Skocz do zawartości

Viaplay - pytania, problemy, komentarze


Anita Kaźmierska
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Oczywiście informacja, że w sklepie Google na BOX C+ nie można znaleźć Aplikacji "Viaplay" na pierwszy rzut oka nie jest niczym dziwnym, skoro jeszcze w Polsce nie działają. Tyle tylko, że identyczny komunikat pojawia się po wpisaniu hasła "Amazon Prime", ale BOX C+ nie ma odpowiedniego certyfikatu.

Teraz pytanie, czy po starcie Viaplay bedzie można swobodnie ich apkę zainstalować? Czy trzeba już zacząć się dobijać do C+ z pytaniem o odpowiedni certyfikat?

 

 

https://megawrzuta.pl/download/dd70dfaba53c6506d1241457540c900d.html

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, KENZO napisał:

Mnie ciekawi czy ograniczą się z transmisjami jedynie do sieci, czy wprowadzą kanały (sportowe) linearne. 9 marca Viaplay startuje na Litwie, Łotwie i Estonii, więc będziemy wiedzieli czego się spodziewać...

Nie sądzę, aby tak było. Mają podobny model działalności, jak Netflix, choć oczywiście za tydzień będziemy wiedzieć więcej. O odsprzedaży swoich praw też nie myślą. Z mojego punktu widzenia szkoda, że nie kupili LM, bo zapowiadają się kolejne lata bez PSP w Vectra. Wolałbym już im dać 34 zł i mieć coś więcej, niż w Ipla za 40. Z drugiej strony uważam, że to ostatnie lata, kiedy LM jest w Polsce w klasycznej telewizji. Potem to wszystko przejmie UEFA i będzie dawać na własnej platformie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypominają mi się te wakacyjne dyskusje na temat przetargu i to jak zostałem zjechany za stwierdzenie, że taki prosty deal między CP a C+ na dłuższą metę się nie uda i że do rywalizacji dołączą platformy OTT.

 

I jeśli mnie pamięć nie myli w ogóle nie było takiego podmiotu jak NENT w obiegu (a tym samym tematu zakupu Bundesligi).

  

W dniu 27.07.2020 o 17:32, the cable guy napisał:

Jakie niektórzy tutaj brednie piszą i pomysły z 4 liter wyciągają. :D (...) Także proszę bez bajeczek o OTT i Kanale Sportowym. 

 

W dniu 28.07.2020 o 20:02, WebMat napisał:

Dalej kolega nie rozumie. Trzeci raz napiszę i ostatni. Tematem rozmów było to, że C+ ma się sprzymierzyć z CP w nowym przetargu, aby obniżyć cenę za prawa transmisyjne. Bo obu się opłaca obecny układ, bo później przy innych przetargach także nie będą sobie podbijać ceny itd. Dlatego napisałem, że taki układ może się udać, ale na krótki okres czasu. Bo właściciele praw kopną wcześniej czy później w stół w ten czy inny sposób, na co dowodem jest Eleven Sports. I tym razem tym konkurentem będą platformy OTT, które są nieuniknionym trendem na kolejne lata i będą czynnikiem, przez który znowu nie będzie spokoju na rynku.

 

Kolega liczy, że ma się zwrócić platformie OTT przy obecnej cenie praw. W przypadku własnej platformy OTT UEFY nic się nie "zwraca", bo UEFA nie ponosi kosztów zakupu praw, tylko musi zrównoważyć przychody z najwyższą potencjalną ofertą w nowym przetargu. Jeśli Polsat zaoferuje przykładowo 60% obecnej kwoty przy milczącej zgodzie C+, to platforma OTT musi zarobić ze sprzedaży subskrypcji oraz sprzedaży sublicencji do telewizji więcej od tej nowej kwoty. (...)

 

W dniu 28.07.2020 o 22:20, the cable guy napisał:

O czym ty w ogóle gadasz? :D Jakie OTT UEFY? Jakie sprzedawanie Polsatowi za 60%? Sam się zagubiłeś w swoich wymysłach. 

  

No tak, bo pisałem o tym, że Kanał Sportowy może być taką żywą reklamą nowej platformy OTT, kiedy ich dziennikarze jeszcze nie współpracowali z żadną telewizją. I właśnie telewizje też to zauważyły, dlatego od tamtego czasu Borek dołączył do TVP i C+, Smokowski do C+, zaś do programów KS zapraszani są eksperci TVP i C+.

 

Może się nie dogadają, może Bundesliga będzie odsprzedana do telewizji, może TVP z państwowymi spółkami lub C+ zagrożą, że zakończą wszelką współpracę. Ale jeśli Bundesliga jednak będzie w NENT, to Borek pożegna się z C+ i bardzo możliwe, że będzie ją komentować właśnie tam. Z kolei w jego programie Bundestalk mogą pojawić się bramki z Bundesligi z logiem Viaplay, składy, grafiki, eksperci, wszyscy obrandowani logiem Viaplay i będzie to jedna wielka 60-minutowa reklama zachęcają do wykupienia subskrypcji Viaplay.

 

W dniu 26.07.2020 o 21:25, WebMat napisał:
W dniu 26.07.2020 o 20:36, Pawop napisał:

To nie jest zabawa, tylko poważny biznes na lata.

 

Jak to było? Rewolucja mediów sportowych? Paradoks polega na tym, że taka platforma OTT nie tylko może sięgnąć po Borka czy Smokowskiego. Może także zacząć się promować w Kanale Sportowym, wejść w partnerstwo, być może nawet udostępnić wideo bramek do magazynu sportowego. I wtedy rzeczywiście karta się odwróci i będzie to poważny biznes na lata.

 

Jest ryzyko, że klient zapłaci za ligę hiszpańską w dużym pakiecie TV, nawet jeśli jej w ogóle nie ogląda, zaś nie wykupi jej osobno w OTT. Taki Kanał Sportowy może być stronnikiem w promocji nowego sposobu konsumpcji treści sportowych. (...)

 

I dlatego Viaplay, jeśli zdecyduje się tylko i wyłącznie na OTT, będzie musiał wykonać bardzo trudną pracę marketingową. Takie miejsce jak KS z magazynem sportowym to esencja ich grupy docelowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, WebMat napisał:

Przypominają mi się te wakacyjne dyskusje na temat przetargu i to jak zostałem zjechany za stwierdzenie, że taki prosty deal między CP a C+ na dłuższą metę się nie uda i że do rywalizacji dołączą platformy OTT.

 

I jeśli mnie pamięć nie myli w ogóle nie było takiego podmiotu jak NENT w obiegu (a tym samym tematu zakupu Bundesligi).

  

 

 

  

No tak, bo pisałem o tym, że Kanał Sportowy może być taką żywą reklamą nowej platformy OTT, kiedy ich dziennikarze jeszcze nie współpracowali z żadną telewizją. I właśnie telewizje też to zauważyły, dlatego od tamtego czasu Borek dołączył do TVP i C+, Smokowski do C+, zaś do programów KS zapraszani są eksperci TVP i C+.

 

Może się nie dogadają, może Bundesliga będzie odsprzedana do telewizji, może TVP z państwowymi spółkami lub C+ zagrożą, że zakończą wszelką współpracę. Ale jeśli Bundesliga jednak będzie w NENT, to Borek pożegna się z C+ i bardzo możliwe, że będzie ją komentować właśnie tam. Z kolei w jego programie Bundestalk mogą pojawić się bramki z Bundesligi z logiem Viaplay, składy, grafiki, eksperci, wszyscy obrandowani logiem Viaplay i będzie to jedna wielka 60-minutowa reklama zachęcają do wykupienia subskrypcji Viaplay.

 

 

I dlatego Viaplay, jeśli zdecyduje się tylko i wyłącznie na OTT, będzie musiał wykonać bardzo trudną pracę marketingową. Takie miejsce jak KS z magazynem sportowym to esencja ich grupy docelowej.

Nie ma to jak cytować urywek czyjejś wypowiedzi żeby niby ukazać swoją mądrość, a taka naprawdę manipulować.

Proszę, oto moja cała wypowiedź:

Jakie niektórzy tutaj brednie piszą i pomysły z 4 liter wyciągają. :D Przecież tak jak piszą koledzy wyżej, to bez udostępniania np. C+ i innym telewizjom Polsat by stracił na Lidze Mistrzów i LE. Te drugie prawa to i tak na doczepkę, bo są niewiele warte. Dlatego też któraś z dużych stacji kupi Ligę Mistrzów lub nawet kupią razem i się podzielą. Żadna sprzedaż PPV czy internetowa nie wchodzi w grę, bo nikt na tym w Polsce nie da rady zarobić. Ludzie zwyczajnie by sobie te rozgrywki odpuścili. Do tego wszelkie dane potwierdzają, że coraz mniej młodych ludzi w ogóle ogląda sporty typu piłka nożna. Także nie wyobrażam sobie sytuacji, że jakaś platforma kupuje prawa i je pokazuje w necie. Oglądalność by była na poziomie 50 tys. Subskrypcje może w okolicach 100 tys. To ile by ludzie musieli za to zapłacić żeby się zwróciło? Co najmniej 400 zł za sezon. Czyli dużo więcej niż teraz się płaci. Przy włącz/wyłącz wychodzi 4x więcej niż w C+, a chyba i tak obecnie klienci jakoś specjalnie się na PSP nie rzucili. Oglądalność w płatnych kanałach jest coraz mniejsza. W ogóle oglądalność Ligi Mistrzów bardzo spada. Ta bańka niedługo może pęknąć i sponsorzy nie będą już rzucać tylu milionów. Telewizje już kupują na skraju opłacalności. Także proszę bez bajeczek o OTT i Kanale Sportowym. 

 

A ten "kolega" cytuje pierwsze i ostatnie zdanie mojego wpisu z sugestią, że ma rację. Kabareciarz. 😂 

I co? Ligę Mistrzów kupiła telewizja, a prawa "na doczepkę" platforma internetowa. 

O tym, że pisał o własnej platformie UEFA też nie wspomina, bo by wyszło, że bredził. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zakupionych praw. To nie ma co ukrywać, że są to prawa jak na razie, podkreślam na razie drugorzędne.

Zapewne brali udział w przetargu na Ligę Mistrzów, ale jej nie wygrali, bo komunikat pewne już by był. Zakup praw do Ligi Europy, a tym bardziej do nowego tworu miałby sens, jakby mecze polskich drużyn można byłoby oglądać tylko u nich. Ale tak nie będzie, ze względu na to że te mecze będą musiały być w otwartej telewizji.

Ponadto Bundesliga z całym szacunkiem dla Polaków w niej grających, to nie jest renoma Ligi angielskiej oraz Liga hiszpańskiej.

O lidze hiszpańskiej mogą zapomnieć na najbliższe 5 lat, a prawa C+ do ligi angielskiej kończą się dopiero za rok.

O prawa do polskiej kopanej mogą powalczyć dopiero od 2024r. Polki żużel tez przespali, siatkówkę też.

Pozostaje im "tylko" z ciekawszych praw NBA,  NHL

Uważam, że jeżeli pozyskają te prawa to jest szansa na pozyskanie jakiejś grupy klientów. zwłaszcza, że z tego co pamiętam, to ich skandynawskie wersje oferują treści w 4K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...