Skocz do zawartości

Multimedia


Rekomendowane odpowiedzi

A tak prezes MM tłumaczy powody sprzedaży:

https://media2.pl/telekomunikacja/136289-Prezes-Multimedia-Polska-o-fuzji-z-UPC-Na-trudnym-rynku-poradzi-sobie-tylko-duzy-gracz.html

 

Przyznaje, że rynek coraz trudniejszy i tylko duży gracz z dużą forsa poradzi sobie z inwestycjami :)

 

Rosnące wymagania klientów wymagają znaczących inwestycji, które będą mogły być realizowane tylko przez duże podmioty o zasięgu ogólnopolskim i globalnym, posiadające dostęp do odpowiedniego finansowania i najnowszych technologii. Rozdrobniony rynek kablowy wymaga dalszej konsolidacji w celu osiągania synergii, które umożliwią dalsze inwestycje, przy bardzo wysokiej konkurencyjności tego rynku. Moim zdaniem jest to jedyna droga do utrzymania wysokiego tempa inwestycji w infrastrukturę, co w konsekwencji zawsze będzie z korzyścią dla konsumentów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak:

 

1. Ciekawe czy wchodzi w rachubę odkupienie dublujących się elementów sieci MM z UPC i kto to może wziąć.

2. Wszystkim niezadowolonym z fuzji - ze względu na ograniczenie konkurencji - radzę zmotywować zarządców budynków/wspólnoty/spółdzielnie do budowy zbiorczej instalacji telewizji naziemnej i satelitarnej. W nowym budownictwie takie instalacje są wbudowane w budynek przez developera.

W ten sposób można trochę zminimalizować ryzyko braku konkurencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witold Tomaszewski na twitterze podał prawidłowe informacje. Tu trochę więcej szczegółów, zaznaczyłem kilka ważnych fragmentów. Moim zdaniem rok czasu tak jak przy Aster może być za mało. W tym przypadku zdublowana sieć jest na większym obszarze. Moim zdaniem przy dobrych wiatrach ruchów ze strony nowego właściciela a'la modernizacja sieci należy się spodziewać nie wcześniej niż za około 1,5-2 lata.

 

 

"UPC podpisało wstępną umowę kupna Multimediów
18 października 2016, 22:18

Tomasz Świderek, Łukasz Dec

Jeżeli UOKiK wyda zgodę na polskim rynku powstanie sieć kablowa o zasięgu ponad 4 mln gospodarstw domowych, 2,2 mln klientów, w tym 1,6 mln klientów szerokopasmowego internetu. Połączone z Multimediami UPC będzie już tylko o 20 proc. mniejsze na rynku szerokopasmowym od Orange. Grupę Liberty Global będzie to kosztować prawie 2 mld zł.

Po wielu miesiącach negocjacji UPC Polska podpisało wstępną umowę kupna Multimediów Polska, trzeciego co do wielkości operatora kablowego w kraju. Wartość transakcji – enterprise value – ustalona został na ok. 3 mld zł (760 mln dolarów), co oznacza, że po uwzględnieniu zadłużenia Multimediów jego właściciela mogą liczyć na ok. 1,9 mld zł. Dominującymi udziałowcami sieci kablowej, jest dwóch przedsiębiorców: Tomek Ulatowski i Ygal Ozechov.

Jak poinformowano w komunikacie prasowym, ostateczna cena nabycia może zostać skorygowana w dół w zależności od wyników operacyjnych i finansowych przejmowanej spółki w okresie poprzedzającym zamknięcie transakcji. Cena stanowi równowartość 6,2-krotności osiągniętego przez Multimedia Polska wyniku EBITDA skorygowanego o 124 mln zł prognozowanej rocznej wartości synergii powstałej na bazie przychodów i pozycji kosztowych.

Transakcja zostanie sfinansowana przez zwiększenie zadłużenia oraz gotówką posiadaną przez UPC. Umowa nie obejmuje pozostałych aktywów Multimedia Polska w branży ubezpieczeniowej i energetycznej. Transakcja przewiduje zwyczajowe klauzule warunkowe, w tym konieczność uzyskania zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. UPC oczekuje, że transakcja zostanie sfinalizowana w ciągu następnych dwunastu miesięcy.

UPC boleśnie odczuło procedurę badania przejęcia sieci Aster w 2010 r., która także przeciągnęła się przez prawie rok, co utrudniło integrację firm i kosztowało UPC udziały w rynku. Wiadomo, że UOKiK – zapewne w porozumieniu z operatorami – rozpoczął już wstępne analizy rynku w związku z planowanym przejęciem.

Konkurenci obu kablówek liczą, że zgoda na przejęcie będzie warunkowa, a jedną z klauzul zawieszających – podobnie, jak w przypadku przejęcia Astera – sprzedaż nakładkowej sieci. Z danych, jakie podają operatorzy można szacować, że zdublowana sieć obu operatorów ma w swoim zasięgu 600-700 tys. gospodarstw domowych.


Po przejęciu Multimediów w UPC znajdzie się zatem ponad 4 mln HP. Przypomnijmy, że w końcu czerwca w zasięgu sieci UPC Polska znajdowało się blisko 3,1 mln gospodarstw domowych, czyli około 20 proc. wszystkich gospodarstw domowych w Polsce, a firma świadczyła usługi dla ponad 1,4 mln klientów korzystających z 2,9 mln usług, w tym 1,2 mln usług telewizyjnych i 1,1 mln usług dostępu do internetu. W tym samym czasie w zasięgu sieci Multimedia było 1,6 mln gospodarstw domowych, a firma obsługiwała ponad 832 tys. klientów korzystających z 1,4 mln usług (w tym 643 tys. usług telewizyjnych i 493 tys. usługo dostępu do internetu). Połączone firmy będą miały 2,2 mln klientów. Dla porównania druga w rankingu operatorów sieć kablowa Vectra miała w połowie 2016 r. ok. 950 tys. abonentów.

– Po sfinalizowaniu transakcji przystąpimy do modernizacji sieci Multimedia, aby klienci Multimedia mogli korzystać z superszybkiego internetu UPC i naszej platformy telewizji następnej generacji – Horizon TV – mówi cytowany w komunikacie prasowym Mike Fries, prezes Liberty Global, właściciela UPC Polska. Specyfiką nowego nabytku grupy, jest duża sieć PSTN, która należy do Multimediów Polska.

– Potencjał obu podmiotów zwiększy nasze możliwości dalszych inwestycji i rozwoju innowacyjnych produktów, realizując nasz strategiczny cel jakim jest zwiększania satysfakcji klientów – mówi Frans-Willem de Kloet, dyrektor zarządzający UPC Polska.

Przypomnijmy, że w ub.r. przychody UPC Polska wynosiły nieco ponad 1,5 mld zł, a Multimediów – 710 mln zł. Licząc proforma wyniosły więc 2,2 mld mld zł, co sprawia, że połączone spółki byłyby drugim co do wielkości operatorem na rynku stacjonarnym. Ich łączny udział w mierzonym zarówno liczbą abonentów, jak i przychodami telewizji kablowej wynosił w 2015 r. blisko 50 proc."

 

http://www.telko.in/upc-kupuje-multimedia,1

 

download,2808,upc_mmpl.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro zapowiadają że pierwszym etapem będzie modernizacja MM, to czemu wieszczycie że będzie to dopiero za 2 lata jak nie później? Pesymiści ;)

Jeśli chodzi o rozszerzanie oferty do czasu pełnego przejęcia przez UPC: jaki sens miałoby kupowanie przez UPC zacofanej technologicznie MM będąc świadomym, że przez kolejny rok (jak nie dwa, jak niektórzy twierdzą) będzie ona wciąż stała w miejscu i jeszcze bardziej technologicznie odstawała? UPC nie pozwoli sobie na bycie stratnym ze względu na czas, więc czuję że kupno MM będzie obfitowało w obustronne zobowiązania. Modernizacje i redukcje analogu w ostatnim czasie (choć nieliczne) będą trwały cały czas, bo UPC nie chce się obudzić z ręką w nocniku, gdy w końcu przejmie MM. Śmiem twierdzić (czyt. mam takie pobożne życzenie), że podpisanie wstępnej umowy przejęcia przez UPC wręcz przyspieszy ten proces.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam rozumieć że teraz cyfryzacja (redukcja analogu) będzie wstrzymana ? Czy kontynuowana ?  Będzie zastój i oglądanie się na poczynania UPC czy "róbmy swoje" ?

Nie będzie przez 2 lata dodawania żadnych kanałów czy będzie ?

To są dla abonentów istotne pytania. Bo nie wiadomo czy się śmiać czy płakać ? Podpisywać dalszą umowę czy czekać?  Kto wie ?    :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marivsh

Zapominasz o UOKiK. Zanim wyda decyzję, będzie miesiącami analizował skutki przejęcia. Potem ewentualnie trzeba będzie poszukać zbytu dla dublujących się odcinków sieci. To też zajmie masę czasu. UPC nie zacznie modernizacji MM, póki nie dojdzie do zamknięcia transakcji. Zanim zacznie się pierwszy etap, na razie wszystko zostaje po staremu.

 

@zerojedynkaX

Modernizacja została oczywiście wstrzymana. Nie ma sensu wydawanie pieniędzy w udoskonalanie czegoś, co się właśnie sprzedało. Ale cyfryzacja dalej trwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jak na razie nie wiem co myśleć o przejęciu Multimedia przez UPC. Dziś przypadkowo rozmawiałem z miejscowym technikiem bo był u mnie w klatce i rozmawiałem na ten temat. Przypomniał, że już kiedyś nawet blisko było przejęcie Multimedia przez Polsat, już nawet Multimedia podobno dostała dekodery od Polsatu, ale nic z tego nie wyszło. Jego zdaniem lepsze wtedy byłoby przejęcie przez Polsat aniżeli teraz przez UPC. Porównywałem ceny usług i np. pełny pakiet TV w UPC wg tego co na ich stronie to 90 zł, więc drożej. Jeśli po przejęciu będą jakieś ceny promocyjne to oczywiście zostanę w UPC, jeśli będę musiał płacić drożej to odejdę. Umowa na Internet i TV i tak kończy mi się dopiero na wiosnę 2018. U mnie jest jedyna konkurencyjna kablówka TVK Hajnówka, więc mam gdzie uciekać w razie czego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marivsh

Zapominasz o UOKiK. Zanim wyda decyzję, będzie miesiącami analizował skutki przejęcia. Potem ewentualnie trzeba będzie poszukać zbytu dla dublujących się odcinków sieci. To też zajmie masę czasu. UPC nie zacznie modernizacji MM, póki nie dojdzie do zamknięcia transakcji. Zanim zacznie się pierwszy etap, na razie wszystko zostaje po staremu.

 

Nie zapominam, po prostu UOKiK nie będzie powodem blokowania modernizacji. Przecież to nie działa tak, że dziś pojawia się umowa, w ramach której UPC kupuje MM za 100 zł (przykład), UOKiK analizuje ją przez rok albo dwa, i dopiero po tym czasie UPC płaci 100 zł MM. Przecież wartość MM może wówczas spaść lub wzrosnąć, wręcz może zbankrutować; liczba klientów może wzrosnąć lub zmaleć - i co, UPC i tak będzie musiała płacić 100 zł za kablówkę bez klientów? Jeśli MM chce zarobić, to nie będzie rozsiadać się i mieć wszystko w D. Zobowiązania kontraktowe obowiązują obie strony, a nie tylko stronę UPC. Z resztą sam mówiłeś, że info o przejęciu było już od dawna, więc po co te modernizacje, nowe światłowody i redukcja analogu w - bądź co bądź - małej ilości miejsc, jak i tak mają się sprzedać? Wyrzucanie kasy w błoto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak to działa. UPC nie dało udziałowcom MM pieniędzy. To dopiero umowa przedwstępna (jeszcze wszystko można odkręcić bez większych szkód). Przecież wyraźnie napisano w komunikacie, że wartość transakcji może ulec zmianie. W zależności od tego, jak MM będzie sobie radziła w okresie do zamknięcia umowy. Dokończono to, co już było rozpoczęte. To nie jest biznes z dnia na dzień. Skutki transakcji zaczną być odczuwalne dopiero za jakiś czas. Nawet jeszcze nie wprowadzili tego rozwiązania z graphyne. Dlatego uważam, że zbytnio wybiegamy w przyszłość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Nikt, nikomu nie dał jeszcze ani grosza. W skrajnym przypadku przecież UOKiK może powiedzieć nie przejęciu. Moim zdaniem tak nie zrobi ale ma takie uprawnienia. Po zgodzie UOKiK LG i właściciele MM wracają do stołu negocjacyjnego. Przecież wiadomo na 99%, że będzie trzeba sprzedać część sieci i jest to warunek przejęcia. Trzeba znaleźć chętnego, wycenić, sprzedać itp. 600-700tys pokrywających się gniazdek to niemało. Zapewne nie wszędzie trzeba będzie odsprzedać sieć. Jednak tam gdzie jest obecnie tylko UPC i MM taki warunek zaistnieje na pewno.

Dopiero po wypełnieniu warunków może dojść do podpisania umowy sprzedaży, przelania kasy lub przejęcia obligacji. Następuje wymiana rady nadzorczej przez nowego właściciela. Wtedy UPC może zacząć swoje porządki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest ciekawe pytanie. Gdybym ja był właścicielem MM to był już nie dokładał ani grosza na inwestycje poza tym co już obiecałem dać. Zapewne w umowie przedwstępnej może znajdować się informacja, że obecni właściciele "nie pogorszą" stanu sieci. Pamiętajcie, że ostateczna wycena sieci nastąpi tuż po przed ostateczną sprzedażą więc opłaca się im dbać ale po co inwestować? Więc właściciele nie mogą też "pogarszać" stanu sieci. Tyle, że brak modernizacji nie jest pogorszeniem stanu obecnego. Jest zachowaniem status quo.

 

Zresztą moim zdaniem w tym przypadku UPC nie kupuje sieci tylko dostęp do gospodarstw domowych. Taka jest prawda. Obiecali inwestycje na poziomie 4mld zł w ciągu kilku lat. To 3/4 tej kwoty już wydali :mrgreen:

Edytowane przez mixiorek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w UPC jest drogo?

 

Tutaj macie przykład cen utrzymaniowych w UPC Polska z nową, "droższą" platformą Horizon.

 

Max Horizon z nagrywarką (z kolekcją VOD Filmy i Seriale My Prime oraz Horizon GO) + 60 Mb/s za 79 zł

Max Horizon z nagrywarką (z kolekcją VOD Filmy i Seriale My Prime oraz Horizon GO) + 120 Mb/s za 89 zł

Max Horizon z nagrywarką (z kolekcją VOD Filmy i Seriale My Prime oraz Horizon GO) + 250 Mb/s za 99 zł

 

Celowo podaję ceny z pakietem Max Horizon z nagrywarką, bo jest to pełna oferta kanałów TV (bez premium) wraz z nagrywarką. Powyższe oferty można modyfikować "in minus" wybierając ofertę bez nagrywarki lub niższy pakiet Select. Przykładowo Select Horizon bez nagrywarki + 60 Mb/s to jakieś niecałe 50 zł.

 

W UPC nie płacisz dodatkowych pieniędzy za dekoder. Płącisz jedynie więcej za opcję z nagrywarką. Kolekcja My Prime jest obowiązkowa i kosztuje 10 zł, ale cenę można "zbić" zgodami marketingowymi, co uwzględniłem w powyższych wyliczeniach. Horizon GO za 0 zł.

 

Przypomne, że w UPC są tylko dwa pakiety kanałów TV - Select (wybrakowana) i Max (pełna). Nie ma dodatkowych pakietów typu sport, dla dzieci itd. Dodatkowo płacicie tylko za premium - Canal+/HBO/Eleven/FilmBox/Cinemax. Ta dwa ostatnie można "ugrać" nawet po 1 zł przy negocjacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@neuron_wrw_gang_, oczywiście nigdy nie wiadomo jaka oferta będzie np. za rok, albo nawet za trzy miesiące. Od października UPC wycofało kilka ofert utrzymaniowych, stawiając na Horizon. Ale święta może przyniosą jeszcze ciekawsze oferty.

 

Obecnie nie ma Horizona bez VOD, czyli bez kolekcji My Prime. Jest ona obowiązkowa.

 

Max Horizon + 120 Mb/s = od 78 zł (z nagrywarką od 88 zł) w tym kolekcja VOD (obowiązkowo) + Horizon GO

 

Co do pytanych pakietów premium z tym jest różnie w UPC. Raz lepiej, raz gorzej, a obecnie jest tak:

C+ Select: 2 miesiące po 0 zł + 10 miesięcy po 39,90 zł (średnio 33,25 zł)

C+ Prestige: 2 miesiące po 0 zł + 10 miesięcy po 59,90 zł (średnio 49,9 zł)

HBO HD + GO/OD: 2 miesiące po 0 zł + 10 miesięcy po 30 zł (średnio 25 zł) lub bez zobowiązania 0 zł pierwszy miesiąc później po 30 zł

Cinemax od 1 zł (utrzymaniówka)

Filmbox od 1 zł (utrzymaniówka)

Eleven za 14 zł (ale podobno komuś zaoferowali ostatnio już za 4 zł przy negocjacji umowy)

 

Co do promocji w UPC polecam zapoznać się z forum pod adresem - chellopl.one.pl - przyda Wam się przy poznawaniu nowych ofert ;)

Edytowane przez muza_tv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za: Max Extra z nagrywarką (nie Horizon) + 60 Mb/s + Canal+ Select + HBO HD/GO/OD + Cinemax płacę w UPC łącznie 136 zł.

Z Horizonem (nowa platforma) za to samo płaciłbym łącznie 150 zł.

 

Bez pakietów premium odpowiednio 65 zł (stara platforma) lub 79 zł z Horizonem

 

To obecnie najlepsze w UPC promocje na te pakiety, a przypadku premium liczę już kwoty po tzw. darmowych miesiącach.

 

A ty neuro_wrw_gang_ ile płacisz w MM za to co masz w stopce?

Edytowane przez muza_tv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie, dobre rabaty w UPC ciężej uzyskać, niż w MM. Szczególnie w mniejszych miejscowościach, gdzie nie ma konkurencji. Paczki premium są droższe i trzeba od początku się na nie decydować, bo inaczej jest opłata aktywacyjna. W moim przypadku, na początku wyjdzie spora sumka, ponad 200zł. Ale stać mnie. Jednak, nie wszyscy to tak łatwo przełkną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...