Skocz do zawartości

Wyniki platformy CANAL+, liczba abonentów i co to oznacza dla platformy?


Gość jaszek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

31 minut temu, kamil2505 napisał:

Jasne, że nie publikują, bo przecież lepiej brzmi, że serwis odwiedza X mln użytkowników niż to, że płaci za niego XXX tys.

 

Oczywiście, że publikuja, ale w rozbiciu na kontynenty. Trudno to robić inaczej jak ma się 200 milionów subskrybentów ;).

 

Cytat

Sprzedawać może i sprzedaje, ale jest to oparte na zupełnie innej zasadzie niż w CP. Druga kwestia - tabela obejmuje tylko kwestie płatnej telewizji w Polsce i jest umieszczona w podrozdziale, który tylko tego dotyczy. 

 

Tak jak już pisałem - Polsat sprzedaje także OTT i IPTV jako CP i Netia (i zapomiałem jeszcze o płatnym mux4 DVB-T). Więc tak jak już stwierdziłem, porównanie ARPU wyłącznie w oparciu o DTH (czyli satelitę) jest tendencyjne i nie ma tutaj o czym dysktuować.

 

To tak jakby lokalna piekarnia porównywała swoje "ARPU" z Auchanem w oparciu o sprzedaż pieczywa - jest szansa, że wtedy wyszłoby im większe, dla inwestora jest to jednak zupelnie bez znaczenia, bo dochody Auchan osiąga także na innych polach, a w przypadku piekarni jest to jedne źródło.

 

 

Edytowane przez bgmnt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, bugmenot napisał:

 

Oczywiście, że publikuja, ale w rozbiciu na kontynenty. Trudno to robić inaczej jak ma się 200 milionów subskrybentów ;).

 

Przy dzisiejszym rozwoju baz danych podanie takich danych w rozbiciu na kraje nie jest czymś "trudnym". Widocznie jest jakiś powód dla którego się tego nie robi.  

11 minut temu, bugmenot napisał:

 

Tak jak już pisałem - Polsat sprzedaje także OTT i IPTV (i zapomiałem jeszcze o płatnym mux4 DVB-T). Więc tak jak już stwierdziłem, porównanie ARPU wyłącznie o DTH (czyli satelitę) jest tendencyjne i nie ma tutaj o czym dysktuować.

 

To tak jakby lokalna piekarnia porównywała swoje "ARPU" z Auchanem w oparciu o sprzedaż pieczywa - jest szansa, że wtedy wyszłoby im większe, dla inwestora jest to jednak zupelnie bez znaczenia, bo dochody Auchan osiąga także na innych polach, a w przypadku piekarni jest to jedne źródło.

 

Ok, ale w przypadku piekarni dla której głównym produktem jest pieczywo - kluczowa będzie właśnie sprzedaż pieczywa w Auchan, a nie całości sprzedawanych tam produktów. Trudno żeby porównywali ARPU calosciowo skoro sprzedają tylko pieczywo. Takie wyniki całość jednej działalności do całości drugiej działalności nie ma sensu.  Dane byłyby niemiarodajne.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy dzisiejszym rozwoju baz danych podanie takich danych w rozbiciu na kraje nie jest czymś "trudnym". Widocznie jest jakiś powód dla którego się tego nie robi. 

Powód jest zapewne taki, że Polska, a nawet Europa to mikrorynek dla tych usług, większość przychodów i abonentów jest z Ameryki.

Natomiast Vivendi dla którego to właśnie Europa jest głównym rynkiem zbytu, nie potrafiło przez wiele lat podać liczby abonentów PC+. Jaki powód mieli widzimy teraz w tych liczbach teraz :).

 

Ok, ale w przypadku piekarni dla której głównym produktem jest pieczywo - kluczowa będzie właśnie sprzedaż pieczywa w Auchan, a nie całości sprzedawanych tam produktów. Trudno żeby porównywali ARPU calosciowo skoro sprzedają tylko pieczywo. Takie wyniki całość jednej działalności do całości drugiej działalności nie ma sensu.  Dane byłyby niemiarodajne.  

Byłby miarodajne, bo PC+ jako spółka konkuruje z Cyfrowym Polsatem czy UPC na całości rynku. Tylko po prostu jeśli chodzi o usługi takie jak IPTV, Internet itd nie ma nic do zaoferowania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, bugmenot napisał:

 

 

Powód jest zapewne taki, że Polska, a nawet Europa to mikrorynek dla tych usług, większość przychodów i abonentów jest z Ameryki.

Natomiast Vivendi dla którego to właśnie Europa jest głównym rynkiem zbytu, nie potrafiło przez wiele lat podać liczby abonentów PC+. Jaki powód mieli widzimy teraz w tych liczbach teraz :).

No to nie pisz,  że przy 200 milionach abonentów się "trudno to robić". Większe liczby robią znacznie. Więc po co podawać,  że w Polsce jest ok. 700 tys. abonentów jak można podać, że jest kilka milionów użytkowników.  :)

 

Z resztą przytaczany przez Ciebie przykład Vivendi dokładnie pokazuje,  że firma pokazuje tylko to co chce,  a ciekawsze dane pokazuje,  gdy musi. 

9 minut temu, bugmenot napisał:

Byłyby miarodajne, bo PC+ jako spółka konkuruje z Cyfrowym Polsatem czy UPC na całości rynku. Tylko po prostu jeśli chodzi o usługi takie jak IPTV, Internet itd nie ma nic do zaoferowania.

 

"Nie byłyby miarodajne" z mojego poprzedniego postu było podsumowaniem do Twojego przykładu z porównywaniem ARPU piekarni do ARPU Auchana. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PC+ jest w takiej samej sytuacji jak lokalna piekarnia.

Dodatkowo, ludzi, którzy będa brali jednego operatora dla TV w domu, drugiego dla Internetu i jeszcze innego dla komórki nie znajdziesz w dzisiejszych czasach wielu bo ani to się nie opłaca, ani nie jest wygodne. Dlatego wszyscy na świecie sprzedają te uslugi razem, a PC+ to przespała i nie ma żadnego partnera, który mógłby w temacie jej pomóc - jedynie dziwny deal z Orange pamiętający jeszcze poczatek tego wieku i usługę Videostrada, gdzie pakiety dostarczają bezpośrednio jako podmiot.

 

Co do wyników to Netflix i inne serwisy nie podają ani abonentów ani użytkowników w Polsce. To drugi mierzy Gemius.

A wynik 700 tysięcy abonentów dla tego pierwszego po 4 latach działania w Polsce w momencie, gdy PC+ po 22 latach ma trochę ponad 2 miliony to akurat byłby powód do bardzo dużej chwaly ;).

Edytowane przez bgmnt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, bugmenot napisał:

....

Dodatkowo, ludzi, którzy będa brali jednego operatora dla TV w domu, drugiego dla Internetu i jeszcze innego dla komórki nie znajdziesz w dzisiejszych czasach wielu bo ani to się nie opłaca, ani nie jest wygodne.....

To ciekawe bo w moim przypadku taki składak od różnych operatorów to najtańsza opcja.A co jest w tym niewygodnego nie mam pojęcia.Od zawsze tam mam.Nigdy nie korzystałem z usług łączonych, bo jakoś nigdy nie chciało mi wyjść taniej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No są też ludzie co chodzą do trzech różnych sklepów żeby kupić bułki, masło i mleko ;).

To, że nie jest to powszechne jednoznacznie wskazuje ARPU operatorów typu UPC czy CP, gdzie telewizja to jego połowa lub mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

;-) Za to każdy z tych sklepów ma różne promocje* dodatkowe bonusy do zaoferowania by przyciągnąć klienta. Efekt jest taki, że wychodzi taniej jeśli ma ma się czas i uda się trafić na odpowiednią promocję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pawel napisał:

To ciekawe bo w moim przypadku taki składak od różnych operatorów to najtańsza opcja.A co jest w tym niewygodnego nie mam pojęcia.Od zawsze tam mam.Nigdy nie korzystałem z usług łączonych, bo jakoś nigdy nie chciało mi wyjść taniej ;)

Ludzie nie liczą za bardzo. Ktoś powie,że taniej, to tak musi być.  W większości przypadków łączone oferty są droższe, lub tańsze z gorszą  zawartością. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to spróbuj złożyć np. odpowiednik aktualnej promocji UPC z pojedynczych usług:

TV 169 kanałów, dekoder 4K, Internet 500 Mbps z routerem wifi, abonament komórkowy z 25 GB netu miesięcznie i darmowe C+ Prestige na 3 miesiące.

Cena UPC za całość 74,99 zł :).

Umowa roczna.

W PC+ sam pakiet Extra+ 60 zl miesięcznie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bugmenot napisał:

No to spróbuj złożyć np. odpowiednik aktualnej promocji UPC z pojedynczych usług:

TV 169 kanałów, dekoder 4K, Internet 500 Mbps z routerem wifi, abonament komórkowy z 25 GB netu miesięcznie i darmowe C+ Prestige na 3 miesiące.

Cena UPC za całość 74,99 zł :).

Umowa roczna.

W PC+ sam pakiet Extra+ 60 zl miesięcznie...

To chyba stąd wynika ta obniżka o 15%. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bugmenot napisał:

No to spróbuj złożyć np. odpowiednik aktualnej promocji UPC z pojedynczych usług:

TV 169 kanałów, dekoder 4K, Internet 500 Mbps z routerem wifi, abonament komórkowy z 25 GB netu miesięcznie i darmowe C+ Prestige na 3 miesiące.

Cena UPC za całość 74,99 zł :).

Umowa roczna.

W PC+ sam pakiet Extra+ 60 zl miesięcznie...

UPC nie jest dostępne w każdej lokalizacji więc nie każdy skorzysta. Z ciekawości wszedłem przed chwilą na stronę CP i z tym łączeniem usług cenowo nie jest tak różowo a to chyba jeden z pierwszych operatorów który zaproponował pakiety usług.Mniejsza o to. Nie ma co się licytować na promocje, bo to są oferty czasowe raz lepsze u jednego a innym razem i drugiego operatora.

Pytanie czy Twoim zdaniem cena w IPO czyli 60 zł za akcję to drogo czy tanio.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Debiut giełdowy odwołany. Czyżby nie było chętnych? ;)

https://www.wirtualnemedia_pl/artykul/canal-polska-gielda-odwolane-wejscie-dlaczego-przyczyny

Niezła wtopa.

 

 

edit:

Tutaj więcej info: https://www.bankier.pl/wiadomosc/Canal-Polska-odwoluje-IPO-Debiutu-na-gieldzie-nie-bedzie-7998623.html

"- Inwestorzy detaliczni dopisali, ale popyt ze strony instytucji finansowych, zwłaszcza zagranicznych, był mniejszy od oczekiwań, księga popytu nie została pokryta nawet przy cenie 43 zł za walor – informuje „Puls Biznesu” powołując się na źródła rynkowe."

 

 

To jak tam @G2000 było z tymi forumowymi ekspertami? :D

Edytowane przez bgmnt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

C+ znowu chce spróbować z giełdą:

https://www.wirtualnemedia_pl/artykul/canal-polska-gielda-akcje-prospekt-2021-rok-wartosc-emisji

Do ilu razy sztuka? :)

 

Swoją droga, kilka ciekawych informacji:

 

"grupa przewiduje średni roczny wzrost przychodów w "niskim lub średnim przedziale jednocyfrowym", który ma wynikać ze wzrostu przychodów ze sprzedaży generowanych głównie przez usługi OTT i IPTV"
 
"Canal+ Polska nie jest zdeterminowany, żeby wszystkie najważniejsze rozgrywki piłkarskie i żużlowe pokazywać w swoich stacjach"
 
Ogólny spadek liczby klientów (platforma, pakiety itd) do poziomu z 2018 roku, wzrost ARPU do poziomu z 2017, dotychczas sytematycznie spadalo:
"W połowie ub.r. firma miała łącznie 2,703 mln klientów. Na koniec ub.r. było ich 2,748 mln, rok wcześniej - 2,708 mln, a na koniec 2017 roku - 2,649 mln. W pierwszym półroczu 2020 r. średni miesięczny przychód od klienta firmy (ARPU) wynosił 64,5 zł, wobec 62,7 zł rok wcześniej. W całym 2019 r. było to 62,9 zł, w 2018 roku - 63,2 zł, a w 2017 roku - 64,5 zł. "
 
"W połowie ubr. i na koniec 2019 r. użytkownicy usługi telewizji satelitarnej (DTH) stanowili 72 proc. wszystkich klientów Canal+ Polska. Ich udział stopniowo malał, bo rosła liczba klientów usług OTT i IPTV"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...