doceniam, że w C+ czy TVP Kultura czasami coś rzucą, ale to jest jeszcze za mało. Podejrzewam, że @STARS.TV także nie będzie zainteresowane ze względu na duże początkowe koszty projektu, może być potrzebny efekt skali, ale jakby co sprzedaje pomysł za darmo. Jeszcze teraz w pandemii taki kanał szczególnie byłby potrzebny. Mogliby się załapać jacyś polscy artyści, bardziej wyrafinowani, ale z drugiej strony popularni, którzy mogliby też wykonywać występy na żywo. W przypadku szerszej dostępności jest też możliwość lokowania produktu na zasadzie Męskiego Grania Żywca itp. Tutaj nie można powiedzieć, że można to znaleźć w Internecie. Na YouTubie jeżeli cokolwiek jest, to są to pojedyncze utwory, w słabej jakości. Nie nadaje się to do puszczenia w salonie na kinie domowym na piątkowy wieczór przez 1-2 godziny. Jeśli są jakieś dokumenty przez kogoś wrzucone to często bez polskich napisów. Też trzeba wiedzieć czego szukać, kanał linearny zawsze narzuci jakiś wybór. Nie jest to więc ta sama sytuacja, co z klasycznymi, otwartymi stacjami muzycznymi. Na razie pozostaje nagrywanie koncertów z niemieckiego 3sat lub francusko-niemieckiego Arte. Oni jakoś nie mają problemów czy zahamowań i potrafią puścić w telewizji publicznej Black Sabbath czy nawet dużo cięższe brzmienie (choć Slipknot czy Sepultura to już nie dla mnie). Puszczą też U2 czy Arianę Grande, aby każdy mógł znaleźć coś dla siebie. No i oczywiście pozostaje też Blu-ray z konkretnymi tytułami. Kiedyś myślałem, że czymś takim trochę będzie MTVN HD (teraz MTV Live HD). Był tam program World Stage, gdzie ponad 10 lat temu leciały fajnie koncerty. Przez chwilę wyglądało to trochę jak dawne MTV Europe. Teraz boję się tam nawet zaglądać. TVN24 też na początku operatorzy wyśmiali, że chce pobierać opłaty za kanał informacyjny. Teraz jest to kanał o najwyższej oglądalności wśród płatnych oraz istotna siła napędowa pay-tv w Polsce. Może nie taka sama skala, ale przykład dobitnie pokazujący talent biznesowy osób, które potrafią odczytywać rynek, lokalne uwarunkowania czy otoczenie biznesowe. W opozycji do tych, którzy kopiują bez zastanowienia rozwiązania z Zachodu w skali 1:1.
  2. @MartinFC O Borku pewnie możemy zapomnieć ze względu na Kanał Sportowy. Pamiętajmy, że z tych powodów odszedł z C+ Tomasz Smokowski.
  3. WebMat

    TVP Polonia

    @ciastek Jest, jest mniejsze. Obecnie najlepszy rozmiar ze wszystkich z TVP. Ja mam wrażenie, że oni te loga ekranowe na oko wrzucają. Bo każda antena nie tylko stosuje inne wymiary, to jeszcze na każdej antenie są one umieszczone w nieco innych miejscach. @Sentence Też się nad tym przez wiele lat zastanawiałem. Jedyna sensowna odpowiedź, która przychodzi mi do głowy, to jakieś niezrozumiałe ograniczenia playout'u, których nie są w stanie kreatywnie przeskoczyć. Ja podejrzewam, że oni nie tyle zmniejszyli dzisiaj logo, co po prostu przeszli na nowy playout z obsługą rozdzielczości HD. Prawdopodobnie od dzisiaj TVP Polonia niejako "generuje" już obraz w HD, tylko gdzieś na "łączach" rozdzielczość spada jeszcze do SD, jak ma to miejsce z TVP Kultura na satelicie. Edit: Nie wiem czy już tak było wcześniej, ale na tvpstream.tvp.pl TVP Polonia ma dostępną najwyższą jakość 1080p. Ale gołym okiem widać, że to nie jest jeszcze HD.
  4. Nie do Netii, tylko do marki Netii. Pisałem o markach. Chyba nie pomylę się, jeśli napiszę, że wyłączne prawa do marki Netia ma spółka Netia SA, której większościowym udziałowcem jest Cyfrowy Polsat. Zatem żaden zewnętrzny podmiot wobec Netia SA nie ma praw do marki Netia. Wszystko się zgadza.
  5. Zgadza się, wszyscy znamy stosunek ZSŻ do brandingu. Jedyny przeprowadzony rebranding, który przychodzi mi na myśl, to zmiana marki Invest Banku na Plus Bank. Jest jednak jedna istotna różnica. Tak jak Cyfrowy Polsat jako właściciel ma wyłączne prawa do marek Polsatu, Plusa, Netii, Ipli, Interii, smartDOM itp., tak nie jest właścicielem marki Eleven. Wszystko więc zależy od tego jakie są warunki umowy. A te mogą umożliwiać korzystanie z marki na dany okres (np. kilku lat). No ciekawe jak to rozwiążą.
  6. @Marko 345 Wszystko prawda, jest więcej miejsca na transponderze. Nie wiemy jednak czy na pewno płacą teraz mniej. Przypadek TVP Polonia pokazuje, że podobna zmiana na DVB-S2/MPEG-4 nie wpłynęła na roczne koszty. Tym bardziej, że cena nie dotyczy jedynie pojemności na satelicie, ale kompleksowej usługi związanej z obróbką sygnału, uplinkiem itp. Myślę, że z racji dużej ilości miejsca w przypadku ewentualnych negocjacji Astra prędzej zaoferuje TV Trwam lepsze warunki techniczne za te same pieniądze. Zgadzam się z tym, że TV Trwam musi liczyć się z każdą złotówką. Dla mnie to w ogóle jest nieprawdopodobne, że przez tyle lat udało się im utrzymać. Szczególnie, że przez wiele lat byli odcięci od różnego typu państwowych subwencji.
  7. To jest ciekawe jak będzie wyglądać przyszłość tego brandu w Polsce w kontekście zmiany właściciela. Taka neutralna marka jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Można podejrzewać, że zmiana nazwy nastąpi, gdy Polsat będzie zmuszony do dokonywania opłat za wykorzystywanie marki Eleven. Gdyby tak się stało lepszym pomysłem byłoby wymyślenie czegoś nowego, a nie włączanie tego bezpośrednio do Polsatu. Gdyby była taka konieczność, to zachowałbym niezależność wobec Polsatu i starałbym się podciągnąć nazwę pod marki internetowe. Szukałbym gdzieś w tym obszarze: Ipla, Interia, nowa platforma OTT CP i TVN Discovery. Po co tworzyć kolejną kompozycję typu Polsat Sport Super Extra 1, jak można grać sobie na dwóch fortepianach i promować przy okazji działalność internetową np. pod marką Interia Sport czy Ipla Sport itp.
  8. @exmartino No tak, fajny dodatek dla odbierających wyłącznie DVB-T. Szczególnie, gdy ktoś ma już gotową instalację satelitarną. Ja z kanałów FTA na satelicie najbardziej sobie cenię kanały niemieckie, ostatnio na 3sat HD leciał najnowszy koncert Black Sabbath oraz dokument o Ozzym. Oni to puszczają w publicznej telewizji! U nas, zapomnij... nawet w płatnych kanałach. A w twoim niezależnym dekoderze można sobie połączyć listę kanałów DVB-T z kanałami z SAT? Czy jest jak w telewizorach Samsunga, że trzeba zmieniać typ listy w menu i są osobne numeracje? Aby trzymać się wątku: dawniej, w pierwszych latach działalności, widzowie tej telewizji, którzy nie mieli kablówki kupowali dekoder z anteną satelitarną i ustawiali ją na Astrę tylko dla Trwamu. Pewnie tacy widzowie po 2014 przeszli na DVB-T.
  9. Może źle się wyraziłem. Miałem na myśli po prostu osoby, które przez satelitę oglądają tylko i wyłącznie niekodowane kanały na niededykowanym tunerze i nie są klientami żadnej platformy, także prepaid. Myślę, że oni już dawno przerzucili się na DVB-T, gdzie również jest TV Trwam. Z Polski z satelity odbierają Ci oglądający TV Trwam, dla których satelita jest głównym źródłem sygnału (sądzę po sygnaturce, że należysz do tej grupy). A jak wiemy Ci już dawno mają odpowiednie dekodery DVB-S2. Czyli po prostu po tej jakże głębokiej analizie można podsumować, że mogli zrobić taką zmianę, bo 99% polskich odbiorców jest na nią przygotowana. Jeżeli kogoś może to dotknąć, to ewentualnie niektórych wieloletnich polonusów z Niemiec, którzy wpłacają datki z zagranicy. Może się mylę, ale koszty chyba są takie same. Bitrate jest na razie taki sam, chyba że coś się później zmieni. A podejrzewam, że rozliczają się na podstawie tego parametru, a nie ilości zajętych MHz-ów. 3 Mbit/s w MPEG4 to dużo jak na kanał SD. Jeśli jakość się z czasem nie obniży, to myślę, że do dwóch lat podbiją rozdzielczość do HD, gdyż pewnie koncesja wymusi jej wprowadzenie w DVB-T2.
  10. Ten fragment programu od 4:16 to prawdziwa perełka. Co by nie mówić bardzo dobrze wykpiono już na samym początku absurdalność tych oznaczeń. Chyba bali się KRRiT, bo ja bym w materiale z kobietą zasłonił cały ekran tymi trójkątami i wtedy pozwolił się jej rozebrać do końca. Parę miesięcy później program zniknął z anteny, a z tym kolorowym badziewiem męczymy się do dziś. To już naprawdę czas, żeby w końcu coś zrobić z tymi oznaczeniami. Moja propozycja jest taka, aby wprowadzić obowiązek tytułowania programów w EPG na zasadzie "[wiek] Tytuł programu", np. "[16+] Chłopaki nie płaczą" itp. Z kolei oznaczenia na ekranie stosować tylko w pierwszych sekundach programu i po przerwach reklamowych. Ewentualnie pozostawić obowiązek wyświetlania przez cały program tylko na filmach i tylko dla najwyższych oznaczeń 16+ i 18+. Tytuł programu wyświetla się u 90% odbiorców podczas przełączania przez kilka sekund, nie trzeba narzucać jakiś wymyślnych modyfikacji oprogramowania w dekoderach/telewizorach. Jeśli EPG raz na pół roku padnie, albo jakiś telewizor nie wyświetla tytułu programu przy przełączaniu to już trudno. Naprawdę w dobie powszechnej pornografii to i tak jest śmieszna walka. Argument, który może się spodobać KRRiT, to to, że być może będzie można przekonać nadawców polskojęzycznych kanałów na zagranicznej licencji do dobrowolnego stosowania takich oznaczeń w EPG. @Pepek94 Przekonywanie Konfederacji czy jakiejkolwiek innej opozycyjnej partii może utopić taki projekt. Wiem, że może wydawać się, że najłatwiej dotrzeć z przekazem do takiej partii i ona prawdopodobnie najchętniej się tym zajmie. Z tym, że jej celem nie jest rozwiązanie sprawy, tylko wykorzystanie jej do celów politycznych. Paradoksalnie będą chcieli, aby rządzący zablokowali taki projekt, aby zyskać kilkadziesiąt tysięcy głosów więcej poparcia. Mogę się oczywiście mylić, ale sądzę, że tak by się to skończyło. Trzeba taki postulać kierować chcąc nie chcąc do rządzących, bo to oni sprawują kontrolę nad odpowiednimi instrumentami prawnymi. Należy stosować rozsądne argumenty. Wykazać, że telewizja traci na atrakcyjności także przez takie wydawać by się mogło niemające wpływu, przestarzałe regulacje na rzecz zagranicznych serwisów strumieniowych wideo. Przy okazji należało by znieść nakaz stosowania logo ekranowego. Obecnie z tego, co wiem jest taki obowiązek, co jest kompletnym nieporozumieniem. Fajnie byłoby się nawet pokusić o unormowanie np. maksymalnej wielkości logo, wymuszenie wersji monochromatycznej o maksymalnym procentowym pokryciu. Tak, aby nadawcy przestali wykorzystywać logo do darmowej promocji marki. Ma to być co najwyżej lekki znak wodny.
  11. No tak, ale analizujemy tutaj punkt widzenia danego nadawcy, a nie konsumenta, w dodatku świadomego. Znaczna większość użytkowników nie korzysta z tej możliwości, dlatego z puntu widzenia TVP ich pozycja w CP jest dużo gorsza. Możliwe. Kurski mówił kiedyś w jakimś wywiadzie, że to skandal, że TVP nie ma swojego transpondera. Sprawa ucichła, więc prawdopodobnie taki układ dla TVP jest bardziej opłacalny. Choć tak naprawdę nie wiemy jakie są warunki umów.
  12. Bodaj ostatni polskojęzyczny kanał w DVB-S. Nie wiem czy ktokolwiek z oglądających w Polsce odbiera jeszcze TV Trwam z satelity, nie będąc abonentem PC+ czy CP, ale na pewno ostatnie niedobitki z kraju czy Europy będą musiały wymienić dekodery. Ciekawe czy to presja ze strony Astry, aby zwolnić transponder w DVB-S czy chęć przejścia na HD ze strony nadawcy. Na ten moment teoretycznie jakość powinna być lepsza ze względu na bardziej wydajne kodowanie przy zbliżonym bitrate'cie.
  13. To bardzo dobrze. 👍 Widać, że dobrze macie to przeanalizowane, bo właśnie myślałem o pierwszej 50-tce, do Cinemaxów. Przykładowo kanał 88. niby byłby lepszy, ale nie zrobiłby rewolucji przy takiej tematyce stacji. Podejrzewam, że konkurencja trzyma i będzie trzymać te kanały tylko po to, aby właśnie utrzymać pozyc_jonowanie i zasięg u operatorów. Ale może stanie się cud i nastąpi czystka tych pół-dubli. Czego wam życzę.
  14. Tylko weźcie pod uwagę, że w PC+ TVP ma miejsca 11-19, gdzie są ich kanały. Wbrew pozorom to jest bardzo dobra pozycja. Cała gama tematycznych kanałów TVP ma podbite oglądalności, za pewne w innej sytuacji byłyby one pochowane gdzieś na odległych miejscach w grupach tematycznych. W pierwszej dwudziestce TVP ma najwięcej kanałów, w pierwszej trzydziestce stanowią 1/3 kanałów, tyle co TVN. To jest oczywiście spuścizna po n, w zasadzie kontynuacja tamtej listy. Swego czasu TVP miała bardzo dobre relacje z n-ką. Bywało, że nowe kanały TVP trafiały tam na czasową wyłączność. Dlatego podbijając na maxa pozycję TVN-ów nie chcieli robić krzywdy TVP, stąd taka rekompensata. Znacznie gorszą pozycję ma TVP w Cyfrowym Polsacie. Tam listę projektowała małpa, w dodatku wredna.
  15. @PowerTV A czy jest jakakolwiek możliwość przesunięcia kanału na lepszą pozycję w ofercie PC+? Jestem przekonany, że z 80-90% abonentów nawet nie jest świadoma, że w ogóle taki kanał istnieje. Ostatnio przy okazji B24 przypomniałem sobie, że istnieje coś takiego jak TV Republika, nieco dalej, bo na kanale 217. Pomijam tutaj kwestię braku wolnych miejsc, powiedzmy że takowe by się pojawiło. W kablówkach nie ma tego problemu, bo tam zazwyczaj jest grupa kanałów informacyjno-publicystycznych i na tym rzeczywiście można coś budować, będąc przy Polsat News czy TVN24 BiS.
×
×
  • Create New...