Skocz do zawartości

Netflix – pytania, problemy, komentarze


enski
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze w temacie giełdy i wyników NF

Cytat

Firma Pershing Square Holdings należąca do Billa Ackmana, która w styczniu dokonała głośnego zakupu akcji Netflixa, właśnie sprzedała te udziały. “Stracono wiarę w naszą zdolność do przewidywania przyszłości firmy z wystarczającą pewnością” – oświadczył Ackman. To musiało Netflix zaboleć. Niedługo po ogłoszeniu najnowszego raportu kwartalnego akcje firmy mocno zanurkowały. Jeszcze 19 kwietnia można było je kupić po 348 dolarów. Obecnie, 21 kwietnia, kurs waha się w okolicy 215 dolarów. Ostatnio tak tanie były na początku 2018 roku. I warto tu zaznaczyć, iż jeszcze kilka miesięcy temu płacono za akcje Netflixa rekordowe 690 dolarów. Inwestor stracił ponad 400 milionów dolarów Pershing Square miał w sumie ponad 3,1 miliony akcji Netflixa po 359,70 dolarów. W styczniu były warte ponad 1,1 miliard dolarów. To sprawiło, iż firma stała się inwestorem z pierwszej dwudziestki. Sprzedając je teraz, musiano pogodzić się ze sporą stratą. Obecnie te akcje są warte około 701 milionów dolarów. Ostatni, aż 35% spadek na giełdzie jest spowodowany tym, że po najnowszym, relatywnie słabym raporcie kwartalnym, nie tylko wielkie fundusze inwestycyjne sprzedają akcje firmy, ale również mniejsi inwestorzy. Ciężko powiedzieć jak cała rzecz rozwinie się dalej, gdyż firma przewiduje, iż kolejne miesiące mogą przynieść jeszcze gorsze wyniki. Tym samym Netflix czekają chudsze miesiące.

Ackman przyznał, iż działalność Netflixa jest zasadniczo prosta do zrozumienia, ale w świetle ostatnich wydarzeń w Pershing Square stracono wiarę w zdolność do przewidywania przyszłości firmy z wystarczającą pewnością.

Podkreślił, iż na podstawie dotychczasowych osiągnięć zarządu nie byłby zaskoczony, gdyby Netflix nadal był odnoszącą sukcesy firmą i doskonałą inwestycją w stosunku do obecnej wartości rynkowej.

https://variety.com/2022/digital/news/bill-ackman-sells-netflix-stake-loss-1235237715/

 

Sprawdziłem wyniki i dzisiaj trochę w dół (na ten moment 0.5 %). Ale w ciągu ostatnich 6 miesięcy akcje spadły aż 447,85$ czyli -67,34%. Szok i niedowierzanie.

https://www.google.com/finance/quote/NFLX:NASDAQ?sa=X&ved=2ahUKEwjf2cDQ9Kf3AhWGzosKHVbpDu8Q3ecFegQIDBAY

 

Z jednej strony dla mnie to dziwna taka panika, ponieważ jasne było, że nie będą rosnąć w nieskończoność. Analitycy przewidywali że Disney będzie ich ścigał, że stracą na rynku na rzecz konkurencji. Rozumiem w plecy z 10mln userów a to tylko 200tys na minusie w skali globalnej. Można to ewentualnie zinterpretować, że to reakcja już dziś na  zapowiedź kolejnego bilansu ujemnego zakładanego na kolejne ok 2mln userów.

A z drugiej - na dłoni widać, jak te wartości akcji NF są sztucznie nadmuchane i mają się nijak do rzeczywistej wartości.

Mają co myśleć, jak konkurencja coraz większa, wszyscy najwięksi już w streamingu i większość nawet nie w połowie rynków na świecie.

 

 

3 godziny temu, Arkon napisał:

A tak poważnie, to ciekawe jak podejść do takiego tematu- mama opłaca Netflixa, a córka studiuje w innym mieście. To nie jest wspólne gospodarstwo, ale jednak najbliższa rodzina.

Tzw przeczekanie. Co innego jak ktoś zrobi sobie wypad z jednego domostwa i raz na jakiś czas korzysta poza, a co innego - jak się ktoś "wyprowadzi" i ogląda na stałe.

Druga opcja  - musisz wziąć nowe konto.

 

2 godziny temu, Cinemaniac4K napisał:

Kurcze kupił bym to AppleTV... ale chciał bym to najpierw przetestować jak to się sprawdzi u mnie.

Sprawdzi się. I tak będziesz skazany na coś dodatkowego i dobrego, skoro jesteś purystą. Ostatecznie to zmiana TV na nowy ;)

Edytowane przez spotify
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, spotify napisał:

Co innego jak ktoś zrobi sobie wypad z jednego domostwa i raz na jakiś czas korzysta poza, a co innego - jak się ktoś "wyprowadzi" i ogląda na stałe.

Druga opcja  - musisz wziąć nowe konto.

 

Chyb miało być możesz a nie musisz.

Jak znajomi przychodzą na seans "jednorazowo" rozumiem będzie OK. Ale jeśli zamieni się to w codzienne wspólne oglądanie to już tez muszą założyć dodatkowe konto ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Może nie każdy na to zwraca uwagę bo to jest zaledwie kilkadziesiąt milisekund... to nie jest tak że opóźnienie jest wielkie. Najbardziej idzie wyłapać jak jest rzucenia czymś, zamykania ogólnie uderzenia. W filmie Furioza jest taki moment jak siedzą w barze i rzucone są dokumenty na stół. Ja jestem na to bardzo przewrażliwiony a nie mam jak tego ustawić na TV albo na MiBoxie.
Miałem Mi Boxa i też nie było opóźnień
Odpaliłem Psie pazury na PHILIPS z Android TV i jest w Dolby Vision z bitrate 16.41 Mb/s
U mnie na Tizenie jest ponad 18 mega
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast na moim Sony bitrate zatrzymuje się na wartości 11, 44 mb/s i nie chce się zmienić.

Na większości pozycji 4K.

Może dlatego nie ma HDR..

Jest sposób żeby temu zaradzić?

 

Na AppleTV i ultraboxie jest HDR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieczorem odłączę kabel ethernetowy i sprawdzę po wifi.

Po rozmowie z supportem już nie mam pomysłów co jest nie tak.

HDR powinien się załączać i trochę martwi mnie niski bitrate.

 

Będę z góry wdzięczny za jakieś konstruktywne pomysły. :)

 

Dodam, że na Prime Video, HBO Max, kanałach linearnych HDR normalnie się załącza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mamy HDR bo dostajemy profil SDR... to nie jest wina TV. Każdy materiał ma swoje przeskoki jakościowe które dostosowują się do jakości internetu.

Tak to wygląda u mnie... kiedy HDR jest obecne w 4K: Zaczyna od 7.62 Mb/s > 9.53 Mb/s  > 11.44 Mb/s  > kończy na 15.25 Mb/s. Na każdym z tych przeskoków mam HDR czyli u ciebie też na 11.44 powinno być HDR. Nie będzie bo od początku dostajesz materiał w SDR.

Ja jak odpalam film i widzę wartości inne jak te powyżej to na 100% nie mam HDR... podaje przykład: zaczyna od 3.86 Mb/s > 7.73 Mb/s >  11.36 Mb/s > i kończy na 17.05 Mb/s.

 

No i teraz to patologiczne wsparcie Netflixa mówi że masz za słaby internet. Oni strasznie oszukują... bo kiedyś jak zadzwoniłem to podawałeś ten kod serwisowy i sama sprawdzała jakie masz parametry (cos ala informacje które uzyskuje się na komputerze klikając Alt+Shift+Ctrl+D gdzie masz wszystkie parametry). Dziś nawet nie poprosi cię abyś sprawdził w aplikacji na TV prędkość internetu bo to zaburza jej rozmowę z tobą gdzie i tak zgoni wszystko na internet... :) 
 

16 minut temu, lakiman napisał:

Dodam, że na Prime Video, HBO Max, kanałach linearnych HDR normalnie się załącza.


Widzisz a ja na HBO Max nie mam HDR... a nawet śmiem twierdzić że to nie jest 4K (kiedyś wrzuciłem tu porównanie).
 

Edytowane przez Cinemaniac4K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, lakiman napisał:

bitrate zatrzymuje się na wartości 11, 44 mb/s i nie chce się zmienić.

Na większości pozycji 4K.

Może dlatego nie ma HDR..

U mnie od razu startuje hdr przy 8 mb/s na start. Dochodzi natomoast max do 18.29

24 minuty temu, Cinemaniac4K napisał:

czyli u ciebie też na 11.44 powinno być HDR

Dokładnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszedł update na UI w Tizen... dodali zakładkę kategorie i powiadomienia. Dodali też na stronie głównej "polecamy" z animowanymi miniaturkami po prawej stronie.

... a nadal bitrate coraz gorszy i na połowie produkcji brak HDR :) Wolał bym toporną aplikację jak w Amazon i te żenujące napisy w zamian za sztywnie ustawioną wysoka jakość na każdej produkcji... :) 

Edit: NA przeglądarce CHROME zauważyłem niski bitrate 720p (0.4 Mb/s) ale za to już w codec'u AV1. Na EDGE ten sam film już w AVC/1080p z bitrate 5.3 Mb/s.
 

Edytowane przez Cinemaniac4K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Pawop napisał:

Tobie sprzęt nie pozwala na osiągniecie najwyższych parametrów.


Ahaaaaaa... czyli AppleTV+ na mega wysoki bitrate w 4K już u mnie sprzęt jest ok? :) A to ciekawe. Nie rozumiem twojego toku rozumowania. Z jednym się zgodzę - nie powinno tak być bo Netflix coś nawala na moim TV.

A mam jeszcze pytanie @Pawop do ciebie... film "Nowość" jaki ma bitrate u ciebie na twoim TV? :) 

 

Edytowane przez Cinemaniac4K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Cinemaniac4K napisał:

NA przeglądarce CHROME zauważyłem niski bitrate 720p (0.4 Mb/s) ale za to już w codec'u AV1. Na EDGE ten sam film już w AVC/1080p z bitrate 5.3 Mb/s.

Bo Edge to dla Netfilixa przeglądarka "zaufana", a Chrome taka nie jest, stąd tylko 720p.

 

W dniu 22.04.2022 o 18:43, Delta21 napisał:

„Psie pazury” na Apple TV 

84514-E34-0438-44-AB-9-C73-7-E5189-EEBC1
 

ten sam fragment na WebOS 

D518-EB01-5-A1-C-4817-9777-33-C5627-D419

 

Są różne profile jakościowe dla różnych urządzeń, ale tu wartości średniego bitrate dla wideo są podobne.

Jeśli oczywiście to bitrate na WebOS jest średnią wartością, a podejrzewam, że jest.

Edytowane przez Zuzia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie patrzę na cyferki, ale widzę że Netflix pogorszył jakość. Oczywiście można zawsze zwalać na sprzęt czy internet jak Canal+ online czy Viaplay. Tylko po co? Jak na tak drogi serwis jakość powinna być dużo lepsza.
Ja nie widzę pogorszenia jakości. Owszem zdarzają się produkcje z dziwnie niskim bitratem, ale tak było odkąd pamiętam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pawop Spoko, ale Ty też miałeś szczęście i nie doświadczyłeś problemów z Canal+ online. Na jakość Netflixa nigdy nie było narzekań, a teraz się pojawiają. Ja sam wielokrotnie ich chwaliłem za marketing i jakość apki. Teraz, moim zdaniem, i jak się okazuje nie tylko moim nastąpiło pogorszenie. Ja na szczęście mało tam oglądam, więc tragedii nie ma. :)

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...