MQo Opublikowano 10 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2022 (edytowane) Witam, Mam taką sytuację, że po raz trzeci został mi włączony NETFLIX w Canal+ bez mojej wiedzy. Za każdym razem zrobił to ktoś z zagranicy. Za pierwszym razem nie sprawdzałem, ale za drugim konto założył ktoś z Tunezji (sprawdziłem email). Dokładnie miesiąc temu sytuacja miała miejsce po raz trzeci i zrobił to ktoś z Francji. Do tej pory moje zgłoszenia reklamacyjne były rozpatrywane pozytywnie. Tym razem dostałem odpowiedź negatywną. W treści otrzymałem informacje, że sam aktywowałem Netflixa z poziomu dekodera. Postanowiłem sprawdzić to na tv. No i faktycznie konto założone, wszystko w języku francuskim. Do tego 5 użytkowników. Sprawdzam adres email. Oczywiście nie jest to mój adres. Powie mi ktoś jak to jest możliwe żeby ktoś aktywował taką usługę z zagranicy, przez dekoder, i żebym nie otrzymał żadnej informacji na maila czy sms że takie coś ma miejsce. Swego czasu było zagrożenie wyciekiem danych z C+, ale oni oczywiście nie przyznali się do tego, że coś wykradli. Zdecydowanie wykradli bo co chwile jestem przykładem. Dodam, że po pierwszym włamie używałem hasła wygenerowanego przez program i logowałem się z bezpiecznego urządzenia. Miał ktoś podobną sytuację? Proszę o podpowiedź co mam z tym zrobić teraz bo ręce mi opadają. Edytowane 10 Marca 2022 przez MQo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dvbtowiec Opublikowano 10 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2022 Zmieniasz hasło pa każdym takim incydencie do konta? Może któraś z aplikacji ma dziurę i przez nią następuje włamanie. Sprawdź co masz zainstalowane z aplikacji ze sklepu na dekoderze i odinstaluj co jest zbędne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MQo Opublikowano 10 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2022 (edytowane) 4 godziny temu, dvbtowiec napisał: Zmieniasz hasło pa każdym takim incydencie do konta? Tak, hasła były zmieniane na takie z generatora haseł. Teraz nastąpił atak z poziomu dekodera (albo tak to tłumaczą sobie). Nie mam żadnych aplikacji na dekoderze. Ja myślę, że to jest gruba sprawa i pracownicy c+ w polsce i we francji mają dostępy do naszych kont i handlują tym. Po prostu. Chyba będę musiał sprawę zgłosić do UKE. Edytowane 10 Marca 2022 przez Kiler Nie cytujemy ostatniej wypowiedzi w całości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaś Fasola Opublikowano 10 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2022 Ktoś tutaj niedawno opisywał podobny przypadek. Dekoder podłączony do internetu to łatwy cel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawelTSW Opublikowano 10 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2022 1 minutę temu, Jaś Fasola napisał: Dekoder podłączony do internetu to łatwy cel. Na pewno za natem to łatwy cel? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
regedit32 Opublikowano 10 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2022 (edytowane) Wątpię, żeby ktoś włamał się z poziomu dekodera. Raczej obstawiałbym zawirusowany komputer, na którym ustawiasz nowe hasło i cały czas jest widoczne (wysyłane) dla niepowołanych osób. Na Twoim miejscu: 1. Zainstalowałbym program antywirusowy z firewallem, chociaż jakiś darmowy i wykonał pełne skanowanie dysku, 2. Zresetowałbym do ustawień fabrycznych urządzenie smart tv z którego korzystasz (być może masz tam zainstalowaną jakąś nietypową "dziwną" aplikację, która udostepnia dane tam, gdzie nie trzeba. Instaluj tylko popularne, zaufane aplikacje. 3. Zmiana hasła i skonfigurowanie od nowa smart tv/komputerze. Jakoś to hasło musi wyciekać. Jeśli jest trudne do odgadnięcia to: 1. Albo masz keylogera bądź innego wirusa, 2. Korzystasz z niezabezpieczonej sieci wifi, torrentów gdzie oprócz plików ściągnęło się coś jeszcze, "dziwnych" programów i narzędzi które mogą udawać swoje działanie (np. optymalizować dysk, działanie systemu itp) a w rzeczywistości takimi nie są, 3. Ktoś z kimś dzielisz konto ma któryś ze wspomnianych problemów, 4. Nieuważnie korzystasz ze stron z treściami dla dorosłych, gdzie często próbują instalować się jakieś wtyczki i "ciekawe" rzeczy. Raczej nie obstawiałbym dekodera. Tutaj ludzie skarżą się na wykupywanie usługi Netflix u innego francuskiego operatora. Nawet odpowiedzi ze strony operatora takie same (ktoś aktywował za pomocą dekodera) - może to taka francuska tradycja https://www.assistance.bouyguestelecom.fr/s/forum/question/0D5080000BVfg2ICQR/abonnement-netflix-à-mon-insu-pour-la-2ème-fois-comment-me-faire-rembourser Korzystasz z jakiego operatora? Router własny czy użyczony? Edytowane 10 Marca 2022 przez regedit32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MQo Opublikowano 10 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2022 (edytowane) 3 godziny temu, regedit32 napisał: Wątpię, żeby ktoś włamał się z poziomu dekodera. Raczej obstawiałbym zawirusowany komputer, na którym ustawiasz nowe hasło i cały czas jest widoczne (wysyłane) dla niepowołanych osób. Watpie żeby ktoś miał dostęp do haseł bo z tego samego komputera korzystam z kont bankowych i innych. I tam nie ma problemu. Dekoder główny jest podpiety do internetu cały czas przez multiswitcha. Wifi zabezpieczona mocnym haslem. Światłowód z Orange. Router Funbox 6. Z reklamacji c+ powiedzieli że ktoś to zrobił z poziomu dekodera. Tylko dlaczego nie przyszło żadne powiadomienie? Dziwne ze nie włączają sobie jeszcze HBO Go tylko samego Netflixa. Edytowane 10 Marca 2022 przez Kiler Nie cytujemy ostatniej wypowiedzi w całości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
regedit32 Opublikowano 10 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2022 Ciekawe. Tez korzystam z Orange i też mam dekoder podłączony nawet do starego Funboxa 3. U mnie z takim problemem sie nie spotkałem. Nie da się jakoś zablokować aktywacji z poziomu infolinii? Ewentualnie może jakaś kontrola rodzicielska, która uniemożliwi wejście do menu, zmiana kodu na dekoderze. Sprawa ciekawa. Musi być jakiś ciekawy patent, przecież konto same się nie założyło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.STech Opublikowano 10 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2022 (edytowane) Jak c+ napisało ci, że z poziomu dekodera to znaczy, że ktoś na dekoderze ci to przeklikał (pilotem). Oni mają podgląd do tego co jest robione na dekoderze, więc śmiało zgłaszaj do UKE jeśli uważasz, że żaden członek rodziny ci tego nie włączył. Edytowane 10 Marca 2022 przez Dr.STech Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł 68 Opublikowano 10 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2022 Na stronie Canal Plus, napisano że aktywacja Netflix jest tylko przez internetowe konto abonenta. Przez dekoder tylko logowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MQo Opublikowano 10 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2022 2 minuty temu, Dr.STech napisał: Jak c+ napisało ci, że z poziomu dekodera to znaczy, że ktoś na dekoderze ci to przeklikał (pilotem). Oni mają podgląd do tego co jest robione na dekoderze, więc śmiało zgłaszaj do UKE jeśli uważasz, że żaden członek rodziny ci tego nie włączył. Z dekodera głównego korzysta ojciec w salonie. Reszta urządzeń jest w multi roomie. On by nie przeszedł procesu aktywacji bo ktoś podał adres e-mail który nie należy do mnie. Sprawdziłem to konto. Jest w języku francuskim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bgmnt Opublikowano 10 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2022 Tutaj warto sprawdzić maila i hasło: https://haveibeenpwned.com/ Będzie widać czy gdzieś wyciekło. Oszuści potem z takimi kombinacjami chodzą po różnych stronach i weryfikują czy dane działaja. A C+ beknie za brak 2FA (chociażby w postaci SMSa z kodem) przy aktywowaniu takich usług wcześniej czy później. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MQo Opublikowano 10 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2022 1 minutę temu, Paweł 68 napisał: Na stronie Canal Plus, napisano że aktywacja Netflix jest tylko przez internetowe konto abonenta. Przez dekoder tylko logowanie. No widzisz. Oni mają dostęp do dekoderów i robią ludzi w [beep]***. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.STech Opublikowano 10 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2022 (edytowane) tylko w strefie canal+ jest 2FA od kilku miesięcy. Np. wczoraj włączałem HBO MAX i dostałem kod na SMSa Edytowane 10 Marca 2022 przez Dr.STech Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MQo Opublikowano 10 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2022 W c+ się nie idzie normalnie dodzwonić do kogoś ogarniętego w tego typu sprawach. Na infolinii kiedyś odebrała babka która mogła tylko przyjąć reklamacje. Totalnie się nie znała na niczym innym. Jak jej mówię że zdarzyło się to już 3 raz i co z tym teraz zrobimy to nie wiedziała co. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrekj66 Opublikowano 10 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2022 u mnie drugi raz podczas 3 misiecy ten sam problem. Teraz t uznali reklamacje dodatkowo poprosiłem ich o permanentne zablokowanie możliwości łączenia netflixa z platforma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MQo Opublikowano 10 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2022 Sprawa rozwiazana narazie na poziomie NETFLIX. Pozniej przedstawie szczegoly. Są interesujące... Po wczorajszej interwencji u konsultanta NETFLIX, otrzymałem od nich informacje, że ostatnio bardzo dużo mają zgłoszeń od abonentów C+ którym ktoś zakłada konta Netflix na ich umowę. C+ podobno nie widzi problemu ze swojej strony. Moje konto zostało już anulowane, ale z historii można się dowiedzieć że aktywacja nastąpiła z poziomu dekodera. Konto było używane w Madagaskarze. W czasie mojej rozmowy ten c*** oglądał sobie w najlepsze jakiś film na mój koszt. Zgłosiłem reklamacje ponownie, z dowodami. Czekam na informacje zwrotną. Chcę tą sprawę zgłosić do jakiejś instytucji która mogła by się przyjrzeć temu jak widać dość popularnemu w ostatnim czasie problemowi. UKE powiedzieli żebym na policje zgłosił. Hmmm ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LorDx Opublikowano 11 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2022 Zmiana hasła na bardzo silne to podstawa, do tego zakaz korzystania z VPN na sieci gdzie masz dekoder, nad routerem operatora też nie masz całkowitej kontroli, zawsze zostawiają sobie furtkę do zalogowania, typu orange spot dla każdego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel6666 Opublikowano 11 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2022 Zamawiasz a potem się pieklisz i się żalisz. Może dzieciaki ci zamawiają. Nie ma takiej możliwości, by ktoś komuś coś zamawiał. Pierdy piszesz , może byłeś wczorajszy i zapomniałeś co zamawiasz i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grreg2084 Opublikowano 11 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2022 17 godzin temu, MQo napisał: Konto było używane w Madagaskarze. W czasie mojej rozmowy ten c*** oglądał sobie w najlepsze jakiś film na mój koszt. Zgłosiłem reklamacje ponownie, z dowodami. Czekam na informacje zwrotną. Z całym szacunkiem, ale ta Twoja historia wygląda na mocno naciąganą. Co szczególnie potwierdza poniższy Twój wpis: 20 godzin temu, MQo napisał: Ja myślę, że to jest gruba sprawa i pracownicy c+ w polsce i we francji mają dostępy do naszych kont i handlują tym. Można odnieść wrażenie, że coś "nawyrabiałeś" i za wszelką cenę - pod zmyślonym pretekstem - próbujesz odkręcić temat (ewentualnie może chodzić o kogoś z Twojej rodziny). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaś Fasola Opublikowano 11 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2022 W dniu 10.03.2022 o 15:19, MQo napisał: Dokładnie miesiąc temu sytuacja miała miejsce po raz trzeci i zrobił to ktoś z Francji. W dniu 10.03.2022 o 18:44, MQo napisał: Konto było używane w Madagaskarze. W czasie mojej rozmowy ten c*** oglądał sobie w najlepsze jakiś film na mój koszt. Żadnej logiki w tym nie ma. Francja i Madagaskar? To się nie klei. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MQo Opublikowano 11 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2022 (edytowane) A wy co? Z Canal+ panowie jestescie którzy wmawiają mi że oszukuje? Może sami handlujecie danymi klientów? 1. Nie mam dzieci. Nikt z domowników nie mogl założyć konta na adres e-mail streamers******@outlook.com. 2. @Pawel6666 a ty jesteś dzisiejszy chyba insynuujac mi takie rzeczy, albo masz coś z głową. 3. @Jaś Fasola doucz się jaki język obowiązuje w na Madagaskarze. Napisalem o Francji z racji ustawionego jezyka na koncie, zanim otrzymałem dane z Netflix, że to inna lokalizacja. 4. Mam zapis rozmowy z Netflix i dostęp do konta z całą historia urządzeń, adresów ip i lokalizacji kiedy i gdzie było używane konto. Panowie nie wciskajcie mi kitu że ja coś wykombinowałem i próbuje kogoś oszukac. Wasze wypowiedzi nie wnoszą nic wartościowego do tej dyskusji. Nie chcesz pomoc? włącz sobie Netflixa i [beep]. 5. Według Netflix problem nie jest jednostkowy, tylko ogólny w ostatnim czasie. Tylko wśród klientów C+. Edytowane 11 Marca 2022 przez MQo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zuzia Opublikowano 11 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2022 (edytowane) W dniu 10.03.2022 o 16:16, MQo napisał: Z reklamacji c+ powiedzieli że ktoś to zrobił z poziomu dekodera. Tylko dlaczego nie przyszło żadne powiadomienie? I to jest najważniejsze pytanie. Nieco podobna usługa jest w Vectrze, z poziomu EBOK można aktywować Netflixa, ale przyjdzie powiadomienie na maila. Jeśli nawet ktoś włamie się do EBOK i zmieni maila w systemie, to odnotuje się w historii zmian danych i będzie widoczne dla klienta, kiedy coś podobnego miało miejsce, nie da się zatrzeć tego wpisu. Czyli elementarne zabezpieczenia istnieją, czego chyba brak w przypadku Canal+. Edytowane 11 Marca 2022 przez Zuzia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MQo Opublikowano 11 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2022 (edytowane) Godzinę temu, Zuzia napisał: Jeśli nawet ktoś włamie się do EBOK i zmieni maila w systemie, to odnotuje się w historii zmian danych i będzie widoczne dla klienta, kiedy coś podobnego miało miejsce, nie da się zatrzeć tego wpisu. Czyli elementarne zabezpieczenia istnieją, czego chyba brak w przypadku Canal+. Dokładnie w dzisiejszych czasach i dostępnych zabezpieczeniach możliwości są duże. Numer telefonu jest przypisany do abonenta. W trakcie aktywacji idzie SMS z kodem. Kod przepisujesz na tv i tyle w temacie. Abonent jest poinformowany jeśli to nie on. C+ z tego nie korzysta i to wydaje się dziwne jak na takiego giganta. Jak to jest w Polsacie z Netflix? Dla tych przemądrzałych na forum, którzy uważają że mi się coś wydaje. Rozmowa z Netflix: ... "Aleksandra Netflix Okej. Ostatnio mamy bardzo dużo zgłoszeń o podobnych przypadkach u klientów Canal+" ... "Aleksandra Netflix Zgadzam się. Niestety nie wiemy co się dzieje po stronie Canal+, ale w ostatnich dniach jest bardzo wiele tego typu problemów" ... "Aleksandra Netflix Dziękuję za cierpliwość. Zamykam to konto i wyloguję je ze wszystkich urządzeń, tak żeby osoby które je założyły straciły do niego dostęp. Mogę potwierdzić, że konto nie jest założone ani używane przez Pana - mailowo przesyłam kopię naszej rozmowy, to powinno być pomocne podczas kontaktu z Canal+" Edytowane 11 Marca 2022 przez Kiler Nie cytujemy ostatniej wypowiedzi w całości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LorDx Opublikowano 12 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2022 Ktoś zna twój numer abonenta lub leci losowo i paruje sobie z już istniejącym kontem netflix, może jakiś tuner ma dziurę i można to robić po całej grupie canal+ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.