Skocz do zawartości

Zmiany w ofercie (kanałach Polsat Box) - czy można wypowiedzieć umowę?


Duro Hombre
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

@swojadroga co ja będę owijał w bawełnę. Mam umowę o kodzie promocji 64EI z nazwą promocji: Nowy Cyfowy Polsat 2014-U-ST-04-I na pakiet Familijny MAX HD z usługami dodatkowymi Cinemax HD, Film HD, Sport HD. Sama umowa była podpisana dokładnie 24 maja 2014 roku. Mam rozumieć, że będę mógł rozwiązać w maju umowę bez ponoszenia kary wskutek usunięcia dubli SD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dochodzi do sytuacji, że operator w tym konkretnym czasie, za konkretną kwotę nie wykonuje dla mnie konkretnie umówionej usługi i zgodnie z umownym zapisem pozwalamy sobie na zakończenie umowy bez okresu wypowiedzenia oraz bez dalszych roszczeń wzajemnych. Odstępuję od nienależycie wykonywanej umowy.

 

To jest rozwiazanie umowy, nie odstapienie od niej. Jesli chcesz dyskutowac, to z podaniem paragrafow, a nie przez jakies glupkowate wtracenia typu "zeby nie draznic niektorych" przy odpowiadaniu komus innemu i na inny temat. Pisales glupoty, przyjmij to i sie doucz, a nie konkuruj na idiotyzmy z moderatorem bodzio_ilestam.

 

Ad meritum i pewnie w ramach pozegnania, bo mam spor z moderatornią na tematy zasadnicze:

najwyrazniej slowo "prokurator" ma wyzszy priorytet niz "rebranding", bo drugi telefon z CP przebiegal w tonie znacznie bardziej przyjaznym. Skonczylo sie umowa 12/5, czekam na przyslanie papierow. Oczywiscie co trzecie zdanie lecialo haslo, ze racja jest po ich stronie i jest to bardzo specjalny uklon w strone klienta, i wcale nie musza tego robic, ale w koncu tyle im pozostalo - pogadac sobie moga.

 

Tyle z mojej strony, przechodze w read-only :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro już tak bardzo chcesz:

 

http://lexplay.pl/artykul/Prawo-Umow/um ... nie_umowne

Skutki skorzystania z uprawnienia do odstąpienia od umowy

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy jest nieodwołalne i nie może być cofnięte. Z chwilą złożenia oświadczenia umowa – zgodnie z przepisem art. 395 § 2 k.c. uważana jest za niezawartą – co oznacza, że oświadczenia wywiera skutki ex tunc. Umowa ulega zatem rozwiązaniu z datą wsteczną. Strony co do zasady zobowiązane są do wzajemnego zwrotu świadczeń w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Wskutek złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy powstaje nowe zobowiązanie – strony zobowiązane są do wzmiankowanego już wyżej zwrotu świadczeń, oraz do zapłaty odpowiedniego wynagrodzenia za świadczone usługi oraz za korzystanie z rzeczy (art. 395 § 2 in fine). Roszczenia wynikające z przepisu art. 395 § 2 k.c. aktualizują się z chwilą złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy, natomiast stają się wymagalne niezwłocznie po wezwaniu zobowiązanego do spełnienia świadczenia (art. 455 k.c.).

 

Operator nie musi zwracać wpłaconego już abonamentu w związku z powyższym do czasu prawidłowo wykonanej usługi.

Reszty nie komentuję, bo okazuje się, że chodzi tylko o "gratis" a nie naprawę chorej sytuacji.

PS. Twoje zachowanie w mojej ocenie sprowadza się niestety do wyłączenia również trybu "read-only".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad meritum i pewnie w ramach pozegnania, bo mam spor z moderatornią na tematy zasadnicze:

najwyrazniej slowo "prokurator" ma wyzszy priorytet niz "rebranding", bo drugi telefon z CP przebiegal w tonie znacznie bardziej przyjaznym. Skonczylo sie umowa 12/5, czekam na przyslanie papierow. Oczywiscie co trzecie zdanie lecialo haslo, ze racja jest po ich stronie i jest to bardzo specjalny uklon w strone klienta, i wcale nie musza tego robic, ale w koncu tyle im pozostalo - pogadac sobie moga.

Czyli można? Można! Gratuluję.

Ja w przyszłym tygodniu będę walczył w związku z Animal Planet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem już w tym wątku wiele razy. Właśnie tak podchodzą operatorzy do klienta, prokliencko. Wiedząc nawet, że mają rację, ale chcąc zatrzymać klienta dają mu to co chciał, bo przecież lepiej zatrzymać takiego klienta, który dąży do tego, aniżeli go stracić, bo jak mu przyjmą wypowiedzenie to żadnych pieniędzy od niego nie dostaną, a tak mimo, że dostał miesiące gratisowe to po 5tym miesiącu płacić już będzie, a nóż jakieś PPV zamówi, jakieś VOD, może sobie fikołki wykupi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Pamieć mnie zawiodła. Duble SD były gwarantowane do 23 czerwca 2014r. Czyli Wszystkie umowy zawarte przed 24 czerwca 2014r. będą uprawniały do rezygnacji bezkarnej z usług CP po wyłączeniu wersji SD: AXN, Discovery Channel, Eurosport, Eurosport 2, FOX, Fox Life, History, ID, Nat Geo Wild, National Geographic Channel, Polsat, Polsat Film, Polsat News, Polsat Sport, Polsat Sport Extra, TLC, TVN, TVP 1, TVP 2, TVN 7, Universal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiedząc nawet, że mają rację, ale chcąc zatrzymać klienta dają mu to co chciał, bo przecież lepiej zatrzymać takiego klienta, który dąży do tego, aniżeli go stracić, bo jak mu przyjmą wypowiedzenie to żadnych pieniędzy od niego nie dostaną

Raczej klient zachowuje się prooperatorsko zgadzając się na taką propozycje. Gdyby stanowisko CP było idealnie zgodne z prawem to z pewnością żadnych propozycji z ich strony by nie było. Z Animal Planet będzie podobnie i nie będzie tutaj mowy o postawie proklienckiej - będzie to działanie czysto rozsądkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko Twoja opinia. Ja wyraziłem swoją opinię, gdyż w takich firmach pracowałem i wiem jakie działania są poczyniane w takich sytuacjach. Dla przykładu klient wniósł reklamację na to, że otworzył za szybko szampana w sylwestra, bo na dekoderze była zła godzina. Przecież to nie dotyczy w ogóle CP, bo przecież mógł sprawdzić w stu innych miejscach czy jest rzeczywiście 00-00 a i tak uznali mu reklamacje i dali mu pakiet na jakiś czas HBO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha ha leże :brawo:;)

Moje zdanie wynika z prostej przyczyny. Proporcji pomiędzy karą umowną a wysokością abonamentów do końca umowy. Gdyby operator był do końca fair to spokojnie przyjąłby takie wypowiedzenie i naliczył klientowi taką karę - dla operator byłoby to bardziej opłacalne niż dawanie gratisów. Ewidentnie widać że CP mocno kręci z tym rebrandingiem.

Wysłałem wczoraj maila do CP z prośbą o wskazanie w umowie prawnej definicji rebrandingu, oraz punktu wyłączającego odpowiedzialność CP względem klienta za zmiany wynikające z decyzji nadawcy.

Oczekuje na odpowiedź, na pewno podzielę się nią na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kilku dni działa nowa infolinia z bezpłatnymi poradami prawnymi. Ciekawe czy znają się na rebrandingach :D

http://uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=11435

Jak ktoś jest wygadany nie zadzwoni. Myślę że po takiej rozmowie będzie jasność czy UOKiK zajmie się sprawą czy nie. Czy wiedzą o takich praktykach polskich platform czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana na lepsze, czy techniczna, nie jest podstawą do wypowiedzenia umowy bez konsekwencji.

Wycofanie Cinemax SD było podstawą do wypowiedzenia umowy, mimo że wersje HD zostały, więc nie wprowadzaj innych w błąd.

To Ty wprowadzasz ludzi w błąd! Mylisz sytuacje. Wtedy funkcjonowały obok siebie dwie wersje: SD i HD, więc to była inna sytuacja. Podmiana kanału SD na HD NIGDY nie dawała i nie da możliwości wypowiedzenia umowy bez konsekwencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie a propos planowanej kasacji kanałów SD mających swoje klony w HD - zgodnie z dotychczasową linią CP każdy z kanałów to osobny podmiot, niezależnie od oferty programowej! więc np. TVP 1 i TVP 1 HD to dwa osobne produkty które operator gwarantuje klientowi w chwili podopisywania umowy:D Tak więc jeśli klient uwielbia na ekranie piksele to twierdzić może że jakość HD razi go po oczach co daje prawo do rozwiązania umowy w chwili zaprzestana i emisji TVP 1 :D gdyż operator nie wywiązuje się z gwarancji udostępniania produktu w jakości SD, chociaż że obiektywnie taka "podmianka" jest korzyścią dla klienta platformy. Ja czekam na rozwinięcie tematu odnośnie rebredingu AP - bo sam nie mam determinacji aby walczyć o promocyjne miesiące tym bardziej że wysokość kary umownej jest przerażająca w odniesieniu od wysokości miesięcznego zobowiązania. Ale wszystkim walczącym życzę powodzenia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...