Ama18 Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 A poza tym, to jakby dali na liczniku 17 minut, to by musieli tyle minut nadawać, a tak, mogą sobie teraz przedłużyć czas reklamowy i nikt nic nie zrobi i się nie dowie. Mogą dowiedzieć się reklamodawcy . Każda stacja "sprzedaje" konkretne godziny, konkretne pozycje bloku. Powiedzmy, że - ot tak - przedłużą sobie przerwę reklamową przed "Wydarzeniami" o minutę. Burzy to układ spotów. Oczywiście, można trochę "zepsuć" ramówkę (zgodnie z zasadą "jak się popieści, to się wszystko zmieści" ), ale - przy częstych modyfikacjach - reklamodawcy nie będą aż tak chętni do "współpracy". W końcu, skoro oni podpisują umowę, chcą, by została przestrzegana. Dochodzi do tego ciągły monitoring KRRiT. Zresztą, reklama jest bardzo szeroką dziedziną. Wszystko musi być wyliczone: grupa docelowa, "nachalność" spotów. Do tego dochodzą hasła reklamowe, odpowiedni "PR"... prowadzenie call-tv to też duża sztuka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_MICHAL_ Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 No bez przesady 17 min? to chyba na reklamy ze spotami promocyjnymi bo reklam to max to 12 minut na godzinę. A liczniki głównie się daje podczas reklam a nie całych zapowiedzi. Chyba na HBO... Policz sobie ile trwają reklamy w Prime Time na TVN, Polsacie, TVN Siedem, Puls, TV4 i sie przekonasz, że wykorzystują czas na maxa i czasem przekraczają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr_Szczecin Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 Chyba na HBO... Policz sobie ile trwają reklamy w Prime Time na TVN, Polsacie, TVN Siedem, Puls, TV4 i sie przekonasz, że wykorzystują czas na maxa i czasem przekraczają Zwykle to mi się rzuca ilość reklam na Polsacie, co do reszty to wykorzystują max czasu na reklamy, nie mówię tutaj o spotach promocyjnych stacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GieKa Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 Narzekacie na reklamy na Polsacie a w poranku TVN24 to dopiero reklamowisko. Reklama, muzyczka na wejście, pogoda, muzyczka na zejście, reklama, muzyczka, wiadomości, muzyczka, reklama, muzyczka, bla bla, muzyczka, reklama. I tak na zmianę co kilkadziesiąt sekund by nie znudzić widza i by ten nie odszedł o telewizora. I nie odejdzie bo jeśli jest reklama to tylko jedna i nie ma sensu odchodzić. Po pogodzie nie ma sensu odchodzić bo za kilkadziesiąt sekund będą informacje z ulic. Ich nie można pominąć bo są tak krótkie że jeśli gdzieś wyjdziemy to nie zdążymy wrócić na skrót wiadomości. Po wiadomościach zapowiedzą gościa, już za chwilę po jednej reklamie. I w ten oto sposób widz jest przykuty do ekranu i oglądania reklam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mitchell Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 Najlepszym rozwiązaniem byłoby wymaganie od nadawców obniżenia poziomu głośności reklam i wprowadzenie obowiązku wyświetlania timera (w kontrastujących kolorach) odliczającego czas do końca bloku reklamowego lub nawet do końca całej przerwy w programie, łącznie z zapowiedziami innych programów. Uważam, że wprowadzenie takich rozwiązań na wszystkich polskojęzycznych kanałach zadowoliłoby większość odbiorców. Może doczekamy takich czasów. Dobrze przynajmniej, że bloki reklamowe muszą być poprzedzane zapowiedziami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kocur Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 Oj! morze doczekamy ,ale jak poprosimy Ojca Rydzyka - on to wszystko morze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mitchell Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 Od godziny 2:00 w nocy, AXN nie przerywa swoich programów reklamami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pavl6 Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 kocur - morze to takie zbiorowisko wód, np. Morze Bałtyckie. Powinno być może . Co do głośności reklam, to słyszałem, że taka ustawa, czy coś takiego ma wejść w życie za kilka miesięcy, więc bardzo się z tego powodu cieszę. W końcu nie będziemy musieli w czasie reklam ściszać, a w czasie filmu podgłośniać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FazaFm Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 Na nagrode najglosniejsze reklamy zasluguja w szczegolnosci programy BBC. Podczas programu musze podglosnic , a w czasie reklam polowe sciszycz bo nie mozna wytrzymac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GieKa Opublikowano 4 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 Zgodnie z Ustawą o Radiofonii i Telewizji każda stacja telewizyjną z polską koncesją w ciągu godziny może nadać do 12 minut reklam. Jednak inne uwarunkowania i restrykcje dotyczyć mogą telewizji nadających na podstawie zagranicznych koncesji jak np. kanały sprzedawane przez Discovery Media (kanały Discovery Networks, Cartoon Network i Boomerang) i część stacji z portfolio At Media (m.in. kanały MTV Networks Polska czy Chello Zone). Wpływa to na niższe zapełnienie bloków reklamowych w tych telewizjach. - Ponadto część kanałów celowo ogranicza czas przeznaczony na emisję reklam. W dużej mierze dotyczy to kanałów dziecięcych oraz kanałów z pakietów premium – tłumaczy nam Kowalczyk. http://www.wirtualnemedia_pl/artykul/na ... je-czworka Średni czas trwania reklam w ciągu 1 godziny Luty 2009 2010 TV4 11,2 11,3 Polsat 10,7 11,1 TVN 10,8 11,0 TVN7 10,6 10,3 TVP1 + TVP2 6,7 8,7 TVN tematyczne 3,6 8,4 Polsat tematyczne razem z Polsat2 4,9 7,7 Discovery Media 4,7 7,5 TVP Info 5,4 7,1 At Media 4,5 6,6 TVP tematyczne 0,2 2,8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 Widzę, że wszyscy idą do przodu. Skok w TVN-ach czy Polsatach tematycznych wyraźnie widać, nawet bez tych badań. Wracając do BBC Knowledge - tam to naprawdę jest przegięcie. Program cicho, a reklama bardzo głośno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 I widzicie. Wszyscy na[beep]aliście na TVN, a tu okazuje się kto bije rekordy - Polsat i TV4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 Średnio 6 sekund reklam więcej na godzinę na Polsacie niż na TVN to naprawdę strasznie dużo... Ale ponad pół minuty na TVN-ach tematycznych więcej niż na Polsatach to pryszcz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 I widzicie. Wszyscy [beep] na TVN, a tu okazuje się kto bije rekordy - Polsat i TV4. No strasznie wiecej daje Polsat tych reklam od TVN... aż o 6 sekund więcej ;] Powinni jeszcze podać ile róznych zapowiedzi filmów, programów rozrywkowych itp. emituje każda ze stacji ;] Wtedy tvn był by liderem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lotaryngia Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 Wiem, że to nie "Stany", ale w USA reklam jest o wiele więcej a zapowiedzi też jest niemało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel85 Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Tyle że w USA poszli trochę inną drogą. Jest więcej przerw reklamowych ale za to krótszych. Mało która przerwa reklamowa, razem ze zwiastunami trwa ponad 3 minuty. No ale jak wspomniałem, trzeba tam liczyć się z tym, że co ok. 5-8 minut pojawia się blok reklamowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Przerwa reklamowa co 5-8 minut? To ja już wole żeby reklamy zostały u nas tak jak są. Przerywanie filmy czy jakiekogokolwiek programu reklamami w tak krótkim odstępie czasu wyprowadziłoby niejednego telewidza z równowagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel85 Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Pamiętam że jakiś czas temu w tej sprawie swoje stanowisko zajęła nawet Unia Europejska i zapewniła że będzie dbać aby w żadnym kraju UE nie dopuścić do takiej sytuacji jak w USA, Kanadzie czy Australii. Ale co z tego wyjdzie to zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polsat Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Wyobrażcie sobie film dwu-godzinny na TVN-ie lub na Polsacie a do tego reklamy co 5-8 minut w tedy film się przedłuża z dwóch godzin do pięciu godzin. W tedy to by już Polak całkiem zwariował. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulaq Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Tyle że w USA poszli trochę inną drogą. Jest więcej przerw reklamowych ale za to krótszych. Mało która przerwa reklamowa, razem ze zwiastunami trwa ponad 3 minuty. No ale jak wspomniałem, trzeba tam liczyć się z tym, że co ok. 5-8 minut pojawia się blok reklamowy. No bez przesady przerwy reklamowe nie są co 5-8 minut tylko co 10-12minut i trwają 4-5 minut. Myślę że to jest ta lepsza opcja przynajmniej się pamięta co było przed przerwą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel85 Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 A to zależy na czym. Na filmach średnio przerwy faktycznie lecą co ok. 10 minut ale na 40 minutowych serialach przerwy właśnie są co 5-8 minut (zależy też od polityki stacji) i trwają dosyć krótko (góra ok 3.5 minuty) razem ze zwiastunami. Jest 5 przerw reklamowych w takim serialu, razem z nimi serial trwa pełną godzinę. Ostatnia przerwa zazwyczaj jest na końcu serialu przed napisami końcowymi, więc dla wielu niezauważalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GieKa Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 Największa w Europie grupa radiowo-telewizyjna, RTL, chce liberalizacji rynku reklamy Mała reklama w prawym górnym rogu ekranu telewizora wyświetlana w czasie trwania programów ma być receptą na kryzys. Aby zahamować spadek dochodów, prywatne stacje telewizyjne postulują zliberalizowanie przepisów reklamowych. Propozycje nowych rozwiązań prawnych przedstawił w miniony weekend w rozmowie z Financial Times Gerhard Zeiler, prezes zarządu RTL Group, która jest największą w Europie grupą radiowo-telewizyjną. – W ciągu najbliższych pięciu lat nasza branża będzie musiała podjąć kroki, które pozwolą na zaoferowanie nowych form reklamy – powiedział Zeiler. – Możemy zwrócić się do instytucji regulujących nadawanie reklam, co już się dzieje w niektórych krajach, i zapytać, dlaczego nie mielibyśmy pokazywać logo reklamodawcy, powiedzmy w prawym górnym rogu ekranu, skoro w lewym znajduje się logo nadawcy – przekonuje szef mającej siedzibę w Luksemburgu spółki. Liberalizacja coraz bliżej Zeiler uważa, że instytucje zajmujące się regulacją treści komercyjnych mają świadomość tego, iż wskutek kryzysu na rynku reklamy przychody naziemnych bezpłatnych stacji telewizyjnych wyraźnie spadły. Przykładem tego jest sam RTL, czego dowodzą przedstawione właśnie wyniki finansowe za ubiegły rok. Przychody działającego w 11 krajach Europy koncernu spadły o 6,9 proc. – do 5,4 miliarda euro, zaś zysk przed opodatkowaniem o 1,9 proc. do 518 milionów euro. Ale osiągnięto to dzięki przeprowadzonemu w całej Europie radykalnemu programowi cięcia kosztów. Z tego też powodu wyniki spółki za czwarty kwartał okazały się lepsze, niż oczekiwano, szczególnie w Niemczech, które są najważniejszym rynkiem dla RTL. Najgorsze zanotowała natomiast działająca w Wielkiej Brytanii stacja Five. Jej dochody spadły w zeszłym roku o ponad 21 proc., zaś udział w rynku reklamowym – o 12. – Jestem niemal przekonany, że regulatorzy w poszczególnych krajach są coraz bardziej otwarci na stopniową liberalizację, jeśli chodzi o dopuszczalne formy reklamy – uważa Zeiler. Dodaje on, że reklamy w internecie nie są poddane żadnym ograniczeniom. Polscy nadawcy są ostrożni Propozycje szefa RTL, które dotyczą także zliberalizowania zasad product placementu, nie będą jednak łatwe do przeforsowania. Unia Europejska odgórnie ogranicza czas zajmowany przez reklamy do 12 minut na godzinę, zaś minimalny czas pomiędzy reklamami – w zależności od charakteru programu – to 20 lub 30 minut. W niektórych krajach przepisy w tym zakresie są jeszcze bardziej rygorystyczne. W Wielkiej Brytanii publiczna BBC w ogóle nie emituje reklam, zaś w stacjach komercyjnych ich czas nie może średnio w ciągu doby przekraczać siedmiu minut na godzinę. Polscy nadawcy komercyjni, choć też odczuwają kryzys na rynku reklamowym, na razie ostrożnie podchodzą do pomysłu szefa RTL. – Nie przypominam sobie, żeby pomysł nieprzerwanej obecności reklam w trakcie trwania programu był w naszej stacji rozważany. Może gdyby na Zachodzie taki pomysł się przyjął, to wtedy byśmy się nad tym zastanowili, ale zmiana przepisów w polskiej rzeczywistości będzie skomplikowanym procesem – mówi nam Tomasz Matwiejczuk. http://forsal.pl/artykuly/406213,najwie ... klamy.html Niech tak robią a wykończą telewizję. Ludzie przerzucą się na treści PPV/VOD albo przez satelitę albo w sieci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicker Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 Aż chciałoby się mieć w Polsce odpowiednik brytyjskiego BBC - zero reklam! W tych niepewnych dla rynku medialnego czasach, wypełnionych prawie po brzegi reklamami, jedynie telewizja publiczna na wzór właśnie tej brytyjskiej wydaje się być czymś pewnym, azylem dla głębszych wartości, niepodyktowanych wyłącznie zyskiem, ale jakże istotną misją! Niestety w Polsce jest to już raczej nierealne do spełnienia... Pozostaje mieć tylko nadzieję, że nie będzie gorzej niż jest, a opisany powyżej pomysł pozostanie nieurzeczywistnionym koszmarem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GieKa Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 Teraz tak skojarzyłem że w sumie to u nas coś takiego jak ten pomysł RTL, już jest. Chodzi mi o zapowiedzi programów. Zwłaszcza na TVP jest to irytujące. Pod logo wisi przez pół serialu zapowiedź programu którego na pewno nie będę oglądał i nic nie jest w stanie mnie do niego zachęcić. Na TVN-ie i Polsacie też pojawiają się takie zapowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel85 Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 No ale to są zapowiedzi programów danej stacji. Na całym świecie tak się robi np. w USA czy w Niemczech. Tyle że tam jest to mniej wkurzające bo albo jest to na dole ekrany przez krótki czas, albo jakąś przeźroczystą czcionką napisane czy narysowane logo np. jakiegoś show. U nas faktycznie z tym przesadzają, bo nie dość że wali po oczach to jeszcze z boku ekranu gdzie czasem potrafi zasłonić ważny fragment filmu. Ostatnio takie coś pojawiło się też na TVN HD. Wcześniej na wersji HD TVNu tych belek nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.