Specjalista Polsat Box Opublikowano 24 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2021 W dniu 21.09.2021 o 18:23, Nestor95 napisał: Witam mam problem z telewizją bądź anteną telewizyjną gdy pada leciutki deszcz obraz że tak powiem klatkuje i nie da się go oglądać czym to może być spowodowane? Dodam że antena była ustawiana całkiem niedawno Witamy. Prosimy sprawdzić instalację oraz siłę i jakość sygnału. Wymagane wartości to minimum 65%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leotdi Opublikowano 24 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2021 dzisiaj "nie wytrzymałem". Poszedłem do instalacji (z ulubioną drabinką ) Zmieniałem położenie (skręt+odległość) konwertera. Wcześniej ustawiłem na TV planszę z Siłą, Jakością i MER. Nic to nie dało. Było optymalnie. Jedyne co zrobiłem, to wyczyściłem benzyną ekstrakcyjną powierzchnię anteny. Zauważyłem tyle, że Siła wskakiwała na 89 dB (do tej pory było sztywno 88 dB). Była zabrudzona, lekkie ślady (kropki) utlenienia metalu. W pobliżu jest lipa, więc też były jakieś tam ślady z syropu. Ale w sumie spodziewałem się więcej po wyczyszczeniu jej powierzchni. Jeszcze czytałem, że warto po takiej operacji czyszczenia nanieść specjalny lakier bezbarwny w areozolu. Jedno wiem. Więcej na teraz nie wycisnę. Chyba trzeba zmienić antenę na 90 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcgiwer Opublikowano 24 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2021 U mnie regulacja konwertera nic nie dała, konwerter muszę mieć w pionie , przekręcenie go w prawo czy lewo pogarsza jakość sygnału. Ciekawi mnie jedno, w menu dekodera mamy zakładkę diagnostyka i antena, ciekawostką jest to że jak wejdę w diagnostykę to siłę sygnału mam 80% a jakość 50% a z kolei jak wejdę w zakładkę "antena" to siłę mam 89% a jakość 66%, sprawdzane na programie TVP2, dlaczego taka różnica ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maikel Opublikowano 24 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2021 Sprawdziłem i w EVOPVR-tvp2 w obu pozycjach sygnał wachał się w granicach sila88,jakośc 72%.Te wartości nie są sztywne i się wachają.Tym się nie przejmuj,najważniejsze żeby odbiór był stabilny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leotdi Opublikowano 24 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2021 2 godziny temu, mcgiwer napisał: U mnie regulacja konwertera nic nie dała, konwerter muszę mieć w pionie , przekręcenie go w prawo czy lewo pogarsza jakość sygnału. Ciekawi mnie jedno, w menu dekodera mamy zakładkę diagnostyka i antena, ciekawostką jest to że jak wejdę w diagnostykę to siłę sygnału mam 80% a jakość 50% a z kolei jak wejdę w zakładkę "antena" to siłę mam 89% a jakość 66%, sprawdzane na programie TVP2, dlaczego taka różnica ? Sprawdziłem u siebie TVP2 i mam tak: - diagnostyka = Siła 88% + Jakość 66% - Antena -> wyszukiwanie ręczne = Siła 89% + Jakość 66% ... czyli to samo. I tak ma być. Czasem nie patrzyłeś na (?): Antena -> konfiguracja anteny - bo to jest co innego (!) - tu u mnie Siła 92% + Jakość 83% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lakiman Opublikowano 24 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2021 11 godzin temu, Specjalista Polsat Box napisał: Witamy. Prosimy sprawdzić instalację oraz siłę i jakość sygnału. Wymagane wartości to minimum 65%. Ilu was tam pisze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcgiwer Opublikowano 25 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2021 Sprawdziłem u siebie TVP2 i mam tak: - diagnostyka = Siła 88% + Jakość 66% - Antena -> wyszukiwanie ręczne = Siła 89% + Jakość 66% ... czyli to samo. I tak ma być. Czasem nie patrzyłeś na (?): Antena -> konfiguracja anteny - bo to jest co innego (!) - tu u mnie Siła 92% + Jakość 83%Faktycznie masz rację, patrzyłem na antena > konfiguracja.Ale pożyczyłem od sąsiada biały dekoder i na jego dekoderze na TVP2 siłę mam 89% a jakość 66% też nie dużo ale więcej niż na moim hd5000 i hd3000, czekam na deszcz zobaczę czy na jego dekoderze będzie zacinać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ramirez Opublikowano 25 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2021 Wskaźnik procentowy to nic nie mówi bo co producent to sobie inaczej to skaluje. W jednym odbiorniku będzie przy tym samym sygnale pokazywało 90%, w innym 60% a jeszcze innym 50% Jedynym wiarygodnym parametrem jest MER czy SNR podanym w dB. A takich wartości odbiorniki od operatorów chyba nie pokazują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
support458 Opublikowano 25 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2021 (edytowane) W dniu 24.09.2021 o 19:41, mcgiwer napisał: U mnie regulacja konwertera nic nie dała, konwerter muszę mieć w pionie , przekręcenie go w prawo czy lewo pogarsza jakość sygnału. Ciekawi mnie jedno, w menu dekodera mamy zakładkę diagnostyka i antena, ciekawostką jest to że jak wejdę w diagnostykę to siłę sygnału mam 80% a jakość 50% a z kolei jak wejdę w zakładkę "antena" to siłę mam 89% a jakość 66%, sprawdzane na programie TVP2, dlaczego taka różnica ? Najważniejszym parametrem oceniającym jakość sygnału jest MER lub SNR (w zależności od modelu dekodera). Metody pomiaru sygnału w dekoderach CP seria HD masz opisane słownie w wideo poniżej. W dniu 24.09.2021 o 22:37, leotdi napisał: Sprawdziłem u siebie TVP2 i mam tak: - diagnostyka = Siła 88% + Jakość 66% - Antena -> wyszukiwanie ręczne = Siła 89% + Jakość 66% ... czyli to samo. I tak ma być. Czasem nie patrzyłeś na (?): Antena -> konfiguracja anteny - bo to jest co innego (!) - tu u mnie Siła 92% + Jakość 83% W menu Antena "Wyszukiwanie ręczne" parametry sygnał są wyświetlane dla częstotliwości z której aktualnie chcesz wyszukiwać kanały (aktualnie wprowadzone prametry sygnału w tym menu). W menu Antena "Konfiguracja" jest pokazywana jakość sygnału dla transpondera bazowego CP 12188. W menu Diagnostyka "Sprawdzenie sygnału SAT" jest pokazywana wartość dla aktualnie ostatnio oglądanego kanału lub dla kanału który wybierzesz z listy (pozycja Wybierz kanał). W tym wątku wiele razy już był udostępniany link do materiału audio/wideo z YT z dokładnym opisem gdzie i jak mierzyć sygnał z anteny w dekoderach CP serii HD. Ta metoda dotyczy również dekoderów z rodziny Evobox, których struktura menu Ustawienia jest identyczna. Zacznijcie czytać i słuchać zamiast pisać komentarze wprowadzające innych w błąd lub zdawać pytania na które już padły odpowiedzi. W dniu 25.09.2021 o 08:47, Ramirez napisał: Wskaźnik procentowy to nic nie mówi bo co producent to sobie inaczej to skaluje. W jednym odbiorniku będzie przy tym samym sygnale pokazywało 90%, w innym 60% a jeszcze innym 50% Jedynym wiarygodnym parametrem jest MER czy SNR podanym w dB. A takich wartości odbiorniki od operatorów chyba nie pokazują. Mylisz się, wszystkie dekodery Polsat Box (CP) z serii HD i Evobox oraz Polsat Box 4k pokazują MER lub SNR w zależności od modelu dekodera. Edytowane 26 Września 2021 przez support458 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
telewidz85 Opublikowano 26 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2021 Witam Od kilku dni nie działa mi parę kanałów m. in. Tnt Hd, kino polska muzyka, bbc earth, national geographic wild. Jest komunikat "tego kanału nie ma w twoim abonamencie, jeśli uważasz...". Mam 3 dekodery(główny i dwa multiroomy) i na wszystkich jest tak samo. Ponawiałem sygnał z anteny, ale nie pomogło. Kiedyś była taka opcja przywracalnia ustawień fabrycznych, ale teraz tego nie widzę. Dekoder główny to 5000, a reszta 2000 i 6000. Co poradzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patryszq Opublikowano 26 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2021 HB ma problemy ale " specjaliści doradzają "poprawienie instalacji antenowej - PB tylko tym sie zasłania i zbywa sie balastu jakim są problemy techniczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leotdi Opublikowano 26 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2021 44 minuty temu, telewidz85 napisał: Witam Od kilku dni nie działa mi parę kanałów m. in. Tnt Hd, kino polska muzyka, bbc earth, national geographic wild. Jest komunikat "tego kanału nie ma w twoim abonamencie, jeśli uważasz...". Mam 3 dekodery(główny i dwa multiroomy) i na wszystkich jest tak samo. Ponawiałem sygnał z anteny, ale nie pomogło. Kiedyś była taka opcja przywracalnia ustawień fabrycznych, ale teraz tego nie widzę. Dekoder główny to 5000, a reszta 2000 i 6000. Co poradzicie? a próbowałeś wyłączyć dekoder z sieci (>30sec.) , w międzyczasie wyjąć kartę, przeciągnąć ją na miękkiej ściereczce, stroną od chipa i ponownie włożyć, i włączyć dekoder? Spróbuj. Miałem kiedyś taką sytuację z HD5000 i u mnie pomogło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
telewidz85 Opublikowano 26 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2021 Aha, wygląda na to, że skończył się okres promocyjny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patryszq Opublikowano 26 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2021 Taka sama sytuacja z ukazywaniem się planszy że " tego kanału nie ma ... " pojawia się też na dekoderach bez kartowych więc to raczej jakiś problem po stronie PB - ja zbieram foty kiedy te objawy się na dekoderach pojawiają i będzie szła kolejna reklamacja - wymiana dekoderów NIC nie pomaga - restarty też nie - instalacja SAT jest wg zalecanych norm i mieści się w " wymaganiach " tabelkowych PB . Skoro PB nie reaguje to reklamacje będą szły nawet cały rok - bardzo cierpliwy jestem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
At Entertainment Opublikowano 26 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2021 To raczej problem, systemu kodowania Irdeto, tańszy o 30% nie oznacza, że lepszy. Problemy zaczeły się od telewizji mobilnej, do dnia dzisiejszego, nie zostały rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Froog1983 Opublikowano 28 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2021 Cześć wszystkim mam pewien problem z sygnałem na multiroom Polsat go, a mianowicie na kilku kanałach wyskakuje komunikat brak sygnału nieobsługiwany format wideo gdy sprawdzam siłę to strasznie skacze od 0 do 90% siła i jakość, dekoder evobox lite. gdy zamienię dekoder główny 4k na miejsce Multi to wszystko jest ok, Multi pod główny to jest całkowity brak sygnału. Dekoder evobox lite został wymieniony na nowy i jest taki sam przypadek na dwóch nowych dekoderach evobox lite. Macie pomysł co może być powodem,dodam że mam jeszcze dekoder on nc+ i tam gdzie jest Multi od Polsat go to nc+ działa normalnie Czasza 120 konwerter inwerto unicable quad 400m przewody nowe końcówki kompresyjne nowe zarobione prawidłowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leotdi Opublikowano 2 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2021 Polsat Sport HD ---------------- MER 13dB - Siła 88% - Jakość 66% godz. 13:00 (godziny do południowe) MER 14dB - Siła 88% - Jakość 83% godz. 20:00 (godziny wieczorne) Tak to wygląda. Szatkowania brak, jak i ostatnio ... b. silnych opadów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michu_97 Opublikowano 7 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2021 Kanał 57 TVP Rozrywka jest informacja "Błąd odczytu. Nieobsługiwany format wideo". To tak jak na kanałach 4K, ale TVP Rozrywka jest w SD Co się stało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
support458 Opublikowano 8 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2021 (edytowane) Jeśli problem utrzymuje się dalej należy sprawdź jakość i siłę sygnału na tym kanale. Sposoby sprawdzenia sygnału z anteny były wielokrotnie opisywane na forum. Edytowane 8 Października 2021 przez support458 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cpt.price Opublikowano 13 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2021 Cześć chciałem zapytać czy ktoś ma podobny problem z kanałami filmbox , a konkretnie Kino TV HD? MER 12/11dB - Siła 84% - Jakość 50/49%? TVP1 HD , 15DB Siła 86% - Jakość 83-100% Foxy też nie lepiej ok 12db MER Czasa 80cm nowa Corab, Konwerter Unicable 2 nowy, wymienione wtyki na kompresyjne. ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
support458 Opublikowano 13 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2021 (edytowane) Konkretnie w czym problem? Parametry nie rewelacyjne jak na antenę 80 cm to wszystko. Edytowane 13 Października 2021 przez support458 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cpt.price Opublikowano 14 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2021 8 godzin temu, support458 napisał: Konkretnie w czym problem? Parametry nie rewelacyjne jak na antenę 80 cm to wszystko. Jaki fachowiec takie efekty, będę musiał innego sprowadzić bo ten odwalił fuszerkę bule kasę zedrzeć z człowieka Instalował konwerter nawet nie sprawdził wtyków miernikiem czy nie ma zwarcia, później był wymienić antenę, nawet nie sprawdził czy z kablami wszystko ok, a teraz się kontakt urwał mam nadzieje że może to czyta z niego taki fachowiec jak ze mnie Chodzi oto że jak włączę nagrywanie na kino tv hd i tvp1 to zaczyna szatkować kino tv hd ... tak jest z innymi kanałami foxy i tam jest kilka które mają ledwo 12db mer czasem nawet skacze do 11db a dekoder praktycznie przy oknie obok anteny. PS. Sprawdzane na 4 różnych dekoderach efekt te sam. Zaznaczam że "majster" powiedział że konwerter sprawny. Jakby ktoś chciał dodać do swojej listy nie polecanych zapraszam na PW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kfm877 Opublikowano 14 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2021 Przy MER =11dB odbiór jest jeszcze stabilny więc przyczyna leży gdzie indziej. Jaki masz konwerter, może w ustawieniach anteny jest wybrany niewłaściwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cpt.price Opublikowano 14 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2021 15 minut temu, kfm877 napisał: Przy MER =11dB odbiór jest jeszcze stabilny więc przyczyna leży gdzie indziej. Jaki masz konwerter, może w ustawieniach anteny jest wybrany niewłaściwy. Serio ? Może do odbioru.. ale jak chcesz nagrywać coś i oglądać drugi kanał jest lipa... sprawdzałem wszystkie 4 podstawowe częstotliwości nic to nie dało. Jedyna jego wymówka to że awaria na HB jest i może nawet 2 lata potrwać, okej, okej, ale jakoś nie widzę tutaj masowych ludzi co maja ten sam problem! Pytałem znajomych i mają wszystko ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ramirez Opublikowano 14 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2021 (edytowane) Może to wina dekodera albo jednak z konwerterem coś nie tak. Co to za konwerter? Sprawdziłem u siebie ta częstotliwość Tez mam antenę corab 80 cm plus zwykły konwerter Inverto Black premium i mi udało się ustawić maksymalnie ok SNR 13 dB, to w MER będzie chyba z 12 dB. A takie objawy to tak wyglądają jakby ten dekoder nie wyrabiał sprzętowo. A próbowałeś regulować nachylenie kąta konwertera?? Edytowane 14 Października 2021 przez Ramirez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.