Skocz do zawartości

Problemy ze sprzętem i z odbiorem sygnału Polsat Box


minajta
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie jestem pewien, czy dobrze wybrałem temat do mojego pytania, jeśli nie, to proszę moderację o przeniesienie do właściwego wątku. Dziękuję z góry.

 

Od wczoraj mam aktywny sygnał w Polsat Box. Dekodery 4K (nie Lite) oraz Evobox Lite do Multirooma. W zasadzie działa jak należy, sygnał jest, kanały są, da się normalnie oglądać. Ale nie wszystko jest jak powinno, albo czegoś nie rozumiem.

 

1. Nagrywanie nie działa w ogóle. Na większości kanałów przy próbie nagrania bieżącego programu lub nadawanego w przyszłości wyskakuje brązowa pełnoekranowa plansza z komunikatem "Na tym kanale nagrywanie nie jest dostępne". Treść może być nieco inna (piszę z pamięci), ale sens jest zachowany. Na niektórych, jak np. BBC Brit, komunikatu nie ma, niby da się ustawić nagrywanie, ale potem w nagraniach nie ma niczego. Wiem, że w dekoderze nie ma dysku, tylko pusta kieszeń (pewnie w przyszłości wsadzę tam swój, ale podobno na razie nie ma po co), ale PB twierdzi, że można nagrywać w chmurze do 100 godzin.

 

2. Na wielu kanałach nie działa cofanie się do archiwalnych nagrań. Można "przelecieć" pilotem po wcześniejszych programach, do tygodnia wstecz (zgodnie z twierdzeniami PB na stronie internetowej), ale nie ma opcji oglądania. Po prostu nie występuje w menu. Za to na niektórych kanałach (sprawdziłem losowo TLC i BBC Brit) działa to bez problemu. 

 

Obie sytuacje sprawdzałem na 4K, na Evoboksie jeszcze nie.

 

No i teraz pytanie podsumowujące. "Coś" jest sknocone w oprogramowaniu dekodera? Może muszę odczekać, aż się "coś" jeszcze aktywuje, zaktualizuje itp.?  Albo po prostu czegoś ważnego nie doczytałem/nie wiem i nie umiem poprawnie obsłużyć?

 

Nie wiem, czy to ma jakieś znaczenie, ale moja instalacja to dosyć wiekowe ustrojstwo z konwerterem typu Twin, a nie tym nowszym Unicable. Jednak poprzednio miałem Canal+ i tam nie było żadnego problemu z instalacją. Jedynie podczas nagrywania nie można było oglądać innych kanałów. 

 

Wybaczcie przydługiego posta i dziękuję z góry za wszelkie uwagi, także krytyczne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.02.2022 o 16:34, raafmix napisał:

Witam! Chyba padł mi pilot do dekodera HD 5500s.  Objawia się to tym, że działają tylko niektóre przyciski. Czy trzeba wymieniać komplet (dekoder i pilot) czy można dostać na wymianę sam pilot? Pozdrawiam!

Ja dzis wymieniłem pilot w APS bez kosztów,otrzymalem nowy z bateriami.😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obsługa klienta w Polsat BOX to jest... hmmm sam nie wiem jak to nazwać... stan umysłu?

Na oficjalnej liście zamieszczonej na stronie www, w technologii IPTV na kanale 630 widnieje kanał NASA TV.

Nie mam go dostępnego, napisałem przez icok pytanie dlaczego tak jest.

A oni radośnie odpisują, że jest to kanał FTA i to że jest na liście to nie znaczy, że go można odbierać.

A do tego nie ma go w umowie, wiec spadaj na drzewo czego od nas chcesz...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, maly801 napisał:

Obsługa klienta w Polsat BOX to jest... hmmm sam nie wiem jak to nazwać... stan umysłu?

Na oficjalnej liście zamieszczonej na stronie www, w technologii IPTV na kanale 630 widnieje kanał NASA TV.

Nie mam go dostępnego, napisałem przez icok pytanie dlaczego tak jest.

A oni radośnie odpisują, że jest to kanał FTA i to że jest na liście to nie znaczy, że go można odbierać.

A do tego nie ma go w umowie, wiec spadaj na drzewo czego od nas chcesz...

 

 

NASA TV HD-11373-27500-pozioma- i po problemie😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie dokładnie masz wypisany ten kanał w ramach oferty IPTV?

Bo jak wejdziesz w opis pakietu na stronie to NASA jest z dopiskiem "Kanały bezpłatne (FTA), które dodatkowo będziesz mógł oglądać na naszym dekoderze. Kanały dostępne wyłącznie przez satelitę."

Ale... wśród tych kanałow jest też Tele5, Polonia1, TVP Info, Stars, 4fun i inne, które w ofercie IPTV są. Więc jak zwykle polsatowy nieporządek, żeby nie nazwać tego dosadniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Od około pół roku mam Evobox Lite. Od kiedy zaczęły się deszczowe dni (w sumie ostatnie 2, teraz pada śnieg) to na ekranie pojawiają się artefakty. Zaczęło się kiedy chciałem obejrzeć siatke na Polsat Sport, na tym właśnie kanale było najgorzej. Inne kanały raczej nie miały takiego problemu.

Od wczoraj jest gorzej, również na innych. Sygnał potrafi być stabilny jak na obrazku, a po chwili zrywa do zera.

Teraz zastanawiam się czy to wina wody, ale instalacja raczej ok, konwerter jest tak zabudowany żeby woda ściekała w dół.

Talerz mam większy niż standardowy, tak zalecali w sklepie, bodajże 90.

Nie wiem czy szukać lepszego sygnału, czy co. Zwykle cały czas jest na: siła 90% i jakość 45%. Tylko te zrywy do zera mnie dziwią.

baded6cf200e6a58d7822a9b397b0727.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Jackooo napisał:

Talerz mam większy niż standardowy, tak zalecali w sklepie, bodajże 90.

Nie wiem czy szukać lepszego sygnału, czy co. Zwykle cały czas jest na: siła 90% i jakość 45%. Tylko te zrywy do zera mnie dziwią.

A jaką wcześniej miałeś jakość przy bezchmurnym niebie. Teraz SNR masz na pograniczu odbioru, stąd artefakty i chwilowe zaniki.

Gdybyś miał dobrze ustawioną 90-kę, przy opadach "normalnego" deszczu i śniegu nie powinieneś mieć zaników sygnału. Mogą wystąpić jedynie chwilowe zaniki przy bardzo intensywnych opadach.

10 minut temu, Jackooo napisał:

teraz pada śnieg

Sprawdź, czy mokry śnieg nie oblepił ci powierzchni czaszy lub konwertera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, K63 said:

A jaką wcześniej miałeś jakość przy bezchmurnym niebie. Teraz SNR masz na pograniczu odbioru, stąd artefakty i chwilowe zaniki.

Gdybyś miał dobrze ustawioną 90-kę, przy opadach "normalnego" deszczu i śniegu nie powinieneś mieć zaników sygnału. Mogą wystąpić jedynie chwilowe zaniki przy bardzo intensywnych opadach.

Sprawdź, czy mokry śnieg nie oblepił ci powierzchni czaszy lub konwertera.

Wcześniej, przy ładnej pogodzie jakość była taka sama. Nigdy nie zwracałem uwagi na SNR. Proponujesz ustawić ją ponownie? Ile powinno być tego SNR?

Antena i konwerter tylko mokre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Jackooo napisał:

Wcześniej, przy ładnej pogodzie jakość była taka sama

Czyli masz źle ustawioną antenę. Na dobrze ustawionej 90-ce na TVN powinieneś mieć SNR w okolicach 15-16 dB.

https://cyfrowypolsatnews.pl/problem-z-odbiorem-sygnalu-w-cyfrowym-polsacie-jak-go-rozwiazac/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ., od dwóch dni ma probłem z dekoderem Evobox lite. Umowa przedłużona i dotałem dwa dekodery Własnie evobox lite. I po instalacji dekodera , ciagle pokazuje Brak tego kanału w twoim abonamencie kod błedu E016 i już 4 razy ponawiali mi uprawienia i nadal nic ;/  Dodam e niektóre kanały są , jak np. Esska tv. Co to może być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...