Skocz do zawartości

Multimedia


Rekomendowane odpowiedzi

Umowa zawarta telefonicznie, na MAXBOX, PAKIET HD, FILMBOX I NET 12 M-B, wszystkie regulaminy są prócz na promocję MAXBOX i wszystko jest jasne dla pozostałych usług. Tylko konsultant nie poinformował, że umowa będzie na 13 m-c inaczej niż pozostałe usługi. Ciekawe, że internet jest też od maja i kończy się w kwietniu a tv akurat od maja do maja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Internet mam od innego dostawcy.Płacę 36zł/m-c za 6Mb/s.Umowa u tego dostawcy kończy mi się 15.08.2015.

Zastanawiam się czy nie wziąć neta w Multimedii jako pakiet od sierpnia br. Obecnie za superbox + HD + multiroom płacę 77zł/m-c.Razem z internetem z innej sieci jest to 113 zł.Myślę, że w MM za taki pakiet nie zapłacę więcej niż 99 zł/m-c.

Inna sprawa to awaryjność.U obecnego dostawcy w ciągu 9 lat były tylko dwie jednodniowe przerwy awaryjne.A jak jest w MM ? Z tego co czytam różnie.

Do sierpnia mam jeszcze trochę czasu.Co mi radzicie ?? Internet wystarcza mi max 10Mb/s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę, że szybkość i stabilność internetu zależy od regionu kraju. MM chyba dzierżawi łącza (światłowody między miastami itp.)? Także wszystko może zależeć od lokalnych sieci operatora, tego jak i do których centrów wymiany ruchu są podłączone.

U mnie w godzinach największego ruchu czyli około 19:00-22:00 ciężko jest otrzymać pełen download na łączu (mam 30Mbps). Ping też do najszybszych serwerów mógłby być na poziomie 5ms a mam 9-10ms. Także operator powinien coś zrobić z optymalizacją. Ludzie oglądają tv w HD, internet, vod. To zajmuje konkretne pasmo na łączach. Jednak są to raczej drobne rzeczy, których nie dostrzeże 90% klientów.

Teraz np:

 

4046703536.png

 

Awarii jako takich nie odnotowałem, na początku gdy MM weszła na blok coś się działo i były czaem zwiechy. Teraz nawet nie pamiętam kiedy ostatni raz była awaria. Ostatnia jaka była dotyczyła chyba zawieszenia się czegoś po stronie MM. Wystarczył telefon na infolinie i osoba z działu technicznego zdalnie zrobiła diagnostykę i restart. Poszło po 5 minutach w czasie rozmowy z infolinią.

To już nie te czasy kiedy podjeżdżał technik itp. Zdalnie teraz widać bardzo dużo, oczywiście w sieciach kablowych, które mają najnowszy sprzęt. Choć są awarie, które nadal wymagają "ludzkiej" interwencji. Jednak w sieciach, które chcą trzymać jakość i poziom obsługi nie powinno ich być za dużo. Często jest to też problem w lokalu lub na ostatniej mili od klienta. Przycięty kabel, coś ze złączką itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy wg w mnie w dużej mierze od segmentacji sieci - ilu abonentów jest podpiętych do danego węzła/na ilu abonentów przypadają dane downstreamy no i od samych modemów kablowych. Prędkości rzędu 20-30 Mb/s i większe powinny być świadczone na modemach standardu eurodocsis3.0, jeśli ktoś ma jeszcze modem eurodocsis2.0 to wypada żeby mu go wymienili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej lokalizacji kiedyś, chyba jeszcze 3-4 lata temu Multimedia dzierżawiła łącza internetowe od MNI S.A (dawniejsza nazwa Szep-Tel), obecnie w mojej lokalizacji MM ma swoje łącza. Jeszcze półtora roku temu najszybsza prędkość u mnie to było 6 MB/s, a obecnie największa to 30 MB/s - coś tam modernizowali w sieci aby te 30 MB/s było. Druga sprawa to modemy - jeśli ktoś miał np. 2 MB/s a zwiększył sobie do 6 MB/s lub nawet 12 MB/s to MM nie wymienia modemów ponieważ te modemy co się ma u siebie dadzą radę obsłużyć nawet 12 MB/s. Natomiast od miejscowego technika wiem że jak ktoś ma mniejszy Internet a bierze sobie np. 30 MB/s to tutaj już następuje wymiana na inny modem który da radę "przepuścić" 30 MB/s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było o tym nie raz pewnie i w wielu miejscach ale jakby się ktoś zastanawiał i był leniwy w szukaniu informacji dopowiem ;) Modem eurodoscis2.0 może wyciągnąć teoretycznie też z 50 Mb/s ale w warunkach laboratoryjnych - czyli jeden kanał downstream - jeden modem. Praktycznie jak z danego kanału korzysta kilkanaście-kilkadziesiąt użytkowników to realnie każdy z nich w porywach może wyciągnąć o wiele mniej od tych 50 Mb/s. Modem eurodocsis3.0 może pracować natomiast na ośmiu kanałach downstream jednocześnie więc teoretycznie może "pociągnąć" 8x50 Mb/s a w praktyce zależy to od tego ile użytkowników jest podpiętych i co "ściągają" (oczywiście maksymalna prędkość jest określona w pliku konfiguracyjnym modemu i jest powiązana z tą za jaką abonent płaci).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie Przecław k. Szczecina MM przejęła infrastrukturę po osiedlowej kablowce. Dwa miesiące przed zakończeniem działalności osiedlowej kablówki a startem MM zaproponowano nam nowe umowy z MM. Przedstawiono oferty gdzie max. Łącze wynosiło 20MB/s, oczywiście cenowo przedstawiało się to fatalnie(czytaj bardzo drogo). Przedstawiciele MM tłumaczyli to przestarzała infrastruktura a łącza zostaną zmodernizowane nie wcześniej niż w ciągu 12 miesięcy. Większość mieszkańców skorzystala z oferty MM, w tym moja skromna osoba(należy dodać że nie ma tu innej konkurencji, ewentualnie platforma ale spółdzielnia nie bardzo pozwala na wieszanie anten na elewacji). I co się okazało... Dosłownie po 7 dniach od rozpoczęcia działalności MM a od podpisania przez nas umów... Pojawiły się w skrzynkach oferty na internet o łączu 60 MB/s i cenowo również korzystniej niż jeszcze kilka dni wcześniej. Tak więc zostaliśmy po prostu nabici w butelkę. Postanowiłem powalczyć i napisać reklamacje... Udało się. Otrzymałem telefon z boku i propozycje aneksu. W tej samej cenie otrzymałem 60MB...dążę do tego ze warto walczyć z MM choć wiemy jaką mają opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wchodzę na ofertę superbox lub maxbox i oczom nie wierzę: program Polsat Viasat Nature oznaczony jest jako HD.

Ponieważ Polsat nic nie zapowiadał że ten program będzie w HD wystąpił chyba znów brak profesjonalizmu pracowników tej kablówki.

Program ten tak bardzo jest mylony z programem Viasat Nature,który oczywiście jest w HD ,że to nie do wiary.Sami nie wiedzą co mają :jupi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy wg w mnie w dużej mierze od segmentacji sieci - ilu abonentów jest podpiętych do danego węzła/na ilu abonentów przypadają dane downstreamy no i od samych modemów kablowych. Prędkości rzędu 20-30 Mb/s i większe powinny być świadczone na modemach standardu eurodocsis3.0, jeśli ktoś ma jeszcze modem eurodocsis2.0 to wypada żeby mu go wymienili.

To fakt, że ilość obsługiwanych klientów ma znaczenie. Powinni mieć jakieś modele, które wyliczają, że na daną ilość obsługiwanych klientów w takiej i takiej technologii potrzebują takie i takie łącza, węzły itp. itd.

Odnośnie modemów. Wcześniej gdy miałem 20Mb/s i 12Mb/s chodziło to chyba na thomsonie (eurodocsis 2.0?). Teraz mam 30Mb/s i była wymiana na Cisco 3925 (eurodocsis 3.0).

 

W mojej lokalizacji kiedyś, chyba jeszcze 3-4 lata temu Multimedia dzierżawiła łącza internetowe od MNI S.A (dawniejsza nazwa Szep-Tel), obecnie w mojej lokalizacji MM ma swoje łącza.

Te łącza własne mają odkąd - dokąd?

 

Jeszcze półtora roku temu najszybsza prędkość u mnie to było 6 MB/s, a obecnie największa to 30 MB/s - coś tam modernizowali w sieci aby te 30 MB/s było.

U mnie niby są możliwości na 120 Mb/s, nie wiem czy ktoś tyle ma i jak to działa. Jeżeli u mnie w "godzinach szczytu" download spada z 30 na 20Mb/s.

 

Było o tym nie raz pewnie i w wielu miejscach ale jakby się ktoś zastanawiał i był leniwy w szukaniu informacji dopowiem ;) Modem eurodoscis2.0 może wyciągnąć teoretycznie też z 50 Mb/s ale w warunkach laboratoryjnych - czyli jeden kanał downstream - jeden modem. Praktycznie jak z danego kanału korzysta kilkanaście-kilkadziesiąt użytkowników to realnie każdy z nich w porywach może wyciągnąć o wiele mniej od tych 50 Mb/s. Modem eurodocsis3.0 może pracować natomiast na ośmiu kanałach downstream jednocześnie więc teoretycznie może "pociągnąć" 8x50 Mb/s a w praktyce zależy to od tego ile użytkowników jest podpiętych i co "ściągają" (oczywiście maksymalna prędkość jest określona w pliku konfiguracyjnym modemu i jest powiązana z tą za jaką abonent płaci).

Sądzę, że w warunkach praktycznych zwykle jest to 40-60% warunków laboratoryjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mixiorek Nie wiem "odkąd - dokąd" mają te swoje łącza. To że kiedyś korzystali z MNI S.A. a teraz nie - mogłem sprawdzić za pomocą polecenia "tracert". Wchodzi się w Windows (ja mam akurat Windows 7) w Start, następnie w okienku wpisuje się polecenie cmd , naciskamy Enter i pojawi się nam okno z wierszem polecen. Nastepnie wpisujemy np. tracert onet.pl Polecenie te spowoduje ze wyświetli się nam sledzenie trasy do onet.pl. I właśnie kiedyś jak sprawdzałem to na 1 czy tez na 3 linii pojawiało się zawsze MNI a teraz już nie. Pojawia się teraz host-89-228-5-77.biznes.mm.pl a następnie host-176-221-97-29.dynamic.mm.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracajac do oferty TV, czy nie lepiej bylo zamiast dziwnych kanalow od polsatu jak romans czy planowane disco polo zaoferowac nam przykladowo polsat viasat explore... Nie wiem w sumie na jakich zasadach udostepniaja sygnal iptv czy w mmtv, a nie maja w ofercie dtv. Mysle, ze to by bylo fajne uzupelnienie oferty... Dla mnie osobiscie oferta viasat jest ciekawsza niz discovery...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sony87 Tracert(traceroute w systemach linuksowych) to narzędzie do sprawdzania drogi (i czasu odpowiedzi) w kolejnych przeskokach (urządzeniach pośredniczących w przekazywaniu pakietów) na drodze do celu. Jeśli na którymś polu pojawia się komunikat "upłynął limit...", to znaczy, że dane urządzenie albo jest skonfigurowane, aby nie odpowiadać albo jest to oznaką błędu(np urządzenie nie działa).

 

Zasada działania, tego narzędzia jest taka, że wysyła pakiety z krótkim czasem życia( parametr TTL) sukcesywnie je zwiększając aż do otrzymania odpowiedzi. Kiedy pakiet wygaśnie urządzenie, które go odbierze zwróci odpowiedź informującą o tym fakcie. Dzięki temu możliwe jest wyliczenie opóźnienia dla każdego przeskoku oraz drogi pakietu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was korzysta z multiROOM tj. z dwóch modułów CAM. Chciałem się dowiedzieć jak wygląda z kosztami na dodatkowy moduł i jaka obowiązuje umowa?

Dzieki

Ja korzystam z dwóch modułów CAM.Opłata wynosi 10zł/pierwszy moduł/ + 9zł/usługa multiroom-drugi moduł/.Umowa na 12 lub 24 miesiące.

Można wziąć więcej modułów,opłata za każdy następny 9zł.Nie wolno wziąć dekodera + moduł/inny system kodowania/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktywacja każdego modułu wynosi 29 zł jednorazowo.

 

Dzwoniła pani z BOKu.Wszystko fajnie, 9 pln miesiecznie ale umowa na 2 lata...Sama umowa na usluge DTV konczy mi się za 7 miesiecy. Tak więc gdybym chciał zrezygnować z DTV to bujał bym się z samym multiroomem lub kara umowna 940 PLN...

Poczekam te 7 miesiecy...wtedy bedzie jakis argument do negocjacji i moze wtedy uda sie powalczyc o Multiroom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...