Skocz do zawartości

Powolny upadek telewizji satelitarnej


djadijos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cytat

Operator telekomunikacyjny Bezeq  poinformował, że należąca do niego platforma satelitarna Yes będzie dystrybutorem serwisu streamingowego Disney+ w Izraelu. We Francji analogiczną umowę nowa platforma zawarła z Canal+.

https://www.wirtualnemedia_pl/artykul/jak-odbierac-disney-serwis-streamingowy-izrael-bezeq-yes-dystrybucja-umowa

Edytowane przez Darek z Ozimka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Darek z Ozimka napisał:

.Edit: 20-15 lat temu reklamy w telewizji nikomu nie przeszkadzały, nie rozumiem w ogóle dzisiejszej niechęci do telewizji.

15-20 lat temu w mojej miejscowości naziemnie można było odebrać dwa kanały telewizji publicznej i Polsat ale przy odpowiedniej pogodzie. Internet nie każdy posiadał a jeśli już to o zawrotnej prędkości 128 Kbps. Mniej więcej wtedy Polsat zaoferował najniższy abonament za 9,99 zł, praktycznie wszyscy zakładali sobie antenę satelitarną od Polsatu. Bo nie było alternatywy, teraz te czasy nie wrócą. Jest ponad 20 kanałów za free (prawie) w DVB-T2 w super jakości (w porównaniu do analogu to jest super jakość), internet jest o wiele szybszy i o wiele bardziej ogólnodostępny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kirk, no niestety nie masz racji, i @bgmntoraz @grreg2084napisali to, o co mi chodziło. Jedynie się z Tobą zgodzę odnośnie zbyt dużej ilości w Internecie, ale przecież w telewizji też masz za dużo informacji czy transmisji sportowych, i o tym również zostało tu napisane. 

Faktem jest, że dziś oglądalność telewizji, a już zwłaszcza sportu i wiadomości, po prostu spada.

 

@Darek z Ozimka No właśnie. Ja też nie rozumiem tej nienawiści, i przyznam, że mnie to w sumie nadal zaskakuje. 

 

Co do przyciągania młodych, to wątpię. Młodzi ludzie nie interesują się tak sportem jak starsze pokolenie. Prawdę mówiąc, to też nigdy nie rozumiałem jak można oglądać sport w telewizji, ale to już kwestia gustu. Nie dziwię się ludziom, że teraz wybrzydzają. 

 

Zgadzam się z Tobą @lakiman.

Doskonale pamiętam tamte czasy. Co prawda kanałów było mniej, ale człowiek to wtedy też bardziej doceniał, a ramówka faktycznie była ciekawsza niż dziś. Dzisiaj masz o wiele więcej kanałów, a i tak mało kto je ogląda. Przesyt, mało ciekawa ramówka, i wolność oglądania w necie zrobiły swoje.

 

 

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Lannan napisał:

No właśnie. Ja też nie rozumiem tej nienawiści, i przyznam, że mnie to w sumie nadal zaskakuje

Mnie do tej pory to zaskakuje, że ludzie w moim wieku wolą YouTub'a, TikTok'a i Instagrama. Kiedyś @Kirk w jednym z odcinków swojego programu "Medialni" wspominał, że na kolejny odcinek "Kod Lyoko" na ZigZapie trzeba było czekać tydzień i pilnować czasu, aby się na najnowszy odcinek nie spóźnić. Moim zdaniem moda na streaming szybko minie, jak moda na "Malucha" w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lakiman
7 minut temu, Darek z Ozimka napisał:

  Moim zdaniem moda na streaming szybko minie, jak moda na "Malucha" w Polsce.

To nie jest moda a postęp technologiczny.

A swoją drogą ciekawe jak telewizja będzie wyglądać za 15-20 lat..:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwage w jakim kierunku idzie świat i ludzie na nic nie mają czasu, to streaming dopiero się rozkręci. Tradycyjna telewizja skończy się wraz ze starszym pokoleniem silver. Dzisiejsi ludzie 45+ są wychowani już od lat na necie, więc to tylko przyspieszy koniec tradycyjnej tv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja chyba będę nadal abonował Polsat Box GO. W sumie mam wszystko co potrzebuje. Ekstraklasa, 1 Liga, Eleveny, LM, Eurosport. 

 

Tradycyjna TV u mnie nie da rady, jestem w zbyt wielu miejscach ze względu na pracę, że nie ma sensu kupować pakietu TV stacjonarnej.

 

I takich osób będzie coraz więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście nie wyobrażam sobie powrotu do oglądania telewizji, marnowanie czasu na dziesiątki reklam? Wszystko mam w internecie, nie duża opłata za rok, jak chociażby w przypadku Player.pl i wszystkie programy dostępnę przedpremierowo i bez reklam. Mogę oglądać kiedy i ile chcę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Arkon napisał:
Nie wiem czy jesteś kibicem, bo film i serial w internecie wyglądają super, ale niestety mecze zazwyczaj gorzej. 

Kibicem nie jestem to fakt, ale piszę ze swojej perspektywy i patrząc na swoje potrzeby, więc to tylko moja skromna opinia
W Player.pl też jest przecież tańszy pakiet z reklamami, ale myślę, że warto dopłacić i mieć już ten komfort oglądania bez nich.

Edytowane przez Kiler
Nie cytujemy ostatniej wypowiedzi w całości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym coraz więcej serwisów rozważa tańszy plan z reklamami, nawet Netflix.

Ale to będzie tylko opcja, dla tych co chcą mniej płacić

A gdyby tak młodych widzów ponownie przyciągnąć do telewizji? Mam tu na myśli emitowanie treści dopasowane do ich potrzeb.
Młodych do streamingu przyciąga to, że mogą oglądać gdzie i kiedy chcą. Zresztą nie tylko młodych

Moim zdaniem moda na streaming szybko minie, jak moda na "Malucha" w Polsce.

Zaklinasz rzeczywistość


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed streamingiem już nie uciekniemy a nawet będziemy brnąć w niego jeszcze bardziej... 5G Broadcast zastąpi DVB-T2?

 

Jeśli nawet 5G nie do końca wydoła tej technologii to już 6G albo 7G to wszystko udźwignie i skończy się DVB-T a tym samym satelita przestanie mieć jakikolwiek sens . Wszystko będzie w jednym miejscu.

 

TV jako sama z siebie LIVE nie zniknie ale moim zdaniem pozostaną najwięksi gracze oraz premium sport. A reszta to już wiadomo wszystko na SVOD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam pozwoliłem sobie na kupno sprzętu za 300zl takiego jak Xiaomi Mi Box S 4K. 

 

I czekam tylko do końca roku na rozwiązanie umowy z Canal+. Dzięki temu sprzętowi w TV mam wszystko. Po Netflixa, YouTube po Polsat Box GO.

 

Nie jest mi już potrzebna satelita. Pakiety można wykupować kiedy się chce np w Polsat Box Go czy WP Pilot i mam TV. 

 

Szczególnie że teraz Górnik Łęczna spadł do 1 ligi to potrzebny mi będzie zamiast Canal+ kanał Polsat Sport 😜 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Lannan napisał:

w telewizji też masz za dużo informacji czy transmisji sportowych,

Tylko że na przykład transmisji sportowych się obecnie nie da ograniczyć, zresztą po co? Wybór jest większy, bo i stacji jest więcej, ale to lepiej niż choćby 2 dekady temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Darek z Ozimka napisał:

Kiedyś @Kirk w jednym z odcinków swojego programu "Medialni" wspominał, że na kolejny odcinek "Kod Lyoko" na ZigZapie trzeba było czekać tydzień i pilnować czasu, aby się na najnowszy odcinek nie spóźnić.

 

I pomijając ostatni irytujący aspekt (istnienie VOD-ów/nagrywarek) niewiele się w tym zmieniło.

 

Wydaje mi się, że duże VOD-y pomału odchodzą od wrzucania najnowszych seriali w całości i wracają do cotygodniowych premier odcinków (kwestia utrzymania uwagi widza). Nawet główny "winowajca" Netflix nieśmiało próbuje zmienić przyzwyczajenia swoich klientów i ostatni sezon ich frontowego Stranger Things będzie udostępniany w dwóch terminach.

 

Ogólnie wszystko zależy od polityki serwisu/gatunku produkcji. Jako fan anime korzystam z anglojęzycznego Crunchyroll i nadal czekam na każdy odcinek aktualnie emitowanej serii co tydzień - istnieje u nich w wersji przeglądarkowej nawet tak jakby "ramówka" wrzucanych treści, którą preferuje i wykorzystuję do nadrabiania zaległości z ostatnich dni:

TiVbdGL.jpg

 

 

Ogólnie jedyna różnica z większością VOD-ów jest taka, że nie ma teraz przymusu zasiadania o konkretnej porze (bądź korzystania z nagrywarek) jak w czasach TV, można sobie obejrzeć rzeczowy odcinek później. Chyba trudno dziwić się, że ludzie wolą wygodę.

 

 

3 godziny temu, Darek z Ozimka napisał:

Moim zdaniem moda na streaming szybko minie, jak moda na "Malucha" w Polsce.

 

Moda na Malucha trwała przez ponad 20 lat :D

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Darek z Ozimka

Cytat

Mnie do tej pory to zaskakuje, że ludzie w moim wieku wolą YouTub'a, TikTok'a i Instagrama.

Mnie w sumie nie, bo co telewizja teraz daje? Masa powtórek i tk z reklamami, a te, jeśli chcę, mogę sobie nałogowo oglądać na platformach VOD. 

 

@lakiman

Cytat

To nie jest moda a postęp technologiczny.

No nie wiem czy aby na pewno postęp. Nie każdy postęp jest dobry. 

No i jednak zgadzam się z Darkiem, że to zauroczenie streamingiem jest chwilowe. Dopóki nie zrobią tak, by rzeczywiście była to konkurencja dla telewizji, takie opcje będą traktowane głównie jako dodatek. 

 

@cidik I to jest właśnie smutne, że ludzie nie mają dziś czasu w erze work-life balance. Dla mnie to żaden postęp. 

 

@pasjonat

Cytat

Telewizji  nie da się oglądać bo ciągle widzę paradokumenty, telenowele i widzę patologie itd.

 

W necie też mnóstwo patologi, i czy tego chcemy czy nie, to i tak ludzie będą to oglądać. 

 

@Kirk No niestety, nie da się. A szkoda. 

Nie zgodzę się, że lepiej, ale to kwestia gustu. 

 

@grreg2084 To jest dokładnie to o czym pisałem, a i tak inni mi nie chcą wierzyć. 

Młodzi mają w nosie sport, i najczęściej oglądają go właśnie osoby tak 40-50+ (takie ,,Janusze", jak ja ich nazywam). 

Jest szansa, że jak sport zniknie z telewizji, to tego typu osoby przestaną nim zadręczać tych, którzy nie są nim zainteresowani (marzenie). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jednak zgadzam się z Darkiem, że to zauroczenie streamingiem jest chwilowe. Dopóki nie zrobią tak, by rzeczywiście była to konkurencja dla telewizji, takie opcje będą traktowane głównie jako dodatek.

Następny fantasta. Serwisy SVOD rosną, a liczba abonentów płatnej TV na świecie systematycznie spada. Największe firmy medialne inwestują miliardy dolarów w serwisy streamingowe. Rzeczywiście chwilowe zauroczenie
Ludzie już nie będą chcieli wracać do ramówek TV, kiedy mogą oglądać gdzie i kiedy chcą.

  • Popieram 1
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Lannan napisał:

 

 

Co do przyciągania młodych, to wątpię. Młodzi ludzie nie interesują się tak sportem jak starsze pokolenie. Prawdę mówiąc, to też nigdy nie rozumiałem jak można oglądać sport w telewizji, ale to już kwestia gustu. Nie dziwię się ludziom, że teraz wybrzydzają. 

 

 

 

 

Kolejny przykład na te bzdury gale Fame mczy jak ima tam. Które bija rekordy oglądalności. Kto to ogląda? Widziałeś kiedykolwiek taką galei jaka tam jest publiczność? kto to towarzystwo zna? Ja oglądam ale nie znam praktycznie nikogo a tam gwiazdy internetu i inne wynalazki które ze sportem mają mało wspólnego. Człowiek który interesuje się MMA i ma 40-50 lat to głównie wykupuje czy pokolenie 20-30 lat? I przykładów innych można by dać wiele na dowód że młodzi oglądają sport. Zobacz od czasu do czasu Ekstraklasę,Żużel czy inne dyscypliny i kto siedzi na trybunach zamiast opowiadać tu bajki.

 

8 godzin temu, djadijos napisał:

A ja chyba będę nadal abonował Polsat Box GO. W sumie mam wszystko co potrzebuje. Ekstraklasa, 1 Liga, Eleveny, LM, Eurosport. 

 

Tradycyjna TV u mnie nie da rady, jestem w zbyt wielu miejscach ze względu na pracę, że nie ma sensu kupować pakietu TV stacjonarnej.

 

I takich osób będzie coraz więcej.

Tradycyjna tv zawiera i wesje internetowe oferty bo jest  w cenie i często jest tańsza jeden minus to zobowiązanie.Ale jak interesujesz się sportem to i tak praktycznie trzeba mieć dostęp przez cały rok.

 

8 godzin temu, peniat napisał:

Ja osobiście nie wyobrażam sobie powrotu do oglądania telewizji, marnowanie czasu na dziesiątki reklam? Wszystko mam w internecie, nie duża opłata za rok, jak chociażby w przypadku Player.pl i wszystkie programy dostępnę przedpremierowo i bez reklam. Mogę oglądać kiedy i ile chcę.

Jak masz dziesiatki reklam to chyba oglądasz nie te kanały które trzeba.

 

Godzinę temu, Pawop napisał:


Następny fantasta. Serwisy SVOD rosną, a liczba abonentów płatnej TV na świecie systematycznie spada. Największe firmy medialne inwestują miliardy dolarów w serwisy streamingowe. Rzeczywiście chwilowe zauroczenie emoji1787.png
Ludzie już nie będą chcieli wracać do ramówek TV, kiedy mogą oglądać gdzie i kiedy chcą.

I nim znajdą coś interesującego stracą tyle czasu co trwa sam film😂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...