Skocz do zawartości

Narzekamy na Cyfrę+


Palikot
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kontynuując sedno tego wątku, to jakoś nikt nie ma odwagi z posiadaczy Philipsów PVR napisać o tym nowym cudownym oprogramowaniu?

Są osoby, które po pobraniu tej aktualizacji dekoder mają do naprawy.

Jak ktoś ma wykupiony na własność i po gwarancji już, ciekawe co z tym zrobi C+.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chaba żartujesz? Poczytaj sobie wątek o tym dekoderze, tam znajdziesz tyle narzekań, że Ci się odechce.

A co do ostatniej kwestii, to Cyfra nic nie musi robić. Cyfra nigdy nie sprzedawała tych dekoderów. Ci, którzy je kupili na własność, nabyli je od złodziei, więc to już ich problem a nie Cyfry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze tutaj jest wątek od narzekań i o tym wątku piszę. a nie o wątku Philips PVR.

Po drugie, wiem, ze obecnie C+ nie sprzedaje na własność tych dekoderów, ale wydaje mi się, ze był krótki okres czasu, gdy można go było nabyć - może się jednak mylę.

Po trzecie C+ tak czy inaczej nie tyle powinna, co musi coś zrobić dla tych wszystkich co ten dekoder dzierżawią odpłatnie czy też nieodpłatnie w kwestii tego oprogramowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze tutaj jest wątek od narzekań i o tym wątku piszę. a nie o wątku Philips PVR.

Po drugie, wiem, ze obecnie C+ nie sprzedaje na własność tych dekoderów, ale wydaje mi się, ze był krótki okres czasu, gdy można go było nabyć - może się jednak mylę.

Po trzecie C+ tak czy inaczej nie tyle powinna, co musi coś zrobić dla tych wszystkich co ten dekoder dzierżawią odpłatnie czy też nieodpłatnie w kwestii tego oprogramowania.

Masz rację, mylisz się. Cyfra nigdy nie sprzedawała tego dekodera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro odnosisz się do punktu 2 mojej wypowiedzi, a cytujesz ją całą, to może odniesiesz się też do np. tego ostatniego.

Co maja robić abonenci, którzy posiadają ten dekoder w dzierżawie i po zmianie softu dekoder im się wiesza lub nie mają nagrań w bibliotece, zwłaszcza w świetle tego, że w wielu punktach nie ma dekoderów na wymianę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre :)

Takie wyjście mi się naprawdę podoba, nie że operator coś spaprał, tylko abonentowi nagle przestało się coś podobać.

A może tak traktować to całościowo - abonament z wliczoną dzierżawą dekodera - wielu właśnie z tego względu wybiera ofertę C+ i w takim razie można z tego tytułu wypowiedzieć umowę, gdyż powstaje "niezgodność towaru z umową".

Piszę oczywiście czysto hipotetycznie ( no bo przecież nie może się coś takiego zdarzyć - nieprawdaż? ), tak na wypadek gdyby ktoś był "niezadowolony z dekodera".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a co możesz zrobić oprócz narzekania, pisania do Cyfry, składania reklamacji? Przecież już dawno 99% ludzi tego forum stwierdziło, że Cyfra ma niektóre sprawy głęboko w d...! Czasem poziom irytacji sięga zenitu i co Ci pozostaje - zrezygnować! Myślisz że Cyfra przejmie się Twoją sprawą. Prosta zasada - nie podoba się to rezygnować - oddać dekoder, rozwiązać umowę... Mnie szlag trafia jak mam płacić za dzierżawę - sprzęt powinienem mieć ca najwyżej wypożyczony za kaucją zwrotną i tyle. Wychodzi że to platforma - telewizja + odpłatna wypozyczalnia sprzętu. Jak nie ugrasz nic przy przedłużeniu umowy to bulisz kasę za wszystko. reguły jasne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Załóżmy taką hipotetyczną sytuację, kiedy ktoś dzierżawi sprzęt od CYFRY+, i że w domyśle jest to ich flagowy odbiornik, czyli PACE PVR i użytkowanie tego sprzętu generuje nieustanne problemy z bezproblemowym korzystaniem z oferty tego operatora.

 

Załóżmy też na potrzeby naszych tu rozważań, że ów abonent kilkakrotnie wymieniał już u dystrybutora wadliwie działający terminal, a instalacja antenowa tego abonenta została sprawdzona przez instalatora CYFRY+ i nie budzi zastrzeżeń.

 

I co w takiej sytuacji?

 

Przecież CYFRA+ NIE MA PRAWA żądać, by ów abonent nabył odbiornik niezależny, bo to właśnie oni MAJĄ OBOWIĄZEK zapewnić sprzęt (odpłatnie, czy nieodpłatnie), do skorzystania z własnej oferty, choćby przez wzgląd na to, że usługa ta jest dostarczana w formie kodowanej, a oferowane usługi dodatkowe wymagają sprzętu dedykowanego i specjalnego oprogramowania.

 

Zatem, kiedy już występuje niezgodność dostarczanego towaru i usługi z podpisaną umową, po trzech wymianach wadliwego sprzętu, czy może dopiero po stu? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Kol. wujektom, owszem, ale przepis ten dotyczy tylko sprzętu nabytego, a nie dzierżawionego, zatem powstaje pytanie, czy w wypadku sprzedaży produktu, czyli dostępu do określonego pakietu kanałów, dla skorzystania z którego potrzebny jest sprzęt, użyczany przez sprzedawcę ma zasadach odpłatnej lub nieodpłatnej dzierżawy, należy ten produkt traktować rozdzielnie, czy łącznie ze sprzętem?

 

Zatem mówiąc prościej, czy produkt, jaki oferuje CYFRA+ i który nabywamy, to PAKIET KANAŁÓW + SPRZĘT (dzierżawiony), czy tylko ów PAKIET KANAŁÓW, a sprzęt jest traktowany rozdzielnie?

 

Jeśli razem to masz rację, ale jednokrotna wymiana terminala nie spełnia wymogów ustawy, bo wady sprzętu mogą się przytrafiać, jednak jeśli są to jakieś permanentne uchybienia sprzętowo-softwarowe, to już wydaje się, że taka kwestia dotyczy wszystkich abonentów, którzy ten sprzęt dzierżawią, bez względu na to, czy są zadowoleni z pracy tych terminali (czytaj: mają niskie wymagania), czy też nie (czytaj: mają wysokie wymagania, albo zwyczajnie chcą jedynie by funkcjonujący u nich sprzęt spełniał choćby w podstawowym zakresie przyjęte standardy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompletnie nie wiem o co wam chodzi. :|

 

Zgodnie z regulaminem dekodery sprzedawane przez Cyfre pozwalają na odbiór kanałów, które są zawarte w ofercie. Inne rzeczy np. funkcja pilot, EPG lub program są tylko dodatkami w dekoderach, które nie obligują do zerwania umowy. Jeżeli komuś to nie pasuje to może zakupić własny dekoder i tyle.

 

P.S. Cieszcie się, że przynajmniej w cyfrze jest możliwość wyboru, bo u konkurencji nawet nie moglibyście o tym myśleć. Najlepszym przykładem jest ostatnia "wpadka" n-ki ze swoim oprogramowaniem , gdzie przez 4 miesiące ludzie nie mogli normalnie oglądać TV bo wyskakiwał problem z brakiem sygnału audio-video. Nigdzie nie jest idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
Kompletnie nie wiem o co wam chodzi. :|

(...)

 

Myślę, że olbrzymia większość abonentów CYFRY+ ma problem ze zrozumieniem tych zagadnień, a są one wbrew pozorom dziecinnie wręcz proste, zatem czy sprzęt użyczany i konieczny do obsługi zakupionego towaru, czyli PAKIETU KANAŁÓW, to część tego towaru, czy nie.

 

Bo jeśli jest to nierozłączna część tego towaru, to nie ma gadania i CYFRA+, czy inny tam sprzedawca (wspomniałeś "enkę"), ma psi obowiązek dostarczać ów sprzęt w takim stanie, by można było korzystać bez problemu z towaru zakupionego zgodnie umową, a jeśli korzystanie z zakupionego produktu jest niemożliwe, albo w jakiś sposób utrudnione, sprzedawca powinien albo zadośćuczynić za powstałe niedogodności, albo umożliwić zerwanie umowy na korzystnych dla nabywcy warunkach.

 

Brak wymagań, to Drogi Kolego bardzo zły obyczaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku błędnego działania dekodera wynajmowanego zgłaszasz się do punktu, aby wymieniono Ci sprzęt na sprawny egzemplarz w ramach gwarancji. Tak samo jest w przypadku dekodera zakupionego.

 

Zawsze też możesz zgłosić reklamację na działanie dekodera i poprosić o zadośćuczynienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Yarpen Zirgin, nie odkryłeś tą wypowiedzią nowego kontynentu i gdybyś czytał uważniej, to byś o tym wiedział.

 

Mówimy tu o przypadku wielokrotnej wymiany sprzętu, gdzie wada leży po stronie konstrukcji odbiornika, albo źle napisanego firmware tegoż odbiornika i wymiana sprzętu, choćby stukrotna nie przyniesie tu poprawienia sytuacji.

 

CYFRA+, ma tu niby pole manewru i może proponować odbiornik o gorszych parametrach czyli Phila, ale na takie dictum klient nie musi przystać, bo nie musi rezygnować z najlepszej, proponowanej przez sprzedawcę możliwości sprzętowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, ze jest to kompletna usługa - decyduję się na zakup pakietu takiego i takiego bo odpowiada mi oferowany przez operatora sprzęt, który publicznie zapewnia o takiej i takiej jego funkcjonalności.

Ponieważ są to publiczne przyrzeczenia nie da się sprzętu dzierżawionego oddzielić od samej opłaty za pakiet.

Więc można całość reklamować, tyle, że dla konsumenta prywatnego nie z tytułu KC a z tytułu Ustawy Konsumenckiej i właśnie "niezgodności towaru z umową"

Mało tego - można iść dalej i spróbować walczyć o odszkodowanie z tytułu utraconych korzyści, zmarnotrawionego czasu itd.

 

Ci, którzy tutaj "czegoś nie rozumieją" to albo bardzo "kibicują" czy wręcz są jakoś związani z C+ ( nawet może emocjonalnie) lub maja małą świadomość swoich praw konsumenckich lub ich to po prostu w ogóle nie interesuje.

 

P.S. Bardzo się cieszę, że w końcu ruszyła dyskusja na takie tematy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taiszo co ty ciągle z tym kupowaniem własnego dekodera - jak swego czasu był problem z wprowadzonym nowym systemem kodowania gdzie część dekoderów własnych nie od cyfry przestała działać to pisaliście wszyscy - a trzeba było nie kupować własnego tylko brać od cyfry nie byłoby porblemu! teraz jak zgrabnym ruchem uwalili ludziom (niestety też jestem w tej grupie) x set dekoderów gdzie mieli pewne "unikatowe "nagrania (sam miałem kilka programów do których wracałem a których już nigdzie nie obejrzę) to chorągiewka w drugą stronę - kupować własne dekodery oto rozwiazanie - otóż nie, mamy prawo żadać aby otrzymywać dobry towar a nie półprodukty- jeżeli wprowadza się nowy soft to sprawdzony a to co robi syf ra to porażka a najgorsze jest właśnie to że cyfra ma to wszystko głęboko w d....najważniejsze by kasa się zgadzała (patrz dane finansowe), ale i kasa w pewnym momencie przestanie sie zgadzać bo jak człowiek zobaczy że się robi go w ch... to pójdzie do konkurencji i zyski się skończą, a brak przyrostu abonentów jest tego pierwszą jaskółką

Ja zaczynam już mieć dośc cyfry - nie dość że straciłem to co na dysku to wymiana tego cuda jest problemem, dzwoniłem w parę miejsc i d... nie ma.

pozdrawiam wszystkich "szczęśliwych" posiadach pvr uwalonych ostatnim oryginalnym softem cyfry (teraz to strach się bać nawet pobierać oryginalny soft bo niewiadomo co się wydarzy) : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę o ile jest do Administratorów o pozostawienie tego wątku osobno bo faktycznie dotyczy on wszystkich posiadaczy dekoderów od Cyfry/poza chyba Strongami/a świadczy o umywaniu rączek przez naszego operatora w sprawie aktualizacji list w naszych dekach.Przytoczę dzisiejszy e-mail do C+/co prawda dotyczy głównie Astry ale w HB też chyba wszystko nie jest ok/

Szanowni Państwo! Jako"weteran" C+/od fuzji

z Wizją TV/mam wielką prośbę w sprawie nie wymagającej żadnych

nakładów a jedynie uaktualnienia listy kanałów nadawanych z

Astry.Lista ta nie jest ruszana chyba od kilku lat a zmian

częstotliwości i kanałów nadawanych tam programów są tam spore i

przerzucając kanały ilość w których idąc za bohaterami "Seksmisji"

Widzę ciemność rośnie w zastraszającym tempie.Problem np.dotyka

programu TV 5 Europ/niestety niedostępny z listy oferowanych dekoderów

przez C+/,który nadaje programy z polskimi napisami właśnie z

Astry,będzie zmiana tr.TV Trwam itp.Jeżeli w jakim stopniu

uporządkowano listę z HB to Astra tonie w ciemnościach.Jak

"Panowie"technicy tego nie potrafią lub są za bardzo leniwi niech

skorzystają z gotowych list zamieszczonych w internecie a jak tego też

nie potrafią to chyba trzeba wymienić kadrę techniczną albo zmienić

oprogramowanie tak aby aby abonenci użytkujący wasze deki mieli

możliwości samemu wgrywania nowych programów lub zmiany

częstotliwości jak to było dawniej ale w obawie przed piractwem

zablokowano te możliwości.Chce się powiedzieć jak za dawnych czasów

Panowie technicy do pracy,pisarze do piór itp. Z poważaniem X

Ps.Mam nadzieję otrzymania

odpowiedzi na mój adres e-mail-owy

data_zgloszenia : 20110328_ Oto odpowiedź Cyfry

Szanowny Panie,

 

odpowiadając na e-mail, uprzejmie informuję, że w ramach wykupionego

przez Pana Pakietu CYFRA+ gwarantuje Panu dostęp do kanałów kodowanych

wchodzących w skład oferty CYFRY+.

 

Jednocześnie, CYFRA+ nie ma wpływu na jakość odbioru kanałów FTA nie

wchodzących w skład oferty.

 

Wyjaśniam, iż nadawca kanałów FTA ma możliwość zmiany parametrów

odbioru i zakodowania sygnału audycji bez powiadomienia CYFRY+.

 

Z uwagi na powyższe Operator nie odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie

kanałów niekodowanych.

 

Zapewniam jednak, że wszelkie spostrzeżenia i uwagi naszych Abonentów

podlegają dokładnej analizie.

 

Zawsze przykładamy dużą wagę do przekazywanych opinii.

 

Z uwagi na powyższe przekazałem Pana sugestie do odpowiedniego działu,

celem polepszenia jakości świadczonych usług.

 

 

W przypadku pojawienia się pytań, chętnie udzielę informacji.

 

Z poważaniem,

 

Dział Relacji z Abonentami

Wychodzi na to ,że C+uważa jak nam dała z łaski listę na ASTRĘ to było jednorazowym gestem a co dalej się z nią dzieje to nie ich sprawa.To nieważne ,że abonent nie ma technicznych możliwości skorygować czy dodać kanał to tak jak jakaś firma wypuszcza produkt i gdy potrzeba uaktualnienia oprogramowania bo produkt nie jest pełno wartościowy umyła rączki jak Piłat mówiąc że to nie ich sprawa.Albo dowodzi to,że nasza tak technologicznie zaawansowana C+nie potrafi sobie poradzić z tak błahym problemem no widocznie te "Otwarcie Oczu "otworzyło abonentom,że szybko się z tego wycofano.Napisałem odpowiedź p.D.Zwierzyńskiemu w ostrzejszym tonie mówiąc co myślę o tym umywaniu rączek i jak do tej pory nie dostałem odpowiedzi a szkoda,że nie skopiowałem sobie tego e-mail-a.Jestem ciekaw Waszych opinii w tej sprawie czy faktycznie C+ma obowiązek aktualizowania list/bo jak tak pójdzie to na Astrze będzie w większości ciemność/albo przynajmniej zmienić tak oprogramowanie jak to ma CP aby abonent sam miał możliwość dokonania korekty.Pozdrowienia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Skoro Cyfra uzupełnia swoją listę kanałami z Astry to mogli ją co jakiś czas aktualizować. To chyba nie jest jakiś wielki problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yarpen Zirgin@Przepraszam o jakiej fanaberii i usłudze Ty mówisz .Po to są chyba listy kanałów HB czy Astry aby z nich można korzystać.Jak mają być tylko kwiatkiem do kożucha to niech je usuną i pozostawią jedynie kanały z listy C+.Bo jak Ciebie tylko satysfakcjonuje taka lista to Twoja sprawa ale nie wmawiaj mi tu fanaberii jak chcę zobaczyć inne kanały a nie których nie mogę bo niby są na liście ale zmieniły w dłuższym czasie parametry i jest tam ciemność.Jakoś inne platformy mają też listy na HB i Astrę i je aktualizują wcześniej czy później i nie robią to z łaski czy płatnej przez kogoś usługi to po pierwsze a po drugie jeżeli to jest ponad ich siły to niech dadzą takie oprogramowanie które skasowali parę lat temu w obawie przed piractwem,które dawało możliwość samemu wyszukiwania programów.Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...