Skocz do zawartości

Zmiany w ofercie (kanałach Polsat Box) - czy można wypowiedzieć umowę?


Duro Hombre
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Żeby tylko się nie zemściła ta płytka przesłanka w przyszłości na tych co obecnie "ugrają" gratis. Operator pamięta w jakich okolicznościach ustąpił i wykorzysta to w odpowiednim momencie. Tu się akurat zgadzam ze zdaniem, które się pojawiło kilka razy tutaj, że niektórzy nie skalkulowali korzyści i strat walką o gratis w tym momencie. Osiągnęli tylko Pyrrusowe zwycięstwo.

W tej sytuacji nie jesteście wcale lepsi od operatorów w swoim postępowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Operator pamięta w jakich okolicznościach ustąpił i wykorzysta to w odpowiednim momencie.

Co mam przez to rozumieć? Że przestanie gwarantować jakieś kanały w nowej umowie? Istna tragedia :jupi:

W tej sytuacji nie jesteście wcale lepsi od operatorów w swoim postępowaniu.

A z jakiej racji mamy być lepsi? Umowa obowiązuje obie strony :read: więc tylko walczymy o jej przestrzeganie. Mamy położyć uszy po sobie i cicho przyjąć decyzję operatora? W tym kraju jest jak jest właśnie ze względu na to że ludzie nie walczą o swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram walkę Kolegów o zasady bo niedługo operatorzy robić będą wala z klientów (nie lepsza nc+). Tzw. rebracośtam AnimalPlanet to kpina z ludzi w biały dzień.Klient KUPOWAŁ chleb a dostaje bułkę tartą.

Przygodę z (niekodowanym wtedy) AP zaczynaliśmy od audycji Creatures...braci Kratt. Treaz jakieś mydło. No chyba, że wizażystki zaliczają się do tych "kreatur"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie neguję, że tak jest. Tyle tylko, że kanał niszowy nigdy nie będzie miał takiego medialnego wydźwięku, jakby to dotyczyłoby kanałów podstawowych. I prawda, że jest to nadużywane przez operatorów. Prawdą jest też, że są osoby, które każdej okazji nie popuszczą i nie przepuszczą. Martwić może zaś inna sytuacja. Przykład:

Kanał Romance TV HD był dodany promocyjnie do pakietu Rodzinny HD w zamian za usunięcie kanału LOVE w 2013 r. A teraz nie mamy ani LOVE ani Romance TV HD.....

Info tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm ja jeszcze nic nie otrzymałem, nawet jeszcze nie wysłałem wypowiedzenia. Czekam na odpowiedź e-mail z BOK-u

 

A ja otrzymałem dzisiaj odpowiedź. Zadałem dwa proste pytania/prośby.

1. Czy nowe kanały, te po rebrandingu będą dalej w moim przypadku gwarantowane? Jeśli tak, to czy otrzymam od nich aktualną listę moich kanałów gwarantowanych.

2. Poprosiłem o wskazanie w mojej umowie punktu, który zwalnia z odpowiedzialności CP za wycofanie [zamienienie] gwarantowanego kanału innym w związku z tak zwanym rebrandingiem.

 

Otrzymałem taką oto wyczerpującą odpowiedź:

 

W odpowiedzi na otrzymane zgłoszenie wyjaśniamy, że zmianie uległy nazwy wskazanych przez Pana kanałów, tym samym nie ma możliwości sporządzenia aneksu do Umowy zawierającego zaktualizowaną listę kanałów

 

Trochę mnie tym zirytowali, bo jeśli mają tak odpowiadać, to lepiej żeby nie odpowiadali. Oczywiście odpisałem i czekam na kolejne wyjaśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To działanie zostało zaplanowane. Teraz zaczną się telefony i wizyty w APS-ach co się stało z kanałem. Do niektórych dopiero dotrze, że kanału nie było tak na prawdę w pakiecie i zostaną skuszeni na podpisanie "nowej" umowy z kolejnymi kanałami niegwarantowanymi. W ten sposób zamknie się kolejną furtkę do rozwiązań umowy. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poselsuski - pozwolę sobie przytoczyć mojego maila.

Witam.

 

W dniu dzisiejszym poznałem oficjalne stanowisko Cyfrowego Polsatu w kwestii usunięcia kanału Animal Planet i zastąpienia go kanałem Discovery Life. Pozwolę sobie go przytoczyć:

 

"Z dniem 1.02.2015 r. Animal Planet zmieni nazwę na Discovery Life.

Zmiana dotyczy tylko wersji SD kanału. Animal Planet nadal będzie dostępny w wersji HD. discovery-lifePolska jest pierwszym rynkiem poza USA, gdzie zadebiutuje Discovery Life. Zmianie nazwy oraz logotypu stacji towarzyszyć będzie nowa oprawa wizualna, a także poszerzona oferta programowa. Ramówka stacji Discovery Life została stworzona specjalnie z myślą o oczekiwaniach polskiego widza. Obok wybranych programów pokazujących dziką przyrodę i zwierzęta, zobaczymy w niej fascynujące pozycje o charakterze lifestyle, w tym m.in. emitowane pierwszy raz w Polsce serie kulinarne â „Smak zwycięstwa” i „Kulinarne krańce świata”, filmy fabularne oraz seriale zagraniczne.

(...)

Powyższe zmiany nie naruszają warunków umów zawartych pomiędzy Cyfrowym Polsatem a Klientami, w związku z tym nie ma podstawy do ich wypowiadania."

 

Na jakiej podstawie Cyfrowy Polsat autorytarnie stwierdza brak podstawy do wypowiedzenia umowy? Discovery Life ma inna ramówkę, inny logotyp, oraz inną oprawę audiowizualną. Według mnie jest to zupełnie nowy program, którego profil zupełnie mnie nie interesuję. Wiem także że wersja HD Animal Planet pozostaje bez zmian - niestety w moim pakiecie ten program nie występuję. W takiej sytuacji obowiązuje zarówno mnie jak i Państwa dosłowne brzmienie treści umowy, w której mam jasno zagwarantowany dostęp do kanału Animal Planet.

W związku z tym uprzejmie proszę o wskazanie punktu umowy który jasno definiuje pojęcie rebrandingu ( CP utrzymuje że usunięcie Animal Planet to właśnie rebranding ), oraz punkt wyłączający odpowiedzialność Cyfrowego Polsatu za zmiany wynikające z decyzji nadawcy ( "rebranding").

Umowę mam podpisaną z CP, nie z nadawcą, czyż nie? Czy w przypadku wypowiedzenia umowy zostanę obciążony karą umowną (proszę o podanie podstawy prawnej)?

 

Proszę o odpowiedź na adres e-mail

 

Oczywiście ja bardzo chętnie wyczekam do wejścia w życie mojego przyszłego wypowiedzenia i równie chętnie podrapie się z CP w sądzie. Nie pracuję na etacie więc z czasem nie będzie problemu, a że jestem pewny swego to mogę podjąć wyzwanie :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem o tym na forum ale,

Mam trochę inną sprawę z innym operatorem, i przyglądałem się pracy UOKiK.

Nie znalazłem wyroku sądowego (ostatecznego) gdzie wygrał UOKiK w jakiejkolwiek sprawie, sprawy ciągną się latami (odwołania itp).

A taki wyrok jest potrzeby aby dochodzić swoich praw.

Prawo konsumenta telefon, telewizja, internet, bank nie istnieje, jest ograniczone (tylko po to) przez różne zapisy w umowach.

Oczywiście umowy są tworzone przez operatorów i są jednostronne.

Nie piszę tego po to, aby kogoś odwodzić od podjętych decyzji. Ten temat też mnie interesuje.

Tylko tak jest, że mamy dużo agent państwowych (UOKiK, UKE, Federacje konsumentów) i nic z tego nie wynika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem już w tym wątku wiele razy. Właśnie tak podchodzą operatorzy do klienta, prokliencko. Wiedząc nawet, że mają rację, ale chcąc zatrzymać klienta dają mu to co chciał, bo przecież lepiej zatrzymać takiego klienta, który dąży do tego, aniżeli go stracić, bo jak mu przyjmą wypowiedzenie to żadnych pieniędzy od niego nie dostaną, a tak mimo, że dostał miesiące gratisowe to po 5tym miesiącu płacić już będzie, a nóż jakieś PPV zamówi, jakieś VOD, może sobie fikołki wykupi.

 

Ale oni nie mają racji. ja jak przepychałem się z moją umową dekoder zdałem, umowę zakończyłem. Jakby operator działał prokliencko, to by nie faszerował klienta rebrandingiem i innymi ładnie brzmiącymi sloganami.

 

Myślę, że taki numer dziś nie przejdzie. Z bardzo prostego powodu. Operator umożliwia każdemu bezpłatną wymianę dekoderów na HD. W owym czasie ta sytuacja była zgoła odmienna.

 

Przejdzie. Wtedy też tłumaczyli się, że mam przecież dekoder HD i w HD mam te programy, a jest to dokładnie to samo. Oczywiście, padły słowa, że dostane karę umowną itd.

Wypowiedzenie złożyłem (ostatni 5 darmowy miesiąc umowy, wcześniej wypowiedzenie po wycofaniu Love). Oczywiście uznane bez żadnych problemów, gdyż miałem gwarantowane 4 kanały Cinemax (2 HD i 2 SD), a pozostały mi tylko 2.

Co innego, jak kanał SD zastąpią HD - tutaj podstawy i szanse do zakończenia umowy przed czasem mniejsze, niż przy rebrandingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otrzymałem dziś pismo "zawiadomienie o zmianie warunków umowy" które wchodzą w życie z dniem 07-03-2015 i chciałbym zrezygnować z usług CP. Czy jeżeli złożę pismo wypowiedzenia/rozwiązania umowy i dotrze ono do dnia 07-03-2015 jaki będzie okres wypowiedzenia? I czy w związku z tym, że rezygnuje poprzez zmianę regulaminu poniosę jakieś dodatkowe koszty w tym zakresie ? Jakieś kary ? Umowę mam ważną jeszcze 5 miesięcy.

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawiadomienie wyraźnie tą sprawę wyjaśnia. Trzeba tylko całą treść przeczytać. Nie ma okresu wypowiedzenia, rozwiązanie umowy nastąpi z końcem cyklu rozliczeniowego, w którym złożysz oświadczenie o braku akceptacji zmian. W związku z tym, że zmiany zostały wywołane interwencją UOKiK operator ma prawo do nałożenia kary za zakończenie umowy przed czasem.

PS. Tą zmianę regulaminu podciąga się pod dostosowanie regulaminu do obowiązujących przepisów (kolejny raz mam niestety wątpliwości).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jest taki zapis w tym zawiadomieniu: "... w przypadku braku kaceptacji powyższych zmian, w terminie do dnia wejścia zmian w życie, wskazanym powyżej, mają państwo prawo wypowiedzenia Umowy, z zachowaniem określonego w Umowie okresu wypowiedzenia. ..."

Czyli będzie okres wypowiedzenia czy nie?

 

A ile mogą te kary wynosić mniej wiecej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W umowie masz określoną kwotę ulgi przyznanej abonentowi.

 

(UPA / IM) * IMdK = KU

 

UPA to ulga przyznana aboentowi

IM to ilość miesięcy, na które zawarłeś umowę

IMdK - to ilość miesięcy, która zostanie do końca umowy po rozwiązaniu umowy

KU to kwota kary umownej do zapłaty po otrzymaniu noty obciążeniowej wystawionej przez CP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...