Skocz do zawartości

Kondycja finansowa Cyfrowego Polsatu


Jarek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ma i to bardzo duzo.W czasach kryzyzysu malo kto inwestuje w nowe kanaly,moze oprocz swoich produkcji.Zreszta dzis wiadomo ze platformy beda produkowaly coraz wiecej swoich kanalow a nie beda ich nabywaly od innych nadawcow.Tak robi CP i N-ka i taka bedzie przyszlosc TV Sat.

A to ze guzik cie to obchodzi to twoja sprawa.Nastepnym razem po prostu unikaj jak ognia tego tematu,bo nosi on tytuł:Kondycja finansowa Cyfrowego Polsatu i piszemy tutaj wlasnie o takich sprawach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro ma tak duzo to wyjasnij mi drogi adrianie dlaczego skoro polsat tak dobrze stoi finansowo to nie wprowadzi do swojej oferty jakichs markowych kanalow tylko laduje swoje programy ,wlasnie Nka i CP pchaja swoje programy i wiadomo jaka jest oferta tych platform. Mysle ze w koncu CP i N powinny isc po rozum po glowy(szczegolnie CP skoro tak dobrze stoi ginansowo) i wprowadzic jakies dobre prograny a nie mizerne moim zdaniem wlasne produkcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

CP czy C+ mają się zdrowo, a nie wiem czy tak jest z tą trzecią platformą. :lol2: Ważne też będzie, jak te wyniki będą wyglądały za 2009 rok, ale w przypadku tej trzeciej platformy pewnie nic się nie zmieni. :lol2: W przypadku CP zapewne będzie to wyglądało gorzej. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czarno widzę przyszłość CP... Pan Solorz wyraźnie odpuścił sobie rozwój platformy CP. Jak ruszy Platforma TVP z kanałami Polsat i TVN to CP zacznie sporo tracić...

 

No...ok.I co bedziesz na tej platformie ogladal?Kanaly TVP(ktore i tak juz masz i nie musisz kupowac nastepnego tunera i zeza na Astra) oraz Tv Polsat i TVN ktore tez juz masz?Jest duzo ludzi odbierajacych telewizje w kablowkach,oni tez maja nagle zrywac umowy i zakladac anteny na balkonach?

CP ma malo abonentow posiadajacych tunery HD z MPEG 4(czyli mogace odbierac platforme TVP z Astry) a bardzo duzo abonentow ze zwyklymi tunerami SD.I jakos nie wierze ze wszyscy oni nagle porzuca swoje tunerki i kupia inne dla tych paru kanalow.Platforma TVP jest moim zdaniem skierowana do tych ktorzy jeszcze nic nie wybrali a chca miec wlasnie tylko kanaly TVP ,Polsat itp.I pamietajmy ze CP zwiazal wielu ludzi dlugimi umowami a te nie tak latwo zerwac.Ludzie pomysla i przekalkuluja i zostana w CP i innych platformach,jesli zalezy im na czyms wiecej niz telewizja publiczna.Problemem byloby gdyby TVP wycofala swoje programy z platform ale tego nie zrobia.Jesli CP zacznie powiedzmy nadawac kanaly TVP w jakosci porownywalnej z ta z Astry,doda TVP HD i TVP Historia to malo komu bedzie sie chcialo robic tyle szumu i wydawac ok.500 zl na nastepny tuner,zeza,konwenter i oplate dla instalatora-bo nie kazdy przeciez potrafi zrobic to sam.Tym bardziej ze sa tacy ktorzy wciaz maja TV CRT i nie zauwazaja zadnej roznicy w obrazie.

Platforma TVP moze zagrozic ewentualnie pakietowi Mini oraz TnK ale to bedzie dopiero w przyszlosci kiedy ludzie zobacza co to jest te "NOWE" z Astry,podpatrza u sasiada i pomysla...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem platforma TVP nie jest zbyt poważnym zagrożeniem dla pakietu Mini, ponieważ przy dobrym obliczeniu kosztów za zakup odpowiedniego tunera, zeza lub przełącznika DiSEqC (lub przejścia na Astrę, bez konieczności zakupu zeza lub przełącznika, ale rezygnując tym samym z HB), oraz aktywacji karty, wyszłoby na to, że za te same pieniądze można by opłacić pakiet mini na kilka lat z góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mimo to wolność od abonamentu może przyciągnąć wielu abonentów pakietu Mini do platformy TVP, wiec nie lekceważyłbym tak szybko nowej platformy. A co do CP i tego, że nie dołącza nowych kanałów - jest w tym chyba jakiś sens. CP w ten sposób nie naraża siebie na zbędne wydatki, i tym samym nie pogłębia spadku zysków. "Wkłada" fundusze na rzecz rozwoju swoich własnych kanałów, które przyniosą więcej zysków niż kilka nowych kanałów (nie swojej produkcji) w pakiecie, które pociągnęły by za sobą podwyżki abonamentu i większą niechęć abonentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Wkłada" fundusze na rzecz rozwoju swoich własnych kanałów, które przyniosą więcej zysków niż kilka nowych kanałów (nie swojej produkcji) w pakiecie, które pociągnęły by za sobą podwyżki abonamentu i większą niechęć abonentów.

 

Mam pytanie , jakie kanały CP przynoszą zyski ?.

Według moich obserwacji , kanały CP mają znikomą oglądalność ( poza sportowymi i news ) i są raczej na siłę wciskane nam , abonentom .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo pytanie mogę zadać... Wciska się nam bo to najtaniej... a na zapytanie co dodali mają co odpowiadać :!: Ale to już niebawem odbije im się czkawką i to bardzo mocną. Już można się dowiedzieć że ich kanał "filmowy" to nic innego jak seriale... goniące seriale... a filmów jak na lekarstwo. Jak był by w HD... nie w takim jak PolsatHD to może było by to atrakcyjne :lol2: Dno...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Wkłada" fundusze na rzecz rozwoju swoich własnych kanałów, które przyniosą więcej zysków niż kilka nowych kanałów (nie swojej produkcji) w pakiecie, które pociągnęły by za sobą podwyżki abonamentu i większą niechęć abonentów.

 

Mam pytanie , jakie kanały CP przynoszą zyski ?.

Według moich obserwacji , kanały CP mają znikomą oglądalność ( poza sportowymi i news ) i są raczej na siłę wciskane nam , abonentom .

Sam sobie odpowiadasz. Następnym razem pomyśl trochę zanim zadasz pytanie. A poza tym liczą się głównie wpływy z reklam i z kablówek, jak z resztą ktoś już powiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Informacja o podpisaniu umów na wynajem pojemności satelitarnej od Eutelsat S.A. (umowa znacząca)

Podstawa prawna

Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe

 

Treść raportu:

Zarząd Cyfrowego Polsatu S.A. ("Spółka"), informuje, iż w dniu 9 października 2009 roku powziął informację iż z dniem 1 października 2009 roku zostały podpisane trzy wieloletnie umowy pomiędzy Spółką a Eutelsat S.A. Przedmiotem każdej z umów jest kontynuacja wynajmu transponderów na satelicie HotBird 8. W wyniku podpisania tych umów oraz umowy z dnia 26 lutego 2009 roku (raport bieżący nr 10/2009 z dnia 27 lutego 2009 roku) Spółka dysponuje pojemnością satelitarną na czterech transponderach HotBird 8 i 9.

 

Wartość podpisanych umów, wyrażona jest w euro i w okresie trwania umów, w przeliczeniu na PLN po kursie 4,2640 zł za 1 euro opublikowanym przez Narodowy Bank Polski w dniu 9 października 2009 roku, wyniesie 340 milionów zł.

 

Warunki umów nie odbiegają od standardów rynkowych stosowanych przy tego typu umowach.

 

Umowy zostały uznane za znaczące w związku z tym iż ich łączna wartość przekracza 10% przychodów za ostanie cztery kwartały obrotowe

http://www.bankier.pl/wiadomosc/CYFROWY ... 30252.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Polsat zacznie zarabiać na telewizji w sieci w 2010 r.

 

Grupa Polsat w ciągu czterech lat chce wejść do czołówki graczy internetowych pod względem przychodów z reklam. Ma to zapewnić strategia rozwoju oferty wideo w sieci.

 

Za trzy, cztery lata przychody z reklamy internetowej Grupy Polsat, która dziś jako jedyna z największych grupa medialna nie zarabia w sieci praktycznie nic, wynosić mogą już 100–120 mln zł. Taki ma być efekt strategii internetowej przyjętej przez należącą do Zygmunta Solorza-Żaka grupę medialną. Podczas gdy Agora, Grupa ITI czy Grupa Bauer budują swój biznes w sieci wokół posiadanych portali, Zygmunt Solorz-Żak poszedł w zupełnie innym kierunku i skoncentrował się na wideo w internecie.

 

– Uznaliśmy, że nie ma sensu walczyć na polach, na których wygrać już nie można. A do takich należą portale, które pod wieloma względami złote lata mają już za sobą. Postanowiliśmy wykorzystać nasze przewagi, a są nimi treści multimedialne. I stworzyć dzięki nim ofertę, której jeszcze nikt nie stworzył, czyli przenieść do internetu telewizję w wysokiej jakości, wzbogacając ją o interaktywność – tłumaczy w rozmowie z Dziennikiem Gazetą Prawną Marcin Pery, prezes Redefine, spółki należącej do Zbigniewa Solorza-Żaka.

Cały Polsat w internecie

 

Zadaniem Redefine jest przygotowanie Grupy Polsat do rozwoju w internecie. Środkiem, który ma umożliwić pokonanie konkurentów, jest Ipla, aplikacja pozwalająca na oglądanie telewizji w sieci.

 

Dziś z aplikacji korzysta już blisko 1 mln użytkowników miesięcznie. Niemal codziennie oglądać można za jej pośrednictwem relacje z wydarzeń sportowych na żywo. W taki sposób transmitowana była walka Adamek–Gołota.

 

– Podczas tego wydarzenia mieliśmy nawet 30 tys. użytkowników oglądających jednocześnie galę boksu To dotychczasowy rekord zarówno dla nas, jak i dla polskiego internetu – podkreśla Teresa Wierzbowska, rzecznik prasowy Redefine.

 

Ale to nie wszystko. Redefine zarchiwizował już w postaci cyfrowej niemal całą bibliotekę programową Polsatu od początku działalności tej stacji na rynku. Zajęło to blisko rok.

 

– To ogromny wysiłek. Jestem w szoku, że już to zrobili. Są kilka kroków przed innymi – tak skomentował to wczoraj przedstawiciel jednego z największych portali.

 

Dziś za pomocą Ipla obejrzeć można np. 30 różnych seriali Polsatu, np. 314 odcinków „Świata według Kiepskich”.

 

– W sumie mamy już blisko 20 tys. godzin programu – mówi Marcin Pery.

 

Według niego za kilka lat znacząca część użytkowników sieci korzystać będzie z oferty wideo w sieci. Za nimi zaś pójdą reklamodawcy.

 

– A my chcemy należeć wtedy do czołówki rynkowej w tym segmencie, także pod względem przychodów – podkreśla Marcin Pery.

 

Szacuje on, że za trzy, cztery lata poziom przychodów z Ipli sięgnąć może 100–120 mln zł. To tyle, ile dzisiejsze przychody największych portali. Przy czym część wpływów pochodzić bedzie z abonamentu od użytkowników, umożliwiającego oglądanie programów na żądanie bez reklam, a część z reklam.

Sieć za 1 mld zł

 

Sprzedażą reklam dla Ipla zajmuje się Polsat Media, biuro reklamy Grupy Polsat, w którym utworzono w tym celu specjalny dział.

 

– Uznaliśmy, że w ten sposób łatwiej będzie przekonać do Ipli największych reklamodawców – tłumaczy Marcin Pery.

 

Marcin Pery zapowiada, że w najbliższych miesiącach Redefine planuje działania, m.in. reklamowe, promujące Iplę. Do końca roku korzystać ma z niej ponad 1 mln użytkowników, a w przyszłym ich liczba wzrosnąć może do 3–4 mln.

 

– To plan ambitny, ale możliwy. Trzeba pamiętać, że dziś jedną z największych barier rozwoju takiej usługi, jak nasza, jest wciąż mała dostępność szerokopasmowego internetu – podkreśla Marcin Pery.

 

Zygmunt Solorz-Żak zamierza ten rozwój przyśpieszyć.

 

– Najpierw chcielibyśmy zapewnić dostęp do internetu, a wtedy będziemy myśleć także o oferowaniu treści, które już mamy – powiedział nam w lipcowym wywiadzie.

 

Kontrolowana przez biznesmena Sferia oraz kojarzona z nim spółka Aero2 zbudują najnowocześniejszą pod względem wykorzystywanych technologii sieć szerokopasmowego, bezprzewodowego internetu, która pozwoli na pobieranie danych z prędkością 21 Mb/s. To pozwoli m.in. na oglądanie filmów w jakości Full HD. Koszt inwestycji, jaką poniesie Aero2, to 1 mld zł. Sieć dotrze przede wszystkim do małych miast i wsi, czyli grupy stanowiącej znaczącą część widzów zarówno Polsatu, jak i klientów platformy Cyfrowy Polsat.

 

http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/ ... 010_r.html

 

To mnie zaciekawiło

Ale to nie wszystko. Redefine zarchiwizował już w postaci cyfrowej niemal całą bibliotekę programową Polsatu od początku działalności tej stacji na rynku. Zajęło to blisko rok.

Ciekawe czy będzie można oglądnąć Informacje z 1995 czy jakiś teleturniej lub inny z tamtych czasów? Jeszcze niech TVP i TVN udostępni w ten sposób archiwa i oglądalność "bieżących" kanałów spadnie na rzecz archiwaliów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pojawił się raport za III kwartał.

 

111bt.jpg

 

Koszty działalności oraz przychody są porównywalne z danymi za poprzedni kwartał. Zysk netto wzrósł jednak o około 4 mln zł.

Wzrósł także wynik EBITDA z 77.733 do 82.533 mln zł. Jednak w porównaniu rok do roku spadł ze 109.236 mln zł.

 

1112h.jpg

 

W porównaniu z II kwartałem (30 czerwca 2009 roku):

Ogólna liczba abonentów zwiększyła się o 72 644

Liczba abonentów pakietu familijnego zwiększyła się o 31 550

Współczynnik odpływu abonentów zwiększył się z 9,4% do 10,1%

Średni przychod na abonenta bez zmian (34,3 zł)

Średni przychod na abonenta pakietu Familijnego wzrósł do 40,3 zł z 40 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Cyfrowy Polsat został oceniony jako najlepsza firma polskiej gospodarki i zajął pierwsze miejsce wśród wszystkich spółek odnotowujących przychody przekraczające 1 miliard złotych w rankingu Polish Market.

 

Cyfrowy Polsat otrzymał tytuł Perły Wielkiej w VII edycji rankingu zorganizowanego przez redakcję anglojęzycznego magazynu ekonomicznego Polish Market przy współpracy merytorycznej Instytutu Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk. Koleje miejsca w rankingu zajęli: Grupa Żywiec, TVN i Polkomtel.

 

W dorocznym rankingu magazynu Polish Market oceniono około 2 tys. przedsiębiorstw, wśród których Cyfrowy Polsat zajął pierwszą pozycję, wyprzedzając liczne firmy ze wszystkich branż gospodarki. Dodatkowo spółka uplasowała się na I miejscu w rankingu branżowym firm produkcyjno - usługowych.

 

- Czujemy się zaszczyceni otrzymanym tytułem, który świadczy nie tylko o rentowności naszej firmy, ale także o wysokiej jakości wszystkich procesów i działań przez nas podejmowanych. Natomiast ocena spółek za pomocą ekonometrycznego modelu komputerowego, przygotowanego przez największe autorytety ekonomii gwarantuje niezwykle wysoki obiektywizm rankingu - powiedział Dominik Libicki, Prezes Zarządu w Cyfrowym Polsacie.

 

Lista rankingowa została przygotowywana przez ekonomistów z INE PAN na podstawie opracowanych przez nich kryteriów ekonomicznych określających przede wszystkim dynamikę i efektywność działania przedsiębiorstw. Do oceny spółek wykorzystano specjalnie do tego celu stworzony przez naukowców z Zakładu Mikroekonomii INE PAN algorytm komputerowy, pozwalający wyłonić przedsiębiorstwa, które w ciągu ostatnich trzech lat osiągnęły największy postęp w wykorzystaniu trzech czynników produkcji: kapitału, majątku trwałego i pracy. Model opiera się na siedmiu wskaźnikach powszechnie używanych przez firmy audytorskie.

 

Patronat Honorowy na wydarzeniem objęli Waldemar Pawlak - wicepremier i minister gospodarki oraz prof. Michał Kleiber prezes PAN.

 

Źródło: media2.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...