Skocz do zawartości

Włamanie na konto i aktywacja Netflix


MQo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam taką sytuację, że po raz trzeci został mi włączony NETFLIX w Canal+ bez mojej wiedzy. Za każdym razem zrobił to ktoś z zagranicy. Za pierwszym razem nie sprawdzałem, ale za drugim konto założył ktoś z Tunezji (sprawdziłem email). Dokładnie miesiąc temu sytuacja miała miejsce po raz trzeci i zrobił to ktoś z Francji. Do tej pory moje zgłoszenia reklamacyjne były rozpatrywane pozytywnie. Tym razem dostałem odpowiedź negatywną. W treści otrzymałem informacje, że sam aktywowałem Netflixa z poziomu dekodera. 

 

Postanowiłem sprawdzić to na tv. No i faktycznie konto założone, wszystko  w języku francuskim. Do tego 5 użytkowników. Sprawdzam adres email. Oczywiście nie jest to mój adres.

 

Powie mi ktoś jak to jest możliwe żeby ktoś aktywował taką usługę z zagranicy, przez dekoder, i żebym nie otrzymał żadnej informacji na maila czy sms że takie coś ma miejsce.

Swego czasu było zagrożenie wyciekiem danych z C+, ale oni oczywiście nie przyznali się do tego, że coś wykradli. Zdecydowanie wykradli bo co chwile jestem przykładem.

Dodam, że po pierwszym włamie używałem hasła wygenerowanego przez program i logowałem się z bezpiecznego urządzenia.

Miał ktoś podobną sytuację? Proszę o podpowiedź co mam z tym zrobić teraz bo ręce mi opadają.

Edytowane przez MQo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, dvbtowiec napisał:

Zmieniasz hasło pa każdym takim incydencie do konta?


Tak, hasła były zmieniane na takie z generatora haseł. Teraz nastąpił atak z poziomu dekodera (albo tak to tłumaczą sobie). Nie mam żadnych aplikacji na dekoderze. Ja myślę, że to jest gruba sprawa i pracownicy c+ w polsce i we francji mają dostępy do naszych kont i handlują tym. Po prostu. Chyba będę musiał sprawę zgłosić do UKE.

Edytowane przez Kiler
Nie cytujemy ostatniej wypowiedzi w całości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię, żeby ktoś włamał się z poziomu dekodera. Raczej obstawiałbym zawirusowany komputer, na którym ustawiasz nowe hasło i cały czas jest widoczne (wysyłane) dla niepowołanych osób.

 

Na Twoim miejscu:

1. Zainstalowałbym program antywirusowy z firewallem, chociaż jakiś darmowy i wykonał pełne skanowanie dysku,

2. Zresetowałbym do ustawień fabrycznych urządzenie smart tv z którego korzystasz (być może masz tam zainstalowaną jakąś nietypową "dziwną" aplikację, która udostepnia dane tam, gdzie nie trzeba. Instaluj tylko popularne, zaufane aplikacje.

3. Zmiana hasła i skonfigurowanie od nowa smart tv/komputerze.

 

Jakoś to hasło musi wyciekać. Jeśli jest trudne do odgadnięcia to:

1. Albo masz keylogera bądź innego wirusa,

2. Korzystasz z niezabezpieczonej sieci wifi, torrentów gdzie oprócz plików ściągnęło się coś jeszcze, "dziwnych" programów i narzędzi które mogą udawać swoje działanie (np. optymalizować dysk, działanie systemu itp) a w rzeczywistości takimi nie są,

3. Ktoś z kimś dzielisz konto ma któryś ze wspomnianych problemów,

4. Nieuważnie korzystasz ze stron z treściami dla dorosłych, gdzie często próbują instalować się jakieś wtyczki i "ciekawe" rzeczy.

 

Raczej nie obstawiałbym dekodera.

 

Tutaj ludzie skarżą się na wykupywanie usługi Netflix u innego francuskiego operatora. Nawet odpowiedzi ze strony operatora takie same (ktoś aktywował za pomocą dekodera) - może to taka francuska tradycja :D 

https://www.assistance.bouyguestelecom.fr/s/forum/question/0D5080000BVfg2ICQR/abonnement-netflix-à-mon-insu-pour-la-2ème-fois-comment-me-faire-rembourser

 

Korzystasz z jakiego operatora? Router własny czy użyczony?

Edytowane przez regedit32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, regedit32 napisał:

Wątpię, żeby ktoś włamał się z poziomu dekodera. Raczej obstawiałbym zawirusowany komputer, na którym ustawiasz nowe hasło i cały czas jest widoczne (wysyłane) dla niepowołanych osób.

Watpie żeby ktoś miał dostęp do haseł bo z tego samego komputera korzystam z kont bankowych i innych. I tam nie ma problemu. Dekoder główny jest podpiety do internetu cały czas przez multiswitcha. Wifi zabezpieczona mocnym haslem.

Światłowód z Orange. Router Funbox 6.

Z reklamacji c+ powiedzieli że ktoś to zrobił z poziomu dekodera. Tylko dlaczego nie przyszło żadne powiadomienie? 

 

Dziwne ze nie włączają sobie jeszcze HBO Go tylko samego Netflixa. 

 

 

Edytowane przez Kiler
Nie cytujemy ostatniej wypowiedzi w całości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe. Tez korzystam z Orange i też mam dekoder podłączony nawet do starego Funboxa 3. U mnie z takim problemem sie nie spotkałem.

 

Nie da się jakoś zablokować aktywacji z poziomu infolinii? Ewentualnie może jakaś kontrola rodzicielska, która uniemożliwi wejście do menu, zmiana kodu na dekoderze.

 

Sprawa ciekawa. Musi być jakiś ciekawy patent, przecież konto same się nie założyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak c+ napisało ci, że z poziomu dekodera to znaczy, że ktoś na dekoderze ci to przeklikał (pilotem).
Oni mają podgląd do tego co jest robione na dekoderze, więc śmiało zgłaszaj do UKE jeśli uważasz, że żaden członek rodziny ci tego nie włączył.

Edytowane przez Dr.STech
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Dr.STech napisał:

Jak c+ napisało ci, że z poziomu dekodera to znaczy, że ktoś na dekoderze ci to przeklikał (pilotem).
Oni mają podgląd do tego co jest robione na dekoderze, więc śmiało zgłaszaj do UKE jeśli uważasz, że żaden członek rodziny ci tego nie włączył.

Z dekodera głównego korzysta ojciec w salonie. Reszta urządzeń jest w multi roomie. On by nie przeszedł procesu aktywacji bo ktoś podał adres e-mail który nie należy do mnie. Sprawdziłem to konto. Jest w języku francuskim 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj warto sprawdzić maila i hasło:

https://haveibeenpwned.com/

Będzie widać czy gdzieś wyciekło.

Oszuści potem z takimi kombinacjami chodzą po różnych stronach i weryfikują czy dane działaja.

A C+ beknie za brak 2FA (chociażby w postaci SMSa z kodem) przy aktywowaniu takich usług wcześniej czy później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Paweł 68 napisał:

Na stronie Canal Plus, napisano że aktywacja Netflix jest tylko przez internetowe konto abonenta. Przez dekoder tylko logowanie.

No widzisz. Oni mają dostęp do dekoderów i robią ludzi w [beep]***. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W c+ się nie idzie normalnie dodzwonić do kogoś ogarniętego w tego typu sprawach. Na infolinii kiedyś odebrała babka która mogła tylko przyjąć reklamacje. Totalnie się nie znała na niczym innym. Jak jej mówię że zdarzyło się to już 3 raz i co z tym teraz zrobimy to nie wiedziała co. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa rozwiazana narazie  na poziomie NETFLIX. Pozniej przedstawie szczegoly. Są interesujące...

Po wczorajszej interwencji u konsultanta NETFLIX, otrzymałem od nich informacje, że ostatnio bardzo dużo mają zgłoszeń od abonentów C+ którym ktoś zakłada konta Netflix na ich umowę. C+ podobno nie widzi problemu ze swojej strony. Moje konto zostało już anulowane, ale z historii można się dowiedzieć że aktywacja nastąpiła z poziomu dekodera. Konto było używane w Madagaskarze. W czasie mojej rozmowy ten c*** oglądał sobie w najlepsze jakiś film na mój koszt. Zgłosiłem reklamacje ponownie, z dowodami. Czekam na informacje zwrotną.
Chcę tą sprawę zgłosić do jakiejś instytucji która mogła by się przyjrzeć temu jak widać dość popularnemu w ostatnim czasie problemowi. UKE powiedzieli żebym na policje zgłosił. Hmmm ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, MQo napisał:

Konto było używane w Madagaskarze. W czasie mojej rozmowy ten c*** oglądał sobie w najlepsze jakiś film na mój koszt. Zgłosiłem reklamacje ponownie, z dowodami. Czekam na informacje zwrotną.

 

Z całym szacunkiem, ale ta Twoja historia wygląda na mocno naciąganą. Co szczególnie potwierdza poniższy Twój wpis:

 

20 godzin temu, MQo napisał:

Ja myślę, że to jest gruba sprawa i pracownicy c+ w polsce i we francji mają dostępy do naszych kont i handlują tym.

 

Można odnieść wrażenie, że coś "nawyrabiałeś" i za wszelką cenę - pod zmyślonym pretekstem - próbujesz odkręcić temat (ewentualnie może chodzić o kogoś z Twojej rodziny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.03.2022 o 15:19, MQo napisał:

 Dokładnie miesiąc temu sytuacja miała miejsce po raz trzeci i zrobił to ktoś z Francji. 

 

W dniu 10.03.2022 o 18:44, MQo napisał:

Konto było używane w Madagaskarze. W czasie mojej rozmowy ten c*** oglądał sobie w najlepsze jakiś film na mój koszt. 

Żadnej logiki w tym nie ma. Francja i Madagaskar? To się nie klei.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wy co? Z Canal+ panowie jestescie którzy wmawiają mi że oszukuje? Może sami handlujecie danymi klientów? 

 

1. Nie mam dzieci. Nikt z domowników nie mogl założyć konta na adres e-mail streamers******@outlook.com. 

2. @Pawel6666 a ty jesteś dzisiejszy chyba insynuujac mi takie rzeczy, albo masz coś z głową. 

3. @Jaś Fasola  doucz się jaki język obowiązuje w na Madagaskarze. Napisalem o Francji z racji ustawionego jezyka na koncie, zanim otrzymałem dane z Netflix, że to inna lokalizacja. 

4. Mam zapis rozmowy z Netflix i dostęp do konta z całą historia urządzeń, adresów ip i lokalizacji kiedy i gdzie było używane konto. Panowie nie wciskajcie mi kitu że ja coś wykombinowałem i próbuje kogoś oszukac. Wasze wypowiedzi nie wnoszą nic wartościowego do tej dyskusji. Nie chcesz pomoc? włącz sobie Netflixa i [beep]. 

5. Według Netflix problem nie jest jednostkowy, tylko ogólny w ostatnim czasie. Tylko wśród klientów C+. 

 

Edytowane przez MQo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.03.2022 o 16:16, MQo napisał:

Z reklamacji c+ powiedzieli że ktoś to zrobił z poziomu dekodera. Tylko dlaczego nie przyszło żadne powiadomienie? 

I to jest najważniejsze pytanie.

Nieco podobna usługa jest w Vectrze, z poziomu EBOK można aktywować Netflixa, ale przyjdzie powiadomienie na maila. Jeśli nawet ktoś włamie się do EBOK i zmieni maila w systemie, to odnotuje się w historii zmian danych i będzie widoczne dla klienta, kiedy coś podobnego miało miejsce, nie da się zatrzeć tego wpisu. Czyli elementarne zabezpieczenia istnieją, czego chyba brak w przypadku Canal+.

 

 

Edytowane przez Zuzia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Zuzia napisał:

Jeśli nawet ktoś włamie się do EBOK i zmieni maila w systemie, to odnotuje się w historii zmian danych i będzie widoczne dla klienta, kiedy coś podobnego miało miejsce, nie da się zatrzeć tego wpisu. Czyli elementarne zabezpieczenia istnieją, czego chyba brak w przypadku Canal+.

 

 

Dokładnie w dzisiejszych czasach i dostępnych zabezpieczeniach możliwości są duże. Numer telefonu jest przypisany do abonenta. W trakcie aktywacji idzie SMS z kodem. Kod przepisujesz na tv i tyle w temacie. Abonent jest poinformowany jeśli to nie on. C+ z tego nie korzysta i to wydaje się dziwne jak na takiego giganta. Jak to jest w Polsacie z Netflix? 

 

 

 

Dla tych przemądrzałych na forum, którzy uważają że mi się coś wydaje. 

 

Rozmowa z Netflix:

... 

"Aleksandra Netflix

Okej. Ostatnio mamy bardzo dużo zgłoszeń o podobnych przypadkach u klientów Canal+"

... 

"Aleksandra Netflix

Zgadzam się. Niestety nie wiemy co się dzieje po stronie Canal+, ale w ostatnich dniach jest bardzo wiele tego typu problemów"

... 

"Aleksandra Netflix

Dziękuję za cierpliwość. Zamykam to konto i wyloguję je ze wszystkich urządzeń, tak żeby osoby które je założyły straciły do niego dostęp. Mogę potwierdzić, że konto nie jest założone ani używane przez Pana - mailowo przesyłam kopię naszej rozmowy, to powinno być pomocne podczas kontaktu z Canal+"

 

 

Edytowane przez Kiler
Nie cytujemy ostatniej wypowiedzi w całości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...