Skocz do zawartości

Multimedia


Rekomendowane odpowiedzi

8 hours ago, Pawel said:

Przedłużyłem umowę w listopadzie, bo inaczej od stycznia płaciłbym wg cennika kilka razy drożej. Co wg Ciebie miałem zrobić ?Pozostać na umowie nieoznaczonej z kosmiczną ceną internetu?

O jakim cenniku mówisz i jakich kilka razy drożej ? Tych cen co były kiedyś typu 999zł za Internet za miesiąc dawno nie ma bo UOKIK wszystkich operatorów stosujących podobne praktyki de facto przymuszające klientów do odnawiania umów terminowych dawno temu postawił do pionu.

Tak samo stało sie z 3-miesięcznym okresem wypowiedzenia, już dawno go nie ma.

Na pewno będzie drożej na okresie po-lojalnościowym ale nie kilka razy.

 

Pisałem wcześniej o podobnym moim przypadku z Orange - nie zdecydowałem się na przedłużenie umowy lojalnościowej po upływie 2 lat więc teraz zgodnie z umową płacę raptem 10zł drożej za każdy numer.

Gdybym podpisał nową umowę na proponowanych przez Orange warunkach to nie dość że płacił bym znacznie więcej niż te 10zł (bo tanio to już było) to jeszcze miałbym w prezencie klauzulę inflacyjną.

 

Teraz pierwsze pytanie jakie należy zadawać przy kontaktach ze strony MMP to "ile będę płacił jeśli nie przedłużę umowy i zostanę na umowie na czas nieokreślony".

I wtedy się można zastanawiać czy warto podpisywać kolejną lojalkę z klauzula inflacyjną.

 

Ja przejrzałem swoją umowę z bodajże kwietnia 2022, nie mam żadnych klauzul inflacyjnych. Mam też podane informacje, dla każdej z usług, ile będzie wynosić opłata po okresie lojalnościowym.

Dla większości usług opłata nie zmieni się. Jeśli dobrze policzyłem stawka po okresie lojalnościowym wzrośnie mi tylko dla dwóch usług (Internet i dostęp do sieci DTV) i razem da mi raptem 15zł wzrostu.

 

 

 

Edytowane przez klosz007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, klosz007 napisał(a):

O jakim cenniku mówisz i jakich kilka razy drożej ? Tych cen co były kiedyś typu 999zł za Internet za miesiąc dawno nie ma bo UOKIK wszystkich operatorów stosujących podobne praktyki de facto przymuszające klientów do odnawiania umów terminowych dawno temu postawił do pionu.

 

W umowie znajomej o której wspominałem przedłużanej w 2020 roku za internet 12 mega który dotąd kosztował 20 zł na umowie nieokreślonej wzrósłby do 350 zł. To są informacje z czatu z Kosnultantem. Pakiet TV wzrósłby mniej ale i tak bez sensem byłoby pozostanie na umowie nieokreslonej. W nowych umowach faktycznie kwoty są niższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, klosz007 napisał(a):

O jakim cenniku mówisz i jakich kilka razy drożej ? Tych cen co były kiedyś typu 999zł za Internet za miesiąc dawno nie ma bo UOKIK wszystkich operatorów stosujących podobne praktyki de facto przymuszające klientów do odnawiania umów terminowych dawno temu postawił do pionu.

Tak samo stało sie z 3-miesięcznym okresem wypowiedzenia, już dawno go nie ma.

Na pewno będzie drożej na okresie po-lojalnościowym ale nie kilka razy.

 

Pisałem wcześniej o podobnym moim przypadku z Orange - nie zdecydowałem się na przedłużenie umowy lojalnościowej po upływie 2 lat więc teraz zgodnie z umową płacę raptem 10zł drożej za każdy numer.

Gdybym podpisał nową umowę na proponowanych przez Orange warunkach to nie dość że płacił bym znacznie więcej niż te 10zł (bo tanio to już było) to jeszcze miałbym w prezencie klauzulę inflacyjną.

 

Teraz pierwsze pytanie jakie należy zadawać przy kontaktach ze strony MMP to "ile będę płacił jeśli nie przedłużę umowy i zostanę na umowie na czas nieokreślony".

I wtedy się można zastanawiać czy warto podpisywać kolejną lojalkę z klauzula inflacyjną.

 

Ja przejrzałem swoją umowę z bodajże kwietnia 2022, nie mam żadnych klauzul inflacyjnych. Mam też podane informacje, dla każdej z usług, ile będzie wynosić opłata po okresie lojalnościowym.

Dla większości usług opłata nie zmieni się. Jeśli dobrze policzyłem stawka po okresie lojalnościowym wzrośnie mi tylko dla dwóch usług (Internet i dostęp do sieci DTV) i razem da mi raptem 15zł wzrostu.

 

 

 

Właśnie o to chodzi tylko kolega Paweł nie rozumie co to jest klauzula inflacyjna. Twierdzi za to, że ktoś pitoli a on ma dobrze bo podpisał tanio. Może tak, zobaczymy ile czasu upłynie do następnego wpisu kolegi z informacją o podwyżce. Podwyżki z klauzuli inflacyjnej wcale małe nie są, bo ludzie już podostawali maile, że podwyżka około 30 zł. więc jak mieli np. umowę na 70 zł. miesięcznie to im cena urosła do 100. Jest to chyba znacząca różnica tylko nie każdy to rozumie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie do Was...

 

Jako że obecnie mam wszystko na maxa tv + canal + eleven itd... a skończyła mi się umowa, myślę o rezygnacji z tv bo nie oglądam jej wcale a chciałbym tylko pozostawić pakiet sport bo tylko to oglądam. Czyli canal + sport i eleven. Jest taka możliwość, abym zrezygnował całkowicie z wszystkich kanałów a zostawił tylko te? płacę miesiąc w miesiąc a nie oglądam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do TV przerywanej reklamami to masz 100% racji. Jednak tak patrzę jakby to u mnie wyglądało. Internet mam możliwość wziąć z Orange - 60zł na miesiąc (300Mbps, a w MM mam 600). HBO 29,99 zł. Przy umowie na rok płatnej od razu  jest promocja - wychodzi 20 zł. Co już daje (licząc opcję roczną) 80zł. Do tego Canal plus online - 48 zł. Wychodzi 128 zł. To więcej, niż teraz płace w MM za prawie max pakiet - bez kanałów xx i filmbox.

 

Edytowane przez marciniozo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, thommy18 napisał(a):

Właśnie o to chodzi tylko kolega Paweł nie rozumie co to jest klauzula inflacyjna. Twierdzi za to, że ktoś pitoli a on ma dobrze bo podpisał tanio. Może tak, zobaczymy ile czasu upłynie do następnego wpisu kolegi z informacją o podwyżce. Podwyżki z klauzuli inflacyjnej wcale małe nie są, bo ludzie już podostawali maile, że podwyżka około 30 zł. więc jak mieli np. umowę na 70 zł. miesięcznie to im cena urosła do 100. Jest to chyba znacząca różnica tylko nie każdy to rozumie.

Nie ośmieszaj się kolejny raz.  Ja dobrze rozumiem co znaczy klauzula inflacyjna. Tłumaczę jeszcze raz jak krowie na rowie. Musiałem przedłużyć umowę, bo inaczej miałbym standardowe ceny.  O wysokości podwyżek nie będę się wypowiadał, bo takowej informacji nie dostałem. Regulamin mówi o podwyżce o wskaźnik inflacji podawany przez GUS, więc przy opłacie obecnej 32 złote nie ma opcji bym dostał podwyżkę 30 zł, bo inflacja musiałaby wynosić niemal 100%.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, thommy18 napisał(a):

Właśnie o to chodzi tylko kolega Paweł nie rozumie co to jest klauzula inflacyjna. Twierdzi za to, że ktoś pitoli a on ma dobrze bo podpisał tanio. Może tak, zobaczymy ile czasu upłynie do następnego wpisu kolegi z informacją o podwyżce. Podwyżki z klauzuli inflacyjnej wcale małe nie są, bo ludzie już podostawali maile, że podwyżka około 30 zł. więc jak mieli np. umowę na 70 zł. miesięcznie to im cena urosła do 100. Jest to chyba znacząca różnica tylko nie każdy to rozumie.

No może i ktoś dostał podwyżkę 30zł, ale na pewno nie, jeśli dotąd płacił 70zł. Np. na moim przykładzie płacę dotąd 137,99zł(w tym jest zniżka 10zł, więc podstawowa kwota jest 147,99zł). Po podwyżce podstawowa kwota wyniesie 169,28zł, więc jest to dokładnie o 14,4% więcej. Po zniżce 10zł będę płacił 159,28zł. Zatem u mnie podwyżka wyniesie 21,29zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, klosz007 napisał(a):

.....

 

Teraz pierwsze pytanie jakie należy zadawać przy kontaktach ze strony MMP to "ile będę płacił jeśli nie przedłużę umowy i zostanę na umowie na czas nieokreślony".

......

 

 

 

Takie informacje powinny być na umowie lub w ebok. Jasno i przejrzyście. Od dawna tak jest w Canal+.

4 minuty temu, strzala napisał(a):

....więc jest to dokładnie o 14,4% więcej. Po zniżce 10zł będę płacił 159,28zł. Zatem u mnie podwyżka wyniesie 21,29zł.

Kiedy przedłużałeś umowę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O co te kłótnie? Czy wy nie rozumiecie, że wszyscy już mają jednostronnie zmienione przez Multimedię warunki dotychczasowej umowy?? 

Cytat z maila:

 

"Od 1.12.2022 roku zmianie ulega treść umowy abonenckiej w zakresie Postanowień wspólnych Umowy, do których w szczególności wprowadzone zostają klauzule modyfikacyjna i waloryzacyjna".

 

Ten, kto nie skorzystał z możliwości wypowiedzenia umowy w związku z tymi zmianami a dostał emaila, ten ma nowe warunki i dostanie podwyżkę. Maila dostałem 27.10.2022r. Podejrzewam więc, że wszystkie nowe i przedłużane umowy po tej dacie mają te klauzule waloryzacyjne. 

 

Osobiście uważam, że firma prywatna, jaką jest Multimedia nie ma żadnego prawa narzucać obciążeń waloryzacyjnych w trakcie trwających umów. No, chyba, że sejm RP uchwalił dla nich stosowną ustawę. Ale o tym nic mi nie wiadomo. Od waloryzacji i rewaloryzacji jest rząd. Multimedia taką praktyką przekracza swoje kompetencje i działa wbrew prawu.  Zgłaszać ich do wszelkich możliwych państwowych instytucji. AMEN.

Edytowane przez killerów dwóch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Pawel said:

Takie informacje powinny być na umowie lub w ebok. Jasno i przejrzyście. Od dawna tak jest w Canal+.

Ja tak właśnie mam w umowie z MMP, czarno na białym jaka będzie cena po lojalce. To była raczej sugestia dla tych  co nie wiedzą jak to znaleźć w umowie.

 

Dziś rozmawiałem ze znajomym który ma sat od C+, ceny po lojalce wyszczególnione ale u niego te ceny idą w góre x2 więc widać, że jeszcze nie za wszystkich UOKIK się zabrał.

Wtedy jest silna "motywacja", żeby jednak umowę za każdym przedłużać.

 

 

Tyle, że u mnie po okresie lojalnościowym w MMP mogą te ceny i tak podnieść ze względu na te wszystkie różne klauzule, w tym inflacyjną (w trakcie trwania lojalki mogą podnieść jedynie ze względu na zmiany w prawie).

Czyli kwestia kar umownych z powodu rezygnacji (spowodowanej wzrostem cen) w trakcie trwania lojalki tu jeszcze nie istnieje.

 

Pytanie jak to wygląda w nowych umowach, z tego co zrozumiałem z dyskusji wyżej Vectra rezerwuje sobie prawo do podnoszenia cen w trakcie trwania lojalki i wymaga ponoszenia kar umownych w razie rezygnacji tym spowodowanej ?

Jeśli tak to ja bym się na miejscu UOKIK temu przyjrzał. Bo choć sam fakt istnienia klauzul waloryzacyjno-inflacyjnych w umowie jest dozwolony (wyrok TSUE) to sposób ich użycia/wykorzystywania przeciwko klientowi to już odrębna kwestia.

Albo w trakcie trwania lojalki ceny powinny być stałe albo w razie ich zmiany powinna być możliwość odstąpienia bez ponoszenia kar. Inaczej klient jest calkowicie zdany na łaskę i niełaskę operatora.

 

Wg. mnie nie ma też możliwości aby jednostronnie zmieniać umowy i wprowadzać takie zapisy waloryzacyjne (jeśli ktoś ich nie ma w obecnej umowie i nie chce podpisywać nowego aneksu), nawet jeśli oferuje się możliwość bezkarnej rezygnacji w trakcie trwania lojalki.

To kolejna rzecz dla UOKIK. Zadaje się, że UOKIK już nałożył za takie postepowanie karę na Vectrę ?

 

Bank w którym miałem kredyt hipoteczny próbował jednostronnie zmieniać umowy w ten sposób (albo akceptujesz nasze nowe warunki albo rozwiązujemy umowę, oddajesz $ i zamykamy kredyt) i po postępowaniu UOKIK z wszystkiego się wycofywał, przepraszał i dawał publiczne rekompensaty.

 

Edytowane przez klosz007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, klosz007 napisał(a):

....

 

Dziś rozmawiałem ze znajomym który ma sat od C+, ceny po lojalce wyszczególnione ale u niego te ceny idą w góre x2 więc widać, że jeszcze nie za wszystkich UOKIK się zabrał.

 

Nie wiem jak znajomy. Ja mam od kilku lat tak: Optimum+ za 24,99 zł 24 m a po tym okresie za 28,99 zł/m dla Abonentów. Więc żadne razy2.

10 minut temu, klosz007 napisał(a):

.....

 

Wg. mnie nie ma też możliwości aby jednostronnie zmieniać umowy i wprowadzać takie zapisy waloryzacyjne ....

 

Jeśli jest możliwość nieakceptowania zmian to mogą dowolnie zmieniać regulamin. Tak samo jest w bankach czy innych instytucjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, killerów dwóch napisał(a):

O co te kłótnie? Czy wy nie rozumiecie, że wszyscy już mają jednostronnie zmienione przez Multimedię warunki dotychczasowej umowy?? 

Cytat z maila:

 

"Od 1.12.2022 roku zmianie ulega treść umowy abonenckiej w zakresie Postanowień wspólnych Umowy, do których w szczególności wprowadzone zostają klauzule modyfikacyjna i waloryzacyjna".

 

Ten, kto nie skorzystał z możliwości wypowiedzenia umowy w związku z tymi zmianami a dostał emaila, ten ma nowe warunki i dostanie podwyżkę. Maila dostałem 27.10.2022r. Podejrzewam więc, że wszystkie nowe i przedłużane umowy po tej dacie mają te klauzule waloryzacyjne. 

 

Osobiście uważam, że firma prywatna, jaką jest Multimedia nie ma żadnego prawa narzucać obciążeń waloryzacyjnych w trakcie trwających umów. No, chyba, że sejm RP uchwalił dla nich stosowną ustawę. Ale o tym nic mi nie wiadomo. Od waloryzacji i rewaloryzacji jest rząd. Multimedia taką praktyką przekracza swoje kompetencje i działa wbrew prawu.  Zgłaszać ich do wszelkich możliwych państwowych instytucji. AMEN.

To jakaś kolejna rewealcja. Moja umowa kończy się w listopadzie 2023 r., więc jakoś w grudniu będą dyskusje o nowej. Przez cały czas jestem abonentem Multimedia Polska od chyba 2011 o ile dobrze pamiętam. Kawałek czasu temu zostałem w całości przepięty na infrastrukture Vectry. Chociaż już w praktyce jest za kilka godzin Marzec 2023 roku to nie dostałem żadnej informacji o podwyżce inflacyjnej ani o zmianie któregokolwiek z warunków umowy. Jak również nie dostałem informacji o możliwości zerwania umowy z MM ze względu na zmianę warunków. Z tego wynika, że Multimedia / Vectra stosuje klauzule inflacyjną do 99% nowych czy aneksowanych umów, a obecni klienci wybiórczo dostają maile o podwyżce ?

 

Jeżeli chodzi o rozumienie przeze mnie klauzuli inflacyjnej to uważam podobnie jak cytowany kolega. Można podnosić cenę masła, prądu, gazu ze względu na inflacje. Z jakiego zaś powodu podnosić ceny pakietów telewizji kablowej czy internetu w związku z inflacją ? To nie jest dobro rzeczowe, które ktoś wyprodukował tylko medium płynące po kablach. To sygnał internetu czy DTV, którego dostawa i tak opłacana jest przez odbiorców i niezależnie od poziomu inflacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, bartekpolska12 napisał(a):

Witam, mam pytanie do Was...

 

Jako że obecnie mam wszystko na maxa tv + canal + eleven itd... a skończyła mi się umowa, myślę o rezygnacji z tv bo nie oglądam jej wcale a chciałbym tylko pozostawić pakiet sport bo tylko to oglądam. Czyli canal + sport i eleven. Jest taka możliwość, abym zrezygnował całkowicie z wszystkich kanałów a zostawił tylko te? płacę miesiąc w miesiąc a nie oglądam.

Chyba nie ma możliwości samego sportu i eleven bo to dodatki. Sam możesz mieć tylko internet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, thommy18 napisał(a):

... Można podnosić cenę masła, prądu, gazu ze względu na inflacje. Z jakiego zaś powodu podnosić ceny pakietów telewizji kablowej czy internetu w związku z inflacją ? To nie jest dobro rzeczowe, które ktoś wyprodukował tylko medium płynące po kablach. To sygnał internetu czy DTV, którego dostawa i tak opłacana jest przez odbiorców i niezależnie od poziomu inflacji. ...

A jak myślisz geniuszu na jakiej zasadzie wyliczono pierwotną cenę ? Inflacja to jest spadek wartości pieniądza. Z takiego samego powodu jak drożeje masło, drożeją usługi.  Za pieniądze odbiorców trzeba zasilić wzmacniacze w stacji czołowej, utrzymać sieć, pracowników itd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem pismo z MM w sprawie podwyżki. W moim przypadku podwyżka to około 6 zł. Zastanawia mnie inna kwestia. W piśmie wyszczególnione są możliwe do uzyskania rabaty. Za eFakturę, terminowe opłacanie oraz tajemniczo brzmiące "wyrażenie określonych zgód". Ktoś wie o jakie zgody chodzi?W sumie można uzyskać 15,01 rabatów. Przy maksymalnym rabacie podwyżka by wyniosła w moim przypadku 1 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.wirtualnemedia_pl/artykul/podwyzka-vectra-multimedia-polska-telewizja-internet-skarga-uokik-jak-zrezygnowac  

 

" Niektórzy klienci Vectry i Multimedia Polska zdecydowali się zawiadomić o sprawie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

- Do Urzędu trafiają skargi na spółki Vectra i Multimedia Polska w związku z klauzulami inflacyjnymi.

Mamy kilkadziesiąt takich sygnałów. Konsumenci wskazują głównie na to, że nie mogą wypowiedzieć umowy, a informacje o podwyżce otrzymują krótko po jej podpisaniu - przekazał portalowi wirtualnemedia_pl departament komunikacji UOKiK.

 

Urząd podjął postępowanie wyjaśniające w sprawie wprowadzenia przez obie sieci klauzul inflacyjnych w umowach.

 

Gupa Vectra nie odpowiedziała w środę na nasze pytania, u jakiej części klientów wprowadzono już wyższe ceny i czy wzrosła liczba rezygnacji z jej usług. 

Klauzule inflacyjne od połowy ub.r. stosuje w umowach Orange Polska, a w kolejnych miesiącach wprowadziły je Play, T-Mobile Polska i Inea.

Przy czym żaden z operatorów nie wprowadził jeszcze podwyżek na podstawie tych zapisów, przedstawiciele firm potwierdzili to portalowi wirtualnemedia_pl w lutym.

UOKiK, informując w listopadzie o podjęciu postępowania wyjaśniającego w sprawie takich klauzul, tłumaczył, że powinny one zabezpieczać obie strony i nie mogą być wykorzystywane tylko na korzyść firm.

Natomiast „zakładane zmiany w zobowiązaniach zawartych na czas oznaczony mogą prowadzić do przerzucania konsekwencji zmieniającej się sytuacji gospodarczej na użytkowników sieci komórkowych ”.

Edytowane przez Kleofas11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...