Skocz do zawartości

Multimedia


Rekomendowane odpowiedzi

O ile właściciele mocno zejdą z ceny i o ile nowym właścicielem nie będzie Solorz, wtedy nie liczyłbym na modernizacje i inwestycje ;) może jeszcze dojdzie Netia?

Nadal pozostaje kwestia, która oprócz ceny jest moim zdaniem kluczowa. Kto i za ile odkupi sieć w miejscach gdzie sieci się pokrywają? Przy założeniu, że nowym właścicielem będzie podmiot, który już ma DVB-C. Jeżeli podmiotem przejmującym MM będzie UPC to odkupić może w zasadzie tylko Netia a wtedy cena dla Netii musi być bardzo niska. Czy to zadowoli właścicieli MM?

Myślę że MM się nie sprzeda. Prezes zapowiadał zmiany w swojej sieci w przeciągu roku. Poczekajmy do czerwca 2017r czy zredukują analog i ujednolicą sieć. Może dadzą radę pomimo tylu złych komentarzy pod ich adresem. Może w końcu się doczekamy? :wink:  :wink: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Holender, zamiast przedłużyć umowę na 10 lat, przedłużyłem jak zwykle tylko na rok :mrgreen:

Śmiech, śmiechem ale w UPC nijak przy przedłużaniu umowy nie dostaniemy takich cen na pakiety premium typu ESN, HBO, C+ jak w MM. Na tv i net ze zwykłym dekoderem są za to baaardzo fajne ceny przy dobrych negocjacjach. UPC ma też inne plusy. TVP, TVN on demand, radio :) i wiele innych.

Ja w sumie chyba wolałbym gdyby MM została na rynku jako MM i kupił ich jakiś fundusz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co na razie myśleć o UPC.Będziemy się martwić jest nas przejmą.Gdyby oferta MM była wszędzie ujednolicona to moim zdaniem byłaby to jedna z lepszych ofert na rynku.

Martwić- bo ceny wzrosną . Cieszyć-bo być może pojawi się masa nowych kanałów,których próżno szukać obecnie w ofercie MM. Ale nim do tego dojdzie upłynie jeszcze dużo wody w Wiśle a kto wie może nawet i w Odrze :D

Parafrazując dalej,także uważam że gdyby MM miała ujednoliconą ofertę dużo by na tym zyskała. Obecna polityka programowa jest mocna zastawiająca. Wręcz chora. Wciąż trwa tu mocny podział abonentów na lepszych( z pełną ofertą) i gorszych( z poważnymi ubytkami w ofercie). A zapomina się o najważniejszym: Nasz klient,nasz Pan. Abonent powinien mieć dostęp do całej oferty gdyż za to płaci.  A skoro zdecydował się płacić, to ma prawo wymagać równego dostępu do usług.

Edytowane przez danielpes5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się w 100% z powyższą odpowiedzią. Gdyby ujednolicili swoją ofertę to byli by na pierwszym miejscu ze wszystkich dostępnych kablówek. Z tego co się orientuje to MM ma chyba najwięcej abonentów w porównaniu z innymi kablówkami, i zastanawiające jest to dlaczego MM nie walczy o swoją sieć i swojego klienta, ujednolicając swoją sieć tak aby każdy miał to samo. Jak na razie dodają tylko kanały tam gdzie mogą, co moim zdaniem jest to dziwna polityka tej firmy. Powinni najpierw ujednolicić swoją sieć a potem starać się o kolejne kanały. :roll:  "A z innej beczki" to być może jednak MM się nie sprzeda a mam taką nadzieję, ponieważ prezes informował o redukcji analogu, oraz wcześniej MM podpisała umowę z innym wykonawcą że w ciągu trzech lat ujednolicą swoją sieć i wprowadzą nowości. Bądźmy dobrej nadziei może obietnice się spełnią. :wink:

Edytowane przez Daro1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UPC ma też inne plusy. TVP, TVN on demand, radio :) i wiele innych.

Nie uznaje tego za "plus". :P TVN nie produkuje nic godnego uwagi.

 

Parafrazując dalej,także uważam że gdyby MM miała ujednoliconą ofertę dużo by na tym zyskała.

Gdyby świnie umiały latać, to też by na tym zyskały. Ale z jakichś powodów nie latają. ;)

 

Obecna polityka programowa jest mocna zastawiająca. Wręcz chora. Wciąż trwa tu mocny podział abonentów na lepszych( z pełną ofertą) i gorszych( z poważnymi ubytkami w ofercie).

Nad czym tu główkować? To proste - udostępniają wszystko to, co są w stanie, w danym obszarze. Jeśli nie mogą - nie udostępniają.

 

A zapomina się o najważniejszym: Nasz klient,nasz Pan.

Ta zasada nie ma tu zastosowania. Ponieważ, koszty ujednolicenia oferty, przewyższają potencjalne korzyści.

 

Abonent powinien mieć dostęp do całej oferty gdyż za to płaci.

Nieprawda. Płaci za to, na co się zgodził w umowie. Ni mniej, ni więcej.

 

Gdyby ujednolicili swoją ofertę to byli by na pierwszym miejscu ze wszystkich dostępnych kablówek.

Bzdura. Multimedia nie jest w stanie wbić się na 1-sze miejsce. Z kilku przyczyn. Najważniejsza jest taka, że nastąpił przesyt na rynku. Większy przyrost klientów, można uzyskać tylko poprzez przejmowanie mniejszych graczy. Inną przyczyną jest fakt, że Multimedia nie jest obecna we wszystkich większych skupiskach ludzkich w Polsce. A z racji silnej konkurencji Orange, takie inwestycje teraz odpadają. Dlatego sprzedaż lub fuzja, to teraz główne sensowne rozwiązanie na drodze rozwoju. A jeśli się nie uda - jeszcze długo mogą zjadać przystawki.

 

Z tego co się orientuje to MM ma chyba najwięcej abonentów w porównaniu z innymi kablówkami

Słabo się orientujesz. Multimedia (820 000*) ma prawie 2x mniej abonentów ogółem, niż UPC (1 440 000*). I jakieś 100 tys. mniej od Vectry (920 000*). Jeżeli chodzi o klientów TV cyfrowej, to ranking prezentuje się tak:

  • 1). UPC - ok. 920 tys.*
  • 2). Vectra - ok. 620 tys.*
  • 3). MM - ok 390 tys.*

* źródło - PIKE

 

Powinni najpierw ujednolicić swoją sieć a potem starać się o kolejne kanały. :roll:

Nie zgadzam się z takim podejściem. To zwykła zawiść - "ja nie mam, to inni też nie powinni". Tym sposobem nie byłoby nic nowego przez długie miesiące (albo lata :roll:). A tak, przynajmniej wiesz, co ciekawego się pojawi.

 

A z innej beczki" to być może jednak MM się nie sprzeda a mam taką nadzieję, ponieważ prezes informował o redukcji analogu, oraz wcześniej MM podpisała umowę z innym wykonawcą że w ciągu trzech lat ujednolicą swoją sieć i wprowadzą nowości. Bądźmy dobrej nadziei może obietnice się spełnią. :wink:

To nie są przesłanki przeczące chęci sprzedaży/fuzji. Zawsze planuje się długofalowo. I najrozsądniej jest zakładać, że spółki nie uda się sprzedać. A plany zawsze można zweryfikować.

Edytowane przez Mr.Chiquita
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z racji silnej konkurencji Orange, takie inwestycje teraz odpadają.

 

To Orange FTTH jest jednak konkurencją dla MM? ;)

Osobiście mi ich oferta TV (mają braki) niezbyt odpowiada, natomiast net po FTTH to fajna sprawa, jeden z moich testów:

 

1641405152.png

 

I pal licho download, ping i upload rządzą :mrgreen:

 

 Tylko że w przypadku TVP na żądanie oraz TVN jak i jeszcze parę kanałów z tej usługi, materiały są nie aktualizowane już od ponad 2 lat, więc akurat tego bym jako plus nie zaliczał.

 

Ups, nie wiedziałem. To niezła wtopa. Tak z ciekawości - to z winy nadawców?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narzekacie na MM to po co ciagle przedłużanie z nią umowę? Odpowiedz jest prosta. MM jest tańsze niż konkurencja a wy za te wasze drobne pieniążki chcecie pełna oferte i płaczecie ze inni maja lepsze kanały. Jaka opłata taka oferta. Jak kupi MM UPC to będziecie płakać za MM hipokryci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Orange FTTH jest jednak konkurencją dla MM? ;)

Na pewno nie jest. Dostępność tej technologii jest za słaba. I nie będzie specjalnie większa, poza dużymi aglomeracjami. Orange z tym FTTH celuje w bogatych i wymagających klientów. Kiedy to wreszcie zrozumiesz? Nigdy nie udostępnią takich łącz u mnie, więc nie grzeją mnie te speedtesty. Ty też, podniecasz się czymś, czego nie możesz mieć :crazy:. Multimedia i UPC dla większości ich klientów są bezkonkurencyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ups, nie wiedziałem. To niezła wtopa. Tak z ciekawości - to z winy nadawców?

Całą aplikacją zarządza UPC, i to ona udostępnia na swój serwer programy nadawców, a przynajmniej robiła kiedyś. Ostatnio jak przeglądałem to w tym roku kalendarzowym z opcji kanałów podstawowych nic nie dodali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o kanały na żądanie w UPC, to poza HBO OD i C+ na żądanie to średnio to wygląda. Z TVN na żądanie, to powyciągali co ciekawsze produkcje i dali do MyPrime :)

 

 Słabo się orientujesz. Multimedia (820 000) ma prawie 2x mniej abonentów ogółem, niż UPC (1 440 000). I jakieś 100 tys. mniej od Vectry (920 000). Jeżeli chodzi o klientów TV cyfrowej, to ranking prezentuje się tak:

  • 1). UPC - ok. 920 tys.
  • 2). Vectra - ok. 620 tys.
  • 3). MM - ok 390 tys.

UPC ma 970 tys. abonentów TV cyfrowej, stan na koniec I kw 2016.

 

Absolutnie nie odpowiada mi polityka podmiany kanałów w MM.

Edytowane przez Pawop
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie jest. Dostępność tej technologii jest za słaba. I nie będzie specjalnie większa, poza dużymi aglomeracjami. Orange z tym FTTH celuje w bogatych i wymagających klientów. Kiedy to wreszcie zrozumiesz? Nigdy nie udostępnią takich łącz u mnie, więc nie grzeją mnie te speedtesty. Ty też, podniecasz się czymś, czego nie możesz mieć :crazy:. Multimedia i UPC dla większości ich klientów są bezkonkurencyjne.

 

To czemu napisałeś - "A z racji silnej konkurencji Orange, takie inwestycje teraz odpadają." Widzę sprzeczność ;)

 

Nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że Orange celuje w bogatszych klientów. Ze zniżkami Orange open (komórka, stacjonarny) ta oferta może być tańsza niż UPC, Vectra i MM w Warszawie... ale oczywiście każdy operator chciałby mieć bogatszych klientów. To normalne.

Jeżeli chodzi o dostępność to weź pod uwagę, że jeżeli Orange za około 2 lata zrobi wszystkie duże aglomeracje to ta technologia będzie dostępna dla 50-60% gospodarstw domowych w naszym kraju. To jest dobra dostępność, do dobrych klientów, płacących wyższe rachunki i będących dla reklamodawców głównym targetem.

I mogę to mieć i chciałem to mieć "w drugiej lokalizacji" ale UPC dała na przedłużenie taką ofertę z kategorii tych nie do odrzucenia. Tylko, że ja jestem raczej świadomym klientem i była cała ścieżka z wypowiedzeniem i negocjacjami, które przetrzymałem w przypadku UPC do samego końca. Do tego akurat tam nie zależało mi na dużym uploadzie. A jeżeli by tak było to w grę wchodzi tylko Orange FTTH, które w najszybszym łączu daje upload 60Mb/s, do tego po świetle i z pingiem 2-3ms.

UPC dla klientów indywidualnych ma max 20Mb/s (biznes 30Mb/s), MM 10Mb/s, Vectra 15Mb/s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trwają rozmowy. :P

 

To czemu napisałeś - "A z racji silnej konkurencji Orange, takie inwestycje teraz odpadają." Widzę sprzeczność ;)

Orange byłaby konkurencją Multimedii w dużych miastach w technologii FTTH, gdyby ta chciała się tam rozbudować. A skoro nie rozbudowuje się, i raczej nie będzie - to nie jest.

 

Nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że Orange celuje w bogatszych klientów.

To masz opinię sprzeczną z tą prezesa Orange. ;) Multimedia nie chce podnosić specjalnie cen, tylko utrzymać obecne. Klienci małych miasteczek nie mają parcia na prędkości netu. Zależy im na cenie.

 

Ze zniżkami Orange open (komórka, stacjonarny) ta oferta może być tańsza niż UPC, Vectra i MM w Warszawie...

Szczerze wątpię. Nie po to pakują setki milionów w inwestycje, żeby było tanio. :P Multimedia i inni mają tą przewagę, że klientów już jako takich mają. Wystarczy ich utrzymać. A to dużo łatwiejsze, niż zdobywanie nowych na przesyconym rynku. Celowo też pomijasz fakt, że pomarańczowi budują się głównie w nowych miejscach. A nie tam, żeby rozbić konkurencję.

 

Jeżeli chodzi o dostępność to weź pod uwagę, że jeżeli Orange za około 2 lata zrobi wszystkie duże aglomeracje to ta technologia będzie dostępna dla 50-60% gospodarstw domowych w naszym kraju. To jest dobra dostępność, do dobrych klientów, płacących wyższe rachunki i będących dla reklamodawców głównym targetem.

Fajnie, że cały czas piszesz w czasie przyszłym. ;) Zachwalasz sytuację, której tak naprawdę jeszcze nie ma. 2 lata to dużo czasu. Rynek kablowy w tym czasie może znacznie się zmienić, skonsolidować. O dostępności i penetracji pomarańczowych pogadamy, gdy to będzie coś konkretnego. Na razie nie jest.

 

I mogę to mieć i chciałem to mieć "w drugiej lokalizacji" ale UPC dała na przedłużenie taką ofertę z kategorii tych nie do odrzucenia. Tylko, że ja jestem raczej świadomym klientem i była cała ścieżka z wypowiedzeniem i negocjacjami, które przetrzymałem w przypadku UPC do samego końca.

Mój drogi, wygląda na to, że sam jesteś zaprzeczeniem do tego, co mówisz. :D Inni nie oddadzą pola łatwo. A skoro utrzymali tak świadomego klienta. To teraz pomyśl, jak trudno Orange będzie zdobywać tych zwykłych? Pomarańczowi doskonale zdają sobie z tego sprawę, dlatego będą celować w zasobne portfele i firmy. Bitwę o przeciętnego Kowalskiego przegrali jeszcze przed rozpoczęciem inwestycji. Dla większości szarych ludzi, nadal będą oferowali staroć na miedzi. Dlatego Multimedia nie musi specjalnie się martwić. Idą swoim tempem. Edytowane przez Mr.Chiquita
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orange byłaby konkurencją Multimedii w dużych miastach w technologii FTTH, gdyby ta chciała się tam rozbudować. A skoro nie rozbudowuje się, i raczej nie będzie - to nie jest.

 

Nie zgodzę się. Multimedia w aglomeracjach jest konkurencją dla Orange i innych operatorów. Czy to będzie po miedzi, czy to będzie po światłowodzie. Dzięki technologii zmienia się jakość świadczonych usług. Zresztą umówmy się, że np: u mnie szumnie zwane HFC od MM jest to FTTB.

Dla przeciętnego klienta miedź, koncentryk, światłowód to czarna magia. Choć światłowód brzmi tak nowocześnie i kojarzy się lepiej ;) tym bardziej właśnie dzięki Orange, które poprzez swój marketing stara się wpoić ludziom, że dzięki temu medium "nie ma ograniczeń" itp. Używają to w swojej kampanii i dzięki temu wpajają klientom, że światłowód kojarzy się dobrze, szybko i niezawodnie. Oczywiście robią to klasycznie pod siebie ale sam dyrektor od techniki w MM przyznał ostatnio w Gdyni, że to głównie jest problemem w aspekcie konkurencji. Jeżeli Orange uda się wpoić to klientom to zmusi konkurencję do podobnych ruchów. A umówmy się, na chwilę obecną prędkości >250Mb/s po czymś innym niż światłowód to mało ciekawa wizja. Może jak wejdzie Docsis 3.1 będzie inaczej ale to jeszcze pewnie z 2-3 lata.

Tak jak porównywałem u siebie Orange po miedzi z MM, UPC i Vectrą, będę porównywał Orange po FTTH. Tyle, że po miedzi odpadali z miejsca w moim wyborze. Przypominam też to co już pisałem o ich ofercie TV. Na dzień dzisiejszy jest ona dla mnie nie do zaakceptowania. Wielu narzekających na braki w MM niech spojrzy na braki w Orange... Internet Orange po FTTH owszem tak, jak najbardziej. Polecam, cud, miód i orzeszki.

Z TV jest ponoć jakaś nadzieja bo przestali brać kanały przez pośrednika NC+ a biorą już bezpośrednio od nadawców. Ten rozwój też musi nieco potrwać.

 

Nie jestem wielkim fanem Orange ale było tak, że przez lata nie inwestowali a ich sieć "się starzała i staczała". Teraz wyłożyli ogromne środki jak na nasz rynek więc moją uwagę zyskali bo to jest moim przyszłość. Nie wszystko naraz i nie wszędzie naraz. Nawet oni nie mają takich środków to raz a dwa robią tam gdzie opłaca się najbardziej i zysk z inwestycji może przyjść najszybciej.

 

To masz opinię sprzeczną z tą prezesa Orange. ;)

 

Jest to wypowiedź z marca 2015, to raz. Od tego czasu wiele zmieniło się w podejściu Orange. Od wiosny 2015 zauważyli, że działanie tylko przez inwestycje na nowych osiedlach to ślepa uliczka. Zauważyli też, że muszą iść agresywniej z ceną i jak będą celować głównie w "zamożnego" klienta to ich inwestycja nigdy się nie zwróci. A dwa to obecnie Orange ma już innego Prezesa :) choć zamierza kontynuować wyznaczone kierunek rozwoju FTTH. Moim skromnym zdaniem po tych 2 latach przyjdzie czas na mniejsze ośrodki, może nawet już wcześniej.

Do tego Orange dzierżawi od dwóch duuużo mniejszych operatorów sieć FTTH by dojść końcowo do klienta. Coś nie do pomyślenia jeszcze kilka lat temu.

 

Szczerze wątpię. Nie po to pakują setki milionów w inwestycje, żeby było tanio. :P Multimedia i inni mają tą przewagę, że klientów już jako takich mają. Wystarczy ich utrzymać. A to dużo łatwiejsze, niż zdobywanie nowych na przesyconym rynku. Celowo też pomijasz fakt, że pomarańczowi budują się głównie w nowych miejscach. A nie tam, żeby rozbić konkurencję.

 

Robią te inwestycje by obronić przychody. Telefonia stacjonarna regularnie kurczy się od lat, na rynku mobilnym konkurencja jest bardzo duża. Musieli wejść sami mocno na rynek TV.

 

Nic nie pomijam. Nie wiem skąd masz informację o tym, że FTTH wchodzi tylko do nowych miejsc. Jest to informacja delikatnie pisząc nieścisła. Tak było w pilocie pod koniec 2014 i na początku 2015. Od wakacji 2015 wchodzą tam gdzie są potencjalni klienci. Wchodzą na osiedla, wspólnoty i spółdzielnie, 30-40 letnie budynki. Zerknij na dostępność, na dużych osiedlach w Warszawie, są już niemal wszędzie w takich miejscach:

http://zasieg.orange.pl

 

W innych aglomeracjach podobnie. 17 dużych aglomeracji, miast.

 

Wchodzą na budynki, gdzie od dawna jest UPC, Vectra, Netia czy MM. Wkładają kij w mrowisko i idą na ciężką orkę jaką jest odbieranie klientów DVB-C. Nikt nie powiedział, że będzie łatwo ale są duzi, mają dużą kasę, mają ofertę konwergentną. Mogą mieć przewagę cenową. Mają gigantyczną bazę klientów, którą porównają z tym gdzie wybudują FTTH i będą atakować rynek. Zobaczymy z jakim skutkiem. Ja uważam, że kablówki powoli powinny myśleć co z tym fantem zrobić. Szczególnie UPC.

 

Fajnie, że cały czas piszesz w czasie przyszłym. ;) Zachwalasz sytuację, której tak naprawdę jeszcze nie ma. 2 lata to dużo czasu. Rynek kablowy w tym czasie może znacznie się zmienić, skonsolidować. O dostępności i penetracji pomarańczowych pogadamy, gdy to będzie coś konkretnego. Na razie nie jest.

 

Ta sytuacja już jest, jest to konkret. Nie patrz na rynek poprzez swoją lokalizację. Sprawdź dostępność tej oferty na dzień dzisiejszy. Jeżeli tak jak Ty myśli zarząd MM to obudzą się z malejącymi przychodami i bazą kliencką. Zresztą to się już dzieje ale z nieco innych powodów a może się to tylko nawarstwić bo moim zdaniem MM z różnych powodów nie ma już pomysłu na samą siebie. Gaz, ubezpieczenia, energia są to rozpaczliwe próby obrony przychodów ale przede wszystkim należy dbać i doinwestować główny biznes czyli TV i Net.

 

Mój drogi, wygląda na to, że sam jesteś zaprzeczeniem do tego, co mówisz. :D Inni nie oddadzą pola łatwo. A skoro utrzymali tak świadomego klienta. To teraz pomyśl, jak trudno Orange będzie zdobywać tych zwykłych? Pomarańczowi doskonale zdają sobie z tego sprawę, dlatego będą celować w zasobne portfele i firmy. Bitwę o przeciętnego Kowalskiego przegrali jeszcze przed rozpoczęciem inwestycji. Dla większości szarych ludzi, nadal będą oferowali staroć na miedzi. Dlatego Multimedia nie musi specjalnie się martwić. Idą swoim tempem.

 

Oczywiście, że nie oddadzą. Tylko, że trzeba patrzeć na swoje i konkurenta atuty.

No właśnie ja uważam, że tych zwykłych będzie dużo łatwiej zdobyć niż mnie. Agresywny marketing + wabik cenowy i może być migracja klientów. Jeżeli chodzi o firmy to oferta światłowodowa jest niemrawa, skupili się głównie na klientach indywidualnych.

 

A MM moim zdaniem to tak raczej drepcze w miejscu niż idzie swoim tempem :) jako klient MM od 7 lat mocno im kibicuję i mam nadzieję, że znajdzie swoją drogę. A jeżeli nie znajdzie to niech ktoś ich kupuje bo w dzisiejszych czasach bez inwestycji nie ma biznesu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   2 użytkowników

×
×
  • Dodaj nową pozycję...