Skocz do zawartości

Problemy ze sprzętem i z odbiorem sygnału Polsat Box


minajta
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

 

na Polsat Sport HD czy Extra HD spadł mi sygnał do 66% (miałem 83%).

I dotyczy tylko tych sportowych kanałów (także Premium). Polsat odpowiada

mi, że mam problem z ustawieniem Anteny (!) Tyle tylko, że wszystko mi hulało

ładnych parę lat i ZERO problemów. Więc nie to jest problemem. Ustawiałem antenę

kiedyś miernikiem sygnału (dźwięk akustyczny + wskaźnik). Ustawiłem wtedy na Max.

Po prostu wyciągnąłem wszystko co się dało. Wkurza mnie ten Polsat. W sumie to chyba

zrezygnuję z niego, bo ostatnio tylko same problemy z nim są, i w zasadzie nie ma co oglądać.

 

Macie podobne kłopoty z sygnałem 0d pewnego dnia - rozumiem awarii na Hot Birdzie? (dekoder HD5000)

 

 

Edytowane przez leotdi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, mcgiwer napisał:

Skąd Wy bierzecie tak wysoką jakość sygnału sięgającą 80%, u mnie max to 49% na programach TVN-owskich a TVP 42%, Polsatowskie trochę lepiej bo nawet 60% mam w porywach, oczywiście przy takich parametrach jak zaczyna padać deszcz to po oglądaniu. Antena 80-tka, konwerter INVERTO BLACK PREMIUM TWIN, ustawienie optymalne, czyli minimalne przestawienie w prawo/lewo, góra/dół pogarsza sygnał, dekoder główny HD 5000 a multiroom HD3000 przewód nie pamiętam jakiej firmy ale tani nie był, odpowiednio zarobiony, już nie wiem co zrobić by polepszyć tą jakość sygnału, siła jest na poziomie 80-ciu paru %. Mieszkam na wysokiej górze więc budynki nie mają szans zasłaniać, z 20m od domu jest orzech ale nie sądzę by on zasłaniał sygnał, sąsiad ma Canal+ i mówi że on ma mocny sygnał i nawet w ulewie ogląda. Macie jakieś pomysły co mogę jeszcze spróbować

 

1. W przypadku anteny 80 cm konwerter powinien być w uchwycie maksymalnie odsunięty od czaszy anteny.

2. Poczytaj o skręcie konwertera czyli stając od przodu przed anteną obracasz konwerter od pionu w kierunku przeciwnym do kierunku ruchu wskazówek zegara :) Regulujesz aż do uzyskania najlepszego wskazania dla MER na ekranie "Informacje o sygnale".

3. Polecam również ten artykuł SK: https://satkurier.pl/news/177783/jak-poprawic-sygnal-z-anteny-satelitarnej.html

 

Tutaj masz coś o tym co to jest kąt skręcenia konwertera

 

Jak mierzyć sygnał masz na tym wideo.

 

 

 

Edytowane przez support458
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, maikel napisał:

Sprawdziłem i też mam siła 85%,jakość 66%.To samo jest na TVP2-ten sam transporder-na EVOBOX PVR i HD3000.

tak, u mnie tak (teraz zmierzone):

 

1.) Polsat Sport HD - Siła 89% Jakość 66% - 21.9 g. 13:00 = 50% (i zacina)

2.) TVP2 - Siła 89% Jakość 66%- 21.9 g. 13:00 = 50% (i zacina)

3.) TVP Sport HD - Siła 94% Jakość 100%

4.) Polsat News HD - Siła 92% Jakość 83%

5.) TVN HD - Siła 91% Jakość 83%

6.) Polsat HD - Siła 92% Jakość 83%

7.) Polsat Sport News HD - Siła 86% Jakość 83%

8.) Polsat Sport Extra - Siła 89% Jakość 66% - 21.9 g. 13:00 = 50% (i zacina)

9.) Eurosport 1 HD - Siła 94% Jakość 100%

10.) Eurosport 2 HD - Siła 86% Jakość 83%

.... chyba wystarczy ;)

 

Jednym słowem - KICHA rozpoczęła się z początkiem września.

 

ps.

kabel 30 m, i zez na Astrę (Inverto monoblock)

 

 

Edytowane przez leotdi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Nestor95 napisał:

Witam mam problem z telewizją bądź anteną telewizyjną gdy pada leciutki deszcz obraz że tak powiem klatkuje i nie da się go oglądać czym to może być spowodowane? Dodam że antena była ustawiana całkiem niedawno

Prawdopodobnie wilgoć (woda) przedostaje się do kabla, mogą  być mikro-pęknięcia, w tym układzie kabel do wymiany,

wcześniej spróbuj  uszczelnić F-kę przy konwerterze i zaobserwuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, maikel napisał:

W/g mnie to jest awaria transpondera 12264[tvp2,polsaty sport i inne z tej częstotliwości].Dzwoniłem po kolegach i też mają siła84,jakość 48-50% na dekod.hd i evobox 10-12db.A polsat jak zwykle zero reakcji.Jeszcze 4 m-e i pa,pa!!!!!!

DOKŁADNIE tak jest (!)

 

Ja też wypowiem, jeśli nic się wkrótce nie poprawi. Nie mam wyboru. Czytajcie poniżej. Mam CP dla Sportu. Teraz ten argument stał się bezprzedmiotowy(!)

 

"Dziękujemy za przesłaną wiadomość.
Informujemy, że problem związany jest z instalacją antenową, która nie jest w stanie odebrać odpowiedniego poziomu sygnału z części kanałów. Wyjaśniamy, że kanały znajdujące się w ofercie Cyfrowego Polsatu są nadawane na różnych częstotliwościach. W przypadku złego ustawienia anteny na wszystkich lub tylko na części programów może występować znaczne pogorszenie lub zanik odbioru. W związku z powyższym zalecamy delikatną zmianę ustawienia anteny oraz sprawdzenie instalacji antenowej."

 

........... tu moja odpowiedź nastąpiła, żeby mi kitu nie wstawiali ... i dalej

 

"Uprzejmie informujemy, że już po otrzymaniu Pana pierwszego zgłoszenia zarejestrowaliśmy problem z dostępnością do kanałów tj. Polsat Sport HD oraz Polsat Sport Extra HD. Problem jest zgłoszony do działu technicznego.
Odpowiedź otrzyma Pan w odrębnym mailu.
Przepraszamy za niedogodności."


.......... i ostatnio ....

 

"Szanowny Panie

Jeżeli nadal występuje problem z dostępem do części kanałów, zalecamy dostrojenie anteny."
 

Wiecie co? ... nie tylko ręce opadają (!)

Edytowane przez leotdi
  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@leotdi to nie wina Polsatbox a tym bardziej konsultantów na infolinii.

Problem leży po stronie Eutelsat operatora satelity Hotbird.

 

Wiadomo czym mniejsza antena - mniej dokładnie ustawiona czy gorsza głowica sat w dekoderze tym bardziej problem będzie bardziej odczuwalny.

 

c193612294c2d395.jpg

Edytowane przez tweed77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, tweed77 napisał:

@leotdi to nie wina Polsatbox a tym bardziej konsultantów na infolinii.

Problem leży po stronie Eutelsat operatora satelity Hotbird.

To Polsat, konsultanci nie mogą napisać wprost tego co Ty, czy twoi poprzednicy w tym wątku ?

 

Czyli co? Nie ma szans, że się poprawi? Bo nie wiem jak traktować twój wpis. Czekamy,

aż Eutelsat coś z tym zrobi, czy też wiemy że już nic nie zrobi, i mamy "grzebać" wg Polsatu teraz

w swoich instalacjach antenowych wyciskając jakieś tam dziesiąte części dB (?), lub dawać antenę >1m ?

 

Jeśli odpowiedź brzmi tak, to pozostaje mi wypowiedzenie umowy. Zmiana koncepcji. TV z netu.

Edytowane przez leotdi
  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz nastąpiła poprawa sygnału HD3000 siła85%,jakość66%,mer13db.Ewobox PVR siła86%.jakość 77%.snr12,7.transponder12264.Szkoda że tzw.polsatbox lekceważy abonentów-wystarczyło wysłać informację że w/w usterka ma miejsce.Ja stary chłop wspinam się po drabinie i użeram się z połowicą bo obraz szatkuje.MOŻE  SPECJALISTA CYFROWY POLSAT i NOWY 123 odniosą się do w/w wypowiedzi.Mogą sprawdzić moje dane -nr.karty dekodera 241453748202,oczekuję odpowiedzi!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, leotdi napisał:

Czyli co? Nie ma szans, że się poprawi? Bo nie wiem jak traktować twój wpis. Czekamy,

aż Eutelsat coś z tym zrobi, czy też wiemy że już nic nie zrobi

Cytat posta z innego forum ...

Cytat

Eutelsat twierdzi, że sygnał jest aktualnie poprawny czyli co najmniej taki jak sprzed awarii satelity HB 13B. Z tego co wiem nie będą prowadzone dalsze prace zmieniające stan aktualny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, maikel napisał:

Teraz nastąpiła poprawa sygnału HD3000 siła85%,jakość66%,mer13db.Ewobox PVR siła86%.jakość 77%.snr12,7.transponder12264.Szkoda że tzw.polsatbox lekceważy abonentów-wystarczyło wysłać informację że w/w usterka ma miejsce.Ja stary chłop wspinam się po drabinie i użeram się z połowicą bo obraz szatkuje.MOŻE  SPECJALISTA CYFROWY POLSAT i NOWY 123 odniosą się do w/w wypowiedzi.Mogą sprawdzić moje dane -nr.karty dekodera 241453748202,oczekuję odpowiedzi!!!!!!!

sprawdziłem. U mnie też teraz jest sygnał 66% (jakość). Było 50% od wczoraj, tj. 21.9. 66% to min. jakości sygnału i wtedy nie zacina.

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, support458 napisał:

Są opisane maksymalne parametry dla anteny 70 cm i 80 cm przy bezchmurnej pogodzie.

Na podstawie tych informacji każdy z Was może sobie odpowiedzieć na pytanie czy ma dobrze ustawioną antenę.

A jak my mamy wg Ciebie odczytać te parametry na dekoderach? To wymaga - tak rozumiem - specjalistycznego sprzętu.

Do tej pory - do Anno domini 5 Września 2021 (!) - miałem sygnał o silnej jakości. NIGDY, ale to nigdy nie zacinał mi Polsat Sport HD czy Extra. Tylko wtedy, kiedy była nawałnica śnieżna, deszczowa czasami potrafiło przyciąć - normalka.


Doceniam Wasze wpisy na temat techniki pomiarowej, ale jak "zwykły jadacz" chleba ma to wg Ciebie "ugryźć" ?

 

Konkretnie. Dekoder HD5000 - jakie daje możliwości odczytu. Czy jest coś, czego nie wiem jako użytkownik ?

 

ps.

pamiętam, jak po zakupie przyjechali dwaj fachowcy od ustawiania anten SAT. Skasowali wtedy 50 zł, i wiecie co? Ja pamiętam dobrze jak odbierał dekoder wtedy i dziś po moim ustawieniu. Po moim było po prostu lepiej. A mieli taki wypasiony miernik w futerale skórzanym. I co z tego ?

Edytowane przez leotdi
uzupełnienie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, leotdi napisał:

A jak my mamy wg Ciebie odczytać te parametry na dekoderach? To wymaga - tak rozumiem - specjalistycznego sprzętu.

 

Czytaj co się pisze na forum. Każda instalacja w tym antenowa wymaga okresowej konserwacji.

Masz filmie jak sprawdzić sygnał na dekoderach HD przez "zwykłych zjadaczy chleba". :)

Uwaga: W przypadku dekoderów z rodziny Evobox należy nacisnąć i przytrzymać przez 5s na pilocie klawisz  i "Opis".

Dla pozostałych dekoderów HD zgodnie z wideo.

W podanych tabelach pomiarów dla anten 70 cm i 80 cm są podane wartości SNR i MER które również znajdują swoje odpowiedniki w menu dekodera. Wystarczy jeśli ustawisz na transponderze z TVP2 sygnał na maksymalne wskazanie MER lub SNR.

 

 

Edytowane przez support458
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum to się możemy doktoryzować z tego tematu, ale rzeczywistość wygląda inaczej i jeśli ktoś X lat oglądal bezproblemowo to nie zrozumie dlaczego teraz są problemy.

Znajomy załatwiał jedną sprawę w ICOK (oczywiście problemy z uprawnieniami jak to zwykle w CP) i czekał na odpowiedź w stylu "zresetuj dekoder" 5 dni, gdzie kiedy ja pamiętam czasy odpowiedzi kilka godzin.

Telefonicznie chyba po 40 minutach się załapał na konsultanta i w końcu załatwił problem.

Nigdy tak źle nie było i to właśnie zasługa tych problemów z Hot Birdem plus jakże udanego Polsat Boxa 4K ;).

 

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba się doktoryzować. Wystarczy lekko poruszyć antenę albo wezwać profesjonalistę.

Problem zmiany parametrów jakościowych dla transpondera 12.264 dotyczy osób, które nie miały do 5.09 poprawnie/optymalnie wyregulowanych anten.

Oczywiście można dyskutować ale tylko wtedy jeśli sprawna i dobrze ustawiona antena sprzedawana przez CP (70 cm) nie będzie zapewniać odbioru na problematycznym transponderze. Pomiary na antenie 70 cm pokazują, że odbiór jest możliwy na tp 78.

Edytowane przez support458
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież w tabeli z pomiarami sygnału dla anten 70 i 80 cm są wszystkie transpondery emitujące ofertę PB.

Wyniki są z 15.09.2021. Idealne warunki pogodowe (bezchmurne niebo).

 

Pomiar antena 70 cm.

 

Sygnal-HB13-E-ant70cm.jpg

 

Dla porównania dodaję również wyniki pomiarów dla idealnie ustawionej anteny 80 cm.

Warunki pogodowe, lokalizacja i konwerter identyczne jak dla 70 cm.

Z wyników od razu widać, że LKM jest znacząco wyższy dla większej ilości transponderów.

Praktycznie prawie wszystkie transpondery zachowują rekomendowany margines LKM zbliżając się do 5 dB lub więcej.

 

Pomiar antena 80 cm.

 

Sygnal-HB13-E-ant80cm.jpg

 

 

Mam nadzieję, że teraz wszyscy będą wiedzieć do jakich wartości parametrów jakościowych sygnału z anteny należy dążyć

Edytowane przez support458
  • Popieram 1
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W opisie filmu są już linki do wyników pomiarów sygnału jakie można uzyskać przy danym rozmiarze anteny i poprawnym jej ustawieniu.

Oferta PB jest emitowana z 23 tp więc nikt nie będzie robił tylu filmów.

Edytowane przez support458
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, support458 napisał:

 

Czytaj co się pisze na forum. Każda instalacja w tym antenowa wymaga okresowej konserwacji.

Masz filmie jak sprawdzić sygnał na dekoderach HD przez "zwykłych zjadaczy chleba". :)

OK, czytam co się pisze ... tyle tylko że z pewnych powodów oglądałem, a nie słuchałem. Dziś wysłuchałem. Teraz wiem, że trzeba nacisnąć czerwony przycisk >3 sec. Widzę teraz to co trzeba. Nawiasem, MER u mnie teraz na Polsat Sport (Extra) HD i TVP2 rzędu 13 dB dla 66% Jakości sygnału. Tak, czy siak, dzięki za ten przewodnik 🙂

 

Niemniej taki "miernik" i tak jest orientacyjny w porównaniu z wychyłowym (+ akustycznym). Ustawiałem antenę dość długo, ale wierzcie mi lub nie, ale ten miernik za kilkadziesiąt złotych naprawdę daje radę. Jedyne co trzeba to cierpliwość.

 

Jak to robiłem ?

 

Na początek skorzystałem z aplikacji https://www.dishpointer.com/ , aby dowiedzieć się o przeszkodach na drodze sygnału, i czy  ew. o ile metrów mam podnieść antenę - zamontowana jest akurat za domem o wysokim dachu, który jest na linii sygnału SAT.

 

W programie macie:

1. Z lewej - do wpisania lokalizację - najlepiej włączyć lokalizację w kompie i sam namierzy (potem skorygujecie myszką *)

2. Z prawej - naciskacie strzałkę i wybieracie z listy 13.2 Eutelsat

 

Pojawi się teraz widok satelitarny waszego terenu. Teraz musicie przesunąć myszką *) taki zielony "balonik" z symbolem anteny satelitarnej dokładnie w PUNKT, tzn. tam gdzie dokładnie znajduje się zamontowana antena SAT (talerz) - a precyzyjniej pisząc - to "krzyżyk", który pojawia się na dole tego zielonego "balonika".

 

Z prawej strony znajdziecie "Opcje". Zaznaczcie ten kwadracik. Pojawi się wtedy opis dotyczący PRZESZKODY na drodze sygnału SAT.

 

Na dole tego opisu zauważycie teraz mniejszy czerwony "balonik". Przesuńcie go myszką do najwyższego Punktu przeszkody na drodze sygnału SAT.

 

Teraz odczytacie parametry ("d" i "h") jakie musicie spełnić, aby sygnał trafiał na talerz anteny "Bez przeszkód" na jego drodze..

 

Tyle ode mnie. Mam nadzieję, że Wam pomoże ten mini poradnik, bo mnie pomógł, gdyż podniosłem antenę na rurze o 1,5 metra

 

pozdrawiam

 

PS.

jest jeszcze kalkulator azymutu i elewacji - https://satlex.net/pl/azel_calc.html

Wszystko w nim obliczycie, jeśli podacie dokładne dane lokalizacyjne. A te dokładne

dane bierzecie z tego 1 programu j.w.

Edytowane przez leotdi
uzupełnienie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...