Skocz do zawartości

Netflix – pytania, problemy, komentarze


enski
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

13 godzin temu, bgmnt napisał(a):

Zwracam uwage raczej w tym przypadku na to, że to KODI pokazuje (nie pierwszy raz) bzdury na liście profili

@Kiler zostawiłeś tę wypowiedź tutaj więc próbuję się do niej odnieść, chyba na tym polega dyskusja. Jeśli temat nieodpowiedni, przenieś proszę do odpowiedniego, gdzie będę mogła sprostować.

2 minuty temu, Kiler napisał(a):

Proszę zakończyć temat KODI w tym wątku. Chcecie dyskutować to w odpowiednim temacie i bez przepychanek.

 

To nie w porządku, że jedna osoba ma prawo głosu w danej kwestii, a druga już nie, nie sądzisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już spasowałem z jakością Netflixa w telewizorze.

Z HDR i 4K absolutnie nie mam żadnych problemów z Prime Video, Disney+, HBO Max czy nawet YouTube.

Na Netflixie 11,44 / 2160 nie ma HDR. Gdy jest 15,25/ 2160 HDR jest.

Znowu godzina pisania z supportem.

W teorii na moim tv powinno być HDR I lepsza jakość.

Winny- internet według Netflixa, skoro dobrze na Apple to może urządzenia inaczej reagują itp. Nie ma odpowiedniej prędkości, albo spada..

Dział techniczny UPC, twierdzi, że nie widzi absolutnie nic niepokojącego, tradycyjnie zaleca reset routera.

Pozostaje już oprócz korzystania z Apple, zmiana telewizora..lub dostawcy internetu. 

Edytowane przez lakiman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, lakiman napisał(a):

Winny- internet według Netflixa, skoro dobrze na Apple to może urządzenia inaczej reagują itp. Nie ma odpowiedniej prędkości, albo spada..

Albo spróbować z Apple TV lub inną przystawką... ja jeszcze bym sprawdził na innym necie, jakiś mobilny jeśli masz w LTE/5G.. bo to tez może być tak że operator ma problemy z Netlfixem.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę ikonkę 4K HDR I jest loteria.

Albo 15, 25 i wtedy mam HDR. 

11, 44 brak. 

Na prime Video, HBO Max, Disney + jest HDR w opisie to się włącza a tu taki problem.

Przed pandemią łapało ok 16 mb/s I zawsze był HDR.

Dzwoniłem do UPC. Żadnych błędów i jest ok.

Co ciekawe po kablu i wifi w telewizorze jest tak samo.

 

Na Apple TV 4K żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne zjawisko z Netflixem w Orange parę lat temu. Po włączeniu czegokolwiek głównie mniej popularnych filmów/seriali na MiBoxie lub aplikacji z TV - odpalało 240p (sic!). Nawet nie wiedziałem, że Netflix oferuje taką rozdzielczość rodem z początku lat 90' 🤣

Pomagało kilkukrotne zamykanie i ponowne otwieranie aplikacji aż ta wstrzeliła się w odpowiedni CDN/węzeł routingu - cokolwiek było wtedy przeciążone. W przeglądarkach na PC - zero problemów, po podłączeniu Miboxa do internetu mobilnego (też od Orange) - zero problemów, MiBox + miedziana Neostrada - powrót do 240p. Fast.com uruchomiony z miboxa pokazywał pełne łącze, a mimo to sam Netflix klękał.

Trwało to ok. miesiąca-dwóch i obstawiam winę Orange, bo kiedyś mieli już podobne, ale wielomiesięczne i na znacznie większą skalę problemy z ruchem do youtube.

 

U Ciebie też sam Netflix może być najmniej winny problemów z jakością. Jeśli masz możliwość to przetestuj połączenie z internetu mobilnego.

Edytowane przez adiq22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lakiman napisał(a):

Na Apple TV 4K żadnych problemów.

To czemu wolisz oglądać na TV? Nie łatwiej olać TV? Ja wszędzie tylko na Apple TV oglądam, doszło do tego że każdy TV ma podpięte Apple TV, taki komfort i jakość oglądania (plus dodatkowo HomeKit). Trochę to trwało zanim cała rodzinka się przekonała do Apple TV, bo wcześniej niby 'wygodniej'  im było korzystać z TV Smart'a.. 

 

Co do UPC to raczej nie powinno być z nim problemów, akurat mają dobry net (jeden z lepszych u nas, szczególnie na Śląsku). Pytanie tylko czy masz dekoder Horizon z Wifi czy oddzielny modem? Bo tutaj może być problem jeśli dekoder pełni też rolę modemu.. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddzielny modem. Według Netflixa, to "wina" internetu.

 

39 minut temu, escapers napisał(a):

 Pytanie tylko czy masz dekoder Horizon z Wifi czy oddzielny modem? Bo tutaj może być problem jeśli dekoder pełni też rolę modemu.. 

 

 

 

Pani na czacie stwierdziła, że różne urządzenia w różny sposób reagują na połączenie z internetem..co zamyka sprawę.

Edytowane przez lakiman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co również jest prawdą. Ważne są procesory i modemy zawarte w samym telewizorze. Może telewizor ma za małą pamięć i musi dłużej przetwarzać otrzymane dane. Mi czasem pomaga wychodzenie z filmu i ponowne jego włączenie. Najlepiej będzie zawsze sobie radzić osobna przystawka smart tv, które często są lepiej zoptymalizowane pod kątem korzystania z aplikacji.

Podaj jaki masz model telewizora i zainstalowany system? Może ktoś potwierdzi, czy problem jest telewizora czy sieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam obecnie jeszcze telewizor Sony 55 XD 9305. Do pewnego czasu na Netflixie zawsze włączał się HDR i było więcej niż obecne Max 15,25 Mb/s w serwisie.

A system to Android 7.

Nie jest dla mnie satysfakcjonująca odpowiedź, że skoro pan widzi ikonki 4K HDR to taka jakość powinna być bo taką oferujemy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie ważne jest z jakim CDN Netflixa łączy się Twoja sieć. Nic z tym nie zdziałasz. Jak sieć blokuje i ogranicza przesył danych, to nawet zwykły konsultant na infolinii nic z tym nie zrobi. Tu należałoby uderzać gdzieś wyżej do działu IT, z którym zwykły Kowalski nie może mieć kontaktu. 

Przypomina to zabawę w blokowanie strony nczas.com (gazeta Najwyższy Czas). Niektóre sieci blokują dostęp (wyskakuje komunikat o błędzie DNS - blokada na pewno w UPC i w Vectrze). A w innych strona otwiera się bez problemu (np. Orange).

Nie wiem, czy na te blokady można złożyć zasadną skargę do operatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Pawop napisał(a):

Może to stary Android jest problemem?

To w takim razie, powinny być też podobne problemy przy innych apkach. Podobno, że Netflix ma najlepszą strukturę techniczną.

Dziwne, że zwykły YouTube działa lepiej nie ograniczając HDR-u.

Dobra, na razie zostaje Apple TV 4K.

Oby na nowym tv nie było podobnej sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.04.2023 o 11:46, Cinemaniac4K napisał(a):

@Pawop chodzi mi aby był kawałek kadru... i oznaczenie bitrate abym miał na potwierdzenie. Już raz zrobiłem dym w Netflix... dzwoniłem z 6 razy. W końcu poszło do działo technicznego i zadziałało. 

Dostałeś tę fotkę może i dasz radę wrzucić na forum? Na jakim etapie jest rzecz, zgłosiłeś im zaniżone parametry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.03.2023 o 17:02, Cinemaniac4K napisał(a):

Prawo krwi [2020] [Nowość] - bitrate 1,47 Mb/s [FHD]... tego nie da się już oglądać.

No bo się nie da. Na aplikacji wbudowanej w Windows 10, na przeglądarce czy na Apple TV+ podpiętym do TV FHD w większości przypadków bitrate poniżej 2Mb/s to prawie norma.

Gdybym nie miał w domu TV z 4K, to pewnie bym piracił z neta 4K, żeby później TV zajęło się skalowaniem w dól do FHD. Większość produkcji w FHD to niski bitrate i pikseloza. Niestety. Ratuje sytuację abo w jakości 4K.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam troszkę inne pytanie. 

Dlaczego u mnie filmy w SDR wyglądają zdecydowanie lepiej od HDR? 

Mój tv obsługuje i hdr i dv. Lecz jakość zauważalnie lepsza na materiałach w SDR. 

Myślałem, że HDR jest bardziej nasycony, a jest na odwrót. HDR jest taki ciemniejszy, mniej barwny i nasycony w porównaniu do SDR. 

Dla porównania mam Mandaloriana w 10bit SDR i 10bit HDR. 

Avatar tak samo, 10bit SDR i 10bit HDR. I oba filmy lepiej wyglądają na SDR. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź ustawienia tv, które dla HDR zazwyczaj są osobne.
Inna sprawa, że jak Twój tv ma niską jasność matrycy (niektóre modele Samsunga czy LG z trudem wyciągaja w trybie HDR 200 nitów, a minimum dla jakiegokolwiek efektu to 350+, dla dobrego nawet 800 i więcej) to w trybie HDR fajerwerków nie wyciągniesz i obraz niezależnie od ustawień będzie zbyt ciemny i nie będzie wyglądał zgodnie z tym co założyli twórcy.

Edytowane przez bgmnt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.04.2023 o 22:50, lakiman napisał(a):

Na Netflixie 11,44 / 2160 nie ma HDR. Gdy jest 15,25/ 2160 HDR jest.


Ja miałem dokładnie to samo. Nie mam Sony a Samsung z tego samego rocznika. Myślę że w tym jest problem bo to ostatni skrajny rocznik który obsługuje wszystkie platformy. Ja dzwoniłem kilka razy do Netflix bo nie dało się oglądać 4K. W końcu jakaś jedna babka była dość dociekliwa i wypytała mnie o parametry filmów. Nie minął miesiąc i teraz mam wszystko na wypasie. No może wszystko to przesada, bo mniejsze europejskie produkcje w 4K trafiają się 10 Mb/s w HDR. Aleeee np nowość BEEF mam ponad 17 Mb/s tak jak cała reszta. Netflix mało co z nowości daje w 1080p więc nie oglądam wcale. Dziwne tylko że taka animacja DOM ma prawie 7 Mb/s w 1080p a polskie filmy mają około 2 Mb/s.
 

W dniu 6.04.2023 o 00:07, lakiman napisał(a):

Oddzielny modem. Według Netflixa, to "wina" internetu.


Jak może być wina internetu jak reszta platform działa jak rakieta? To jest śmiech na sali. CDN'y walnięte już szybciej ale to nadal nie wina twojego TV... :) 

 

W dniu 9.04.2023 o 00:40, Ralal89 napisał(a):

Myślałem, że HDR jest bardziej nasycony, a jest na odwrót. HDR jest taki ciemniejszy, mniej barwny i nasycony w porównaniu do SDR. 


Bo z tym HDR wszystko zależy od materiału (film/serial) no i ekran...

SDR-vs-HDR-1-1024x301.jpg

Prawidłowy HDR jest ciemniejszy... ale wyrazistości nie może mu brakować. Są filmu które nabierają klimatu w HDR. Zważ na to że nie każdy materiał musi walić kolorami po oczach bo nie każdy materiał tego potrzebuje. Najprościej odpal sobie test w postaci materiału przyrodniczego czy na Netflix czy na YouTube na TV. Ja testowo na szybko zawsze odpalam to... bo masz test 4K, HDR i 60fps w jednym.

 

 

Napisz jak to widzisz? :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Cinemaniac4K napisał(a):



 


Jak może być wina internetu jak reszta platform działa jak rakieta? To jest śmiech na sali. CDN'y walnięte już szybciej ale to nadal nie wina twojego TV... :) 

 




SDR-vs-HDR-1-1024x301.jpg

 

 

 

 

 

Najpierw obiecywali poprawę od listopada.

W końcu na ich  odpowiedzi, że nad tym "pracują", zacząłem drążyć temat.

Babka z czatu wywnioskowała, że to na pewna wina internetu..że spada bitrate. Tylko cudem na tej aplikacji.  😀   Stwierdziła, że sprzęty są różnie "czułe" na internet 😀 

Jak widać mam nadwrażliwy telewizor na Netflixa, gdzie inne apki hulają aż miło w HDR I 4K.

 

Nie chce mi się już kopać z nimi i tak planuję zakup nowego tv, może wtedy będzie dobrze..ale jakoś mam pewne wątpliwości. 😉

Jeszcze ok 1, 5 r temu na tych tytułach gdzie jest 11,44 i 4K były zdecydowanie wyższe wartości i HDR.

Gość w listopadzie zbierał różne dane, z informacji dotyczączących aplikacji i niby notował.

Może jest jakaś "współpraca" między aplikacja i producentem by celowo postarzeć sprzęt. Kto ich tam wie.. 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, lakiman napisał(a):

Może jest jakaś "współpraca" między aplikacja i producentem by celowo postarzeć sprzęt. Kto ich tam wie..


Też tak to widzę. To cud że mój TV z 2016 roku dostał AppleTV+ po czasie... i śmiga rewelacyjnie. Ale też myślę że to jakiś sposób na wymuszenie kupna nowego TV. Ja ze swojego Samsunga 55MU7052 jestem mega zadowolony i póki się nie spali to go nie wymienię. Kupiłem sobie też Xiaomi Mi BOX aby czasem coś z niego odpalić ale po HDMI mam mikro opóźnienia w dźwięku i mnie to strasznie drażni. Więc będę dusił mój TV to samego końca... :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...