Skocz do zawartości

Zmiany w ofercie (kanałach Polsat Box) - czy można wypowiedzieć umowę?


Duro Hombre
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Stare tzn

jeśli umowa kończyła się np 04-02-2015 i jej wcześniej nie wypowiedziałeś to z automatu była zawierana np. na kolejny rok.

To była niedozwolona klauzula, i nie jestem pewny czy nie przysługuje ci prawo do wypowiedzenia umowy bez ponoszenia kosztów i okresu wypowiedzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiązując do mojego postu z poprzedniej strony.

 

Dostałem kolejną odpowiedź z CP.

Potwierdzono mi, że te nowe kanały [Fox Comedy, BBC Lifestyle itd] będą w moim przypadku gwarantowane oraz wysłano mi mailem zaktualizowaną listę kanałów gwarantowanych.

 

Nie zadowala mnie jednak odpowiedź na drugie pytanie/prośbę, mianowicie wskazanie mi punktu w umowie, który pozwalałby CP zastąpić jeden kanał gwarantowany, innym.

Odpisano mi - po raz drugi - że zmienia się tylko nazwa kanału. Po raz drugi ani słowa o rebrandingu [który może być pojęciem szerszym]. Odpisałem i drążę dalej. Powołałem się m.in na komunikat z Fox Comedy gdzie wyraźnie stoi, że mamy nowy kanał który zastępuje poprzedni. Cały czas domagam się, przesłania mi jakiś zapisów w regulaminie, umowie, innych dokumentach które precyzowałyby tę kwestię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przysługuje.

 

To nie rozumiem po co UOKiK takie [beep]oły wypisuje na swojej stronie.

 

"Natomiast, jeśli umowa, którą już podpisaliśmy, zawiera niedozwolone postanowienia to – zgodnie z definicją określoną w kodeksie cywilnym – takie klauzule nie wiążą nas z mocy prawa.

Jeżeli przedsiębiorca nie przychyli się do tego stanowiska, należy zwrócić się do sądu powszechnego (rejonowego lub okręgowego) o uznanie danego postanowienia za niewiążące. Na przykład, jeżeli chcemy odstąpić od umowy, a w jej warunkach znajduje się postanowienie wykluczające taką możliwość lub przewidujące rażąco wygórowaną karę, to możemy powołać się na niedozwolony charakter postanowienia umownego i jeżeli przedsiębiorca nie uwzględni naszych racji, dochodzić swych roszczeń sądownie."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Bob

 

Gdyby w Twojej umowie była klauzula uznana za niedozwoloną a CP nie chciał jej zmienić/wyciąć to owszem sprawa wyglądałaby inaczej. Tymczasem te zapisy niedozwolone zmieniono i teraz masz miesiąc wypowiedzenia, a umowa po zakończeniu jej czasu oznaczonego - w razie braku wypowiedzenia - przechodzi na czas nieoznaczony i nie roluje się tak, jak to było przedtem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś już dostał oficjalne odpowiedzi na wypowiedzenie ?

 

Osobiście dziwię się postawie CP. W maju będzie kolejna okazja do wypowiedzenia i z tego się już raczej nie wykręcą.

Tak jak ktoś już wspomniał mogliby dziś "uwiązać" tych marudnych klientów dając im nową umowę. A tak to w maju nie ma gwarancji że klienci nie odejdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przysługuje.

 

To nie rozumiem po co UOKiK takie [beep] wypisuje na swojej stronie.

 

"Natomiast, jeśli umowa, którą już podpisaliśmy, zawiera niedozwolone postanowienia to – zgodnie z definicją określoną w kodeksie cywilnym – takie klauzule nie wiążą nas z mocy prawa.

Jeżeli przedsiębiorca nie przychyli się do tego stanowiska, należy zwrócić się do sądu powszechnego (rejonowego lub okręgowego) o uznanie danego postanowienia za niewiążące. Na przykład, jeżeli chcemy odstąpić od umowy, a w jej warunkach znajduje się postanowienie wykluczające taką możliwość lub przewidujące rażąco wygórowaną karę, to możemy powołać się na niedozwolony charakter postanowienia umownego i jeżeli przedsiębiorca nie uwzględni naszych racji, dochodzić swych roszczeń sądownie."

 

Tyle że fakt że CP zawierał z klientami umowy godzące w prawa konsumenckie w uznaniu UOKIK nie oznacza wcale że umową taką można sobie tyłek podetrzeć! - :crazy: UOKIK nie postuluje niezgodności umów CP z obowiązującyp prawem , co wytyka słonecznej platformie krzywdzące postępowania - CP zmienia zasady dla klientów którzy związali się z nim umową abonencką - ale zmiany te są obiektywnie korzystne dla klienta CP przez co w tym akurat miejscu w całości zgadzam się z interpretacją CP mówiącą że klient nie ma prawa do wypowiedzenia umowy bez poniesienia kosztów związanych z karą umowną.

 

Inaczej rzecz by się miała gdyby CP wydłużył wam czas trwania umowy, zmienił cenę za pakiety w czasie trwania abonamentu a tak trzeba sie cieszyć że klienci CP nie muszą skrupulatnie pilnować terminów aby umowa się nie zrolowała o następne 12 miesięcy :brawo:

 

Inaczej rzecz się ma w odniesieniu do rebredingu AP - ale kto będzie się porywał z motyką na słońce skoro w maju będzie ku temu okazja :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od czerwca nasze platformy przechodzą na MPEG-4 :) Co teoretycznie nie jest równoznaczne z wyłączeniem dubli SD 8)

Mogę prosić o przypomnienie,które gwarantowane kanały wyleciały i od kiedy? :oops:

W sobotę chcę "zmajstrować" wypowiedzonko :twisted:

Fox life(Fox Comedy)-od 16 stycznia

Animal Planet SD(Discovery Life)-od 1 lutego

BBC(?)-

BBC Entertainment na BBC Brit HD

BBC Knowledge na BBC Earth

Do zmiany doszło 1 lutego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale zmiany te są obiektywnie korzystne dla klienta CP przez co w tym akurat miejscu w całości zgadzam się z interpretacją CP mówiącą że klient nie ma prawa do wypowiedzenia umowy bez poniesienia kosztów związanych z karą umowną.

 

Inaczej rzecz by się miała gdyby CP wydłużył wam czas trwania umowy, zmienił cenę za pakiety w czasie trwania abonamentu a tak trzeba sie cieszyć że klienci CP nie muszą skrupulatnie pilnować terminów aby umowa się nie zrolowała o następne 12 miesięcy :brawo:

Powiedz dlaczego ktoś ma decydować za klienta co dla niego jest dobre?

I dlaczego CP nie może dać wyboru abonentowi ?

Dla mnie sprawa jest prosta, jeden zostanie inny zrezygnuje.

Dalej twierdze że klient nie istnieje, a operatorzy mają uprzywilejowaną pozycję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam takie pytanie bo dostałem z CP list o zmianie regulaminu i nie wiem o co chodzi w ich jednym zdaniu (zamierzam wypowiedzieć umowę). Brzmi tak: W przypadku skorzystanie przez państwa z prawa wypowiedzenia umowy z przyznaną ulgą, przed upływem okresu..... będą państwo zobowiązani do zwrotu udzielonej państwu ulgi (jeśli została udzielona) w wysokości określonej w umowie. O jaką ulge chodzi? Czy będe musiał cokolwiek zwracać? Prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...