Skocz do zawartości

Dekoder EVOBOX PVR - dyskusja ogólna


Misiek.
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Obecnie mam instalację antenową standardową czyli antena 70 cm + zwyczajny konwerter+ dekoder HD3000. Teraz przy okazji przedłużenia umowy chciałbym wziąć dekoder Evobox, czytałem jednak w necie że potrzebny jest jakiś konwerter unicable. Co to jest? Brałbym też multiroom, jak skonfigurować instalacje antenową do Evoboxa i multiroomu? Sorry jeśli piszę w złym dziale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem próbę i nagrywałem trzy programy oraz czwarty oglądałem. Wszystko na 1 konwerterze uniwersalnym- czyli na 1 ćwiartce pasma sat. 

Wszystko bez problemów.

 

Czyli w przypadku pojedynczego konwertera, masz możliwość nagrywania trzech nagrań jednocześnie, ale w ograniczonym zakresie i to należy podkreślić.

Takie wypowiedzi w zasadzie wprowadzają więcej zamieszania niż pożytku.

 

Zaletą tego dekodera PVR jest swobodne nagrywanie trzech audycji.W Twoim teście nie ma żadnej rewelacji.

Użytkownikom bardziej zależy na tym aby mogli nagrać to co chcą niż to co mogą :)

Obecnie mam instalację antenową standardową czyli antena 70 cm + zwyczajny konwerter+ dekoder HD3000. Teraz przy okazji przedłużenia umowy chciałbym wziąć dekoder Evobox, czytałem jednak w necie że potrzebny jest jakiś konwerter unicable. Co to jest? Brałbym też multiroom, jak skonfigurować instalacje antenową do Evoboxa i multiroomu? Sorry jeśli piszę w złym dziale.

Weź zestaw antenowy dedykowany do Evobox 129 PLN http://www.cyfrowypolsat.pl/oferta/telewizja-cyfrowa/zestaw-antenowy-evobox-pvr.cp

W APS możesz zamówić wymianę konwertera na ten z zestawu plus regulacje anteny za 60 PLN. Było o tym w wątku.

Edytowane przez support458
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ułożyłem listę ulubionych kanałów, szukam i znaleźć nie mogę, gdzie jest możliwość zmiany ich kolejności (przenoszenia), złapała mnie jakaś pomroczność jasna. Znalazłem tylko "usuń z ulubionych". Wchodzę w menu akcji, ale tam jakoś niczego nie widzę :( Może ktoś napisze jak krowie na rowie po kolei, gdzie to jest ? Wcześniej czytałem post z tego wątku z tym związany, ale nie zatrybiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klikasz niebieskim przyciskiem "Ulubione"

Otwiera się menu z twoją listą ulubionych

Najeżdżasz na kanał, który Cię interesuje, czekasz chwilę i po lewej stronie pojawia się menu

Klikasz "Akcje" -> "Kolejność", wybierasz kanał (klikasz OK, pojawia się ptaszek)

Przesuwasz na liście w odpowiednie miejsce i czekasz, aż po lewej stronie pojawi się menu, klikasz "Potwierdź"

 

Mam nadzieję, że napisałem wszystkie kroki.

Edytowane przez suchydmg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W menu "Inne Emisje" pojawiają się : logo kanału, dzień tygodnia, dzień miesiąca i godziny trwania programu. Czy nie da się umieścić tam numeru odcinka w przypadku programów cyklicznych?

Pytam, bo w sofcie carbo w nc+ nie ma z tym problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram powyższą propozycję. Zwłaszcza, że ma to pośredni wpływ także na sortowanie zrealizowanych nagrań po nazwie, bo pliki są sortowane wtedy w pierwszej kolejności po nazwie serii, potem po tytule odcinka a nie po numerze odcinka.

<usunięta treść - Regulamin Forum>
Zebrałem kilkanaście uwag do menu EVOBOXa i przesłałem je poprzez ICOK bezpośrednio do programistów.

1. Moim zdaniem opcje do wyboru po naciśnięciu klawisza 'menu" powinny być przewijane w cyklu zamkniętym tzn. po "radiu" powinny być ponownie powrót do "polecane", "kanały TV" itd. Szybciej się można wtedy poruszać po skrajnych opcjach.

2. Liczyłem, że po zmianach w oprogramowaniu ktoś zmieni rozdzielenie bez sensu czynności zaznaczania do nagrania audycji z EPG od późniejszej edycji parametrów nagrania w innym miejscu menu.
O ile zaznaczenie pozycji z EPG do nagrywania jest szybkie i jednoklikowe (acz nie zawsze, czasem włącza się dodatkowe menu z opcjami) to w tym momencie przydałby się również szybki skrót przez jednorazowe kliknięcie za pomocą niewykorzystanego kolorowego klawisza na pilocie do szybkiego wejścia w menu edycji parametrów nagrania zamiast wielokliku po opcjach..
I tu widzę także brak konsekwencji programistów. "Akceptacja" np. zmian czasu początku nagrania jest obecnie ujęta jako jedna z opcji na liście w dodatku w pierwszej chwili niewidoczna bez przewinięcia listy w dół a powinna się pojawiać dopiero wyjściu strzałką w lewo ze zmiany parametrów i tak jak pojawia się zielone tło do potwierdzenia przy usuwaniu pliku z listy nagrań. Swoją drogą po kiego grzyba to takie wielkie, całoekranowe jest? Stylistycznie nijak nie pasuje do designu reszty oprogramowania.

3. Uważam za celowe w kolejnej wersji oprogramowania wprowadzić opcję z możliwościami ustawiania mocy filtra zmiękczającego bo nadal obraz jest gorszy, bez szczegółów, od HD7000.
Np. brak, bardzo niska, niska, średnia , wysoka i np. "polsatowska" czyli coś na analogię do możliwości ustawienia czasów pokazywania banera gdzie jest mnóstwo czasów do wyboru przy mniejszym znaczeniu tej opcji na komfort obsługi EVOBOXa. I aby dekoder pamiętał te ustawienia a nie za każdym razem ustawiać od nowa wybór. To samo dotyczy wyboru metody sortowania nagrań.

4. Miło by było aby poza kolorem diody dekoder pokazywał jakąś małą ikonką z numerem kanału obok, że jest wykonywane nagranie po naciśnięciu "i" na pilocie (obok tych informacji, które aktualnie wyświetla, a miejsca jest wystarczajaco) lub na sekundę w chwili przełączania kanałów tak jak ma to miejsce w HD7000.

5. Powinna być możliwość wyboru układu, według własnych upodobań, poziomego lub pionowego (vide EPG) odnośnie listy nagranych pozycji.

Problem nadal pozostał. Dziwne że przez 3 dni działało perfect. Do dziś. Nagrywa, Nawet pamięta o 5 minutach ale nie zawsze świeci się dioda.

Prawdopodobnie na granicy pewności jest to błąd programisty.
Przy zaprogramowaniu nagrania (przynajmniej na 6 minut przed emisją) z użyciem na stałe opcji przesuniętego czasu rozpoczęcia nagrania na 5 minut wcześniej, niebieska dioda pracuje prawidłowo,
Kiedy chce się w locie włączyć nagrywanie w interwale opcji przesuniętego rozpoczęcia nagrania (czyli w czasie tych 5 minut) dioda się nie świeci wcale, chociaż nagrywa. Niemniej jednak nie ma żadnego znaku realizacji nagrywania bo nawet na liście nagrań nie ma pozycji nagrania w trakcie! Plik pojawia się "znikąd" natychmiast dopiero po zakończeniu nagrania.
Co ciekawe, po włączeniu nagrywania w chwilę po rzeczywistym czasie rozpoczęcia emisji, nawet przy użyciu opcji przesuniętego rozpoczęcia nagrania dioda się świeci się prawidłowo.

 

P.S. A konkretnie który punkt regulaminu? Wiedza przyda się "na zaś"

Edytowane przez Zolmar
Powód podany w treści wpisu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinieneś zostać przy innym sprzęcie. Z Twojej wypowiedzi widać, że to nie jest sprzęt dla ciebie.

 

Odnośnie Waszej dyskusji przypomniało mi się narzekanie użytkowników MS Office po wprowadzeniu "wstążki". Też były głosy, że skąd oni to wzięli i na czym bazowali. Na testach i badaniach. :) Problem polega na odnoszeniu pilota, MENU, filozofii obsługi do poprzedników, czy nawet innych modeli. Nie o to chodzi. Trzeba chcieć poznać, spróbować, zrozumieć.

Ale o czym Wy Panowie piszecie? Co poznać, spróbować, zrozumieć?

Nagrywanie serii źle działa (o czym już tutaj pisałem) i czeka mnie usuwanie pewnie z 30 z[beep]likowanych odcinków Gry o Tron.

Za każdym razem muszę wykonać kilka operacji, a kolega @Zolmar proponuje usprawnienie tej czynności do jednego klika (np na kolorowy, nieużywany klawisz), oczywiście z potwierdzeniem chęci usunięcia pliku, aby przez przypadek nie stracić cennych danych.

Gdzie tutaj zrozumienie? Ja rozumiem, ale co się naklikam, to moja strata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

legzio - obstawiam uszkodzony kabel HDMI/port HDMI.

 

Miałem tak w nc+ na kartę z dekoderem Opticum HD X8. Uszkodzony port hdmi. Od początku przycinał głos raz na jakiś czas (ułamek sekundy co kilkanaście minut/godzin lub wcale). W zależność czy był mocno dociśnięty kabel hdmi. Z czasem doszło migotanie obrazu i też pomagało odpowiednie dociśnięcie kabla.

Edytowane przez jeplum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ale o czym Wy Panowie piszecie? Co poznać, spróbować, zrozumieć?

Nagrywanie serii źle działa (o czym już tutaj pisałem) i czeka mnie usuwanie pewnie z 30 z[beep]likowanych odcinków Gry o Tron.

Za każdym razem muszę wykonać kilka operacji, a kolega @Zolmar proponuje usprawnienie tej czynności do jednego klika (np na kolorowy, nieużywany klawisz), oczywiście z potwierdzeniem chęci usunięcia pliku, aby przez przypadek nie stracić cennych danych.

Gdzie tutaj zrozumienie? Ja rozumiem, ale co się naklikam, to moja strata.

Tamta wymiana zdań dotyczyła zamiany miejsc przycisków na pilocie Evoboxa w stosunku do PVR7000. Bardzo proszę nie dorabiać ideologii, bo będę zmuszony skorzystać ze swoich uprawnień na tym forum nadanych mi przez administrację.

 

@iceman - tak, zagląda tutaj regularnie osoba techniczna od projektu Evobox.

Edytowane przez swojadroga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@iceman - tak, zagląda tutaj regularnie osoba techniczna od projektu Evobox.

Poza brakiem dostępności funkcji wyboru napisów przy HBO Go, zauważyłem:

chyba też w kwestii oprogramowania: przy podłączeniu rozgałęźnika HDMI (TV + projektor) evobox się gubi, obraz miga - krótko mówiąc nie działa.

Można by przemyśleć sposób wpisywania tekstu, gdyż metoda kursor jest dość archaiczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje, że zaglada tu ktos z CP,

Na HBO Go ogladanym przez dekoder evo nie ma funkcji wl/wyl napisów w jezyku polskim - chyba to niedopatrzenie.

 

Nie na wszystkich materiałach są dostępne napisy. Podaj przykład pozycji HBO GO gdzie uważasz, że napisy powinny być.

Pisalem wczesniej ze przydalaby sie opcja wpisywania w stylu sms.

Tak bylo na hd7000 jednak teraz tego tez tam nie ma wraz z nowa ipla.

Nie będzie zmiany w tym zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Jestem tutaj nowy :-) ale i zarazem posiadaczem nowego nabytku jakim jest dekoder EVOBOX. Moje pierwsze wrażenia z wyglądu jak i z pracy urządzenia są bardzo pozytywne.

W zasadzie - nie miałbym się do czego przyczepić ale jednak nasuwa mi się kilka pytań wynikających z tygodniowego testowania EVO?

 

Korespondując z CP nie do końca otrzymałem satysfakcjonujące odpowiedzi :-) i mam nadzieję, że tu je otrzymam lub dostanę od innych posiadaczy potwierdzenie, że maja taki sam problem czy zdanie jak ja :-)

 

1. Sprawa dotyczy zainstalowania dodatkowych programów telewizyjnych poza ofertą CP. Proszę kolegów o test czy po zainstalowaniu dodatkowych programów i po wykonaniu przywrócenia USTAWIEŃ DOMYŚLNYCH czy te dodatkowo zainstalowane programy pozostały? Czyli powyżej 1000.

 

2. Dotyczy aplikacji CP GO/HBO GO - czy odtwarzana jakość dźwięku pozbawiona jest wysokich częstotliwości pomimo wybrania lepszej kompresji z 576p na 720p?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem jeszcze jedną nieprawidłowość w działaniu dekodera, albo w systemie rozsyłania EPG CP. Może ktoś z PROJEKTU EVOBOX to przeczyta.

 

Mianowicie, po wejściu do menu INNE EMISJE w uzyskanych wynikach są niemal zawsze zdublowane pozycje. To znaczy, że istnieją dwa wpisy o tej samej audycji- dokładnie takie same-- ten sam kanał z tą samą datą i godziną. Dotyczy to w większości programów wylistowanych jako pierwsza lub druga pozycja w wynikach wyszukiwania.

Nie wiem czy to tylko tak jest u mnie czy też koś ma to samo??

 

Jeśli już było to sorry. Moja pamięć z upływem lat się nieco pogorszyła..........................

 

To samo też widać w wynikach wyszukiwania. ALE zaczynają się pojawiać również numery odcinków w epg i wynikach wyszukiwania, więc może ma to związek z tym dublowaniem.

Edytowane przez filolog
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podwójne wpisy wnikają z faktu, że niektóre kanały są dwa razy na liście i w EPG. Z punktu wiedzenia analizy innych emisji są to dwa różne wydarzenia. Przykładowo Polsat HD k.1 i k.111. Problem zniknie po usunięciu dubli z listy.


Witam.

 

Jestem tutaj nowy :-) ale i zarazem posiadaczem nowego nabytku jakim jest dekoder EVOBOX. Moje pierwsze wrażenia z wyglądu jak i z pracy urządzenia są bardzo pozytywne.

W zasadzie - nie miałbym się do czego przyczepić ale jednak nasuwa mi się kilka pytań wynikających z tygodniowego testowania EVO?

 

Korespondując z CP nie do końca otrzymałem satysfakcjonujące odpowiedzi :-) i mam nadzieję, że tu je otrzymam lub dostanę od innych posiadaczy potwierdzenie, że maja taki sam problem czy zdanie jak ja :-)

 

1. Sprawa dotyczy zainstalowania dodatkowych programów telewizyjnych poza ofertą CP. Proszę kolegów o test czy po zainstalowaniu dodatkowych programów i po wykonaniu przywrócenia USTAWIEŃ DOMYŚLNYCH czy te dodatkowo zainstalowane programy pozostały? Czyli powyżej 1000.

 

2. Dotyczy aplikacji CP GO/HBO GO - czy odtwarzana jakość dźwięku pozbawiona jest wysokich częstotliwości pomimo wybrania lepszej kompresji z 576p na 720p?

 

 

Ad. 1 Doinstalowane kanały pozostaną jeśli przy przywracaniu ustawień nie jest zaznaczona opcja usuwania nagrania. Przy takiej konfiguracji przywracania, nie są również usuwane listy ulubionych.

 

Ad. 2 Jakość dźwięku nie ma związku z jakością obrazu na HBO GO.

Edytowane przez support458
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podwójne wpisy wnikają z faktu, że niektóre kanały są dwa razy na liście i w EPG. Z punktu wiedzenia analizy innych emisji są to dwa różne wydarzenia. Przykładowo Polsat HD k.1 i k.111. Problem zniknie po usunięciu dubli z listy.

 

 

Tu miałeś na myśli że problem zniknie po usunięciu dubli ręcznie na liście ulubionych czy w najbliższym czasie kanały SD znikną dla dubli na głównej liście?

 

Trochę mnie zdziwiło że niektóre kanały podwójne w SD są bliżej na liście kanałów niż HD (np Discovery).

Od dwóch dni jestem szczęśliwym posiadaczem Evoboxa. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed aktualka jakosc dzwieku na ipli byla lux.

Na hd7000 mimo 720 byla lipa.

Teraz po aktualce na evo w cp go mimo 720 dzwiek jest niskiej jakosci tak jak zostalo na dekoderach hd.

To jest subiektywne wrażenie. Aktualizacja softu Evobox nie wprowadzała zmian tym zakresie.

support458 wczoraj sprawdzalem na HBO Go w CP i nc+ na tym samym filmie i równocześnie: w nc+ były dostepne napisy a CP nie.

Temat przekazany do właściwych osób :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podwójne wpisy wnikają z faktu, że niektóre kanały są dwa razy na liście i w EPG. Z punktu wiedzenia analizy innych emisji są to dwa różne wydarzenia. Przykładowo Polsat HD k.1 i k.111. Problem zniknie po usunięciu dubli z listy.

 

 

Ad. 1 Doinstalowane kanały pozostaną jeśli przy przywracaniu ustawień nie jest zaznaczona opcja usuwania nagrania. Przy takiej konfiguracji przywracania, nie są również usuwane listy ulubionych.

 

Ad. 2 Jakość dźwięku nie ma związku z jakością obrazu na HBO GO.

 

Dzięki za odpowiedź :-)Ad. 1 - widzę, że się potwierdza to co wczoraj zrobiłem - a mianowicie przywrócenia ustawień domyślnych włącznie z zaznaczeniem wykasowania danych z dysku HDD. Wiem teraz, że to nie problem w moim dekoderku :-) Ale oznacza to, że dane takie jak ULUBIONE czy DODATKOWO zainstalowane programy zapisane są na HDD?

 

I widzę, że problem dźwięku to nie tylko mój problem! Dziękuję kolegom i Support Team :-)

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku po 3 dniach bezawaryjnego korzystania z evoboxa nastapil problem.

A mianowicie po wylaczeniu z pradu na noc i podlaczeniu nie chcial wspolpracowac z konwerterem unicable tym z zestawu CP nawet pol godziny rozmowy z konsultantem nie pomogl.

Nastepnego dnia zaczal juz sam wspolpracowac z konweterem ale problem pojawil sie ze nie chcial rozkodowywac kanalow czarny ekran bez komunikatow na kazdym kanale.

Po kolejnym telefonie i rozmowie z konsultantem ktory doradzil mi wymiane dekodera juz mialem isc do APS az tu nagle kolejne "cudowne uzdrowienie" i dekoder zaczal dzialac bez zarzutow, no moze od czasu do czasu wyskoczy napis brak sygnalu sprawdz podlaczenie anteny mimo ze dekoder dziala.

Czy mial ktos podobny problem bo tak sie zastanawiam czy zachwile znowu cos mu nie "odwali" i czy nie lepiej w celu zaoszczedzenia nerwow jednak pojsc wymienic na nowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź poziom sygnału przytrzymując przez 5sek. przycisk "i" na pilocie na kanałach:

‐ 25 CI Polsat
‐ 101 BBC Brith
‐ 115 TVN HD
‐ 149 Paramount Channel HD

 

i porównaj z wynikami podanymi tutaj: https://forum.satkurier.pl/topic/15308-dekoder-evobox-pvr-test-z-instalacji/ jeśli będziesz miał niższe wartości, to do poprawy jest ustawienie anteny i/lub konwertera.

Edytowane przez swojadroga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...