Gość bgmnt Opublikowano 8 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2020 (edytowane) 31 minut temu, kamil2505 napisał: Jasne, że nie publikują, bo przecież lepiej brzmi, że serwis odwiedza X mln użytkowników niż to, że płaci za niego XXX tys. Oczywiście, że publikuja, ale w rozbiciu na kontynenty. Trudno to robić inaczej jak ma się 200 milionów subskrybentów ;). Cytat Sprzedawać może i sprzedaje, ale jest to oparte na zupełnie innej zasadzie niż w CP. Druga kwestia - tabela obejmuje tylko kwestie płatnej telewizji w Polsce i jest umieszczona w podrozdziale, który tylko tego dotyczy. Tak jak już pisałem - Polsat sprzedaje także OTT i IPTV jako CP i Netia (i zapomiałem jeszcze o płatnym mux4 DVB-T). Więc tak jak już stwierdziłem, porównanie ARPU wyłącznie w oparciu o DTH (czyli satelitę) jest tendencyjne i nie ma tutaj o czym dysktuować. To tak jakby lokalna piekarnia porównywała swoje "ARPU" z Auchanem w oparciu o sprzedaż pieczywa - jest szansa, że wtedy wyszłoby im większe, dla inwestora jest to jednak zupelnie bez znaczenia, bo dochody Auchan osiąga także na innych polach, a w przypadku piekarni jest to jedne źródło. Edytowane 8 Listopada 2020 przez bgmnt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k05 Opublikowano 8 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2020 9 minut temu, bugmenot napisał: Oczywiście, że publikuja, ale w rozbiciu na kontynenty. Trudno to robić inaczej jak ma się 200 milionów subskrybentów ;). Przy dzisiejszym rozwoju baz danych podanie takich danych w rozbiciu na kraje nie jest czymś "trudnym". Widocznie jest jakiś powód dla którego się tego nie robi. 11 minut temu, bugmenot napisał: Tak jak już pisałem - Polsat sprzedaje także OTT i IPTV (i zapomiałem jeszcze o płatnym mux4 DVB-T). Więc tak jak już stwierdziłem, porównanie ARPU wyłącznie o DTH (czyli satelitę) jest tendencyjne i nie ma tutaj o czym dysktuować. To tak jakby lokalna piekarnia porównywała swoje "ARPU" z Auchanem w oparciu o sprzedaż pieczywa - jest szansa, że wtedy wyszłoby im większe, dla inwestora jest to jednak zupelnie bez znaczenia, bo dochody Auchan osiąga także na innych polach, a w przypadku piekarni jest to jedne źródło. Ok, ale w przypadku piekarni dla której głównym produktem jest pieczywo - kluczowa będzie właśnie sprzedaż pieczywa w Auchan, a nie całości sprzedawanych tam produktów. Trudno żeby porównywali ARPU calosciowo skoro sprzedają tylko pieczywo. Takie wyniki całość jednej działalności do całości drugiej działalności nie ma sensu. Dane byłyby niemiarodajne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bgmnt Opublikowano 8 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2020 Przy dzisiejszym rozwoju baz danych podanie takich danych w rozbiciu na kraje nie jest czymś "trudnym". Widocznie jest jakiś powód dla którego się tego nie robi. Powód jest zapewne taki, że Polska, a nawet Europa to mikrorynek dla tych usług, większość przychodów i abonentów jest z Ameryki. Natomiast Vivendi dla którego to właśnie Europa jest głównym rynkiem zbytu, nie potrafiło przez wiele lat podać liczby abonentów PC+. Jaki powód mieli widzimy teraz w tych liczbach teraz . Ok, ale w przypadku piekarni dla której głównym produktem jest pieczywo - kluczowa będzie właśnie sprzedaż pieczywa w Auchan, a nie całości sprzedawanych tam produktów. Trudno żeby porównywali ARPU calosciowo skoro sprzedają tylko pieczywo. Takie wyniki całość jednej działalności do całości drugiej działalności nie ma sensu. Dane byłyby niemiarodajne. Byłby miarodajne, bo PC+ jako spółka konkuruje z Cyfrowym Polsatem czy UPC na całości rynku. Tylko po prostu jeśli chodzi o usługi takie jak IPTV, Internet itd nie ma nic do zaoferowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k05 Opublikowano 8 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2020 4 minuty temu, bugmenot napisał: Powód jest zapewne taki, że Polska, a nawet Europa to mikrorynek dla tych usług, większość przychodów i abonentów jest z Ameryki. Natomiast Vivendi dla którego to właśnie Europa jest głównym rynkiem zbytu, nie potrafiło przez wiele lat podać liczby abonentów PC+. Jaki powód mieli widzimy teraz w tych liczbach teraz . No to nie pisz, że przy 200 milionach abonentów się "trudno to robić". Większe liczby robią znacznie. Więc po co podawać, że w Polsce jest ok. 700 tys. abonentów jak można podać, że jest kilka milionów użytkowników. Z resztą przytaczany przez Ciebie przykład Vivendi dokładnie pokazuje, że firma pokazuje tylko to co chce, a ciekawsze dane pokazuje, gdy musi. 9 minut temu, bugmenot napisał: Byłyby miarodajne, bo PC+ jako spółka konkuruje z Cyfrowym Polsatem czy UPC na całości rynku. Tylko po prostu jeśli chodzi o usługi takie jak IPTV, Internet itd nie ma nic do zaoferowania. "Nie byłyby miarodajne" z mojego poprzedniego postu było podsumowaniem do Twojego przykładu z porównywaniem ARPU piekarni do ARPU Auchana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bgmnt Opublikowano 8 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2020 (edytowane) PC+ jest w takiej samej sytuacji jak lokalna piekarnia. Dodatkowo, ludzi, którzy będa brali jednego operatora dla TV w domu, drugiego dla Internetu i jeszcze innego dla komórki nie znajdziesz w dzisiejszych czasach wielu bo ani to się nie opłaca, ani nie jest wygodne. Dlatego wszyscy na świecie sprzedają te uslugi razem, a PC+ to przespała i nie ma żadnego partnera, który mógłby w temacie jej pomóc - jedynie dziwny deal z Orange pamiętający jeszcze poczatek tego wieku i usługę Videostrada, gdzie pakiety dostarczają bezpośrednio jako podmiot. Co do wyników to Netflix i inne serwisy nie podają ani abonentów ani użytkowników w Polsce. To drugi mierzy Gemius. A wynik 700 tysięcy abonentów dla tego pierwszego po 4 latach działania w Polsce w momencie, gdy PC+ po 22 latach ma trochę ponad 2 miliony to akurat byłby powód do bardzo dużej chwaly ;). Edytowane 8 Listopada 2020 przez bgmnt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 8 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2020 14 minut temu, bugmenot napisał: .... Dodatkowo, ludzi, którzy będa brali jednego operatora dla TV w domu, drugiego dla Internetu i jeszcze innego dla komórki nie znajdziesz w dzisiejszych czasach wielu bo ani to się nie opłaca, ani nie jest wygodne..... To ciekawe bo w moim przypadku taki składak od różnych operatorów to najtańsza opcja.A co jest w tym niewygodnego nie mam pojęcia.Od zawsze tam mam.Nigdy nie korzystałem z usług łączonych, bo jakoś nigdy nie chciało mi wyjść taniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bgmnt Opublikowano 8 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2020 No są też ludzie co chodzą do trzech różnych sklepów żeby kupić bułki, masło i mleko ;). To, że nie jest to powszechne jednoznacznie wskazuje ARPU operatorów typu UPC czy CP, gdzie telewizja to jego połowa lub mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lakiman Opublikowano 8 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2020 Za to każdy z tych sklepów ma różne promocje* dodatkowe bonusy do zaoferowania by przyciągnąć klienta. Efekt jest taki, że wychodzi taniej jeśli ma ma się czas i uda się trafić na odpowiednią promocję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
G2000 Opublikowano 8 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2020 Niby małe forum a tylu ekspertów analityków. Spółki giełdowe powinny tutaj szukać fachowców a nie na jakimś Linkedin. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bgmnt Opublikowano 8 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2020 No strasznie dziwne, że ludzie na forum też mają jakieś zawody, wiedzę i wykształcenie ;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ircios Opublikowano 8 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2020 2 godziny temu, Pawel napisał: To ciekawe bo w moim przypadku taki składak od różnych operatorów to najtańsza opcja.A co jest w tym niewygodnego nie mam pojęcia.Od zawsze tam mam.Nigdy nie korzystałem z usług łączonych, bo jakoś nigdy nie chciało mi wyjść taniej Ludzie nie liczą za bardzo. Ktoś powie,że taniej, to tak musi być. W większości przypadków łączone oferty są droższe, lub tańsze z gorszą zawartością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bgmnt Opublikowano 8 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2020 No to spróbuj złożyć np. odpowiednik aktualnej promocji UPC z pojedynczych usług: TV 169 kanałów, dekoder 4K, Internet 500 Mbps z routerem wifi, abonament komórkowy z 25 GB netu miesięcznie i darmowe C+ Prestige na 3 miesiące. Cena UPC za całość 74,99 zł :). Umowa roczna. W PC+ sam pakiet Extra+ 60 zl miesięcznie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość umek Opublikowano 8 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2020 @bugmenot jak zwykle w tych tematach się nie myli i o tym że ma pojęcie co pisze niech świadczy choćby taki artykuł o Sky w UK. https://www.digitaltveurope.com/2020/10/30/sky-adds-users-in-uk-as-aggregation-strategy-begins-to-bear-fruit/ PC+ czy jak to zwią dziś to jest przespany czas... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lakiman Opublikowano 8 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2020 2 godziny temu, bugmenot napisał: No to spróbuj złożyć np. odpowiednik aktualnej promocji UPC z pojedynczych usług: TV 169 kanałów, dekoder 4K, Internet 500 Mbps z routerem wifi, abonament komórkowy z 25 GB netu miesięcznie i darmowe C+ Prestige na 3 miesiące. Cena UPC za całość 74,99 zł :). Umowa roczna. W PC+ sam pakiet Extra+ 60 zl miesięcznie... To chyba stąd wynika ta obniżka o 15%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bgmnt Opublikowano 8 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2020 Zawsze to 4 kanaly 4K, catchup itd. W C+ dla odmiany dekoder bez Internetu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 8 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2020 3 godziny temu, bugmenot napisał: No to spróbuj złożyć np. odpowiednik aktualnej promocji UPC z pojedynczych usług: TV 169 kanałów, dekoder 4K, Internet 500 Mbps z routerem wifi, abonament komórkowy z 25 GB netu miesięcznie i darmowe C+ Prestige na 3 miesiące. Cena UPC za całość 74,99 zł :). Umowa roczna. W PC+ sam pakiet Extra+ 60 zl miesięcznie... UPC nie jest dostępne w każdej lokalizacji więc nie każdy skorzysta. Z ciekawości wszedłem przed chwilą na stronę CP i z tym łączeniem usług cenowo nie jest tak różowo a to chyba jeden z pierwszych operatorów który zaproponował pakiety usług.Mniejsza o to. Nie ma co się licytować na promocje, bo to są oferty czasowe raz lepsze u jednego a innym razem i drugiego operatora. Pytanie czy Twoim zdaniem cena w IPO czyli 60 zł za akcję to drogo czy tanio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bgmnt Opublikowano 8 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2020 Na debiut porównywalny do Allegro bym tutaj nie liczył, choć na giełdach dzieją się dziwaczne rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 8 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2020 W Allegro większość nie wierzyła a spółka a raczej jej kurs sprawił niezłego psikusa. Canal+ to nie ta skala co Allegro. Zamknięcie kin też na pewno nie pomaga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikoko Opublikowano 8 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2020 Akcje Allegro to wydmuszki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bgmnt Opublikowano 8 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2020 No właśnie hype na Allegro jest średnio umotywywany, dlatego też zakładanie, jak będzie z C+ nie ma sensu. Ale myśle, że nie będzie powtórki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 9 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2020 Chciałem zaryzykować ale minimalna liczba akcji na jaką można się zapisać to 100.Trochę słabo. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bgmnt Opublikowano 10 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2020 (edytowane) Debiut giełdowy odwołany. Czyżby nie było chętnych? https://www.wirtualnemedia_pl/artykul/canal-polska-gielda-odwolane-wejscie-dlaczego-przyczyny Niezła wtopa. edit: Tutaj więcej info: https://www.bankier.pl/wiadomosc/Canal-Polska-odwoluje-IPO-Debiutu-na-gieldzie-nie-bedzie-7998623.html "- Inwestorzy detaliczni dopisali, ale popyt ze strony instytucji finansowych, zwłaszcza zagranicznych, był mniejszy od oczekiwań, księga popytu nie została pokryta nawet przy cenie 43 zł za walor – informuje „Puls Biznesu” powołując się na źródła rynkowe." To jak tam @G2000 było z tymi forumowymi ekspertami? Edytowane 10 Listopada 2020 przez bgmnt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bgmnt Opublikowano 24 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2021 C+ znowu chce spróbować z giełdą: https://www.wirtualnemedia_pl/artykul/canal-polska-gielda-akcje-prospekt-2021-rok-wartosc-emisji Do ilu razy sztuka? Swoją droga, kilka ciekawych informacji: "grupa przewiduje średni roczny wzrost przychodów w "niskim lub średnim przedziale jednocyfrowym", który ma wynikać ze wzrostu przychodów ze sprzedaży generowanych głównie przez usługi OTT i IPTV" "Canal+ Polska nie jest zdeterminowany, żeby wszystkie najważniejsze rozgrywki piłkarskie i żużlowe pokazywać w swoich stacjach" Ogólny spadek liczby klientów (platforma, pakiety itd) do poziomu z 2018 roku, wzrost ARPU do poziomu z 2017, dotychczas sytematycznie spadalo: "W połowie ub.r. firma miała łącznie 2,703 mln klientów. Na koniec ub.r. było ich 2,748 mln, rok wcześniej - 2,708 mln, a na koniec 2017 roku - 2,649 mln. W pierwszym półroczu 2020 r. średni miesięczny przychód od klienta firmy (ARPU) wynosił 64,5 zł, wobec 62,7 zł rok wcześniej. W całym 2019 r. było to 62,9 zł, w 2018 roku - 63,2 zł, a w 2017 roku - 64,5 zł. " "W połowie ubr. i na koniec 2019 r. użytkownicy usługi telewizji satelitarnej (DTH) stanowili 72 proc. wszystkich klientów Canal+ Polska. Ich udział stopniowo malał, bo rosła liczba klientów usług OTT i IPTV" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.