Skocz do zawartości

Netflix – pytania, problemy, komentarze


enski
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Okradać? Sam CEO zachęcał do dzielenia. Chcieli  szybko zdobyć świat.

A teraz nie wiedzą jak z tego wybrnąć, bo nie chcą radykalnych zmian, ponieważ wiadomo jak się to skończy.

Czy jeśli Pani za ladą da Ci pączka za darmo lub w niższej cenie - to jest kradzież? Dała to z jakiś powodów.

Dlatego nie uważam, że ktoś okrada NF bo NF się na to zgodził i jeszcze do tego zachęcał. Reszta podpiera się regulaminem i zabrania dzielenia.

Edytowane przez spotify
  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@spotify masz rację... dzielenie konta wpisane jest w rozwój usługi SVOD. Chyba ktoś zapomniał jak kiedyś Netflix był reklamowany i tylko dzięki temu Netflix jest dziś taki popularny. Wszyscy moi znajomi dzielą konto i ostatnio na imprezie była rozmowa i wszyscy zrezygnują jak to zostanie zablokowane. Moim zdaniem nikt nie strzeli sam sobie w stopę bo dla Netflix to być albo nie być.

 

Edit: 
No to już dziś wyłapałem film gdzie Netflix przebił rekordy rekordów... :) Film "Nowość" z oszałamiającym bitrate w 1080p na poziomie uwaga 0,79 Mb/s... rozumiem że sceny seksu o tej godzinie się powinno cenzurować ale może nie do przesady... hehe... :) dziś zadzwoniłem... pytam się pani jaką ma jakość i bitrate a ona pyta co to jest bitrate... :) Ona ma 1080p jakość...

... no i weź się nie wk*rwiaj na taką pomoc :/ Kiedyś to sprawdzali parametry na żywo jak leci film i wiedzieli wszystko... a dziś to jakiś kabaret jest.

Edytowane przez Cinemaniac4K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Cinemaniac4K napisał:

No to już dziś wyłapałem film gdzie Netflix przebił rekordy rekordów... :) Film "Nowość" z oszałamiającym bitrate w 1080p na poziomie uwaga 0,79 Mb/s

Coś NF spier.... Jak odpalę coś starszego - bitrate przynajmniej 6Mb/s w FHD.

A gdy odpalę coś z tego czy poprzedniego roku - powyżej 3,5Mb/s to cud nad Wisłą. Może nowe kodeki ale kurna to na oko widać, że jest gorzej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Cinemaniac4K napisał:

Nie zgodzę się... dokładnie takie same wartości mam na TV jak na EDGE. Np Hobbita mam 6,5 Mb/s a "Nowość" mam 0,8 Mb/s... :/ 

Obejrzałem trylogię Ruroni Kenshin i ostatnia część - bitrate nawet 7,4Mb/s

Odpaliłem już nowego Ruroni Kenshin z roku 2021 i bitrate 2,61Mb/s

I to nie pierwszy raz, że im nowsza produkcja tym niższy bitrate

Nie będą się zagłębiał technicznie, bo może to nowy kodek lub przycinanie ale jak to ma się w przypadku kompresji - fizyki nie oszukasz.  Gołym okiem widać, że idzie po niższym bitrate.

Więc albo masz 4K Tv albo nie oglądaj.....

Edytowane przez spotify
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Pawop napisał:

Nie wydaje mi się...


Wina jest wyłącznie po stronie Netflixa... TV odtwarza to co dostaje to jest stream. Tak było by z winy użytkownika gdyby ktoś miał słaby internet albo wadliwą instalację sieciową. Ale przy światłowodzie i reszcie instalacji nie ma już co tego komentować. Sprawa może być taka że może zły profil został przypisany do danego rocznika lub marek TV. Jeśli taki sam profil mam na EDGE i w aplikacji na Windows10 które wykręcają max to znaczy że nadal wina jest po stronie Netflixa. Niestety oni to mają wywalone na to... bo gdzieś działa lepiej a gdzieś gorzej. Ale najgorsze jest podejście na infolinii gdzie jak by nawet był bitrate 0,1 Mb/s i samych kwadratów to powiedzieli by że jest przecież 1080p. Rozumiem jak by na kompie było lepiej to znaczy że TV faktycznie już przestarzały albo coś. Ale nie powie mi nikt że bitrate filmu 1080p na poziomie 0,8 Mb/s to nie jest już PATOLOGIA ? O dziwo 4K działa bardzo dobrze... cóż za stary sprzęt mam... a 1080p to śmiech na sali. Tak ze skrajności w skrajność... :) 

 

6 minut temu, spotify napisał:

Nie będą się zagłębiał technicznie, bo może to nowy kodek lub przycinanie ale jak to ma się w przypadku kompresji - fizyki nie oszukasz.


Wszystko było dobrze do czasu covid i tak myślę że to była tylko forma pretekstu z obniżeniem bitrate... do którego dobrego już nie wrócili. Fakt mają nowy system kodowania i była już o tym wzmianka ale tak jak piszesz pewnych rzeczy nie oszukasz. Zmorą tych upakowanych kompresji są filmu "zaszumione" (efekt dodawany w trakcie postprodukcji) gdzie do takiego filmu trzeba naprawdę bardzo wysokiego bitrate aby wyglądał dobrze. Ktoś pisał że Dune na HBO Max wygląda dobrze... to jeśli ja mam 4K bez HDR na TV to film z płyty BluRay 4K wygląda kompletnie inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Pawop napisał:

to każdy by miał te 4 mega na Najmro, a tak nie jest

 

Gdyby to była wina Internetu lub tv to dany użytkownik miałby przy każdej pozycji słaby bitrate a tak nie jest. Jedne filmy mają lepszy a inne gorszy w tej samej niemal chwili.

Edytowane przez Kiler
Nie cytujemy ostatniej wypowiedzi całości.
  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Pawop napisał:

Jeśli byłaby to wina Netflixa, to każdy by miał te 4 mega na Najmro, a tak nie jest

 

Nie wiem czy wiesz ale istnieje coś takiego jak CDN... jak nie wiesz co to to poczytaj i wróć do rozmowy... :) Jeśli nawet to nie wina CDN'a to czemu 4K działa dobrze? Sprawdziłem u znajomych i wszyscy maja taką samą jakość jak ja. Czyli nadal to wina Netflix tylko czemu jest taka różnica? Moja teoria jest taka że mój CDN z mojego regionu (Łódź) jest po prostu przepełniony i są ograniczenia albo po prostu na CDN'ach są rózne jakości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Cinemaniac4K napisał:

 Ktoś pisał że Dune na HBO Max wygląda dobrze... to jeśli ja mam 4K bez HDR na TV to film z płyty BluRay 4K wygląda kompletnie inaczej.

Ale na płycie BR nie masz kompresji. I nawet na Apple TV z ITunes masz gorzej jak z płyty.

 

1 godzinę temu, Rasheed napisał:

 

Gdyby to była wina Internetu lub tv to dany użytkownik miałby przy każdej pozycji słaby bitrate a tak nie jest. Jedne filmy mają lepszy a inne gorszy w tej samej niemal chwili.

Dokładnie. Jakoś na innych platformach na FHD nie mogę narzekać.

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.03.2022 o 17:27, spotify napisał:

Rozumiem np Netflixa, gdzie wszem i wobec wszędzie pozwalali a nawet zachęcali (przy okazji nie mieli nic przeciwko), że ludzie się dzielą, pomimo łamania regulaminu.

Ale dzielenie, gdzie koszt jest w okolicach 25-30zł (mam na myśli HBO Max czy regularna cena Amazon/Apple) przy jednoczesnym łamaniu regulaminu, na który się zgadzasz podczas uruchamiana usługi (i żadna usługa nie doje błogosławieństwa a wręcz jest przeciwna) oraz okradaniu dostawcy z przychodów (tak jakby Ciebie ktoś okradał) nazywasz - "co w tym dziwnego?" ok. 🙄

Akurat idąc według regulaminu to i Netflix i HBO czy Amazon możesz dzielić na urządzenia. Teoretycznie w ramach jednej rodziny/gospodarstwa domowego. W praktyce wiadomo jak to wygląda. Ja i tak dzielę się faktycznie z kumplem, a nie obcą osobą z drugiego końca Polski jak to często się dzieje w przypadku tzw. "rodzin" Netflixa, HBO czy Amazona :P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że oni się załamali ilością jaka dzieli się kontem. Ale sami nas do tego przyzwyczaili. Oczekiwali może że babcia wykupiła konto i na jej konto ogląda pół wioski z tego powodu dodali weryfikację dodatkowych użytkowników (sam takową raz dostałem - kod SMS). Dzielenia nie zatrzymasz chyba że przypiszesz wszystkie urządzenia do konta i system będzie wiedział że np IP telefon/tablet/laptop może mieć inne IP jak te domowe. Aleeeee coraz częściej widzę w identyfikatorach adresu IP przybliżone miejsce skąd pochodzi. Na tym może się opierać cała blokada... ale jak dzielący są z jednej wioski to już problem jest hehe. Temat rzeka. Netflix na razie w sposób wręcz śmieszny chce aby ludzie sami się przyznawali kto dzieli konto. Ja będę dzielił konto do samego końca aż nie zmuszą a później zrezygnuję ale strasznie by stracili na rynku takim posunięciem. Moim zdaniem powinna być szybko stworzona oferta na jedno urządzenie w najwyższej jakości - ale co z tego jak jakości na Netflix coraz mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, diabeu napisał:

Akurat idąc według regulaminu to i Netflix i HBO czy Amazon możesz dzielić na urządzenia. Teoretycznie w ramach jednej rodziny/gospodarstwa domowego.

Ale to chyba normalne, gdzie rodzina składa się z więcej niż jednej osoby. Bierzesz konto, masz możliwość dzielenia na urządzenia. Film ogląda ojciec, matka w innym pomieszczeniu na innym urządzeniu serial a dziecko jakaś bajkę lub coś dla jego wieku. To wszystko tyczy w ramach gospodarstwa domowego. Nie teoretycznie, tylko wyraźnie jest napisane w ramach wspólnego gospodarstwa domowego.

Co innego dzielenie się z wujkiem, sąsiadem, kolegą, kuzynką, kochanką itd. To już jest łamanie perfidne regulaminu. Tylko jedna usługa sVOD to do tego zachęcała i nie brała konsekwencji z łamania regulaminu.

My jako naród Polski słyniemy z kombinowania. Daj palec, to zaraz chcemy całą rękę. Więc jeśli jedna usługa pozwala i działa, to róbmy  tak z wszystkimi - najwyżej jak złapią/zablokują, to powiemy że to nie nasza ręka.

Lub zestaw się a postaw się. Nie stać ale i tak będę to miał/musiał mieć, choćbym miał oszukiwać 

Wiec jak Cię nie stać, to nie korzystaj. Ale nie - jestem Polakiem, wiec będę tak kombinował żeby mieć 

To tez zreszta wina konsumpcjonizmu obecnego - nie stać cię ale musisz mieć - weź wiec kredyt 

To co teraz napisałem nie kieruje do jakieś osoby ale do ogółu 

 

 

34 minuty temu, Cinemaniac4K napisał:

Myślę że oni się załamali ilością jaka dzieli się kontem.

Jestem innego zdania. Zachęcali do "łamania regulaminu" aby jak najszybciej zdobyć userów na świecie a tym samym zasięg. Ostatnio nie rosną już mocno a nawet na niektórych rynkach tracą, więc ta strategia nie działa a kasę trzeba zarabiać.

To samo zresztą jeśli chodzi o całe sezony na raz. Najpierw nauczyli, wychowali swoich userów a teraz najlepiej by z tego zrezygnowali (zresztą juz coraz częściej dzielone na pół sezonu premiery). To też przez to taki spadek jakości, bo muszą zapewnić dużo premier i najlepiej całymi sezonami (produkcja ilościowa) - bo tak nauczyli/wychowali a teraz nie wiedzą jak z tego wybrnąć

34 minuty temu, Cinemaniac4K napisał:

Moim zdaniem powinna być szybko stworzona oferta na jedno urządzenie w najwyższej jakości - ale co z tego jak jakości na Netflix coraz mniej.

Jakoś jeszcze tego nie zrobili. Jak to się mówi "usługa jest tyle warta, ile za nią ludzie chcą płacić"

Szybciej to raczej zrobią tak, że najwyższe konto będzie coraz bardziej droższe i przy około 80zł na 4 osoby wyjdzie 20zł na łeb.

Edytowane przez spotify
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, spotify napisał:

Ale to chyba normalne, gdzie rodzina składa się z więcej niż jednej osoby. Bierzesz konto, masz możliwość dzielenia na urządzenia. Film ogląda ojciec, matka w innym pomieszczeniu na innym urządzeniu serial a dziecko jakaś bajkę lub coś dla jego wieku. To wszystko tyczy w ramach gospodarstwa domowego. Nie teoretycznie, tylko wyraźnie jest napisane w ramach wspólnego gospodarstwa domowego.

Co innego dzielenie się z wujkiem, sąsiadem, kolegą, kuzynką, kochanką itd. To już jest łamanie perfidne regulaminu. Tylko jedna usługa sVOD to do tego zachęcała i nie brała konsekwencji z łamania regulaminu.

 

Wedlug regulaminu wszystkie uslugi można dzielić w ramach gospodarstwa domowego. A jak jest w rzeczywistości wszyscy wiedzą.

 

A co do Netflixa - pisalem już wielokrotnie. Niech dadzą w najtańszym abo jakość 4K na jedno urządzenie i od razu się na to przesiadam. A skoro 4K mam dopiero w najdroższym abo na 4 urządzenia, które mi kompletnie nie jest potrzebne to kombinuję. I mam wywalone co myśli na ten temat randomowy user z forum.

Edytowane przez diabeu
  • Popieram 1
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To masz legalną alternatywę :P Albo Cię stać bo mamy ponad 5tys tytułów (jesteśmy w modzie, najwięksi na rynku itd)  i płać 60zł za 4K albo weź tańszy za 43zł.

Z drugiej strony to nie abo na umowie wiążącej i nie trzeba za to płacić w miesiąc w miesiąc. Zresztą jak za każdą usługę.

Problem polega na tym - po co komu w miesiąc w miesiąc usługa i to nie jedna ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...